Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Ik vind Eloise niet supermooi, maar ook absoluut niet 'dat doe je een kind niet aan'. Krijg er inderdaad een beetje een hockey-tutje-beeld bij (sorry als ik hiermee mensen beledig)

Ik vind Lois of Elize mooier!
quote:Carrera schreef op 30 november 2009 @ 11:12:

Wie kan mij helpen met het uitzoeken van een meisjesnaam? Ik zoek een Hollandse naam (niet te ouderwets natuurlijk, iets als Lisa mag ook bijvoorbeeld, maar geen duidelijk Engelse klanken.) van 2 lettergrepen. Mag niet eindigen op -e.

Ik vind het erg moeilijk, want veel namen vind ik gewoon niet leuk. Het moet wel een beetje in deze tijd passen.

Sarah / Zara

Ilsa

Merel

Floor

Roos

Noa

Fenne

Ilva

Rifka

Yasmin / Jasmijn

Norah

Robyn

Nova

Eva

Sylke

Sophie

Mandy

Marah

Esra

Milein

Norah

Marin

Mira

Noor

Elin

Eliv
Hmmm... die Eloise vraag kwam bovenin beeld bij mij, zie nu dat die al een tijdje geleden gesteld is!

Heb nog wel een vraagje. Ben nog niet zwanger, hoop het wel snel te worden Vriend en ik mogen graag over namen filosoferen... Voor een meisje hebben we waarschijnlijk al een 1e naam, met 2 vernoemingen erin verwerkt. Als 2e naam willen we graag iets met EL erin (1e lettergreep naam schoonvader, 2e lettergreep naam van mn moeder)

Els(e) vind ik niet zo, Eliv en Elin vind ik wel aardig, net als Elise. Ik ken een Ellis, dus die valt af. Jullie nog inspiratie? Dan zet ik die vast op mn lijstje
Alle reacties Link kopieren
ellen

ellie

elske

elly

elleke

elsa

eline

elles

elsbeth

vind ze niet allemaal mooi...maar het is ook niet voor mijn kind dan
quote:floorianne schreef op 30 november 2009 @ 14:15:

ellen - nee, beetje ouderwets

ellie - idem

elske - nee, zo heet een vriendinnetje (en ook te ouderwets)

elly - nee

elleke - nee

elsa - mwah

eline -ja, maar weet niet of ik 2 namen van 3 lettergrepen mooi vind (1e naam is ook 3 lettergrepen, dus geloof dat ik een 2e naam met 1 of 2 lettergrepen mooier vind. Achternaam is ook al 3 lettergrepen.)

elles - mwah

elsbeth - nee

vind ze niet allemaal mooi...maar het is ook niet voor mijn kind dan Maar wel bedankt voor het meedenken!
quote:Marriss schreef op 30 november 2009 @ 14:10:

Hmmm... die Eloise vraag kwam bovenin beeld bij mij, zie nu dat die al een tijdje geleden gesteld is!

Heb nog wel een vraagje. Ben nog niet zwanger, hoop het wel snel te worden Vriend en ik mogen graag over namen filosoferen... Voor een meisje hebben we waarschijnlijk al een 1e naam, met 2 vernoemingen erin verwerkt. Als 2e naam willen we graag iets met EL erin (1e lettergreep naam schoonvader, 2e lettergreep naam van mn moeder)

Els(e) vind ik niet zo, Eliv en Elin vind ik wel aardig, net als Elise. Ik ken een Ellis, dus die valt af. Jullie nog inspiratie? Dan zet ik die vast op mn lijstje

MariELle uiteraard!

Of gewoon Elle. Vind ik leuk!
quote:Marriss schreef op 30 november 2009 @ 15:25:

[...]

Maar wel bedankt voor het meedenken!

Mariss, je hebt me diep gekwetst....

maar omdat je verder wel lief bent heb ik toch nog even voor je nagedacht

elena

elga

eliana

elida

elinor

elvira

eloisa

else/elsa

elyssa

vind zelf eileen ook heel mooi, maar dan is die i mss storend voor je?
Ik hoopte al dat je hier niet kwam lezen GW

Elle vind ik geloof ik ook nog niet zo raar. Maar de 1e naam eindigt ook al op -e... en de achternaam op -a. Nu ik het zo uitspreek klinkt dat niet zo mooi.

Komt dus nog een eis bij, 1 of 2 lettergrepen, niet eindigen op een klinker, met EL erin.

Elena vind ik ik ook mooi, maar dan krijg je dus ook -e -a -a.

Nou ja, zoals ik al zei, ben nog niet eens zwanger, dus is geen haast bij ofzo.., maar vind het gewoon leuk om vast iets moois te bedenken!
Mariss, een naam met EL erin is ook voldoende?

Wat vind je dan van TessEL?
Marriss wat vind je van Ellemijn??
quote:Carrera schreef op 30 november 2009 @ 11:12:

Ik zoek een Hollandse naam (niet te ouderwets natuurlijk, iets als Lisa mag ook bijvoorbeeld, maar geen duidelijk Engelse klanken.) van 2 lettergrepen. Mag niet eindigen op -e.

Fenna

Rosa

Janna-Anna-Hannah

Eva-Evi

Resa

Emma

Mila

Lola-Lila

Mara-Sara-Jara-Yara-Tara

Kiki

Nikki
quote:Marriss schreef op 30 november 2009 @ 14:10:

Als 2e naam willen we graag iets met EL erin (1e lettergreep naam schoonvader, 2e lettergreep naam van mn moeder)

Els(e) vind ik niet zo, Eliv en Elin vind ik wel aardig, net als Elise. Ik ken een Ellis, dus die valt af. Jullie nog inspiratie? Dan zet ik die vast op mn lijstje el kan natuurlijk ook aan het eind van de naam komen te staan. Bijvoorbeeld: Jaël (spreek uit: zjaa-el), Annabel, Isabel, etc. Verder vind ik Elsa ook mooi. Of Ellemie, Elya, Eleni, Eli, Elieve.
quote:Cejo schreef op 30 november 2009 @ 21:14:

Marriss wat vind je van Ellemijn??Sorry, maar wat een vreselijke naam.
quote:blogbabe schreef op 30 november 2009 @ 21:25:

[...]

el kan natuurlijk ook aan het eind van de naam komen te staan. Bijvoorbeeld: Jaël (spreek uit: zjaa-el), Annabel, Isabel, etc. Verder vind ik Elsa ook mooi. Of Ellemie, Elya, Eleni, Eli, Elieve.Jaël uitspreken als zjaa-el? Het is toch gewoon jaa-el?
quote:Marriss schreef op 30 november 2009 @ 19:21:

Ik hoopte al dat je hier niet kwam lezen GW

Elle vind ik geloof ik ook nog niet zo raar. Maar de 1e naam eindigt ook al op -e... en de achternaam op -a. Nu ik het zo uitspreek klinkt dat niet zo mooi.

Komt dus nog een eis bij, 1 of 2 lettergrepen, niet eindigen op een klinker, met EL erin.

Elena vind ik ik ook mooi, maar dan krijg je dus ook -e -a -a.

Nou ja, zoals ik al zei, ben nog niet eens zwanger, dus is geen haast bij ofzo.., maar vind het gewoon leuk om vast iets moois te bedenken!Het is dat je niet meer dan 2 lettergrepen wilt, anders zou ik zeggen: Elisabeth, prachtige naam. Helaas kan ik niks verzinnen wat aan je eisen voldoet.
@Mariss

Ela

Elaine

Elena

Elfi

Eliane

Elin

Ella

Elma

Elvira
The time is now
Oh, dom. Heb je laatste post niet gelezen. Dan blijft dus alleen Elin over
The time is now
Elain

Eleen

Elien

Elif

Elies

Elis

Ellin

Elvin
The time is now
quote:Roelfien schreef op 30 november 2009 @ 22:16:

[...]

Jaël uitspreken als zjaa-el? Het is toch gewoon jaa-el?Oooo!!!!!!! Nou, toevallig ken ik aleen een zjaa-el. Maar jaa-el vind ik eigenlijk nog mooier (ben nogal van de Nederlandstalige uitspraak). Ik ken het alleen niet.
Wow, jullie zijn goed!

GW: Tessel vind ik niets... denk direct aan Texel.

Ceja: Ellemijn vind ik niet zo...

Blogbabe, wat een goeien noem jij! Jaël vind ik mooi... Isabel ook, gaan beide op het lijstje

Roelfina, Elisabeth vind ik mooi, maar past niet zo goed bij de eerste naam.

Banba: Elin, Elis, Ellin heb ik ook genoteerd. Dank!
Ken ook een Yaël, spreek je ook gewoon uit als jaa-el. Maar van mij hoeft die y ook niet perse, mag ook een gewone J zijn. Wel vind ik dat de naam Jaël/Yaël ook voor een jongen kan. Of niet?

mariss; even denken, namen met daarin ergens -el-...

Evelien, Ella, Elif, Elke, Elianne, Else, Marisel, Mariël, Muriël, Eleone, Michelle, Eline, Seline, Celine,
Pff even meegelezen, het blijft toch moeilijk hoor! Gelukkig kan ik nog een maand of 5 nadenken.

Succes iedereen!
Ik zie heel veel namen met een Y voorbij komen, maar wat vinden jullie van Yrsa? Zag het wel voorbij komen als Irsa, maar vind het met een Y mooier.
quote:smart79 schreef op 02 december 2009 @ 11:55:

Ik zie heel veel namen met een Y voorbij komen, maar wat vinden jullie van Yrsa? Zag het wel voorbij komen als Irsa, maar vind het met een Y mooier.Aparte naam! Heb het met een I ook nog nooit gehoord. Ik vind 'm wel mooi, maar niet supergaaf!
quote:smart79 schreef op 02 december 2009 @ 11:55:

Ik zie heel veel namen met een Y voorbij komen, maar wat vinden jullie van Yrsa? Zag het wel voorbij komen als Irsa, maar vind het met een Y mooier.Ik vind het met een I mooier, ook duidelijker qua uitspraak.
The time is now

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven