maggi-vergiftiging

27-11-2009 19:41 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 1 gerecht waar een paar scheutjes Maggi inhoren.Recept van Oma, de schat.

Verder gebruik ik dat spul nooit.

Nu keek ik vanavond eens op dat flesje (had even niets anders te doen) en zie dat het flesje uit 1993 is.

Dat is dus bijna antiek. Kan ik er aan doodgaan, kan ik een maggi-vergiftiging oplopen of loopt het werkelijk zo'n vaart niet.

Hebben jullie ook ingredienten die iets over de afgelopen datum heen zijn en die je desondanks toch nog gebruikt.
Ik zou het niet doen, dat is wel heeeel oud! Maak je dit gerecht regelmatig met deze oude Maggi?
Ik heb vanavond spaghetti met ansjovis/tomatensaus gemaakt. In plaats van echte ansjovis, gebruik ansjovispasta. Die pasta heb ik twee weken geleden gekocht en moest sindsdien koel bewaard zijn moeten worden (maximaal 10 graden). Nadat ik het gerecht ophad, zag ik dat pas. De pasta heeft twee weken lang bij 19 graden in mijn kast in plaats van ijskast gelegen.

Misschien zijn er mogen twee zieken...
Ik ben niet zo'n fan van dingen over de datum. Ben iets te vaak ziek geworden van iets wat bedorven was. Ik check alles dus goed voordat ik iets gebruik. Maar misschien reageert mijn lijf gewoon gevoelig op dingen, ken namelijk mensen die permanent dingen eten die over de datum zijn en nog nooit er ziek van zijn geworden.
whehe, iets over datum heen? Hoe oud ben je dat je een periode van 16 jaar "iets over datum heen" noemt. Hahaha.

Ik ben met dat soort spullen nooit zo moeilijk met iets over datum heen trouwens.
Maggie kan best een jaartje over datum. Maar van 1993?? Ik zou het niet doen
Misschien ishet net alsmet goede wijn ?

Waarom koop je niet gewoon een nieuw flesje of gebruik zout ipv maggi?

Ik ben trouwens maggi verslaafd, is een van mijn guilty pleasures:-)
Maggi! Was helemaal vergeten dat het bestond. Net als het schepje Buisman bij de koffie.

Dus bedankt voor het jeugdsentiment, maar zou het echt niet meer gebruiken.

En eens met Krokusje; 16 jaar is niet over de datum, 16 jaar is retro!
Overigens zou maggi niet zo lang bij mij de kans krijgen in een kast. Ik zou het dan inzetten als vervanger van zout (in een gerecht) Ben zelf voorstander van ketjap manis. Dat gaat zowat overal in een gerecht bij mij. Smaak is niet helemaal te vergelijken met maggi natuurlijk.
Mijn oma heeft na de hongerwinter iets van honderd flessen peertjes geweckt. Alles om in de toekomst honger te voorkomen. UIterst zuinig was ze ermee, alleen in tijden van (financiele) schaarste ging en een fles open.

Nu heeft ze er nog een stuk of 15. En soms eet ze dus peertjes uit 1945. Ziek wordt ze er niet van, dus het rubber van de flessen is nog niet vergaan, maar ik vraag toch altijd even na wat er op het menu staat voor ik toestem bij haar te gaan eten,
Wat wilde ik nou toch typen?
Buisman jaaa jeugdsentiment! Ruikt zo lekker.
quote:mimsey schreef op 27 november 2009 @ 19:50:

Mijn oma heeft na de hongerwinter iets van honderd flessen peertjes geweckt. Alles om in de toekomst honger te voorkomen. UIterst zuinig was ze ermee, alleen in tijden van (financiele) schaarste ging en een fles open.

Nu heeft ze er nog een stuk of 15. En soms eet ze dus peertjes uit 1945. Ziek wordt ze er niet van, dus het rubber van de flessen is nog niet vergaan, maar ik vraag toch altijd even na wat er op het menu staat voor ik toestem bij haar te gaan eten,
Haha.. da's wel heul lang. Ik denk niet dat je er echt iets aan over houdt, maar misschien morgen toch die 69 cent investeren in een nieuw flesje? En misschien wat vaker verhuizen zodat je dingen weggooit?

Edit: Respect voor de oma van mimsey!
Sterk omaatje heb je Mims
Is die Maggi dan nog vloeibaar??

Ik vind dat wel vertederend van je omaatje, Mimsey.

Even tussenhaakjes: vanmiddag was ik even kijken op de denk-vooruit website, en dan heb ik ook wel de neiging om blikvoer en potten bonen e.d. te gaan hamsteren.
quote:Nysse schreef op 27 november 2009 @ 19:53:

Haha.. da's wel heul lang. Ik denk niet dat je er echt iets aan over houdt, maar misschien morgen toch die 69 cent investeren in een nieuw flesje? En misschien wat vaker verhuizen zodat je dingen weggooit?

Edit: Respect voor de oma van mimsey!

Ja Mims het is of ik mijn Oma hoor.

Ik ben vorig jaar December verhuist en het flesje is gewoon meeverhuist.

Nou ja, toch maar even een nieuw flesje kopen alhoewel het heel normaal smaakte net als altijd.
Wat is een denk-vooruit website, Perel?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Nog nergens last van Morrigana?

Geweldig die peertjes van je oma Mimsey!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
quote:Elmervrouw schreef op 27 november 2009 @ 20:10:

Wat is een denk-vooruit website, Perel? Da's vast die site van de overheid die vind dat je moet hamsteren en allerlei andere producten moet aanschaffen omdat er ooit wel eens een ramp kan gebeuren
Wel leuk dat dat dat flesje volgens mij al tig rondjes rond je huis heeft gelopen en telkens weer jouw voorraadkast vind...

Ben zelf echt niet te lastig met dingen over datum maar dit gaat wel erg ver! Doet me denken aan mijn oma (ja weer een oma) die brie kocht bij de aldi en deze in de vriezer gooide. Vervolgens kreeg ik een heel schattig "hoe-overleef-ik-mijn-studententijd" pakketje van haar met die punt brie die al drie jaar in de vriezer lag en een pot chicken tonight van 5 jaar oud. Voor de gein de brie laten ontdooien, was een perfect moordwapen... Keihard!!
Ik vind maggi heerlijk, vooral in de erwtensoep en kippensoep. Maar 16 jaar over de datum zeg.... wow...
Brie-ijsje, ideaal voor als het weer zo warm is dat een kaasplankje van jouw bord afzweet. Briljant. Ik zou Ola een brief schrijven,
Wat wilde ik nou toch typen?
Mijn oma stopte altijd een tientje tussen mijn was toen ik -student- naar huis ging.

Ben met terugwerkende kracht heel blij dat het geen stuk brie was!

Maar lief van je oma, Mamalijntje!
OMG 16 jaar over de datum

never nooit dat ik dat nog zou gebruiken....

ben al geen "fan" van spul dat over de datum is...maar meeeeen 16 jaar!!!
Mijn Maggiflesje is dus inmiddels 4 keer verhuist. Naar 4 verschillende Europeese landen.

Weet je wat, ik gooi het niet weg, ik stop het gewoon bij mijn andere souvenirs.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven