koude handjes van zoon
zaterdag 28 november 2009 om 22:25
Mijn zoontje van 6 maanden wordt iedere ochtend wakker met steen koude handjes. De vewarming staat 's nachts altijd op 18 graden is dit te koud? Ik zat er al aan te denken om iets van sokjes of zo over zijn handjes heen te doen, zodat ze niet geheel afkoelen.
Nu zeiden mijn ouders dat koude handen niet zo erg zijn, als ie maar geen koude voetjes heeft (dit heeft ie gelukkig nooit), want vroeger hadden ze immers ook geen cv's. Tja vroeger...
Nu zeiden mijn ouders dat koude handen niet zo erg zijn, als ie maar geen koude voetjes heeft (dit heeft ie gelukkig nooit), want vroeger hadden ze immers ook geen cv's. Tja vroeger...
zondag 29 november 2009 om 00:23
zondag 29 november 2009 om 09:13
quote:luna2006 schreef op 28 november 2009 @ 22:54:
[...]
Be my guest
Om gelijk antwoord te geven op je vraag. Die van mij krijgt pamper, romper (1ne dag lange mouw andere dag korte), pyjama, slaapzak en dan zijn dekens.
Nekje voelt overiggens gewoon normale temp aan.
Allemachtig wat warm!
Pyama, romper met lange mouwen, slaapzak EN dekenS??
En dan ook nog 18 graden op de kamer?
En je kind is smorgens niet kletsnat van het zweet?
Hier geen verwarming boven (beneden ook niet trouwens, gaskachel)
Toen ze een half jaar waren hadden ze een romper zonder mouw en een pyama aan en sliepen in een slaapzak met mouwen.
Geen dekens over.
Ik vraag me dan altijd af wat je kind draagt als het een keer echt koud is (bij vorst)
[...]
Be my guest
Om gelijk antwoord te geven op je vraag. Die van mij krijgt pamper, romper (1ne dag lange mouw andere dag korte), pyjama, slaapzak en dan zijn dekens.
Nekje voelt overiggens gewoon normale temp aan.
Allemachtig wat warm!
Pyama, romper met lange mouwen, slaapzak EN dekenS??
En dan ook nog 18 graden op de kamer?
En je kind is smorgens niet kletsnat van het zweet?
Hier geen verwarming boven (beneden ook niet trouwens, gaskachel)
Toen ze een half jaar waren hadden ze een romper zonder mouw en een pyama aan en sliepen in een slaapzak met mouwen.
Geen dekens over.
Ik vraag me dan altijd af wat je kind draagt als het een keer echt koud is (bij vorst)
zondag 29 november 2009 om 09:13
quote:Mieomij schreef op 29 november 2009 @ 00:01:
Mijn zoontje is extreem groot voor zijn leeftijd. Echt geen kans dat hij met zijn zes maanden zich verdraait of zoiets in zijn slaapzakje van maatje 104.Als een 104 maat slaapzak goed past zal dat inderdaad geen probleem zijn. Maar een kind van "normale lengte"zal in een te grote slaapzak mogelijkheid hebben om er in verstrikt te raken.
Mijn zoontje is extreem groot voor zijn leeftijd. Echt geen kans dat hij met zijn zes maanden zich verdraait of zoiets in zijn slaapzakje van maatje 104.Als een 104 maat slaapzak goed past zal dat inderdaad geen probleem zijn. Maar een kind van "normale lengte"zal in een te grote slaapzak mogelijkheid hebben om er in verstrikt te raken.
zondag 29 november 2009 om 10:25
Die van mij (6,5 maand) heeft een shirt met lange mouwen aan, eronder een romper natuurlijk, en dan in een winterslaapzak, verder niets. Ze voelt 's ochtends altijd lekker aan, niet te warm en niet te koud.
Oja en het is op haar kamertje 18 graden (heb nooit cv aan daar.
Ik heb ook gelezen dat de kinderkamer zo'n 17 a 18 graden moet zijn, te heet is i.i.g niet goed.
Oja en het is op haar kamertje 18 graden (heb nooit cv aan daar.
Ik heb ook gelezen dat de kinderkamer zo'n 17 a 18 graden moet zijn, te heet is i.i.g niet goed.
zondag 29 november 2009 om 11:44
Hier ook een zoontje met koude handjes, hij slaapt in een gewone slaapzak met een pyama en een romper ( korte mouw) en dan een dekentje erover. Op de kamer ( ben even gaan kijken) is het nu gewoon 18 graden en de verwarming staat daar niet aan. Hij heeft trouwens ook altijd een heel koel voorhoofd, dus ik denk dat een slaapzak en een dekentje geen kwaad kunnen.
zondag 29 november 2009 om 15:05
Oja, vergeet ik nog te reageren op het eigenlijk onderwerp van het topic; mijn dochtertje van 6,5 maand dus, heeft ook altijd koude handjes, maar dat is normaal, want daar zit niets omheen, kan geen kwaad hoor.
Als de rest maar niet koud is.
Als mijn dochters voorhoofd koel of koud zou aanvoelen zou ik ook wat meer beddengoed o.i.d toevoegen, maar ze is altijd aangenaam warm.
Als de rest maar niet koud is.
Als mijn dochters voorhoofd koel of koud zou aanvoelen zou ik ook wat meer beddengoed o.i.d toevoegen, maar ze is altijd aangenaam warm.
zondag 29 november 2009 om 17:22
Dochter 4,5 maand, draagt een romper met lange mouwen, een slaapzak (geen zomer maar net iets dikker, ook niet heel dik) zonder mouwen (als ik de mouwen eraan rits kan ze niet meer met haar hand bij haar mond, en dan slaapt ze vast een stuk minder lekker en ik ook ) en sokjes in bed. Ze ligt dan onder een velux deken (die is dubbel) in een dekbedhoes.
Ik ben altijd eerder bang dat ze te warm is aangekleed dan te koud. Verwarming staat uitgedraaid in haar slaapkamer (in alle slaapkamers trouwens). Is standaard 18/19 graden nu. Van de zomer 21.
Als het erg fris is of ze heeft een romper met korte mouwen aan die nog schoon is krijgt ze een pyjamaatje aan.
Ik ben altijd eerder bang dat ze te warm is aangekleed dan te koud. Verwarming staat uitgedraaid in haar slaapkamer (in alle slaapkamers trouwens). Is standaard 18/19 graden nu. Van de zomer 21.
Als het erg fris is of ze heeft een romper met korte mouwen aan die nog schoon is krijgt ze een pyjamaatje aan.