microgynon 50
zaterdag 18 augustus 2007 om 00:26
Ik heb hier heel veel informatie gelezen over microgynon 30. Deze heb ik ook gebruikt maar doordat ik veel last had van buikpijn wilde ik de pil langer door gaan slikken. Hierbij kreeg ik last van doorbraakbloedingen en heb toen de microgynon 50 gekregen.
Ik vraag me af wat precies het verschil is tussen de 30 en de 50. Doordat ik af en toe toch veel negatief hoor over de 30 maak ik me druk over dat ik de 50 gebruik. Dit moet dan wel helemaal slecht zijn toch??
Kan iemand mij meer vertellen over de zwaardere pillen?? veranderingen / bijwerkingen vergeleken met de normale tot lichtere pillen?? Hoe slecht is een zwaardere pil eigenlijk?? Ervaringen??
Ik twijfel al een tijdje om terug te gaan naar de 30 en de buikpijnen er maar gewoon weer bij te nemen. Maar is er echt zoveel verschil tussen de bijwerkingen (zoals minder zin in sex, stemmingswisselingen etc.) als wanneer ik terug ga naar de microgynon 30??
Ik vraag me af wat precies het verschil is tussen de 30 en de 50. Doordat ik af en toe toch veel negatief hoor over de 30 maak ik me druk over dat ik de 50 gebruik. Dit moet dan wel helemaal slecht zijn toch??
Kan iemand mij meer vertellen over de zwaardere pillen?? veranderingen / bijwerkingen vergeleken met de normale tot lichtere pillen?? Hoe slecht is een zwaardere pil eigenlijk?? Ervaringen??
Ik twijfel al een tijdje om terug te gaan naar de 30 en de buikpijnen er maar gewoon weer bij te nemen. Maar is er echt zoveel verschil tussen de bijwerkingen (zoals minder zin in sex, stemmingswisselingen etc.) als wanneer ik terug ga naar de microgynon 30??
zaterdag 18 augustus 2007 om 08:18
Hoi,
Ik heb hetzelfde meegemaakt.
Met de 30 steeds doorbraakbloedingen, er was op het laatst geen peil meer op te trekken.
Toen kreeg ik van mijn "ouderwetse" huisarts de 50 voorgeschreven en was dat probleem verholpen.
Dat 30-50 gedoe zat mij ook niet lekker.
Inmiddels was ik bij een andere (moderne, vrouwelijke) huisarts en heb ik het ter sprake gebracht.
Ik ben toen een drie-fasen-pil gaan slikken, de tryginon.
Dit is voor mij heel goed geweest.
Geen problemen tussendoor, kan weer op mijn lijf rekenen, weet waar ik aan toe ben.
Had ik jaren eerder moeten doen!
Wie weet is een drie-fase-pil voor jou ook wel de oplossing.
Gr. Perel.
Ik heb hetzelfde meegemaakt.
Met de 30 steeds doorbraakbloedingen, er was op het laatst geen peil meer op te trekken.
Toen kreeg ik van mijn "ouderwetse" huisarts de 50 voorgeschreven en was dat probleem verholpen.
Dat 30-50 gedoe zat mij ook niet lekker.
Inmiddels was ik bij een andere (moderne, vrouwelijke) huisarts en heb ik het ter sprake gebracht.
Ik ben toen een drie-fasen-pil gaan slikken, de tryginon.
Dit is voor mij heel goed geweest.
Geen problemen tussendoor, kan weer op mijn lijf rekenen, weet waar ik aan toe ben.
Had ik jaren eerder moeten doen!
Wie weet is een drie-fase-pil voor jou ook wel de oplossing.
Gr. Perel.

zaterdag 18 augustus 2007 om 10:37
Mij beviel de 50 voor geen meter. Ook ik heb 'm gekregen omdat ik bij de 30 ongeveer 75% van de maand ongesteld was. (30 is jaren goed gegaan,en ging opeens mis!) Nou, met de 50 geen doorbraakbloedingen meer, maar ik werd er emotioneel absoluut een wrak van. Ik huilde om boeken die ik al 10 keer gelezen had, ik huilde om de televisie, ik huilde om.. sja.. om niks eigenlijk. Eén ding moet ik die pil nageven; de beste anticonceptie ooit - zin in sex was namelijk al helemáál ver te zoeken.
Ik ben toen i.o.m. huisarts overgestapt op de Yasmin, deze heeft bij veel vrouwen namelijk wat minder bijwerkingen. (Vooral emotioneel minder). Ik voel me er veel beter bij. Ook is het een pil waar de meeste vrouwen níet van aankomen, én het heeft een positief effect op je huid. Ik ben verkocht.
Maar die bijwerkingen, die zijn héel persoonlijk. Dus als je geen last hebt van buikpijn, hoofdpijn, emotionele buien, of wat dan ook, is deze pil misschien wel gewoon heel geschikt voor je.
Ik ben toen i.o.m. huisarts overgestapt op de Yasmin, deze heeft bij veel vrouwen namelijk wat minder bijwerkingen. (Vooral emotioneel minder). Ik voel me er veel beter bij. Ook is het een pil waar de meeste vrouwen níet van aankomen, én het heeft een positief effect op je huid. Ik ben verkocht.
Maar die bijwerkingen, die zijn héel persoonlijk. Dus als je geen last hebt van buikpijn, hoofdpijn, emotionele buien, of wat dan ook, is deze pil misschien wel gewoon heel geschikt voor je.
zaterdag 18 augustus 2007 om 12:46
Tja, ik slik alweer anderhalf jaar de microgynon 50, na een pilpauze van 5 jaar. Daarvoor ook microgynon 50 geslikt.
Ik heb nergens last van. Geen humeurproblemen, geen libidoverlaging (eerder verhoging ) geen doorbraakbloedingen. Gelukkig zijn mijn migraineaanvallen ook een stuk verminderd, van 3 à 4 keer per week naar 5 à 6 per maand.
Ik blijf dus lekker op deze pil, ga niet switchen omdat hij zo zwaar zou zijn.
Ik heb nergens last van. Geen humeurproblemen, geen libidoverlaging (eerder verhoging ) geen doorbraakbloedingen. Gelukkig zijn mijn migraineaanvallen ook een stuk verminderd, van 3 à 4 keer per week naar 5 à 6 per maand.
Ik blijf dus lekker op deze pil, ga niet switchen omdat hij zo zwaar zou zijn.
zaterdag 18 augustus 2007 om 13:06
Hier ook precies hetzelfde verhaal! 30 was voor mij te licht, waardoor ik met het slikken van de pil ook gewoon constant ongesteld was. Ben toen overgegaan op de 50. Beviel hartstikke goed. Nooit problemen mee gehad! Ben nu dik een jaar gestopt met de pil en inmiddels zwanger van ons eerste kindje! Hier dus absoluut geen klagen over de overgang van 30 naar 50! Integendeel zelfs!!!
zondag 19 augustus 2007 om 03:54
ik heb op zich ook geen echte bijwerkingen waarom ik over zou willen stappen op een andere pil. Op mijn 13e a 14e ben ik aan de pil gegaan, dus begonnen met de 30 en later over gestapt op de 50. Ik kan voor mezelf niet echt praten over bijwerkingen van de pil omdat het al een tijd geleden is dat ik er mee ben begonnen, en nu de laatste jaren pas afvraag of er daadwerkelijk verschil zou zijn in mijn humeur en zin in sex zonder deze en dan met name ook nog eens een zwaardere pil. Ik voel me namelijk best vaak chagrijning, ben vaak emotioneel etc. maar of dit aan de pil zou kunnen liggen geen idee.
Ik ben niet van plan met de pil te stoppen om het uit te testen omdat ik dan weer erg veel last ga krijgen van buikpijnen, migraine etc. Toch vind ik het geen fijn idee dat ik een zware pil heb...
Ik ben niet van plan met de pil te stoppen om het uit te testen omdat ik dan weer erg veel last ga krijgen van buikpijnen, migraine etc. Toch vind ik het geen fijn idee dat ik een zware pil heb...
donderdag 11 februari 2010 om 18:25
Ik heb al enkele jaren de 50, had daarvoor de 30 maar die was niet zwaar genoeg voor mij. Ik heb er alleen maar positieve ervaringen mee! Ik heb van mezelf nogal een zware cyclus en mag niet meer ongesteld worden, slik hem dus altijd door. Ik ben veel vrolijker, geen chagrijnige buien meer, mijn huid is ook een stuk opgeknapt.
donderdag 11 november 2010 om 13:22
ik neem al sinds m'n 15e micorgynon 50 ik neem ze ondertussen al bijna 20 jaar nu krijg ik al een ganse maand tussentijdse bloedingen ze duren een dag of twee zijn helderrood soms klonters en dan weer niets ik heb pijn in mijn rug en soms ook in mij buik maar neem de pil nog steeds door. Ik heb mijn vorige maandstonden twee dagen te laat gekregen en ze duurden ook minder lang. Normaal zal ik pas volgende week mij maandstonden krijgen maar heb toch een afspraak gemaakt bij de gynaecoloog want enkele jaren terug was er een kleine vleesboom vastgesteld ik hoop dat dit niet mijn probleem is maar dat het iets is door de stres want dat heb namelijk heel veel de laatste tijd.Heeft iemand dit ook meegemaakt?