Wie is de chef recepten..

30-11-2009 19:39 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo

Ik zat vanavond te kijken naar een herhaling van wie is de chef.

Daar was een mede pinda (ben ik ook) aan het koken en ze had ontzettend lekkere dingen. Zoals een loempiaatje met kaas en garnalen en volgend mij een geod recept van Pepessang (schrijf ik vast verkeerd maar ik zoek daar nog een lekker recept van.

Ik ben zelf niot zo'n keukenprinses, maar ik vroeg me af waar ik aan de recepten kon komen.

Ik zie het niet meer op de site van wie is de chef.

Iemand??
google?
http://www.google.nl/sear ... is+de+chef&meta=&aq=f&oq=
Ik heb ze allemaal. Welke week/datum was de originele uitzending? Dan pak ik hem er wel voor je bij.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
http://www.smulweb.nl/136 ... Chili-cheese-shrimp-rolls

Deze?
...
http://www.rtl.nl/(/huistuinkeuken/wiei ... erecht.xml

En deze is met Pepesan.
...
Recept Carin: A Fisherman's Friend

Ingredienten:

Nasi Gurih

1 kopje rijst per persoon

400 ml santen (kokosmelk)

2 pandang bladeren geknoopt

2 djeroek poeroet blaadjes

1 snufje zout

Ikan Pepesan

1 makreel per persoon

1 eetlepel sambal oelek

1 stukje trassi (1 vierkante cm)

1 gesneden ui

3 teentjes knoflook

4 kemiri nootjes

2 djeroek poeroet blaadjes

2 tl ketoembar (gemalen koriander)

1 tl djinten (gemalen komijnzaad)

1 eetlepel rietsuiker

1/2 eetlepel asem (tamarinde)

1 tl zout

Rempejek ikan teri

150 gram ikan teri (gedroogde ansjovissen)

2 Limoen

3 teentjes knoflook

2 rode lomboks (Spaanse peper)

1 stukje djahe (gember)

1 stukje laos (galanga wortelstok)

2 djoeroek poeroet blaadjes

1/2 tl koenjit (geelwortel)

1 tl djinten (gemalen komijnzaad)

2 tl ketoembar (gemalen koriander)

1 tl vet-sin of ajinomoto

200 ml santen (kokosmelk)

10 eetlepels rijstebloem

4 eetlepels tarwebloem

snufje zout

1/2 liter zonnebloemolie

1 rijststomer

1 oven (200 graden) of bbq

1 wok

1 vijzel of keukenmachine

pisang/bananenbladeren

Nasi Gurih

Was de rijst tot het water helder is. Voeg de kokosmelk, de pandangblaadjes, djeroek poeroet blaadjes en een snufje zout toe. Vul de rijst aan met water tot de rijst ruim twee vingerkootjes onder water staat. Kook en stoom dit in 30 minuten gaar. De rijst mag ietwat kleverig zijn.

Ikan Pepesan

De techniek die hier gebruikt wordt, wordt in het Indonesisch Asem Garam genoemd. Dat wil zeggen door een combinatie van Asem (Tamarinde) en Garam (zout) te gebruiken, kom je van de specifieke vers geslachte kip of verse vis lucht af. Maak de makreel schoon of laat het door de visboer fileren. Maak een papje van de asem, een beetje water en zout en wrijf de vis hiermee in. Laat 10 minuten rusten en dep het daarna droog (zo kom je van de specifieke vislucht af). Wrijf de trassi, ui, knoflook,kemiri,ketoembar, djinten en de rietsuiker fijn in een vijzel. Fruit het geheel in één eetlepel olie tot het bruin is. Als het afgekoeld is smeer je de vis hiermee in en laat het ongeveer 1 uurtje marineren. Leg de gekneusde djeroek poeroet blaadjes in het midden gedeelte van de vis. Leg de pisangbladeren 10 minuten in een lauwwarme oven, zodat deze flexibel genoeg zijn om de vis in te pakken. Maak een pakketje van de vis en steek de uiteinden vast met een cocktailprikkertje. Leg de ingepakte vis 45 minuten in het midden van een voorverwarmde oven van 200 graden. Het is ook lekker om de vis op de bbq te garen.

Rempejek ikan teri

Pers het sap van de 2 limoenen. Maak in de vijzel de knoflook, lombokpeper, koenjit, dinten, ketoembar en vet sin fijn. Meng de rijstebloem en de tarwebloem met het sap van de limoenen en de kokosmelk tot een dun glad papje. Knip de djoeroek poeroet blaadjes fijn, voeg de kruiden en een snufje zout toe. Let op dat je gekneusde resten van de djahe en laos niet toevoegt. Leng eventueel met wat water aan als het geheel nog te dik is. Voeg de kleine visjes toe. Verhit in een wok een halve liter olie en laat per koekje één eetlepel beslag voorzichtig via de rand van de wok in de olie glijden. Het moet een krokant dun koekje worden. Snijd het pakketje van de pepesan boven open en serveer met de rijst, de rempejek en een zoetzuur van komkommer schijfjes.

...
Pilous,,,bedankt dat was hem...

En Mylene...jij ook bedankt voor je moeite...

Zelf kwam ik er niet op met google..

Maar ja..gaf loempia met kaas en garnaal in...;-)
Yes queenie dat was hem...sjee krijg trek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven