idee voor pietenbezoek 5 dec?

26-11-2009 13:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb samen met de buurvrouw 2 pieten 'besteld' voor pakjesavond. We vieren het allebei apart en de pieten komen 10 min per huis ongeveer. Nu leek het ons wel leuk om iets rond de pieten te verzinnen; pakjes zijn kwijt/ door elkaar oid maar we weten niet zo goed wat dan precies. De kinderen (5) zijn in de leeftijd van 2-5.

wie heeft er een leuk idee? Alvast bedankt!
Ik zou er niet aan beginnen! Dit is zoooooooo spannend voor ze. Je hoeft het echt nog niet spannender te maken dan het is.

Veel plezier!
Volg je hart. Dat klopt.
Ik zou er niet teveel poespas van maken. Het is al spannend, het is pakjesavond, en dan komen er ook nog 'live' twee pieten. Zeker omdat de kinderen nog vrij jong zijn, denk ik dat alleen de aanwezigheid wel genoeg is.
Zoals voor mij al gezegd is: heeeeel rustig laten doen. Het is zo spannend al. Vorig jaar kwam de Sint bij ons, Zoon was toen 6. Dat Sint binnen was was al heftig genoeg, laat staan dat de Pieten ook nog eens fratsen hadden uitgehaald. En ik heb een kind dat echt wel wat gewend is
Dat regelen die pieten toch zelf? Die oef je niet helemaal een scrript en draaiboek te leveren hoor. Pieten zijn genoeg :-)
Ik kan er niets aan doen, maar bij het begin van de OP dacht ik heel even op de verkeerde pijler te zijn beland
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
dank voor de snelle reacties.

Mijn idee erachter was dat als ze iets moeten doen het dan wat minder spannend is dan dat ze al strooiend binnen komen denderen. :-)

maar het is misschien wel slimmer het rustig te houden en de gekke ideeen voor over een paar jaar te bewaren.

groetjes littlemissy
Ik zou ook geen fratsen uit laten halen. Vooral die hele kleintjes snappen daar niks van (zo krijgen ze een cadeau in de handen gedrukt, maar die mooie Barbie blijkt dan ineens voor het buurmeisje ofzo).

Het standaard Piet-op-bezoek-toneelspel is voor hun echt origineel genoeg hoor.

Vraagje voor mijzelf: oma heeft dit jaar voor de kleinkinderen (4 stuks van 2 tot 7) een sint + piet uitgenodigd. Vinden jullie het wijs om de kinderen daar op voor te bereiden?

Ik vind van wel, maar mijn man vindt van niet.
haha doortje, die bestelling moet maar even wachten tot de kinderen in bed liggen *grijns*
Wat wij vroeger wel eens hadden en wat ik ooit zeker hier thuis ook wel wil doen is dat de cadeaus waren verwisseld. Dus bv ik kreeg een hondenbot, de hond een blokfluit, mijn babybroertje pantoffels maat 46 etc. Kwam geen piet aan te pas, maar wij vonden het hilarisch hoe ze zo dom konden zijn! Ging ook vaak vooraf dat we de zak met cadeaus moesten zoeken dmv een rijm oid die de sint/piet had achtergelaten. Nooit een echte piet gezien trouwens, wel gehoord doormiddel van bonken op het raam (met dank aan de buurman)
hoi starshine,

ik zou ze voorbereiden onder het mom van; stel dat sinterklaas dit jaar bij ons op bezoek komt, dan.....

Het moet natuurlijk wel een verrassing blijven voor ze, maar jij kent je kknderen het beste dus als jij denk dat ze het nodig hebben gewoon vertellen!
@ starshine: ik zou mijn kinderen voorbereiden. Het geeft zo'n enorme impact zo'n bezoek...

@cherise: de verwisseling moet wel heel duidelijk zijn, ik vind het een briljant idee, zie ook wel ergens een schip zo van: ik vind dit mooi en nee, ik hou het!? Wat jij hier noemt vind ik wel heel erg leuk.

Hou het lekker "gewoon". Want dat is echt al spannend genoeg. Onze eerste relaxte sinterklaasviering was toen... er geen pieten en sint langskwamen! Wat een verademing! Geen bange kinderen. Alleen maar blij op zoek naar kado's na enorm hard zingen en veel gebons op het raam!
Volg je hart. Dat klopt.
Starshine, ik zou het wel doen. Het is al zo vreselijk spannend en dan is daar ook ineens een sint en piet.... Gewoon van te voren vertellen zou ik doen.
quote:Pink2510 schreef op 26 november 2009 @ 14:14:

@cherise: de verwisseling moet wel heel duidelijk zijn, ik vind het een briljant idee, zie ook wel ergens een schip zo van: ik vind dit mooi en nee, ik hou het!? Wat jij hier noemt vind ik wel heel erg leuk.

Ja de verwisseling was héél duidelijk en geloof ik niet bij alle cadeaus. En als er twijfel was wisten mijn ouders wonderbaarlijk genoeg voor wie het cadeau was. Nu hadden mijn zus en ik wel een hele andere smaak qua cadeaus en broertje was nog baby, dus dat was wel duidelijk.
Ja hè, gewoon vooraf vertellen. Was ook mijn idee, maar mijn man wil het graag als verrassing voor ze. Ik denk dat ik er iets van maak dat sinterklaas misschien op bezoek komt, dan zijn ze voorbereid maar is het nog steeds een verrassing.
Bij ons hadden de pieten twee verschillende schoenen aan, als de kinderen er niks van hadden gezegd, dan hadden ze er geen aandacht aan besteed, maar als ze wel zouden doen dan maakte ze er een beetje een grapje van dat er één een beetje dom is. Onze kinderen vonden het hilarisch en hebben het er nu (3 jr geleden) nog over!

Vooral ook heerlijk om te zien dat ze het dagen erna nog vertellen ook aan vrienden van pappa en mamma die wilden weten hoe het was met de pieten, wij wisten tuurlijk wel dat dat de pieten waren!
Wij hebben ooit onverwacht één Piet op bezoek gehad (ook voor ons onverwacht dus). De jongste was nog te jong om het echt mee te krijgen, de oudste kreeg zowat een hartverzakking toen hij het kostuum zag binnenkomen, maar toen hij eenmaal voorbij het kostuum was vond hij het fantastisch (was een vriend van ons waar hij heel dol op was).

Bij hele kleine kinderen zou ik het wel inleiden dus, zeker als het geen bekenden zijn. Hoef je het niet per se van te voren te vertellen, je zou ook kunnen zorgen dat ze héél hard gaan roepen om Pieten te lokken. Zo ligt de controle bij hun en denderen de Pieten niet 'zomaar' je huis binnen.

Héél veel plezier!!!
Goede tip twinkeling. Hoe de anderen het doen laat ik aan hun over. Mijn kinderen zijn 5 en 7, maar nog diep-gelovig allebei.
Ik ben zelf jaren inhuurPiet geweest.

Heel erg leuk.

Wij vroegen wel aan de ouders die ons inhuurde even een kort verhaaltje over alle aanwezigen op te schrijven.

Oma nieuwe heup,

Doortje 1e zwemles gehad,

Kees kan al goed lezen,

Papa nieuwe baan,

Mama wil ook wel eens een dagje niet koken.

Dat lazen wij dan snel voor we naar binnen gingen. Voor de rest was het het leukst voor de kinderen en (voor ons ) als alles zo spontaan mogelijk ging.

De keren dat we een toneelstukje op moesten voeren waren doorgaans minder een succes dan de keren dat we lekker ons zelf konden zijn.

Weet wel dat als je er een verhaal om heen gaat verzinnen dat je de pieten daar ook zeker van op de hoogte moet stellen. De staan anders met hun mond vol tanden.

Ook is 10 minuten lang genoeg om een paar cadeautjes uit te delen, maar een heel toneelstuk kan het tijdschema van Piet aardig in de war brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven