Lang geleden... deel 4
maandag 9 november 2009 om 23:27
gun jezelf het verdriet en laat weten dat het klote gaat.
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
maandag 30 november 2009 om 12:56
Goed. Heel fijn gesprek gehad. Hij feliciteerde me met het afronden van de emdr, en het feit dat ik onschuldig ben!
We hebben het gehad over de toekomst. Wat ik denk nodig te hebben, en vooral wat ik wil bereiken. Wie of wat ik wil worden, en waar ik aan wil werken.
Pfff... lastig. En confronterend.
Ik weet dat ik er nog lang niet ben. En dat het nog niet zo goed gaat als ik zou willen. Ik verwacht teveel van mezelf volgens hem.
Ik leg de lat te hoog, en willen stappen ipv stapjes maken.
En dat kan niet. Dat kan ik nu nog niet. En zeker niet alleen.
Ik dacht net wel te weten wat ik wil, en wat ik wil bereiken.
Had er nog niet echt over nagedacht, dus wat ik nu ga zeggen floepte er bij hem zo uit en was mijn eerste gedachte.
Ik wil de 'nieuwe Appel' vorm gaan geven. Ik wil mijn emoties die me nu helemaal gek maken en er voor zorgen dat ik overspoeld raak, leren kennen.
Ik wil kennismaken met mijn verdriet en boosheid.
Dat is nieuw voor me. Sinds ik met emdr bezig ben, voel ik boosheid en verdriet.
Ik heb dat nooit gevoeld. Het mocht er niet zijn. Boosheid wel ja, maar dan alleen richting mezelf. Mezelf letterlijk en figuurlijk pijn doen.
En nu overspoelen die emoties me, en ik weet me er totaal geen raad mee.
Word er gek van!
En ik wil iets gaan doen met de stemmen, want zij zorgen ook voor een groot deel voor de verwardheid.
Dus ja.. zoiets denk ik.
Psych. heeft voorgesteld te starten met psychotherapie.
Een keer per week een uur.
En dat wil ik! Graag zelfs.
Krijg ik gewoon met mijn eigen verrouwde psych wat ik erg fijn vind!
Fijn dus.. Alhoewel het me ook zeer doet dat ik het niet zelf kan.. nog steeds hulp nodig heb.
Voel me daar niet helemaal oke bij.
En daar is ie weer... verstand en gevoel enzo.. en niet helemaal op een lijn.
Ik weet dat ik die hulp niet moet zien als iets negatiefs.
Ik doe mijn best.
We hebben het gehad over de toekomst. Wat ik denk nodig te hebben, en vooral wat ik wil bereiken. Wie of wat ik wil worden, en waar ik aan wil werken.
Pfff... lastig. En confronterend.
Ik weet dat ik er nog lang niet ben. En dat het nog niet zo goed gaat als ik zou willen. Ik verwacht teveel van mezelf volgens hem.
Ik leg de lat te hoog, en willen stappen ipv stapjes maken.
En dat kan niet. Dat kan ik nu nog niet. En zeker niet alleen.
Ik dacht net wel te weten wat ik wil, en wat ik wil bereiken.
Had er nog niet echt over nagedacht, dus wat ik nu ga zeggen floepte er bij hem zo uit en was mijn eerste gedachte.
Ik wil de 'nieuwe Appel' vorm gaan geven. Ik wil mijn emoties die me nu helemaal gek maken en er voor zorgen dat ik overspoeld raak, leren kennen.
Ik wil kennismaken met mijn verdriet en boosheid.
Dat is nieuw voor me. Sinds ik met emdr bezig ben, voel ik boosheid en verdriet.
Ik heb dat nooit gevoeld. Het mocht er niet zijn. Boosheid wel ja, maar dan alleen richting mezelf. Mezelf letterlijk en figuurlijk pijn doen.
En nu overspoelen die emoties me, en ik weet me er totaal geen raad mee.
Word er gek van!
En ik wil iets gaan doen met de stemmen, want zij zorgen ook voor een groot deel voor de verwardheid.
Dus ja.. zoiets denk ik.
Psych. heeft voorgesteld te starten met psychotherapie.
Een keer per week een uur.
En dat wil ik! Graag zelfs.
Krijg ik gewoon met mijn eigen verrouwde psych wat ik erg fijn vind!
Fijn dus.. Alhoewel het me ook zeer doet dat ik het niet zelf kan.. nog steeds hulp nodig heb.
Voel me daar niet helemaal oke bij.
En daar is ie weer... verstand en gevoel enzo.. en niet helemaal op een lijn.
Ik weet dat ik die hulp niet moet zien als iets negatiefs.
Ik doe mijn best.
maandag 30 november 2009 om 13:01
He lieverds !
Kom weer even hallo zeggen....hallo dus!!
Saar ik vond het ook fijn je gesproken te hebben en we dingen aan elkaar hebben kunnen verduidelijken.
Soms lijken we te eng op elkaar in sommige dingen.
Ev, ik denk dat ik (net als Ster) juist aanhankelijk ben.
Ik kan vriend juist heel goed om mij heen hebben.
Ik denk zelfs dat hij de enige is waar ik mij zo veilig bij voel.
Hij zou hele dagen gewoon om mij heen kunnen zijn (wat ik ook het liefst zou willen).
Niet dat we elkaar dan zouden claimen, we kunnen heel makkelijk met, of naast elkaar ons eigen gangetje gaan.
Maar dit is wel de eerste keer dat ik dat zo kan.zegt veel meer over vriend denk ik.
Moeilijk Ev, om zo ook in je relatie het geloof niet te kunnen accepteren dat iemand gewoon jou wil.
Hier gaat het zo slecht met name met voor mijzelf zorgen.
Ik sloop mijn lichaam en raak volledig uitgeput,ben er ziek van.
Daar gaat dus even een flinke draai aan gegeven worden(ik moet ,ik moet)
Want anders lig ik denk ik binnen twee weken uitgeschakeld.
Liefs!!!
Kom weer even hallo zeggen....hallo dus!!
Saar ik vond het ook fijn je gesproken te hebben en we dingen aan elkaar hebben kunnen verduidelijken.
Soms lijken we te eng op elkaar in sommige dingen.
Ev, ik denk dat ik (net als Ster) juist aanhankelijk ben.
Ik kan vriend juist heel goed om mij heen hebben.
Ik denk zelfs dat hij de enige is waar ik mij zo veilig bij voel.
Hij zou hele dagen gewoon om mij heen kunnen zijn (wat ik ook het liefst zou willen).
Niet dat we elkaar dan zouden claimen, we kunnen heel makkelijk met, of naast elkaar ons eigen gangetje gaan.
Maar dit is wel de eerste keer dat ik dat zo kan.zegt veel meer over vriend denk ik.
Moeilijk Ev, om zo ook in je relatie het geloof niet te kunnen accepteren dat iemand gewoon jou wil.
Hier gaat het zo slecht met name met voor mijzelf zorgen.
Ik sloop mijn lichaam en raak volledig uitgeput,ben er ziek van.
Daar gaat dus even een flinke draai aan gegeven worden(ik moet ,ik moet)
Want anders lig ik denk ik binnen twee weken uitgeschakeld.
Liefs!!!
maandag 30 november 2009 om 13:06
maandag 30 november 2009 om 13:09
quote:Sterretjee schreef op 30 november 2009 @ 13:06:
Klinkt heftig Iry, hoop dat je weet welke kant uit te draaien.
Appel, wat beschrijf je het helder! Begrijp je helemaal. En wat bijzonder dat je nu boosheid en verdriet kan voelen. Ik kan dit niet! En weet dat ik dit dus ook nog kan leren! Bedankt voor je uitleg!
Ik voel het, maar kan er niets mee. Ik weet me er geen raad mee.
Stop het weg, voor zover dat gaat.
Het zijn zulke onbekende gevoelens..
Wat weer resulteert in hoofdpijn, spanning in mijn lijf en een slecht humeur. Slik me het apezuur aan seroquelletjes. Is natuurlijk ook niet goed. Er zijn dagen bij dat ik me helemaal vol stop, en rond loop als een zombie. Maar ik voel dan niets, en dat is fijn.
Maar niet oke natuurlijk.
Klinkt heftig Iry, hoop dat je weet welke kant uit te draaien.
Appel, wat beschrijf je het helder! Begrijp je helemaal. En wat bijzonder dat je nu boosheid en verdriet kan voelen. Ik kan dit niet! En weet dat ik dit dus ook nog kan leren! Bedankt voor je uitleg!
Ik voel het, maar kan er niets mee. Ik weet me er geen raad mee.
Stop het weg, voor zover dat gaat.
Het zijn zulke onbekende gevoelens..
Wat weer resulteert in hoofdpijn, spanning in mijn lijf en een slecht humeur. Slik me het apezuur aan seroquelletjes. Is natuurlijk ook niet goed. Er zijn dagen bij dat ik me helemaal vol stop, en rond loop als een zombie. Maar ik voel dan niets, en dat is fijn.
Maar niet oke natuurlijk.
maandag 30 november 2009 om 13:10
maandag 30 november 2009 om 13:14
maandag 30 november 2009 om 13:17
quote:iry schreef op 30 november 2009 @ 13:14:
Lieve Appel, wat een mooie post, heel open.
Zoals ik het lees is er ruimte vrij gekomen die je nu wil gaan gebruiken voor de zoektocht naar jezelf(klink erg therapie-eg, maar je snapt mij wel denk ik)
Ik hoop dat je dat mooie meisje gaat vinden en in je armen sluit
Lieve Ster, hoe gaat het met jou?
Je laatste zin zorg ervoor dat ik een brok in mijn keel krijg Ier..
Dat is wat me te doen staat denk ik.
Dank je..
Lieve Appel, wat een mooie post, heel open.
Zoals ik het lees is er ruimte vrij gekomen die je nu wil gaan gebruiken voor de zoektocht naar jezelf(klink erg therapie-eg, maar je snapt mij wel denk ik)
Ik hoop dat je dat mooie meisje gaat vinden en in je armen sluit
Lieve Ster, hoe gaat het met jou?
Je laatste zin zorg ervoor dat ik een brok in mijn keel krijg Ier..
Dat is wat me te doen staat denk ik.
Dank je..
maandag 30 november 2009 om 15:35
Heb je zelf al een idee of het iets voor jou is Ster?
Lijkt me wel pittig zo'n intake, zeker dat systeemgesprek.
Kan me goed voorstellen dat je dat eng vindt.
Wel fijn dat het voor de kerst rond zal zijn.
Ik hoop echt dat je straks kan starten met iets dat goed voor je voelt en waar je veel aan zal hebben
Lijkt me wel pittig zo'n intake, zeker dat systeemgesprek.
Kan me goed voorstellen dat je dat eng vindt.
Wel fijn dat het voor de kerst rond zal zijn.
Ik hoop echt dat je straks kan starten met iets dat goed voor je voelt en waar je veel aan zal hebben
maandag 30 november 2009 om 16:16
maandag 30 november 2009 om 18:39
Gelukkig een beetje lichter, Saar.
Van mij mag je jezelf nog heel wat meer schouderklopjes geven.
Ik heb je gelezen, Ster. Dat is heel wat zeg.
Appel, ik snapte je post. Herkenbaar. Ik begin dat ook nu pas allemaal te voelen, na heel lang nooit iets gevoeld te hebben. En dan kan dat flink overspoelen, daar moet je echt mee leren omgaan. Ik zelf ben wel blij, moet ik zeggen, dat ik dit nu allemaal tegenkom. Dat ik gewoon een voelend mens ben. En dat dat mag. Tenminste, heel soms mag het van mij.
Van mij mag je jezelf nog heel wat meer schouderklopjes geven.
Ik heb je gelezen, Ster. Dat is heel wat zeg.
Appel, ik snapte je post. Herkenbaar. Ik begin dat ook nu pas allemaal te voelen, na heel lang nooit iets gevoeld te hebben. En dan kan dat flink overspoelen, daar moet je echt mee leren omgaan. Ik zelf ben wel blij, moet ik zeggen, dat ik dit nu allemaal tegenkom. Dat ik gewoon een voelend mens ben. En dat dat mag. Tenminste, heel soms mag het van mij.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
maandag 30 november 2009 om 22:45
Ik geloof dat ik wel begrijp wat je bedoeld Appel!!!
Ik heb afgelopen jaar ook steeds meer gevoelens ervaren, en geen idee hoe daarmee om te gaan.
De doelen die jij gesteld hebt lijken heel erg op de mijne.
Raar, maar dat voelt even bijzonder.
You go girl, nu verder met psychotherapie.
EV, Saar, ik lees jullie strijd, jullie eenzaamheid, en het lijkt me zo vermoeiend. Zo alles alleen te moeten doen, en dat continue af moeten weren enzo.
Hoe was het bij het Riagg Saar? Hebben ze nog eens iets zinnigs gezegd, of is dat teveel verwacht?
Anders is je oude peut wel een veilige optie voor nu!
Ik heb afgelopen jaar ook steeds meer gevoelens ervaren, en geen idee hoe daarmee om te gaan.
De doelen die jij gesteld hebt lijken heel erg op de mijne.
Raar, maar dat voelt even bijzonder.
You go girl, nu verder met psychotherapie.
EV, Saar, ik lees jullie strijd, jullie eenzaamheid, en het lijkt me zo vermoeiend. Zo alles alleen te moeten doen, en dat continue af moeten weren enzo.
Hoe was het bij het Riagg Saar? Hebben ze nog eens iets zinnigs gezegd, of is dat teveel verwacht?
Anders is je oude peut wel een veilige optie voor nu!
maandag 30 november 2009 om 22:56
Ha Saartje. Het gaat wel. Morgenvroeg naar therapie.
Beetje tv gekeken, vanmiddag met vriendin naar woonboot-mevrouw geweest. Was confronterend, zij beiden met jonge kindjes, en ik zo alleen. Niet om zielig te doen hoor verder. Maar ik voelde me heeeeel vreemd. Toch ook leuk gekletst met een klein meisje van 4. Maar ook dat voelde heel vreemd en dubbel. Soms weet ik er gewoon allemaal geen raad mee. Ik hoop dat ik morgen eens even eerlijk van me af durf te praten.
Hoe is het met jou nu?
Beetje tv gekeken, vanmiddag met vriendin naar woonboot-mevrouw geweest. Was confronterend, zij beiden met jonge kindjes, en ik zo alleen. Niet om zielig te doen hoor verder. Maar ik voelde me heeeeel vreemd. Toch ook leuk gekletst met een klein meisje van 4. Maar ook dat voelde heel vreemd en dubbel. Soms weet ik er gewoon allemaal geen raad mee. Ik hoop dat ik morgen eens even eerlijk van me af durf te praten.
Hoe is het met jou nu?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos