hygienisch ontdooien?

30-11-2009 22:58 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
hello,

wat is de beste en meest hygienische manier om ingevroren vlees te ontdooien?
In de koelkast.
In de koelkast ondooit het langzaam en koelt het je koelkast ook nog eens extra waardoor hypothetisch de koelkast minder hard hoeft te koelen. Bovendien onbereikaar voor katten, vliegen en ander gespuis

Maar op het aanrecht is ook goed. Als je het geen uren volledig ontdooit laat liggen, gebeurt er niks geks mee hoor.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
in de koelkast, wel op een schaal of diep bord om vocht op te vangen.
Ik leg het ook altijd de avond voor ik het wil gebruiken in de koelkast.
in de koelkast is de beste manier.

alleen doe ik het op een snellere manier

ik weet nooit een dag van te voren wat ik ga eten....dus ik bedenk vlak voor ik ga koken wat ik ga maken.

pak dan dus vlees uit de vriezer en ontdooi dat in de magnetron
in de magnetron? ik weet niet volgens mij zit het een beetje tussen mijn oren maar ik vind dat zo vies net als dus ontdooien op het aanrecht. vooral aangezien ik vaak van 8 uur s ochtends tot 7 uur s avonds weg ben en ik dus al helemaal voor me zie hoe die bacterien heerlijk hebben liggen broeien op het vlees dat ik dus dan zit te eten. stel ik me aan?
ja in de magnetron..op de ontdooistand wel te verstaan. dus niet dat je vlees haast gekookt is

het is bij mij meestal vanbinnen nog wat bevroren en gaat dan meteen vanuit de magnetron in de pan.

ik proef geen verschil met op aanrecht ontdooien of in koelkast ontdooien hoor
In de magnetron ontdooien gaat nooit zo goed bij mijn oude magnetron, krijg dan van die gekookte buitenrandjes enzo. Maar als je een betere hebt, kan het vaak wel goed gaan hoor. Mijn ontdooistand is niet helemaal goed.

En vless 11 uur op je aanrecht laten liggen: dat vind ik ook wat te lang. Gewoon in de koelkast leggen, dan is het tegen de avond echt wel ontdooid.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
ja ok, op de ontdooistand van de magnetron snap ik het wel ja
Op de site van vlees.nl

Vlees ontdooien kan het beste langzaam gebeuren.

*Leg het bevroren vlees op een (afgedekt) bord of in een schaal in de koelkast, 1 dag voordat u het wilt gebruiken. Het vlees kan zo de vrijkomende vleessappen geleidelijk opnemen en blijft daardoor sappig.

*Spoel het overgebleven vleesnat altijd direct weg, dit kan bacteriën bevatten.

*Leg vlees nooit in warm water, op de verwarming of in de zon om te ontdooien. Dit gaat ten koste van de kwaliteit van het vlees.
quote:niramira schreef op 30 november 2009 @ 23:19:

ja ok, op de ontdooistand van de magnetron snap ik het wel ja das duidelijk dat je het snapt
en dit vond ik op diezelfde site over ontdooien in de magnetron:

Ontdooien in de magnetron?

Kleine stukken vlees kunt u in de magnetron ontdooien. Daarvoor is maar een korte dooitijd nodig. In die tijd kan het vlees van binnen uit ontdooien zonder dat de buitenkant al begint te garen. Door de zeer korte tijd is het verlies aan vleessapen niet groter dan bij ‘normaal’ ontdooien. Wel moet u het vlees direct bereiden en niet meer een aantal uur bewaren. Voor grote stukken vlees is het ontdooien in de magnetron af te raden.
quote:biebelie schreef op 30 november 2009 @ 23:21:

[...]

das duidelijk dat je het snapt zeker na 5x plaatsen hihihi
quote:biebelie schreef op 30 november 2009 @ 23:21:

*Leg vlees nooit in warm water, op de verwarming of in de zon om te ontdooien. Dit gaat ten koste van de kwaliteit van het vlees.BRRRRRRRR
quote:biebelie schreef op 30 november 2009 @ 23:23:

en dit vond ik op diezelfde site over ontdooien in de magnetron:

Ontdooien in de magnetron?

Kleine stukken vlees kunt u in de magnetron ontdooien. Daarvoor is maar een korte dooitijd nodig. In die tijd kan het vlees van binnen uit ontdooien zonder dat de buitenkant al begint te garen. Door de zeer korte tijd is het verlies aan vleessapen niet groter dan bij ‘normaal’ ontdooien. Wel moet u het vlees direct bereiden en niet meer een aantal uur bewaren. Voor grote stukken vlees is het ontdooien in de magnetron af te raden.aha kijk doe ik het toch niet slecht en kon ik mn smiley wel achterwege laten dus
ja dat is duidelijk dat ik het begrijp domme mobiele telefoon.
Niramira, wat ik wilde vragen. Weet je wel zeker dat je het begrijpt? Naar mijn idee benadruk je het teveel namelijk en dat duidt dan weer op onzekerheid........ Ik weet niet hoor, het is een gevoel. Als ik het mis heb excuses.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven