Hier schrik ik van

19-11-2009 02:54 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/watch?v=i8FRGkavNWU

Ik vind het heel erg triest dat dit in een Nederlands circus plaatsvindt. Dit mag toch niet gebeuren?
Ik ben nog nooit naar een circus geweest, uit principe niet.

je kunt op je vingers natellen dat je de beesten die in een circus moeten werken geen normaal leven hebben, maar aangezien mensen stomme koeien zijn gaan ze wel zich op de tribune zich eraan vergapen en schrikken dan later van dit soort filmpjes.

Niet persoonlijk bedoeld hoor, maar ik vind circus net zo erg als krokedillen met tape om hun bek en aapjes aan touwtjes etcetc etc.

gewoon niet mee bezig zijn, dan zou het toch een gegeven moment een keertje over moeten zijn, maar das een moeilijke wens denk ik.
Dáárom ga ik dus nooit naar een circus!
Bah, ik vind het verschrikkelijk zielig. Ik haat een circus met dieren. Ik zal er ook nooit heen gaan. Als ik ooit kinderen zou hebben zou ik ze ook nooit naar een circus met dieren laten gaan. Ik ben zelfs geen voorstander van de dierentuin.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ik wil dit denk ik niet zien? Is het erg..?

Nou ja, ik ga niet kijken.

Ik hou ook totáál niet van het circus. Vreselijk.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:La Vie en Rose schreef op 19 november 2009 @ 08:10:

Ik wil dit denk ik niet zien? Is het erg..?

Nou ja, ik ga niet kijken.

Ik hou ook totáál niet van het circus. Vreselijk.Ik heb dat ook altijd bij dit soort filmpjes. Ik wíl dit helemaal niet zien. 9 van de 10 keer kijk ik dus ook niet maar deze keer wel. De olifant wordt gelukkig niet geslagen ofzo maar staat maar heen en weer te wiegen. Ook heel erg zielig. Arm beest
Ik ga het filmpje niet kijken maar kan me wel voorstellen wat er te zien is.

Het circus vind ik ook niks, ga nooit heen. Het is gewoon te triest voor woorden om dieren van die domme kunstjes te laten uitvoeren.
Tot voor een tijdje terug was ik nog nooit bij een écht circus geweest. Wel eens bij een kindercircus, maar nooit bij een "grote-mensen-circus" (compleet met grote-mensen-acts).

Bij dat circus waren honden, paarden en olifanten.

Nou heb ik zelf met honden en paarden nog niet zoveel problemen. Die kun je in Nederland vrij gemakkelijk uitlaten of ergens laten rennen.

Maar de olifanten vond ik wel erg zielig. Die horen niet in zo'n tentje en die kunnen zich verder ook niet echt vrij bewegen. Mensen laten nu eenmaal niet even hun olifant uit in het bos ofzo.
Afgelopen zomer in Normandië stond er ook zo'n plaatselijk dorps circus vlak bij ons huisje. Elke keer als we er langs reden zag ik die arme beesten daar op dat grasveld staan of scharrelen. Ze zagen er niet goed uit, veel te dun en gewoon overall slecht. Kleine kooitjes en ze hadden nog veel beesten ook. Zelfs een zebra en een tijger, en dat voor zo'n piep klein, rondtrekkend circusje.

Ik vind het gewoon triest.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ze zouden het moeten verbieden, niet meer van deze tijd!!!

Boycote de circussen zou ik zeggen. Ben ik helemaal voor!

Arrgh ik haat dierenleed....
Pas stond het circus Renz in Den Haag.

Elke keer als wij A moesten halen reden we er langs, en elke keer zagen we daar buiten een olifant op een klein afgebakend plekje staan, van nog geen 5 vierkante meter

Het was zo zielig om te zien. Zo sneu, die grote mooie olifant in zijn eentje op zo'n klein klote stukkie gras. Dat hoort toch niet ?

Ik ga niet naar het circus, en ik zal er ook nooit heen gaan.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Agossie, ik kijk nu het flimpje, zie dat het over dezelfde olifant gaat
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
ah gut wat zielig!! heb hier eigenlijk nooit zo bij nagedacht, maar ik ga dus nooit meer naar het circus!

en wat een vreselijke stem heeft die vrouw.
Helaas is er ook in ons land nog erg veel dierenleed. Maar gelukkig kunnen wij ervoor kiezen er zo min mogelijk aan mee te werken. Dus ga ik ook niet naar het circus, laat ik mijn katten steriliseren (ook al is een nestje nog zo schattig), en ik kies ik voor dierproefvrije producten, draag geen bont, eet geen ganzenlever etc.

Als ik ziek word wil ik medicijnen of een operatie indien nodig. Dat hiervoor dierproeven gedaan zijn, neem ik dan op de koop toe, omdat het voelt alsof ik geen keuze heb.

Maar is die keuze er wel, dan kies ik bewust. Zouden meer mensen moeten doen, zo moeilijk is het namelijk niet.
Ik ga ook het filmpje niet kijken. Zielig Zielig Zielig.

Ik ga in ieder geval niet naar het circus toe met mijn dochter.
Daarom ga ik dus nooit naar het circus en mocht ik ooit kinderen krijgen, dan gaan ze ook niet naar de dierentuin. Ja, ik weet dat de dieren daar goed verzorgd worden, maar ze HOREN daar niet! Een meisje van 5 jarenlang goed verzorgen in een kelder kan ook, maar die hoort daar ook niet!
Zielige olifant,

Ik hou sowieso niet van het circus, de clowns vind ik ook nooit grappig en de rest,....mwah
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
Misschien dan maar allemaal een email sturen naar Circus Renz met de mededeling dat je tegen de exploitatie van dieren voor een circus bent. Heb ik al wel gedaan.
Cum non tum age
Ja, ik doe mee!

Wat is zijn e-mail adres?
Ik wou eerst niet kijken...toch gedaan..

En het is wéér de olifant van circus Renz!

Een maandje geleden waren die in mijn woonplaats.

Stond de olifant buiten te grazen met een stuk of 6 (?) kamelen op een grasveld aan drukke weg.

De afrastering sloeg werkelijk nergens op.

Normaal is dit een veld waar weleens een jaarmarkt is en een feesttent staat of auto's als het te druk is in de stad.

Was een lijn gespannen en wat paaltjes in de grond geslagen.

De olifant trok iedere keer de paaltjes eruit en is op stap gegaan de woonwijk in!

Stond inene in een tuin oog in oog met een nietsvermoedende man,die schrok zich de p*stpokke!

Dat vond ik dan wel weer komisch.

Schijnt dat Baby al van kleins af aan in dat circus woont,het arme dier weet niet beter....maar dieronterend blijft het..
Kijk ook eens op deze site...

quote:

Vermoedelijk lijden olifanten het allermeest onder opsluiting in circus of dierentuin.

Met die dieren gebeuren dan ook met enige regelmaat ongelukken.

Op de video, die j.l. woensdag gemaakt is door TV West bij circus Moscow Holiday, zie je de eenzame olifant 'waving', dit is het op één plaats heen en weer wiegen. Het is een uiting van stress; je ziet het ook vaak in dierentuinen.
quote:biebelie schreef op 19 november 2009 @ 12:13:

Schijnt dat Baby al van kleins af aan in dat circus woont,het arme dier weet niet beter....maar dieronterend blijft het.. Die arme olifant kijkt in ieder geval heel droevig uit zijn oogjes. Zielig hoor
volgens mij kan je op de website van PETA een petitie ondertekenen. Niet de filmpjes kijken, die zijn heel heftig.
Volgens mij heb ik PETA al ondertekend, en ook die van huppeldepup tegen de hondenbroodfok. Maar als er meer is dan wil ik het graag weten Ik ben tegen dierenmishandeling, bah
en wat denken jullie dat de dieren doormaken die je later in de supermarkt koopt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven