Meisjesnamentopic!

maandag 30 november 2009 om 14:04
quote:Carrera schreef op 30 november 2009 @ 11:12:
Wie kan mij helpen met het uitzoeken van een meisjesnaam? Ik zoek een Hollandse naam (niet te ouderwets natuurlijk, iets als Lisa mag ook bijvoorbeeld, maar geen duidelijk Engelse klanken.) van 2 lettergrepen. Mag niet eindigen op -e.
Ik vind het erg moeilijk, want veel namen vind ik gewoon niet leuk. Het moet wel een beetje in deze tijd passen.
Sarah / Zara
Ilsa
Merel
Floor
Roos
Noa
Fenne
Ilva
Rifka
Yasmin / Jasmijn
Norah
Robyn
Nova
Eva
Sylke
Sophie
Mandy
Marah
Esra
Milein
Norah
Marin
Mira
Noor
Elin
Eliv
Wie kan mij helpen met het uitzoeken van een meisjesnaam? Ik zoek een Hollandse naam (niet te ouderwets natuurlijk, iets als Lisa mag ook bijvoorbeeld, maar geen duidelijk Engelse klanken.) van 2 lettergrepen. Mag niet eindigen op -e.
Ik vind het erg moeilijk, want veel namen vind ik gewoon niet leuk. Het moet wel een beetje in deze tijd passen.
Sarah / Zara
Ilsa
Merel
Floor
Roos
Noa
Fenne
Ilva
Rifka
Yasmin / Jasmijn
Norah
Robyn
Nova
Eva
Sylke
Sophie
Mandy
Marah
Esra
Milein
Norah
Marin
Mira
Noor
Elin
Eliv

maandag 30 november 2009 om 14:10
Hmmm... die Eloise vraag kwam bovenin beeld bij mij, zie nu dat die al een tijdje geleden gesteld is!
Heb nog wel een vraagje. Ben nog niet zwanger, hoop het wel snel te worden Vriend en ik mogen graag over namen filosoferen... Voor een meisje hebben we waarschijnlijk al een 1e naam, met 2 vernoemingen erin verwerkt. Als 2e naam willen we graag iets met EL erin (1e lettergreep naam schoonvader, 2e lettergreep naam van mn moeder)
Els(e) vind ik niet zo, Eliv en Elin vind ik wel aardig, net als Elise. Ik ken een Ellis, dus die valt af. Jullie nog inspiratie? Dan zet ik die vast op mn lijstje
Heb nog wel een vraagje. Ben nog niet zwanger, hoop het wel snel te worden Vriend en ik mogen graag over namen filosoferen... Voor een meisje hebben we waarschijnlijk al een 1e naam, met 2 vernoemingen erin verwerkt. Als 2e naam willen we graag iets met EL erin (1e lettergreep naam schoonvader, 2e lettergreep naam van mn moeder)
Els(e) vind ik niet zo, Eliv en Elin vind ik wel aardig, net als Elise. Ik ken een Ellis, dus die valt af. Jullie nog inspiratie? Dan zet ik die vast op mn lijstje

maandag 30 november 2009 om 15:25
quote:floorianne schreef op 30 november 2009 @ 14:15:
ellen - nee, beetje ouderwets
ellie - idem
elske - nee, zo heet een vriendinnetje (en ook te ouderwets)
elly - nee
elleke - nee
elsa - mwah
eline -ja, maar weet niet of ik 2 namen van 3 lettergrepen mooi vind (1e naam is ook 3 lettergrepen, dus geloof dat ik een 2e naam met 1 of 2 lettergrepen mooier vind. Achternaam is ook al 3 lettergrepen.)
elles - mwah
elsbeth - nee
vind ze niet allemaal mooi...maar het is ook niet voor mijn kind dan Maar wel bedankt voor het meedenken!
ellen - nee, beetje ouderwets
ellie - idem
elske - nee, zo heet een vriendinnetje (en ook te ouderwets)
elly - nee
elleke - nee
elsa - mwah
eline -ja, maar weet niet of ik 2 namen van 3 lettergrepen mooi vind (1e naam is ook 3 lettergrepen, dus geloof dat ik een 2e naam met 1 of 2 lettergrepen mooier vind. Achternaam is ook al 3 lettergrepen.)
elles - mwah
elsbeth - nee
vind ze niet allemaal mooi...maar het is ook niet voor mijn kind dan Maar wel bedankt voor het meedenken!
maandag 30 november 2009 om 15:30
quote:Marriss schreef op 30 november 2009 @ 14:10:
Hmmm... die Eloise vraag kwam bovenin beeld bij mij, zie nu dat die al een tijdje geleden gesteld is!
MariELle uiteraard!
Of gewoon Elle. Vind ik leuk!
MariELle uiteraard!
Of gewoon Elle. Vind ik leuk!

maandag 30 november 2009 om 17:03
quote:Marriss schreef op 30 november 2009 @ 15:25:
[...]
Maar wel bedankt voor het meedenken!
Mariss, je hebt me diep gekwetst....
maar omdat je verder wel lief bent heb ik toch nog even voor je nagedacht
elena
elga
eliana
elida
elinor
elvira
eloisa
else/elsa
elyssa
vind zelf eileen ook heel mooi, maar dan is die i mss storend voor je?
[...]
Maar wel bedankt voor het meedenken!
Mariss, je hebt me diep gekwetst....
maar omdat je verder wel lief bent heb ik toch nog even voor je nagedacht
elena
elga
eliana
elida
elinor
elvira
eloisa
else/elsa
elyssa
vind zelf eileen ook heel mooi, maar dan is die i mss storend voor je?

maandag 30 november 2009 om 19:21
Ik hoopte al dat je hier niet kwam lezen GW
Elle vind ik geloof ik ook nog niet zo raar. Maar de 1e naam eindigt ook al op -e... en de achternaam op -a. Nu ik het zo uitspreek klinkt dat niet zo mooi.
Komt dus nog een eis bij, 1 of 2 lettergrepen, niet eindigen op een klinker, met EL erin.
Elena vind ik ik ook mooi, maar dan krijg je dus ook -e -a -a.
Nou ja, zoals ik al zei, ben nog niet eens zwanger, dus is geen haast bij ofzo.., maar vind het gewoon leuk om vast iets moois te bedenken!
Elle vind ik geloof ik ook nog niet zo raar. Maar de 1e naam eindigt ook al op -e... en de achternaam op -a. Nu ik het zo uitspreek klinkt dat niet zo mooi.
Komt dus nog een eis bij, 1 of 2 lettergrepen, niet eindigen op een klinker, met EL erin.
Nou ja, zoals ik al zei, ben nog niet eens zwanger, dus is geen haast bij ofzo.., maar vind het gewoon leuk om vast iets moois te bedenken!

maandag 30 november 2009 om 21:21
quote:Carrera schreef op 30 november 2009 @ 11:12:
Ik zoek een Hollandse naam (niet te ouderwets natuurlijk, iets als Lisa mag ook bijvoorbeeld, maar geen duidelijk Engelse klanken.) van 2 lettergrepen. Mag niet eindigen op -e.
Fenna
Rosa
Janna-Anna-Hannah
Eva-Evi
Resa
Emma
Mila
Lola-Lila
Mara-Sara-Jara-Yara-Tara
Kiki
Nikki
Ik zoek een Hollandse naam (niet te ouderwets natuurlijk, iets als Lisa mag ook bijvoorbeeld, maar geen duidelijk Engelse klanken.) van 2 lettergrepen. Mag niet eindigen op -e.
Fenna
Rosa
Janna-Anna-Hannah
Eva-Evi
Resa
Emma
Mila
Lola-Lila
Mara-Sara-Jara-Yara-Tara
Kiki
Nikki
maandag 30 november 2009 om 21:25
quote:Marriss schreef op 30 november 2009 @ 14:10:
Als 2e naam willen we graag iets met EL erin (1e lettergreep naam schoonvader, 2e lettergreep naam van mn moeder)
Els(e) vind ik niet zo, Eliv en Elin vind ik wel aardig, net als Elise. Ik ken een Ellis, dus die valt af. Jullie nog inspiratie? Dan zet ik die vast op mn lijstje el kan natuurlijk ook aan het eind van de naam komen te staan. Bijvoorbeeld: Jaël (spreek uit: zjaa-el), Annabel, Isabel, etc. Verder vind ik Elsa ook mooi. Of Ellemie, Elya, Eleni, Eli, Elieve.
Als 2e naam willen we graag iets met EL erin (1e lettergreep naam schoonvader, 2e lettergreep naam van mn moeder)
Els(e) vind ik niet zo, Eliv en Elin vind ik wel aardig, net als Elise. Ik ken een Ellis, dus die valt af. Jullie nog inspiratie? Dan zet ik die vast op mn lijstje el kan natuurlijk ook aan het eind van de naam komen te staan. Bijvoorbeeld: Jaël (spreek uit: zjaa-el), Annabel, Isabel, etc. Verder vind ik Elsa ook mooi. Of Ellemie, Elya, Eleni, Eli, Elieve.
maandag 30 november 2009 om 22:16
quote:blogbabe schreef op 30 november 2009 @ 21:25:
[...]
el kan natuurlijk ook aan het eind van de naam komen te staan. Bijvoorbeeld: Jaël (spreek uit: zjaa-el), Annabel, Isabel, etc. Verder vind ik Elsa ook mooi. Of Ellemie, Elya, Eleni, Eli, Elieve.Jaël uitspreken als zjaa-el? Het is toch gewoon jaa-el?
[...]
el kan natuurlijk ook aan het eind van de naam komen te staan. Bijvoorbeeld: Jaël (spreek uit: zjaa-el), Annabel, Isabel, etc. Verder vind ik Elsa ook mooi. Of Ellemie, Elya, Eleni, Eli, Elieve.Jaël uitspreken als zjaa-el? Het is toch gewoon jaa-el?
maandag 30 november 2009 om 22:23
quote:Marriss schreef op 30 november 2009 @ 19:21:
Nou ja, zoals ik al zei, ben nog niet eens zwanger, dus is geen haast bij ofzo.., maar vind het gewoon leuk om vast iets moois te bedenken!Het is dat je niet meer dan 2 lettergrepen wilt, anders zou ik zeggen: Elisabeth, prachtige naam. Helaas kan ik niks verzinnen wat aan je eisen voldoet.
Nou ja, zoals ik al zei, ben nog niet eens zwanger, dus is geen haast bij ofzo.., maar vind het gewoon leuk om vast iets moois te bedenken!Het is dat je niet meer dan 2 lettergrepen wilt, anders zou ik zeggen: Elisabeth, prachtige naam. Helaas kan ik niks verzinnen wat aan je eisen voldoet.
maandag 30 november 2009 om 22:37

dinsdag 1 december 2009 om 22:11
Wow, jullie zijn goed!
GW: Tessel vind ik niets... denk direct aan Texel.
Ceja: Ellemijn vind ik niet zo...
Blogbabe, wat een goeien noem jij! Jaël vind ik mooi... Isabel ook, gaan beide op het lijstje
Roelfina, Elisabeth vind ik mooi, maar past niet zo goed bij de eerste naam.
Banba: Elin, Elis, Ellin heb ik ook genoteerd. Dank!
GW: Tessel vind ik niets... denk direct aan Texel.
Ceja: Ellemijn vind ik niet zo...
Blogbabe, wat een goeien noem jij! Jaël vind ik mooi... Isabel ook, gaan beide op het lijstje
Roelfina, Elisabeth vind ik mooi, maar past niet zo goed bij de eerste naam.
Banba: Elin, Elis, Ellin heb ik ook genoteerd. Dank!
woensdag 2 december 2009 om 10:31
Ken ook een Yaël, spreek je ook gewoon uit als jaa-el. Maar van mij hoeft die y ook niet perse, mag ook een gewone J zijn. Wel vind ik dat de naam Jaël/Yaël ook voor een jongen kan. Of niet?
mariss; even denken, namen met daarin ergens -el-...
Evelien, Ella, Elif, Elke, Elianne, Else, Marisel, Mariël, Muriël, Eleone, Michelle, Eline, Seline, Celine,
mariss; even denken, namen met daarin ergens -el-...
Evelien, Ella, Elif, Elke, Elianne, Else, Marisel, Mariël, Muriël, Eleone, Michelle, Eline, Seline, Celine,

woensdag 2 december 2009 om 16:43
woensdag 2 december 2009 om 18:26