Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
Ah excuus is nu ook weer niet nodig Lunax, zo zwaar is het allemaal niet .
Klaar dan

Blijft er wel bij dat in je 'waarom' post een smiley of twee dan wellicht geen kwaad had gekund
quote:iry schreef op 27 november 2009 @ 20:10:

Of dan openen we direct een ander topic claire .

Ja dat kan ook. Vraag me alleen af, of dat leuk is. We zullen zien

Bedankt voor je verfrissende draai gister!

Wat mij betreft staat de volgende trol of hengelaar weer klaar vanavond!
quote:Lunax schreef op 27 november 2009 @ 20:13:

Klaar dan

Blijft er wel bij dat in je 'waarom' post een smiley of twee dan wellicht geen kwaad had gekund Done!!
Mooi, laten we het dan nu hebben over hamsters en waarom die steeds bij allerlei forummers in hun hol kruipen. Zwaar vervelend, want daar worden ze irritant van.
In jouw hol minny?
quote:iry schreef op 27 november 2009 @ 20:16:

[...]

Done!!
Que?
Neen, niet in mijn hol...

Maar het blijft een feit dat dat van tijd tot tijd een hamster kruipt in de hol van man of meid die dan barst van chagrijnigheid.

En dat rijmt!
Hamsters moet je niet in je hol laten kruipen.
Helemaal mee eens Dushi! Maar ja, ze doen het toch he?
Ik heb er daarom ook een uithangbordje getatoeeerd: verboden toegang voor hamsters. Het werkt, geen hamster die zich eraan waagt.
Oh dat is handig! Ik heb een vork ingeslikt, dr zitten nu tralies voor. Geen hamster die er nu nog in kan.
Je praat wel in raadsels of heb ik toch koorts? *gaat opzoek naar thermometer om te controleren of dat zo is*
Neuh.... Het valt me gewoon op dat er af en toe gigantisch hysterisch gereageerd wordt. Heb toen na lang nadenken maar besloten dat het toch aan die hamsters ligt
Die van de AH toch?
Aha duidelijk Min, thanks!
Ik ga hier weer weg want teveel offtopic weer van mijn kant.
Ja die idd Z&Z.
Mag er een slotje op 3000+ deel 8?

Hij zit vol nl

Alvast tnxx
quote:Jackyr schreef op 30 november 2009 @ 19:08:

Mag er een slotje op 3000+ deel 8?

Hij zit vol nl

Alvast tnxxDeze vraag moet je even stellen op het moderator topic van overig. Dit is meer voor vragen over het beleid en dergelijke.
ok tnxx Ibi.. haha stom he
quote:Jackyr schreef op 30 november 2009 @ 19:16:

ok tnxx Ibi.. haha stom he Nee hoor niet stom! Kan gebeuren.
Ik heb gistermiddag een mail gestuurd naar forum@viva, tav Sheila. Hoelang duurt het eer ik daar antwoord op krijg?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Hoi HPL,

De mail naar forum@viva.nl komt bij mij terecht. Ik heb na mijn ziekte nog een (lichte) achterstand en heb de bewuste mail zojuist doorgestuurd naar Sheila.

grtjs,

Naomi

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven