Vrijheid in een relatie

25-11-2009 22:53 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is dit een soortgelijk onderwerp als mijn topic "waar blijft mijn kind?" .

In onze relatie zijn wij (schijnbaar) heel vrij. Als ik 5 dagen alleen naar een ander land wil dan doe ik dat. Ik overleg, ik vraag of hij mee wil etc maar als er niets tegen is dan ga ik. Ik heb de tijd alleen nodig (soms) of ik vind de ervaring leuk en hij niet.

Andere mensen oordelen dan. Ik zou geen goede relatie hebben. Ik ben toch getrouwd, dan hoor ik thuis te zijn.. Ik werd tijdens mijn laatste reis aangesproken door twee vrouwelijke leeftijdsgenoten. Zij keken heel anders naar een huwelijk en gingen er van uit dat het dan klaar zou zijn met uitgaan, alleen zijn, en eigenlijk alles wat hun leven nu definieerd.

Ik ben onder genot van een guinness de discussie aangegaan en het was heel gezellig. Toch hadden ze medelijden met me.

Mijn man had jaloers moeten zijn. Ik had hem zo moeten missen dat ik eigenlijk niet een leuke tijd had.

Ook hier weer mijn vraag: hoe zouden jullie met deze opmerkingen om gaan? Ik vind de verschillen niet erg maar wel de oordelen over mijn relatie. En ik weet het niet uit te leggen hoe het zit in mijn relatie en dat we echt niets te kort komen. (eigenlijk, waarom verdedig ik me?? )

mmm ben benieuwd naar jullie mening. Ik zal proberen ook te blijven reageren (niet mijn sterkste forumkant)

Groet,

Em.
\"Float down a river forever and ever, Emily, Emily There is no other day Let\'s try it another way\" see.emily.play1@gmail.com
Alleen de OP gelezen: ik zou ze lekker laten lullen. Jij weet toch dat het goed zit? Nou dan!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Mijn relatie is goed, en ook wij gaan wel apart op vakantie. Mijn man gaat ieder jaar op wintersport met een groep vrienden (ik vind wintersport helemaal niks), ik ga zelf elk jaar met een vriendin weg. Ja, het is met name voor mij erg veel geregel voor de kids, maar als ik er eenmaal ben o zo heerlijk!

Uiteraard gaan we ook met het gezin weg, de hele zomervakantie is voor ons allemaal, en vaak ook nog wel een herfst- of voorjaarsvakantie.

Nogmaals, met onze relatie zit het helemaal goed, de kids komen niets tekort, en wij genieten van onze vakantietjes apart!
Zoveel mensen zoveel meningen zoveel verschillende vormen van relaties. Kortom: als je gelukkig bent met de keuze die je samen met je partner hebt gemaakt over jullie leven dan is dat de juiste keuze voor jullie. Er zullen altijd mensen zijn die er wat op aan te merken hebben en er een mening over hebben. Aan jou de keuze of je je wat van die mening aantrekt of niet. Want je hoeft er toch niet altijd wat mee te doen? Heb je de behoefte je manier van leven uit te leggen doe je dat, heb je die behoefte niet hoef je ook geen uitleg te geven.

Jij bent gelukkig zoals jouw relatie verloopt. Heerlijk! Gewoon lekker van blijven genieten See Emily.
Seeemilyplay, uit jouw postings hier en in je andere topic krijg ik vooral het gevoel dat jij je heel erg denkt te moeten verdedigen. Hoe vaak wordt je rechtstreeks iets gevraagd waarop je je moet verdedigen en hoe vaak is het geen rechtstreekse vraag, maar heb jij wel het gevoel dat ze iets bedoelen? Wat jij aanvoelt als afkeuring, kan ook gewoon nieuwsgierigheid zijn, interesse in hoe anderen het regelen.

Als jij jouw levensstijl accepteert als zijnde de goede voor jullie en dat zelf normaal vindt, zul je veel minder last hebben van de vragen die je krijgt. Dan kun je gewoon je schouders ophalen in plaats van je verdedigen.
"Andere mensen oordelen dan. Ik zou geen goede relatie hebben. Ik ben toch getrouwd, dan hoor ik thuis te zijn.. Ik werd tijdens mijn laatste reis aangesproken door twee vrouwelijke leeftijdsgenoten. Zij keken heel anders naar een huwelijk en gingen er van uit dat het dan klaar zou zijn met uitgaan, alleen zijn, en eigenlijk alles wat hun leven nu definieerd.

Ik ben onder genot van een guinness de discussie aangegaan en het was heel gezellig. Toch hadden ze medelijden met me."

Je moest eens weten wie allemaal medelijden heeft met Wuilesman en ondergetekende . Maar wat doet dat ertoe? Berokken je iemand schade? Doe je iemand tekort? Ik geef mensen met dergelijke gedachten altijd openlijk gelijk: "Inderdaad, het zegt vast heel veel over onze relatie dat Wuilesman nu met vrienden op vakantie gaat. Wat denk je, zou hij vreemd gaan?" Of ik zeg dat we een verstandshuwelijk hebben, alleen voor het geld bij elkaar blijven en dat we hopen dat niemand Bureau Jeugdzorg zal inlichten over de au pair aan wie we de opvoeding van de kinderen overlaten.

Ik kan je verzekeren dat de stroom van commentaar dan vrij snel opdroogt.
quote:Spijker schreef op 27 november 2009 @ 08:03:

'Geen verjaardagsmens zijn' kan je je toch best even overheen zetten op iemands anders verjaardag die wél een verjaardagsmens is?

En dat je je eigen verjaardag niet viert, dat moeten zij inderdaad maar accepteren dan.

Tjee, je familie, al dan niet aangetrouwd, daar doe je toch gewoon even moeite voor?Ja,voor familie [of aangetrouwd ] doe je zeker moeite,maar wel op een manier die goed voelt ! Dus als je niet van verjaardagen houd en er niet heen wilt,niet gaan .Of de gulden middenweg,even je neus laten zien
Ik heb niet alles gelezen Luna, maar wat leuk dat jullie elkaar zo vrij laten en hier beide ook van kunnen genieten! Laat mensen maar denken en zeggen wat ze willen...

Bij mij hebben sommige mensen medelijden met mijn vriend, omdat ik altijd doe waar ik zin in heb (we wonen niet samen trouwens). Hij vindt het allemaal best en geeft het wel aan wanneer hij meer tijd met me wil doorbrengen, blijkbaar komt het op anderen over of ik over hem heen wals. Hun probleem.

De een zoekt ervaringen en 'spanning' waar de ander geen behoefte aan heeft, prima toch!

En wat betreft omgaan met mensen die jouw mening niet delen: het ligt aan de persoon. De ene kun je het uitleggen, er over praten met elkaar, bij een ander negeer je de opmerkingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven