Uitdaging?!

30-11-2009 12:07 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter (3 jaar) is erg scherp op details (soms lijkt ze bijna een fotografisch geheugen te hebben). Als ze 1 a 2 keer een nieuwe puzzel (bv voor 4 jarigen) heeft gedaan is de lol er een beetje af omdat ze 'm dan in not time legt. Nou komt Sinterklaas er aan en wil ik haar een uitdagend spel geven. Iets waarbij ze (naar details) moet zoeken of zo. Net zoals met memory maar dat heeft ze al. Weten jullie leuke spelletjes die voor haar een uitdaging zouden kunnen zijn?
Wie ben ik

Dan moet ze toch onthouden of ie geel haar heeft, een pet op e.d ?
Loco!

Kun je lekker variën met onderwerpen en moeilijkheidgraad. Is eigenlijk vanaf 4 jaar, maar mijn zoontje deed het ook met 3 al en hij vindt het erg leuk om te doen.

Ik heb voor mijn zoon dit pakketje maar dan met thema Kikker en vriendjes.
Loretta is De Mol. Punt.
Loco.. idd daar heb ik vroeger ook erg veel mee gespeeld...
Ik was zelf heel erg vroeg met lezen en schrijven... Wellicht is het met drie jaar nog érg vroeg, maar je kunt haar alvast kennis laten maken met letters en cijfers? Zeker als ze vormen zo snel herkent en onthoudt. Je hebt bijvoorbeeld van die foammatten met letters en cijfers, die je als een puzzel aan elkaar kunt leggen. En vanaf een jaar of vier, vijf kunnen magneetcijfers en letters (voor op de verwarming bijvoorbeeld) ook erg leuk zijn...
Ik meende van HABA, zijn er kleine metalen doosjes te koop met kaartspelletjes. Met mijn neefje speelde ik het 'poezenspelletje': poezen die van elkaar afwijken qua vorm, kleur, etc en die je als kwartet (meen ik) moet verzamelen door elkaar te bevragen.

Is te koop bij de betere speelgoedzaak.
Castle Logix. Da's een puzzelspel (zal het even opzoeken)
http://www.beslist.nl/spe ... le%20Logix&noshopsearch=1

Dat ziet er ook leuk uit, Starshine! Die ga ik onthouden!
Loretta is De Mol. Punt.
En ga er maar van uit dat je de eerstvolgende 5-6 jaar nooit zult winnen met geheugenspelletjes. Tegen vrijwel geen enkel kind in die leeftijdscategorie trouwens
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Deze is voor 3-6 jaar met oplopende moeilijkheidsgraad en de voorloper van deze:

Link

Het zoekboek: de gele ballon. Super leuk! Je bent uren zoet met zoeken naar de gele ballon op elke mooie prentenplaat. Ook kun je zoeken naar een fakir, een auto of een dief. Alle platen zijn prachtig gemaakt. Je blijft kijken!
Bedankt voor jullie tips! Hier heb ik wat aan. Met name Loco en Dora lijken me voor haar interessant. Dat boek ziet er trouwens ook leuk uit. Die hou ik ook zeker in gedachten.

Thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven