v smile ervaringen

29-11-2009 14:46 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo

Voor sinterklaas zijn we nog op zoek naar een cadeau voor onze dochter van 5. Ze wil erg graag een kinderlaptop.

Ik vind die dingen behoorlijk aan de prijs, voor zo'n klein zwart/wit schermpje...

Nou kwam ik een v smile tegen in de winkel. Is wel duurder, maar naar mijn idee heb je daar meer aan. Vooral ook omdat we nog een zoon hebben van 3 en hij kan er ook mee spelen.

Wat zijn jullie ervaringen met een v smile?

Ik las dat je op een lcd tvscherm een minder mooi beeld hebt? Klopt dat?

Kortom....brand los!
helemaal niemand???
Ik heb een Vtech Motion gekocht voor kerst/verjaardag van dochter van 3. Ik kan je dus niet helpen want nog geen ervaring opgedaan maar misschien heb je hier iets aan:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=38295

http://www.gvkidsgames.nl ... 621d800c&daysprune=&f=164
Ik ben niet zo op de V smile :0 Hij staat hier te verstoffen want mijn zoon is er niet heel happy mee. Hij is een stuk gelukkiger met de Wii en dan spelletjes als diego en dora. Ook wii fit vindt hij erg leuk.

Maar ja het ene kind is het andere natuurlijk niet
Tjeempie maar jouw kinderen kunnen blijkbaar kiezen tussen een Wii en een Vsmile.

Dan is de Wii natuurlijk altijd leuker. De Vsmile is gewoon een stuk goedkoper en dat zie je natuurlijk ook wel. Ik heb geen Wii en die komt er de eerste jaren ook nog niet. Ik vind hem te duur en ik wil niet in de verleiding komen om zelf spelletjes te gaan spelen

Die reden voor dochterlief om dat ding niet leuk te vinden valt hier dus iig af
Die zwartwit schermpjes waren in ieder geval een paar jaar geledennog bagger. Niet zozeer omdat het zwart/wit is, maar omdat ze een pixelgrootte van zo'n beetje een vierkante centimeter hadden. Overigens was dat voor de lcd schermpjes toen net zo. Bovendien waren veel van die apparaten ook redelijk misleidend afgebeeld op de verpakking. Het 'scherm' was in de meeste gevallen een plastic vlak met een afbeelding met in het midden een computerschermpje van 8x10 cm.

Tenzij het heel erg veranderd is in de tussentijd zou ik er echt mijn geld niet (meer) aan uitgeven. Dan zou ik eerder een V Smile die je aan kunt sluiten op de televisie kopen ([groezelige trenchcoatmodus aan] Pssst, meisje, tweedehands V Smile kopen [groezelige trenchcoatmodus uit]).
Wij hebben een paar jaar geleden voor onze kids (toen 5 en 2 jaar, geloof ik) het oude model v-smile gekocht. Kids vonden het helemaal geweldig. De jongste was er in het begin nog te jong voor, maar keek verwoed met de oudste mee en toen ze het een beetje snapte, ging ze er zelf ook mee aan de slag. Wij hadden twee joysticks erbij, zodat ze ook samen konden spelen. Het simpelste spelletje (winnie the pooh) is voor driejarigen. Verder is er voor iedere leeftijd en smaak keuze genoeg in opvolgende spelletjes. Nadeel is dat als de kids met een spelletje uitgespeeld zijn (het spelletjes helemaal kennen), er een nieuwe moet worden aangeschaft en ik vind ze behoorlijk prijzig (rond 24,95 euro). De spelletjes zijn erg leuk en leerzaam: taal rekenen, vormen herkennen, behendigheid, kleuren, etc. De v-smile is hier ook bij alle vriendjes erg populair. Nu, na vier jaar, wordt er nog steeds (soms) mee gespeeld.
psss....ik zit al te speuren op mp.....
Naar die voor op tv?
yep inderdaad die je kan aansluiten op tv
Dit mag helemaal niet, maar stèl je nou voor dat je er geen kunt vinden op MP, of je wilt graag een roze special edition in plaats van de standaard oranje, dan zou je me zomaar kunnen mailen. Want die heb ik bij gebrek aan foto's (lees: wegens luiheid) nog niet op MP gezet. Ik woon in Haarlem, en je kunt me mailen op twinkpost@nospamlive.nl (nospam natuurlijk even weglaten ).

Ik zit me trouwens suf te piekeren wat wij destijds hebben gekocht toen we die laptop niet wilde kopen. Want we hebben een tussenstap gekocht volgens mij.
Wij hebben deze

Zwiepje heeft hem vorig jaar van de sint gehad en vindt het helemaal geweldig. Hij heeft er een hele hoop spelletjes van en speelt er zeer regelmatig mee. Van verstoffen is geen sprake. Elke vakantie gaat dat ding mee (ideaal voor in de auto), hij kan ook op de tv aangesloten worden, beeld is prima, en makkelijk mee omdat het de pocket versie is.

Omdat dit zo'n succes was heb ik in de Bart Smit gekeken voor de V-smile motion en ik mocht hem ter plekke testen. Vond het waardeloos dus die heb ik zeker niet gekocht. Ik zou gewoon de pocket met spelletjes van marktplaats halen, de toegevoegde waarde van de V-smile motion is nihil en de gewone v-smile is alleen handig als je het misschien met twee kinderen wil spelen. Echter, vanwege het verschil in leeftijd verwacht ik dat ze niet tegelijk hetzelfde spelletje op hetzelfde niveau zullen spelen. Vandaar dat ik de pocket zou aanraden. Wel de accu en oplader kopen, met batterijen bezig zijn is niet aan de raden en die accu en oplader zijn het geld zeker waard.
Oh, die schermresolutie ziet er al stùkken beter uit dan wat ik destijds heb gezien! Wel individualistischer dan die voor de TV, meer een voorloper van een Nintendo Autist.

Fijn dat de spellen van V tech uitwisselbaar zijn met al die verschillende apparaten trouwens .

De tussenstap was een ding van Totally Spies. Heel ander gebeuren weer.
Je hebt nu ook deze pocket (ook in blauw beschikbaar) maar ik heb express niet voor deze gekozen omdat het bovenste stuk makkelijk af lijkt te kunnen breken als dat ding een keer verkeerd op de grond valt. Degene die ik heb is onverwoestbaar gebleken en is best wel mishandeld. Dit is dus die andere:
Onze dochter heeft zo'n ding. Heel slecht apparaat en absoluut het geld niet waard.

Het beeld is vaag en soms zie je echt niks van de spelletjes die ze doen, als de zon schijnt of zo moeten de gordijnen dicht om beeld te hebben.

De graphics zijn om te huilen en het geluid is ergerlijk.

Ik heb spijt van mijn aankoop en onze dochter speelt nooit met het ding.

Ik zou hem je niet aanraden. Het lijkt leuk maar is het echt niet.
Overigens, een groot pluspunt, die V-smiles zijn zo gemaakt dat je de knoppen om kan draaien als je een kind hebt wat linkshandig is (hier het geval).
quote:eleonora schreef op 29 november 2009 @ 16:40:

Onze dochter heeft zo'n ding. Heel slecht apparaat en absoluut het geld niet waard.

Het beeld is vaag en soms zie je echt niks van de spelletjes die ze doen, als de zon schijnt of zo moeten de gordijnen dicht om beeld te hebben.

De graphics zijn om te huilen en het geluid is ergerlijk.

Ik heb spijt van mijn aankoop en onze dochter speelt nooit met het ding.

Ik zou hem je niet aanraden. Het lijkt leuk maar is het echt niet.Heeft zij die roze die ik heb geplakt hier? Op die van mij zijn de graphics echt prima (ik lijk wel een reclame zeg! whaha, V-smile mensen, wanneer krijg ik mijn geld?). Tja, als de zon fel erop schijnt zie je het niet goed maar dat zie ik op mijn telefoon ook niet. Lijkt me heel normaal. Maar onder normale omstandigheden is het beeld prima en doet hij het goed.
Ja ze heeft die jij geplakt heeft.

Een onding vind ik het.
Ik heb trouwens die oranje van mij van de week helemaal nieuw voor maar 29 euro bij de V&D zien liggen met Dora spel erbij!
Grappig trouwens dat dat ding bij jou zo goed bevalt Zwieb, ik was juist zo teleurgesteld in het ding.

Ik denk dat ik te veel dacht dat het een soort Nintendo DS voor kleuters zou zijn of zo en die kwaliteit haalt 'ie natuurlijk van z'n leven niet.
quote:eleonora schreef op 29 november 2009 @ 16:47:

Grappig trouwens dat dat ding bij jou zo goed bevalt Zwieb, ik was juist zo teleurgesteld in het ding.

Ik denk dat ik te veel dacht dat het een soort Nintendo DS voor kleuters zou zijn of zo en die kwaliteit haalt 'ie natuurlijk van z'n leven niet.Ik heb juist geen ds omdat de ds geen educatieve spelletjes heeft (alleen Dora en Diego geloof ik) voor deze leeftijd. (heeft een verkoper mij verteld tenminste). Dit ding bevalt echt zo goed. Maar de kwaliteit in de spelletjes wisselt wel. De disney spelletjes (Dora en Diego (zijn die van Disney?), Alladin, Assepoester, Cars etc) zijn vaak wel van betere kwaliteit dan bijvoorbeeld Bert en Ernie en Winnie de Pooh.

Wij hebben deze, ook onbreekbaar. Doet het na 4 jaar intensief spelen nog steeds feilloos. Zijn inmiddels erg goedkoop op MP.
hier hebben we de v-smile voor de tv gehad en de pocket.

beiden tegen gevallen, kwaliteit is niks, erg blokkerig.

de jongens (4 en 5) en toen was de jongste 3) spelen met de wii, x-box en nintendo ds

wel duurder in aanschaf, maar veel en veel beter/mooier
quote:Zwieber schreef op 29 november 2009 @ 16:54:

[...]

Ik heb juist geen ds omdat de ds geen educatieve spelletjes heeft (alleen Dora en Diego geloof ik) voor deze leeftijd. (heeft een verkoper mij verteld tenminste). Dit ding bevalt echt zo goed. Maar de kwaliteit in de spelletjes wisselt wel. De disney spelletjes (Dora en Diego (zijn die van Disney?), Alladin, Assepoester, Cars etc) zijn vaak wel van betere kwaliteit dan bijvoorbeeld Bert en Ernie en Winnie de Pooh.

Wij hadden het Mickey Mousespel, Dora en iets van de prinsessen. Allemaal eh....niet zo best van kwaliteit vind ik.

Maar voor de DS is Fien nog te jong en dus speelt ze helemaal niet met een portable computer.

Zo nu en dan eens een puzzeltje maken op de laptop bij mij of Wé, dat werkt voor haar prima. Verder is het hier vooral My Little Pony, Hello Kitty en Playmobil wat de klok slaat
wij hadden oa Cars, Shrek, Mickey, winnie de pooh

maar enorm bagger, lees blokkerig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven