Hier schrik ik van

19-11-2009 02:54 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/watch?v=i8FRGkavNWU

Ik vind het heel erg triest dat dit in een Nederlands circus plaatsvindt. Dit mag toch niet gebeuren?
*
quote:chocolats schreef op 23 november 2009 @ 19:14:

en wat denken jullie dat de dieren doormaken die je later in de supermarkt koopt?

Geeeeeen ideeeeeeee.

*gaap*
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Dus:

geen circus

geen dierentuin

geen kreeften, mosselen en oesters

eigenlijk liever helemaal geen vis/vlees

Mogen we ook geen huisdieren meer houden om helemaal correct te zijn?
Nee dat mag ook niet nesse.
Ah, nou, dan moet ik mijn kat het huis maar uitgooien
Ja, ik mijn cavia's en hamsters.

mss dat ik een lekker receptje opzoek, hebben ze niet voor niets geleden, en hebben wij lekker scharrelvleesch.
hahaha Borodini, daar heb je geen volledige maaltijd aan..

Dan kun je ze beter frituren en als borrelhapjes aanbieden

Nah, dan moet ik mijn hond ook maar weg doen, tssss, ik loop wel een extra rondje langs de Chinees.......

*ook hij had een goed leven voordat......*
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Jeetje, wat een heftig filmpje! Ik wilde een post plaatsen over dieren in het circus. Toen ik checkte of daar iets was, was dit er.

Ik ben afgelopen vrijdag naar het circus geweest. Een prachtige show, mooie acts. En dan... dieren! Ik vind het vooral zielig voor die beesten. Ze moeten zoveel. En wat er ook in mij opkomt: hoe veilig is het voor jou als bezoeker.

Een wurgslang ontsnapte (voor de grap?) en kwam tussen het publiek. Ik vind dit niet grappig! Echt helemaal niet!

Een leeuw wordt uitgedaagd te grommen naar de dompteur. Het zag er heftig uit. Was vast de bedoeling, maar ik vind dit niet grappig.

Een olifant stapt met de temmer rond. De olifant mag zijn trucjes laten zien. Heeft geen kooi. Wat als hij uitbreekt of boos wordt?

Ik voelde me niet veilig. En buiten alle prachtige menselijke acts, was ik niet relaxt een avondje weg. Voor mij geen circus meer met dieren!
Volg je hart. Dat klopt.
Helemaal mee eens. Circuspraktijken zijn dieronterend.

Om dezelfde redenen bezoek ik ook geen dierentuinen meer. Dieren horen in hun natuurlijke omgeving te leven, niet in een dierentuin... hoe goed er ook voor ze gezorgd wordt!
wat denken jullie precies te zien op dat filmpje eigenlijk?.. ik zie een olifant die gevraagd wordt op commando te plassen en te poepen, zoals hem van kleins af aan is aangeleerd.. verder kan ik er weinig schokkends in herkennen eerlijk gezegd..
quote:boogje schreef op 05 augustus 2010 @ 11:55:

wat denken jullie precies te zien op dat filmpje eigenlijk?.. ik zie een olifant die gevraagd wordt op commando te plassen en te poepen, zoals hem van kleins af aan is aangeleerd.. verder kan ik er weinig schokkends in herkennen eerlijk gezegd..Ik hoop voor je dat je dit sarcastisch bedoeld? Anders: laat je ff nakijken ofzo......
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
ok, ik heb dit filmpje nu 4 keer zitten kijken... wat zie jij precies wat ik niet zie?
quote:boogje schreef op 05 augustus 2010 @ 12:18:

ok, ik heb dit filmpje nu 4 keer zitten kijken... wat zie jij precies wat ik niet zie?

Ik denk dat je over het hoofd ziet dat de gemiddelde huishond - die eigenlijk ook op commando piest en poept - in een gemiddeld huis méér ruimte heeft om zich te bewegen dan dit olifantje. Daarbij gaat de gemiddelde huishond ook nog wel eens een eind rennen voor de lichaamsbeweging. Dit arme beestje heeft zo te zien net zoveel vierkante meters tot zijn beschikking als hij zelf al groot is en zich dus gewoon niet kan bewegen.

Ik snap ook niet dat mensen nog naar het circus gaan.

Scharrelvlees eten - okee. Maar dit is zeker geen scharrel-olifant.
Viva la vida
Dat een olifant in een circus veel te weinig bewegingsruimte heeft en te weinig contact met andere olifanten en dat een omgeving als een circus een totaal onnatuurlijke omgeving is voor een gezonde olifant ben ik helemaal met je eens.. Ik zie olifanten ook liever in het wild dan in een tentje of grasveldje van 5 bij 5 meter..

Maar ik snap de verontwaardiging over dit filmpje en de titel "Zware vernedering voor olifant Baby" niet helemaal..
Inderdaad. Het is in mijn idee meer een soort van geestelijke mishandeling door hem (haar?) niet genoeg bewegingsruimte te geven.
Viva la vida

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven