Warm eten als je net ziek bent geweest...

25-11-2009 14:43 24 berichten
Wie weet wat je dan het beste kunt eten?

De afgelopen twee dagen kwam het aan alle kanten eruit, ik dacht dat ik gisteravond goed was opgeknapt (dat wilde ik graag, want ik had zin in eten), en toen at ik rijst met satésaus en kroepoek. Dat viel dus absoluut niet goed. Sinds vanochtend begin ik mij toch duidelijk beter te voelen, maar ik eet tot nu toe dan ook alleen beschuit. Wat kan ik nu vanavond gaan eten wat licht valt?
Alle reacties Link kopieren
Haha je lijkt mij wel! Satésaus valt vaak niet erg licht nee (at ooit eens chili-con-carne terwijl ik net ziek was geweest. Was mijn maag ook niet zo blij mee.)

Gewoon een beetje aardappelen met groente, evt klein stukje vlees? Of soep en een broodje.
Ik wilde na de eerste twee zinnen al schrijven dat je rijst moet eten vanavond, maar ik las daarna dat dat gister slecht viel!

Misschien iets van groenten met couscous? Risotto? (ook rijst, maar wie weet gaat het goed!) Of anders iets met rijst, maar dan zonder satésaus en kroepoek?

Beterschap!
Verse groente of kippensoep?
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik denk dat die rijst niet slecht viel, maar die satésaus en kroepoek.

Rijst is op zich nog wel goed juist..
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Ik had dus ook ergens gelezen dat rijst goed is, vandaar dat ik mijn man de opdracht gaf om rijst te maken.

Maar goed, iedere idioot weet ook wel dat die satesaus en kroepoek geen goed idee waren. Maar ik vind warm eten altijd zo lekker, dat ik dacht, ik waag het erop.
Wat ik altijd erg lekker vind als ik ziek ben geweest en een dag niet gegeten heb is pasta. Een saus met flink veel groente , gehalt en tomatensaus. Werkt echt goed bij mij, is ook erg voedzaam.

Satésaus is niet echt lekker op een nuchtere maag. Behoorlijk kruidig.
Mijn moeder maakte altijd macaroni met ui, smack, heinz tomaten ketchup en geraspte oude kaas. mmmmmmmmmmmmm

als we ziek waren geweest.
quote:kusunum schreef op 25 november 2009 @ 14:50:

Mijn moeder maakte altijd macaroni met ui, smack, heinz tomaten ketchup en geraspte oude kaas. mmmmmmmmmmmmm

als we ziek waren geweest.Hmmm, ook erg lekker!
Biefstuk!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb een paar dagen geen warm eten gehad en toen was de eerste maaltijd pasta met wat groentes en geitenkaas en honing.
Stressed is just desserts spelled backwards
Soep, bouillon, rijst kan ook, in ieder geval niets wat erg vet is. En niet al te grote porties,

Beterschap!
Soep dus. In ieder geval niet te vet eten, dat is funest.
Bij mij gaat het met gekookte aardappelen (zonder jus) en groenten altijd wel goed. Of wat fruit. In elk geval geen vette dingen.
- Rijst tegelijk gekookt met wortel en appel. Verder een stukje kip van de gril (geen olie of andere dingen gebruiken!) Gewoon grillen in de droge pan.

Trouwens de volgende keer dat het er zowel boven als onder uitkomt kun je het beste aquarius drinken. Zit alles in wat je nodig hebt.

Hoewel het altijd geen fijne momenten zijn, bekijk ik het altijd weer positief, want meestal ben ik wel wat kilo´s kwijt
Ik zou voor gekookte aardappels gaan met groente, zonder saus/jus en de vlees en vis nog even achterwege laten. Of een stamppotje.
Ik heb altijd vreselijk zin in soep als ik ziek geweest ben. Summerman ook, bij hem doet Indische soto het goed, met witte rijst. .. zonder de vettige saus dan.

Beterschap, iig!
Computer says nooooo
Als ik echt ziek ben geweest gedij ik het beste op gekookt aardappeltje, zuurkool met rozijntjes (geen stamppot maar groente apart), tartaartje en beetje magere jus. Dit is écht mijn 'herstelmaaltijd', al jaren.
Rijst met suiker en kaneel, eventueel klontje boter, doet het ook goed.
Vriend had dat gister ook en ik heb gekookte aardappels met broccoli voor hem gekookt met een tartaartje erbij. Weinig jus en saus. Je moet vooral even geen vet eten, dus bedenk gewoon wat iemand eet als ie aan de lijn is
anoniem_32184 wijzigde dit bericht op 25-11-2009 17:01
Reden: best moeilijk hoor, typen...
% gewijzigd
Ook als ik ziek ben eet ik als een bootwerker helaas.

Pas gewone griep gehad en toen de mexgriep erboven op. 2 weken uitgeschakeld.

Maar eten? Ja hoor, alles gaat erin.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 25 november 2009 @ 17:36:

Ook als ik ziek ben eet ik als een bootwerker helaas.

Pas gewone griep gehad en toen de mexgriep erboven op. 2 weken uitgeschakeld.

Maar eten? Ja hoor, alles gaat erin.

Dat heb ik ook, haha! Ik val ook nooit af als ik ziek ben..

En omdat ik gewoon eet, gelooft niemand dat ik écht ziek ben, terwijl dat dan echt wel zo is!
quote:Jannemaan schreef op 25 november 2009 @ 19:05:

[...]

Dat heb ik ook, haha! Ik val ook nooit af als ik ziek ben..

En omdat ik gewoon eet, gelooft niemand dat ik écht ziek ben, terwijl dat dan echt wel zo is!

Ik heb dat ook! Heb volgens mij nog nooit gehad dat ik zo ziek was dat ik niks kon eten...

(ik zou bijna zeggen had ik dat maar eens een keer was ik ook wat kilo's kwijt..)
quote:dolfje schreef op 25 november 2009 @ 19:12:

[...]

Ik heb dat ook! Heb volgens mij nog nooit gehad dat ik zo ziek was dat ik niks kon eten...

(ik zou bijna zeggen had ik dat maar eens een keer was ik ook wat kilo's kwijt..)

Elke keer als ik ziek ben (en met die mexgriep was ik flink de sjaak) denk ik: yesss, nu gaan er kilo's af.

Nee hoor.

Ik had eens een hele zware longontsteking, doodziek. Ik kende iemand die daar 10 kilo door was afgevallen, dus ik dacht: nu ga ik vanzelf afvallen. Mooi weer niet!

Ik lust en eet alles, al ben ik ook zo erg ziek.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven