Gezondheid alle pijlers

tips voor roaccutane?

09-11-2009 10:51 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga deze week starten met een roaccutanekuur voor mijn acne rosacea. Nou is roa een behoorlijk heftig middel waarbij je veel last kunt hebben van bijwerkingen. De meest voorkomende bijwerkingen zijn droge en broze huid, droge lippen en droge ogen.

Wie heeft voor mij tips welke producten goed zijn voor de zeer droge huid? Het moet extreem vochtinbrengend zijn en waarschijnlijk ook wel wat vettig.(denk aan gezichtsmasker, gezichtscreme, shampoo voor droge haren, bodylotion, etc.) Alle tips zijn welkom!

Tot slot nog enkele vragen;

- Wanneer waren bij jou de bijwerkingen het ergst (vooral in het begin of tijdens de gehele kuur?)

- Een rood gezicht komt ook vaak voor. Is dit vooral in het begin of gedurende de gehele kuur? (en trekt het daarna wel weer goed weg?)

Bedankt voor de reacties!
Allemaal erg bedankt voor jullie tips! Heel fijn dat er een paar ervaringsdeskundigen zijn en ook super dat jullie al mijn vragen willen beantwoorden.

Ik ben nu ongeveer een week bezig en ik houd mijn huid en lippen goed vet. Ik merk dat mijn gezichtshuid wat doger en schilferiger begint te worden, ook voelt die wat trekkerig aan.

De bultjes die ik van de week ineens kreeg lijken nu ineens spontaan weer weg te trekken en heel mijn gezicht ziet er overigens aardig vlak uit. Raar, ik had niet verwacht dat ik al zo snel resultaat zou zien!

Wel voelt mijn gezicht (bijv. als ik het was) wat ruwig aan, dat zal de droogheid dan wel zijn. Herkennen jullie dit?

Gisteren had ik wel ineens flinke hoofdpijn die maar niet weg wilde gaan met een paracetamol. Vandaag ook nog een beetje hoofdpijn, maar wel iets minder. Hebben jullie ook hoofdpijn gehad? Zo ja, was die erg of alleen een beetje een zeurderige lichte pijn? En hoe lang heb je last gehad van hoofdpijn? Alleen in het begin van de kuur?

Verder; hoe snel hadden jullie alle bijwerkingen eigenlijk?

Weer een hoop vragen, ik hoop ook op een hoop antwoorden

Bedankt alvast!

Lizette
Iemand ook nog bekend met de cetaphil lotion, reiniging en creme? http://www.efarma.nl/pages/ItemInfo.asp?ItemID=14219719
nee daar ben ik niet mee bekend. Hoe is het nu net je huid? De droogheid en het ruwe herken ik zeer zeker. Bereid je maar voor want dit gaat nog erger worden. Je moet eigenlijk een paar cremes uit testen, iedere huid is verschillend en reageert weer anders. Kun je anders naar je apotheek om proef monsters te vragen? Ik weet wel dat ik af en toe net de handen in het haar zat omdat mijn huid zo droog was dat het echt pijn deed! Over haar gesproken, dat werd ook heel droog, gelukkig heb je daar hele fijne maskers voor, die trekken de boel dan weer een beetje bij. De hoofd pijn viel bij mij wel mee, ik had meer last van stemmings wisselingen en erge pijn in mijn gewrichten. Ik hoop dat dat bij jou mee gaat vallen. Net roa moet je echt geduld hebben, maar je krijgt er heel veel voor terug aan het einde van de kuur! Succes!
Ik zie dat ik een paar keer net ipv met heb geschreven. Leve mobiel internetten, sorry!
Hoi Smokey-eyes,

Mijn huid is nog ongeveer hetzelfde als 2 dagen geleden. Mijn hoofdpijn is gelukkig wel weer weg, hopen dat dat zo blijft.

Wat gebruikte jij voor producten voor je haar? (welke maskers?)

Verder had ik je in een paar berichten eerder nog wat specifieke vragen gesteld over jouw roakuur, misschien heb je er overheen gelezen?

Groetjes en bedankt,

Lizette
quote:lizettetje schreef op 16 november 2009 @ 12:23:

[...]

Hoi,

IK heb even gezocht op die Effaclar H, maar die is toch voor de vette onzuivere huid? zie http://www.laroche-posay.nl/effaclar.asp

En met een roakuur moet je toch juist iets voor de droge huid hebben? Of had jij toch een ander product?Klopt! Maar ik bedoel de Effaclar H dagcrème, dit is een lijn genaamd "Effaclar". Effaclar H is iets anders, je hebt ook Effaclar K etc
quote:Annelynn schreef op 21 november 2009 @ 21:50:

[...]

Klopt! Maar ik bedoel de Effaclar H dagcrème, dit is een lijn genaamd "Effaclar". Effaclar H is iets anders, je hebt ook Effaclar K etc

Snap er niets meer van...

Effaclar H is dus niet hetzelfde als Effaclar H dagcreme? Als je op de site van La roche posay kijkt dan kom ik alleen de Effaclar H tegen, waarbij staat dat het voor de vette onzuivere huid is.

Als ik bij producten voor bijv. de droge huid kijk dan krijg ik weer andere producten. Welke moet ik nou precies hebben?
quote:lizettetje schreef op 23 november 2009 @ 11:29:

[...]

Snap er niets meer van...

Effaclar H is dus niet hetzelfde als Effaclar H dagcreme? Als je op de site van La roche posay kijkt dan kom ik alleen de Effaclar H tegen, waarbij staat dat het voor de vette onzuivere huid is.

Als ik bij producten voor bijv. de droge huid kijk dan krijg ik weer andere producten. Welke moet ik nou precies hebben?Zie: http://www.laroche-posay.nl/effaclar.asp

Het is de onderste Het klopt wel dat het voor de vette onzuivere huid is, maar Effaclar H is speciaal voor de acnehuid uitgedroogd door acnemedicatie. Normaal gesproken heb je met acne een (vette) onzuivere huid
quote:Annelynn schreef op 24 november 2009 @ 15:16:

[...]

Zie: http://www.laroche-posay.nl/effaclar.asp

Het is de onderste Het klopt wel dat het voor de vette onzuivere huid is, maar Effaclar H is speciaal voor de acnehuid uitgedroogd door acnemedicatie. Normaal gesproken heb je met acne een (vette) onzuivere huid Ok, bedankt! Dan had ik dus toch de goede voor me, die voor de vette acne huid.
Hoi allemaal,

Ik ben nu zo'n 2 1/2 week bezig met de roa en mijn huid knapt al enorm op. (Nou schijnt het bij rosacea sowieso al eerder op te knappen dan bij normale acne).

Mijn klachten zijn tot op heden; droge schilferige gezichtshuid (op de rest van mijn lichaam merk ik nog niets), droge lippen, af en toe wat hoofdpijn. Tot zover dus nog normale klachten die bij de roa horen.

Maar ik heb ook een aantal vagere klachten, misschien dat iemand ze herkent?

Ik voel af en toe van alles in mijn borstkas zeg maar. Dan heb ik weer een zeurderig of stekend gevoel aan de linkerkant (omgeving hart zeg maar, niet echt fijn), dan weer een zeurderig of stekend gevoel rond mijn middenrif, dan weer in mijn zij...

Erg vreemd en ik kan er niets over vinden in de bijsluiter. Het enige wat er enigszins op lijkt is de bijwerking "benauwdheid door kramp van de spieren van de luchtwegen." Niet dat ik benauwd ben, maar het heeft wel wat weg van kramp en omdat het ook elke keer wat hoger in de borstkas zit, zou je denken dat het de luchtwegen kunnen zijn.

Anyway, erg vaag en ik wil graag weten of een van jullie dit ook heeft / had of er iets in herkent.

Bedankt weer!

Lizette
Niemand die me hier iets meer over kan vertellen?
Hoi Lizettetje,

Ben je al wat wijzer geworden over die ene vage klacht? Ik heb er zelf geen ervaring mee.

Hoe is het nu met je huid en de andere bijwerkingen?

Groetjes,

Lisette
Hoi Lisetje,

Bedankt voor je interesse! Nee, ik ben niets wijzer geworden over die vage klachten, maar die zijn inmiddels ook wel weer verdwenen.

Ik heb verder niet veel andere bijwerkingen dan een droge huid en lippen, voor de rest valt het tot op heden heel goed te handelen. (Ben nu 4 weken bezig). Deze week moet ik bloed laten prikken en dan volgende week naar de derma, ik hoop dat alle waarden goed zijn.

Wat ik wel heb sinds vorige week; mijn gezicht voelt heel plakkerig aan, echt klevend als ik er met mijn vinger op duw. Ik dacht eerst dat het aan de creme lag, maar zelfs na mijn gezicht gewassen te hebben blijft het plakken. Geen idee waar dat vandaan komt, ik heb het nooit eerder gehad. Iemand die dit herkent?

Groetjes,

Lizette
Niemand meer?
Jammer dat er niemand meer reageert... Toch probeer ik het nog maar een keertje, aangezien ik een paar vage klachten heb en ik niet weet of dit normale bijwerkingen zijn van de roa.

- Ik ben nu 7 weken aan de roa en sinds een week of 3 is mijn ontlastingspatroon veranderd. Als ik aandrang krijg, ga ik naar de wc, maar het is net of de ontlasting dan niet wil of kan komen. Ik kan zeg maar moelijk, wat resulteert in persen, erg vervelend. In de bijsluiter zie ik hier niets over staan, maar ik heb dit nog nooit gehad en het is dus gekomen na 4 weken roa.

- Sinds ik de roa gebruik heb ik soms ook last van nachtelijk zweten. Ik word dan helemaal bezweet wakker. Overdag heb ik nergens last van. Volgens de bijsluiter kan je door de roa wel meer gaan zweten, maar er staat niets over nachtelijk zweten.

Iemand die ook last heeft (gehad) van deze vage bijwerkingen tijdens de roakuur?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven