En nu????

25-11-2009 10:07 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben boos, verdrietig, teleurgesteld (misschien wel eigenschuld) en wat al niet meer.

Heb een relatie van ruim 11 jaar, 2 kids en verder alles prima.

Dacht ik tenminste. Partner is al tijdje bezig met eigen bedrijf, loopt lekker. Heeft het erg druk en heeft besloten samen te gaan werken met een ander bedrijf (zij kopen zich in bij hem)

Dingen moeten geregeld worden, kantoorpand gehuurd etc.

Vreselijk druk dus. Vind het helemaal geweldig dat hij dit toch maar even weet op te bouwen, maar........................

Sinds de huur van het pand is hij welgeteld 1 avond thuis geweest (vorige week donderdag) vanaf 21.30 dan. Daarvoor had hij nog afspraken.

Alles moet ik alleen doen, huishouden, kinderen, afspraken voor kind, clubjes verjaardagen etc. Als ik dan vraag of en wanneer hij thuis is vindt hij dat ik zeur!!! Dus vraag maar niets meer en doe mijn ding en veelal nog dingen die hij aan mij vraagt (administratief voor zijn zaak).

Dus gisteren even achter zijn laptop, briefje maken voor het een of ander. Daarna even snel internet op, mijn hyves checken.

Zie ik staan "Funda" in de geschiedenis van die dag.

Ik word nieuwsgierig, dus ga verder zoeken

Heeft meneer gezocht naar appartement....(woonplaats)

Hij was op dat tijdstip aan het werk dus stuur hem een sms met de vraag wanneer hij gaat verhuizen.

Ik krijg een sms terug (bellen mag niet onder werktijd) dat hij me niet begrijpt, dus ik laat het zo.

Later belt hij me op om te vragen wat er is dus ik leg hem uit wat ik ben tegen gekomen en wanneer hij van plan is om weg te gaan.

Vaag antwoord natuurlijk, maar "alsof ik vind dat het lekker loopt".

Heb gezegd dat hij nooit thuis is en dat dat zijn eigen keuze is.

Tja, ik ben niet de persoon die nooit thuis is. Ik heb het niet erg druk want moet bij de kinderen zijn. Heb gezegd dat met het beginnen van de samenwerking hij nooit meer thuis is. Vond hij erg makkelijk om het daarop te schuiven (maar ik vind dat ik gelijk heb)

De andere twee waarmee hij gaat samenwerken, daarvan werkt er 1 ook zo veel aan het nieuwe bedrijf en is weinig thuis (maar wellicht meer dan mijn partner aangezien hij niets laat beslissen zonder zijn goedkeuring). De andere wordt over 10 weken vader en is constant bij zijn "zieke" vriendin. Gaan gezellig naar de film, dagjes winkelen etc (ja dat lees ik op hyves...sorry) Ben daar ook boos over want als hij iets meer aan het pand werkt kan mijn vriend vaker thuis zijn (denk ik)

Praten wil ik, maar kan hem natuurlijk niet vastpinnen aan de verwarming totdat ik klaar ben met werken. Als ik straks thuiskom is hij werken dus ik zie hem morgen pas. Als hij dan geen afspraken heeft.

Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Boos worden helpt niet. Soms heb ik het idee dat hij alleen zijn werk belangrijk vindt.

Wat ik met dit verhaal wil...?? Advies, luisterend oor.

Weet het niet maar het lucht wel even op.
quote:waaromdan schreef op 25 november 2009 @ 10:07:

Dus gisteren even achter zijn laptop, briefje maken voor het een of ander. Daarna even snel internet op, mijn hyves checken.

Zie ik staan "Funda" in de geschiedenis van die dag.Hoezo check je de geschiedenis wanneer je even op Hyves gaat? Dat is toch een heel andere handeling op de PC? M.a.w. hoe zit het met het vertrouwen, binnen jullie setting?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Vind trouwens de reacties ook niet (allemaal) lullig.
Waaromdan, jullie zitten nu in een situatie waarin jullie het niet met elkaar eens zijn en ben jij bij hem aan het trekken voor meer aandacht voor het gezin (logisch)

Omdat het inmiddels beladen is, zal het als zeuren overkomen. Kan jij je dat voorstellen?

De prioriteiten die hij voor zichzelf stelt, die kan jij ook voor jezelf stellen. Het zal zin hebben om je wat zakelijker op te stellen bij praktische zaken. Vertrouw hem dan ook op zijn inschattinsvermogen.

Ok, hij doet dit, jij doet dat. HIJ is dan ook volledig verantwoordelijk voor de invulling. Oppas ed.

Daarnaast kan je ipv aan hem trekken, vertellen dat je het fijn vindt als hij bij je is, dat je hem mist. Dat het de reden is waarom je het fijn zou vinden als jullie meer tijd samen zouden hebben. Dat klinkt voor hem zoveel fijner. Hij wil ook niet het gevoel hebben dat hij niets goed kan doen namelijk.

Vertel hem te steunen in zijn project. Vraag hem jou te steunen bij jouw stuk en vraag hem wat hij zelf in gedachten heeft om te doen. Eigen input blijft beter hangen.

Kom uit de verwijt modus
1 reactie (Alba) die jou bijvalt en de rest die je (in- en direct) vertellen dat je er zelf ook wat aan kunt doen.

Zegt ook wel wat of niet?
Very Cherry, ik klikte op de balk om te kijken of hyves nog bij die adressen staat (doe ik altijd) en dan krijgt hij een "blad" met de pagina's en daaronder Geschiedenis en daaronder Favorieten. Toen ik die link zag staan werd ik nieuwsgierig. Is dat heel gek dan???? Verhuizen als gezin, dus daarom kijken op Funda, behoort niet tot een optie (woon er net 3 jaar en niet van plan zomaar weg te gaan) dus ja, dan ga ik verder zoeken.

En kijk, mijngevoel gaf me gelijk!
Ik vind je helemaal niet gek. En ik vind het ook logisch dat je even wilt spuien, en dat je het gevoel hebt overal alleen voor te staan.

Op mij kom je ook helemaal niet zo verwijtend over, en al helemaal niet jaloers. Als je man steeds meer tijd opeist voor zijn ambities en dat betekent dat jij steeds meer taken waarvan je hebt afgesproken dat je ze zou delen op je schouders krijgt, dan heb je groot gelijk als je dat niet leuk vindt. Ik lees trouwens ook nergens dat je niet bereid bent om naar je eigen aandeel te kijken, of niet bereid bent om er zelf iets aan te doen.

En op welke planeet is het normaal dat een man met een gezin met kleine kinderen op zoek gaat naar een eigen appartement? Is dat een constructieve manier van relatieproblemen oplossen dan?

En inderdaad, niet alle reacties zijn lullig. Maar een aantal wel. Vind ik.
Weet je, domnaiefmutsje, soms denk ik.....PPpfff het zal wel en doe mijn ding met de kinderen en vraag niets.

Dat hij mijn steun heeft, dat weet hij wel aangezien alles bijgesteld moet worden op zijn werk(gedrag). Ik werk op bepaalde dagen zodat het hem beter uitkomt. Dat ik dat met betrekking tot de kinderen minder vind, stoort hem niet.

Zit af en toe niet lekker op mijn werk omdat ik weet dat ze zich zelf moeten vermaken terwijl 1 spelletje met papa al zoveel verschil maakt. Maar zeg ik dit dan voelt hij zich aangevallen......terwijl ik dit alleen zeg als de kinderen mij dit hebben verteld. Maar die moeten niet zo zielig doen.

Zou hem best willen vertellen dat ik het leuker vind als hij er is, maar wanneer???? De jongste maakt opmerkingen als "weer die telefoon, kan die niet uit we gaan eten" of "moet je nou alweer weg, gaan we geen voetbalvrouwen kijken"

Dat is niet leuk hoor! Vooral niet als er geantwoord wordt "je kan toch zelf kijken, boven in je bed"

Duh, dat kind wil gezellig voor de tv, chips erbij naast papa hangen.

En Haribooo denk dat ik al genoeg gedaan heb maar loop momenteel tegen een betonnen muur aan. Zelfs mijn moeder heeft hem duidelijk gemaakt dat hij toch echt eens minder moest gaanw erken en de andere ook wat laten doen.

Miojn moeder....die nooit iets zegt over andere gezinnen en zich absoluut niet bemoeit met mijn gezinsleven.

ppppfff
Helemaal eens met DNM.

TO, bedankt voor je toelichting. Ik had niet uit je verhaal gehaald dat jij ook nog werkt. Ik denk dat de aanpak van DNM goed kan werken. Ik ben namelijk bang dat er bij jullie inmiddels een patroon is ingeslopen waarin je man alles wat jij zegt als verwijt opvat. Misschien gebruik jij, door alle opgekropte boosheid en frustratie ook wel per ongeluk de verkeerde toon. Dan helpt het om te benoemen waarom je je man graag meer zou willen zien (waarbij bijvoorbeeld quality time met jou en het gezin voorrang heeft boven de huishoudelijke klussen die hij feitelijk zou moeten doen). Als jij het nu al heel druk ervaart, is huishoudelijke hulp en/of een tijdelijke oppas misschien ook een manier om de druk van de ketel te krijgen.

Steun elkaar bij jullie taken. En probeer afspraken met je man te maken over die quality-tijd samen. Want daar gaat het jou in eerste instantie om, het gevoel dat jullie (als gezin) ook nog samen dingen doen. Als je man de insteek had dat hij door compagnons te nemen meer tijd voor het gezin zou krijgen, dan is zijn insteek positief en wil hij ook graag jullie huwelijk weer sterker maken.

Alba: natuurlijk hoeft TO niet als een slaaf voor haar man klaar te staan. Zij heeft ook recht op aandacht en een goede relatie met tijd voor elkaar. Alleen kan het best zo zijn dat die tijd voor elkaar er soms tijdelijk niet is. Je gaat toch geen goed huwelijk overboord gooien (zeker niet als er kinderen in het spel zijn) omdat je man het tijdelijk te druk heeft?
Tja, er gaan wel degelijk alarmbellen rinkelen bij me doordat hij op Funda is gaan kijken voor eenpersoons appartementjes!!

Praat met hem, wat zijn zijn bedoelingen/plannen? Of was dat in een soort opwelling?????

Ik zou het persoonlijk niet pikken als mijn vent altijd weg was en ik voor het huishouden, kinderen etc zou opdraaien.....terwijl ik nog 3 dagen zou werken..... Een nieuwe zaak opstarten prima maar er moeten wel grenzen zijn wat betreft zijn inzet......
Waaromdan, ik begrijp dat het je heel erg hoog zit. En je mag best je eigen grenzen aangeven van wat je wel en niet pikt.

Heb jij duidelijk wat die grenzen zijn? Hij niet, want hij walst er toch wel overheen.
Hmmm...

Ik surf ook wel eens op Funda terwijl ik echt niet wil verhuizen. En dan kijk ik ook naar kleine apartement, hoe veel zou dat nou kosten, als ik alleen was, zou ik dat leuk vinden? Of naar grote penthouses. Gewoon een beetje fantaseren. Ik vind huizen kijken leuk. Ik neem aan dat mijn man dan niet zou denken, ze gaat verhuizen.

Ik zou ook behoorlijk pissed zijn als ik een sms-je kreeg met "wanneer ga je verhuizen". Niet de meest constructieve manier van iets aankaarten.

Maar goed, beide echtelieden staan volgens mij onder hoogspanning en dan irriteren de kleinste zaken. Jij kan je niet voorstellen dat je man vindt dat je zeurt. Maar hij is moe, gestrest, waarschijnlijk de hele dag gezeik van de compagnons aan z'n kop en wil thuis even lekker niks.

Jij bent moe, gestrest, hebt de hele dag niet met een normale volwassene kunnen praten, zit min of meer de hele dag te wachten tot hij komt. Alsof je al dagen in de wachtkamer zit. En je weet niets, geen idee wanneer hij komt, of hij komt, wat hij volgende week gaat doen etc.

Dat bij elkaar lijdt tot explosies.

Wat zou je kunnen doen om er voor te zorgen dat hij graag naar huis komt en daar graag is?

Wat zou hij kunnen doen om jou niet het gevoel te geven dat je in een wachtkamer geparkeerd bent zonder dat je weet wanneer je aan de beurt bent?
Wat betreft de kinderen, das op zich sneu. Maar aan de andere kant, waarom ook niet? Ze zullen heus fijn vinden een spelletje met papa te spelen, maar worden ze er slechter van als het niet gebeurt?

Mannen gaan heel anders met kinderen om dan vrouwen. Hoeft niet perse slechter te zijn. Sterker nog, de wat meer nuchtere blik kan zelfs heel verhelderend zijn. Dat hij tot nog toe weinig hoeft te doen is omdat jij het op je neemt.
ik heb niet alle posts gelezen maar it takes 2 to tango!

je zegt dat je vind dat jij gelijk hebt, maar met het hebben van gelijk krijg jij je vent niet mee terug hoor.

waarschijnlijk vertoont hij nu al vluchtgedrag door zo weinig thuis te zijn. hij heeft thuis blijkbaar weinig te zoeken.

ga daarover in gesprek. vraag naar zijn behoeftes, wat hij mist, waarom hij nooit meer thuis wil zijn, waarom jullie langs mekaar leven op het moment.

en geef ook jouw behoeftes aan. het gaat er niet om dat hij vaker thuis is, het gaat erom dat jullie weer intiem worden met mekaar, mekaar graag de dag willen vertellen, van alles op de hoogte zijn in mekaars leven.
quote:waaromdan schreef op 25 november 2009 @ 11:32:

Zit af en toe niet lekker op mijn werk omdat ik weet dat ze zich zelf moeten vermaken terwijl 1 spelletje met papa al zoveel verschil maakt. Maar zeg ik dit dan voelt hij zich aangevallen......terwijl ik dit alleen zeg als de kinderen mij dit hebben verteld. Maar die moeten niet zo zielig doen.

Maar als je eerlijk naar jezelf kijkt, gebruik je dan hier niet de kinderen om jouw punt duidelijk te maken? Voor mij als buitenstaander komt het over als een vorm van druk zetten op het emotionele vlak.

Zou hem best willen vertellen dat ik het leuker vind als hij er is, maar wanneer????

De jongste maakt opmerkingen als "weer die telefoon, kan die niet uit we gaan eten" of "moet je nou alweer weg, gaan we geen voetbalvrouwen kijken"

Ik kan me heel goed voorstellen dat een drukbezette vader geen programma als Voeltbalvrouwen wil gaan kijken.

En Haribooo denk dat ik al genoeg gedaan heb maar loop momenteel tegen een betonnen muur aan. Zelfs mijn moeder heeft hem duidelijk gemaakt dat hij toch echt eens minder moest gaanw erken en de andere ook wat laten doen.

Miojn moeder....die nooit iets zegt over andere gezinnen en zich absoluut niet bemoeit met mijn gezinsleven.

Ik denk dat je man zich hierdoor nog meer in de verdediging gedrukt voelt. Jouw moeder = jouw kamp, om het zo maar eens te zeggen.

ppppfff

Begin eens met te vragen wat jij zou kunnen doen om je man door deze drukke tijd heen te helpen. Vraag hem gewoon eens wat hij zou willen en hoe hij zijn zaak op de langere termijn ziet. Bespreek in eerste instantie niet je eigen wensen. Geef hem een opening om te praten. Luister, zonder te reageren. Spreek af dat jullie een week later de zaak opnieuw bespreken en kijk dan in hoeverre jij hem kan helpen.

Je hebt grote kans dat je, door hem deze opening te bieden, hem ook de ruimte geeft om de impasse te doorbreken zodat hij ook meer open kan staan voor jouw behoeften.

Denk ook creatief: als het je man nu niet lukt door de drukte om de kinderen op te vangen, spreek dan af dat je op die dagen een oppas inschakelt. Zorg zelf voor ondersteuning in het huishouden. Op die manier ontlast je ook jezelf en zit jij lekkerder op je werk.
quote:domnaiefmutsje schreef op 25 november 2009 @ 11:38:

Wat betreft de kinderen, das op zich sneu. Maar aan de andere kant, waarom ook niet? Ze zullen heus fijn vinden een spelletje met papa te spelen, maar worden ze er slechter van als het niet gebeurt?

Mannen gaan heel anders met kinderen om dan vrouwen. Hoeft niet perse slechter te zijn. Sterker nog, de wat meer nuchtere blik kan zelfs heel verhelderend zijn. Dat hij tot nog toe weinig hoeft te doen is omdat jij het op je neemt.Ik lees alleen maar mee, maar kon het toch niet laten hier even op te reageren. Ik vind dit wel heel kort door de bocht. Die kinderen geven zelf aan dat ze hun papa missen, en dat ze graag tijd met hem willen doorbrengen. Hij heeft die kinderen ooit ook gewild, dus ik vind dat hij ze nu niet zomaar helemaal aan de kant kan schuiven. Hij kan ze best vertellen dat papa nu in een drukke periode op het werk zit, maar een dagje dingen doen die die kinderen leuk vinden, lijkt mij echt niet teveel gevraagd.
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Poeh.....duizelt me van de reacties (waarvoor mijn dank hoor) hoop dat ik niemand oversla met reageren.

Huishoudelijke taken doet hij (bijna) niet meer. Eerder werkte ik 4 dagen en deed hij het meerendeel, ik alleen de was.

Nu omdat hij zo druk is hebben we een schoonmaakster 1 x per week. Wil niet zeggen dat ik niks meer hoef te doen natuurlijk. Kinderen + hond is vaker stofzuigen/dweilen dan 1 x pw.

Ik zal hem echt aan de bank vast moeten binden morgen (en de telefoon uit) om een gesprek te beginnen. Maar hij zal wel moeten.

Ikbenanoniem, als ik dat vraag wat hij wilt zegt ie "Rust en geen gezeur"

Tja wie niet, maar je hebt nou eenmaal een gezin met alle zorgen vandien, dus rust is er niet en gezeur komt vanzelf.

By the way, voetbalvrouwen, daar gaat ie voor zitten en anders neemt ie het op hoor!!!!

Weet trouwens zeker wat zijn antwoord is op een vraag wat hij graag wilt "meer sex" maar ja, vanaf een afstand gaat me dat niet lukken!!

Wat ik wil.......tja daar luistert hij vaak niet naar. Hij denkt dat ik met winkelen alleen gelukkig ben (niet geheel!!) maar hij snapt niet dat geld het toch niet allemaal is hoor. Doet een hoop goed, maar momenteel maakt het meer stuk.

ga zo nog even proberen de rest te lezen. Zit op mijn werk...tja het is stil!!!
MissThang, dat vind ik ook. Vrijdagavond ben ik weg, uiteten met collega's. Hij wilde eerst naar de film, maar er draait niets momenteel. Dus besloten de meiden dat ze dan maar gaan zwemmen. Hartstikke leuk, maar het moet niet natuurlijk niet zo zijn dat hij de leuke dingen kan gaan doen en ik voor de rest opdraai. Dan kan hij het beter 1 x p.2 weken gaan doen, kunnen ze vast wennen!!!!!!!

ooooh ben boos
quote:waaromdan schreef op 25 november 2009 @ 12:00:

MissThang, dat vind ik ook. Vrijdagavond ben ik weg, uiteten met collega's. Hij wilde eerst naar de film, maar er draait niets momenteel. Dus besloten de meiden dat ze dan maar gaan zwemmen. Hartstikke leuk, maar het moet niet natuurlijk niet zo zijn dat hij de leuke dingen kan gaan doen en ik voor de rest opdraai. Dan kan hij het beter 1 x p.2 weken gaan doen, kunnen ze vast wennen!!!!!!!

ooooh ben boosDus hij doet wel wat leuks met de kinderen? Dat wil je toch?
En als je al eens met die seks zou beginnen? Het klinkt niet al te geëmancipeerd, maar voor een man is seks in een relatie een hele belangrijke manier om liefde en intimiteit te ervaren. Bij ons vrouwen werkt het wat anders (ik kan me heel erg goed voorstellen dat jij van mening bent dat hij zijn "gereedschap" zelf maar ter hand moet nemen omdat hij verder geen tijd voor je heeft, maar dan wel voor seks?).

Dat rust er met een gezin niet helemaal in zit dat begrijp ik, maar dat geen gezeur moet toch wel deels te realiseren zijn? Zou jij dingen beter kunnen dragen als je weet dat dit een tijdelijke situatie is?
Voor de rest opdraaien....

Tja, dat vind ik vrij respectloos overkomen, aangezien hij minimaal even hard werkt als jij, voor jullie.
TO, het klinkt mij dat jij door je boosheid ook niet meer in staat bent om ook maar iets van hem in een positief daglicht te zien.

Als je zo kwaad bent, dan is relatietherapie wellicht de enige manier om hier uit te komen.
Ik denk dat jullie het beiden missen. De erkenning en waardering voor elkaar.
Dat zit er dik in DNM. Boosheid, verwijt en wrok naar elkaar i.p.v. waardering.

En waarom zou je man niets leuks met de kinderen mogen doen als jij ook iets leuks doet (uit eten)? Dat snap ik dus ook weer niet. Jij had liever dat hij die uren besteedde aan schoonmaken in jullie huis of zo?

Laat die schoonmaakster gewoon 3x per week komen, dat scheelt jou al enorm in het huishouden.
Als hij niets doet met de kinderen, krijgt hij een sneer dat de kinderen zo snakken naar zijn aandacht en een keer wat leuks. Doet hij wat leuks, moet hij niet denken dat hij alleen met de leuke dingen weg kan komen.

Snap je dat je het dan nooit meer goed kan doen?

Wees eens eerlijk, klaagt hij vaak tegen jou over jou of is het redelijk eenzijdig?
Volledig met je eens anoniem.

Ik zeg niet dat het volledig aan TO ligt, maar wel dat er maar 1 nodig hoeft te zijn om het patroon te doorbreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven