maggi-vergiftiging
vrijdag 27 november 2009 om 19:41
Ik heb 1 gerecht waar een paar scheutjes Maggi inhoren.Recept van Oma, de schat.
Verder gebruik ik dat spul nooit.
Nu keek ik vanavond eens op dat flesje (had even niets anders te doen) en zie dat het flesje uit 1993 is.
Dat is dus bijna antiek. Kan ik er aan doodgaan, kan ik een maggi-vergiftiging oplopen of loopt het werkelijk zo'n vaart niet.
Hebben jullie ook ingredienten die iets over de afgelopen datum heen zijn en die je desondanks toch nog gebruikt.
Verder gebruik ik dat spul nooit.
Nu keek ik vanavond eens op dat flesje (had even niets anders te doen) en zie dat het flesje uit 1993 is.
Dat is dus bijna antiek. Kan ik er aan doodgaan, kan ik een maggi-vergiftiging oplopen of loopt het werkelijk zo'n vaart niet.
Hebben jullie ook ingredienten die iets over de afgelopen datum heen zijn en die je desondanks toch nog gebruikt.
vrijdag 27 november 2009 om 19:44
Ik heb vanavond spaghetti met ansjovis/tomatensaus gemaakt. In plaats van echte ansjovis, gebruik ansjovispasta. Die pasta heb ik twee weken geleden gekocht en moest sindsdien koel bewaard zijn moeten worden (maximaal 10 graden). Nadat ik het gerecht ophad, zag ik dat pas. De pasta heeft twee weken lang bij 19 graden in mijn kast in plaats van ijskast gelegen.
Misschien zijn er mogen twee zieken...
Misschien zijn er mogen twee zieken...
vrijdag 27 november 2009 om 19:44
Ik ben niet zo'n fan van dingen over de datum. Ben iets te vaak ziek geworden van iets wat bedorven was. Ik check alles dus goed voordat ik iets gebruik. Maar misschien reageert mijn lijf gewoon gevoelig op dingen, ken namelijk mensen die permanent dingen eten die over de datum zijn en nog nooit er ziek van zijn geworden.
vrijdag 27 november 2009 om 19:50
vrijdag 27 november 2009 om 19:50
Mijn oma heeft na de hongerwinter iets van honderd flessen peertjes geweckt. Alles om in de toekomst honger te voorkomen. UIterst zuinig was ze ermee, alleen in tijden van (financiele) schaarste ging en een fles open.
Nu heeft ze er nog een stuk of 15. En soms eet ze dus peertjes uit 1945. Ziek wordt ze er niet van, dus het rubber van de flessen is nog niet vergaan, maar ik vraag toch altijd even na wat er op het menu staat voor ik toestem bij haar te gaan eten,
Nu heeft ze er nog een stuk of 15. En soms eet ze dus peertjes uit 1945. Ziek wordt ze er niet van, dus het rubber van de flessen is nog niet vergaan, maar ik vraag toch altijd even na wat er op het menu staat voor ik toestem bij haar te gaan eten,
Wat wilde ik nou toch typen?
vrijdag 27 november 2009 om 19:51
quote:mimsey schreef op 27 november 2009 @ 19:50:
Mijn oma heeft na de hongerwinter iets van honderd flessen peertjes geweckt. Alles om in de toekomst honger te voorkomen. UIterst zuinig was ze ermee, alleen in tijden van (financiele) schaarste ging en een fles open.
vrijdag 27 november 2009 om 19:53
vrijdag 27 november 2009 om 20:01
vrijdag 27 november 2009 om 20:05
quote:Nysse schreef op 27 november 2009 @ 19:53:
Haha.. da's wel heul lang. Ik denk niet dat je er echt iets aan over houdt, maar misschien morgen toch die 69 cent investeren in een nieuw flesje? En misschien wat vaker verhuizen zodat je dingen weggooit?
Edit: Respect voor de oma van mimsey!
Ja Mims het is of ik mijn Oma hoor.
Ik ben vorig jaar December verhuist en het flesje is gewoon meeverhuist.
Nou ja, toch maar even een nieuw flesje kopen alhoewel het heel normaal smaakte net als altijd.
Haha.. da's wel heul lang. Ik denk niet dat je er echt iets aan over houdt, maar misschien morgen toch die 69 cent investeren in een nieuw flesje? En misschien wat vaker verhuizen zodat je dingen weggooit?
Edit: Respect voor de oma van mimsey!
Ja Mims het is of ik mijn Oma hoor.
Ik ben vorig jaar December verhuist en het flesje is gewoon meeverhuist.
Nou ja, toch maar even een nieuw flesje kopen alhoewel het heel normaal smaakte net als altijd.
vrijdag 27 november 2009 om 20:17
vrijdag 27 november 2009 om 20:19
Wel leuk dat dat dat flesje volgens mij al tig rondjes rond je huis heeft gelopen en telkens weer jouw voorraadkast vind...
Ben zelf echt niet te lastig met dingen over datum maar dit gaat wel erg ver! Doet me denken aan mijn oma (ja weer een oma) die brie kocht bij de aldi en deze in de vriezer gooide. Vervolgens kreeg ik een heel schattig "hoe-overleef-ik-mijn-studententijd" pakketje van haar met die punt brie die al drie jaar in de vriezer lag en een pot chicken tonight van 5 jaar oud. Voor de gein de brie laten ontdooien, was een perfect moordwapen... Keihard!!
Ben zelf echt niet te lastig met dingen over datum maar dit gaat wel erg ver! Doet me denken aan mijn oma (ja weer een oma) die brie kocht bij de aldi en deze in de vriezer gooide. Vervolgens kreeg ik een heel schattig "hoe-overleef-ik-mijn-studententijd" pakketje van haar met die punt brie die al drie jaar in de vriezer lag en een pot chicken tonight van 5 jaar oud. Voor de gein de brie laten ontdooien, was een perfect moordwapen... Keihard!!