hij smst niet...

26-11-2009 20:46 470 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke,

Mijn vriendinnen vinden dat ik er te heftig over doe ...

2 weken geleden tijdens het uitgaan jongen leren kennen. Hij versierde mij in de kroeg, ik had hem al gezien, absoluut mijn type..

Ontzettend leuk gekletst, gezoend.

Hij brengt me thuis, zoenen, super leuk, smsje, ff bellen nog, blij slapen..

Volgende dag weer een paar smsjes over en weer en 's avonds hebben we een date, zit ie bij mij op de bank, wijntje mee, kletsen, super leuk, super klik, weer zoenen, date gepland voor andere dag. Ik kom bij hem thuis, super leuk, super klik, zoenen, hij vraagt of ik blijf slapen, (alleen slapen).

Ik doe dat niet, ik ga naar huis, we bellen elkaar als ik thuis ben.

We plannen een nieuwe date. Die gaat beetje moeilijk, omdat ik veel later thuis ben dan verwacht, en hij ook.

We bellen elkaar om 2 uur 's nachts, en we komen op het idee dat we net zo goed naar elkaar toe kunnen gaan, en hij komt om half 3 's nachts naar mij toe. We slapen samen, geen seks, heel veel zoenen, knuffelen, super super super romantisch..

Hij zegt, ik vind je leuk, lief, mooi, alles perfect.

ik zeg ook dat ik hem leuk vind.

volgende dag gaat ie weg, werken = zaterdag.

zondag is ie jarig. Ik kan hem niet zien. ik sms hem, gefeliciteerd, ik krabbel hem, en stuur hem een foto van ons samen die is gemaakt, omdat hij daarom vroeg. hij gaat naar Ajax, en ik krijg in de rust een smsje (ik snap niet waarom dat belangrijk is, maar volgens een vriendin is dat enorm goed, dat ie in de rust smst) en vervolgens 2 dagen niets.

een date op dinsdag staat gepland. Ik sms op dinsdag middag, he, hoe is het, gaat het nog door. 4 uur later krijg ik sms, nee, het gaat mis, nachtje doorgehaald, ben moe, wil alleen maar slapen.

Ik stuur terug, slaap lekker en wil je een nieuwe date plannen?

2 dagen geleden. Niets gehoord.

Ik hem ook niets meer gestuurd, want ik vond het al zo stil in het weekend, en ik wil hem niet doodgooien met mezelf.

ik baal, want ik vind hem leuk.

Hij heeft het wel druk op zn werk, en zn moeder is ziek..

maar, wat doe ik nu? ik heb het plan morgen te smssen, met iets in de trant van, 'hallo negeer je me? '

Ik wil weten waar ik aan toe ben.. heb geen zin om me er druk over te maken, maar hij is zo leuk, dat ik het niet nu al van me af kan schuiven...

wat vinden jullie??
SD enkel een mooi redribon toch?! Ter ere van wereld aidsdag. Morgen komt huilebalk sint ava weer.
quote:Dushi74 schreef op 01 december 2009 @ 12:07:

[...]

Wat mij betreft als je weet wie je bent, waar je voor staat en het aller belangrijkste nog: als je een ander niet nodig hebt om je zeker te voelen. Een beetje onzekerheid is niets mis mee. Maar heb je telkens bevestiging nodig. Heb je telkens aandacht nodig om je geliefd te voelen. Dan denk ik dat beiden punten echt wel meer ontwikkeling nodig hebben wil je in een gelijkwaardige relatie stappen. Bagage neem je allemaal wel mee in een nieuwe relatie. Of dit nu goede of slechte bagage is. Maar de ander "opzadelen" met jouw bagage terwijl het jouw bagage is vind ik niet fair. En geen goede basis voor een relatie. Maar zo zie ik het dus.ja hier ben ik het ook wel mee eens, maar dan is het niet in balans zijn niet de oorzaak, maar gewoon het hebben van bepaalde problemen, en ja, die moet je niet meenemen in een relatie. niet teveel in ieder geval
Het niet in balans zijn is dan het gevolg van alles. Klopt Noa.
quote:frizzy schreef op 01 december 2009 @ 10:41:

...

Ik vraag me ook af waarom sommigen van mening moet zijn dat een man je direct tot prioriteit moet maken als hij je net kent.

En álles aan de kant moet schuiven voor jou.

En als ie dat niet doet, nou dan is ie zéker weten niet geinteresseerd.

Wat een onzin!

Misschien heeft die man gewoon een eigen leven, en een beetje tijd nodig.

En als jij ook een eigen leven hebt, en een beetje plezier maakt, merk je vanzelf als het niks wordt (of wél natuurlijk!).Helemaal mee eens!!!
Ben het ook wel eens met het stuk van Frizzy..

Maar als de man in kwestie aldoor zijn eigen leven (en de daarbij horende afspraken en hobbies) voorop stelt en geen afspraken met mij maakt of telkens uitstelt omdat zijn eigen leventje aldoor voorop gaat. Dan ben ik geen prioriteit , prioriteit betekent niet dat hij aldoor maar voor mij moet kiezen ipv zijn eigen leventje. Maar een balans tussen beide zou wel fijn zijn. En wanneer hij dus aldoor zijn eigen leven voorop stelt , dan ben ik geen prioriteit en dan wil ik ook geen optie zijn, wanneer het hem wel uitkomt.
Dat is weer totaal iets anders Zespri. Die man moet dan geen relatie hebben (want hij wil er kennelijk geen tijd/ energie insteken) Of je moet samen beslissen tot een lat-relatie over te gaan. Zodat de tijd die je dan wel samen doorbrengt ook echt pure tijd voor elkaar is. Optie een: geen relatie aangaan vind ik dan nog het beste.
Ik denk dat het hem inderdaad zit in het feit of de man in kwestie tijd voor jou wil reserveren in zijn drukke leven. Doet hij dat niet (door geen concrete afspraak met je te willen maken) dan zegt dat genoeg en ben je inderdaad geen prioriteit.

Ongeacht hoe druk zijn leven ook is, als hij je leuk vindt dan prikt hij een datum. Ook al duurt die wellicht nog weken, omdat er eerder geen tijd is in zijn agenda.

In jouw geval Zespri zou ik er gewoon naar vragen. Stel een paar data voor en kan hij op geen enkele én komt hij niet zelf met een alternatieve datum, dan weet je eigenlijk wel genoeg.
Maar Noa, hoe kun je nou meteen verliefd zijn?

Dat is toch een illusie, je kent die persoon nog niet eens na zo'n korte tijd.

Je bent verliefd op het beeld dat je hebt van die persoon, en je laat je daardoor meeslepen.

Kun je het de ander kwalijk nemen als hij dat NIET doet?

Wat betreft de 'balans-vraag' sluit ik me helemaal aan bij de post van Dushi.
quote:frizzy schreef op 01 december 2009 @ 13:04:

Maar Noa, hoe kun je nou meteen verliefd zijn?

Dat is toch een illusie, je kent die persoon nog niet eens na zo'n korte tijd.

Je bent verliefd op het beeld dat je hebt van die persoon, en je laat je daardoor meeslepen.

Kun je het de ander kwalijk nemen als hij dat NIET doet?

Wat betreft de 'balans-vraag' sluit ik me helemaal aan bij de post van Dushi.

maakt het wat uit waar verliefdheid door wordt veroorzaakt? verliefd is toch gewoon verliefd en dan maak je tijd. punt. wie dat niet doet is niet verliefd. dat kan je hem ook niet kwalijk nemen, dus achter de man aan hobbelen is not-done. je moet sowieso nooit (opvallend) achter een man aanlopen, of er nu verliefdheid in het spel is of niet doet er niet toe. Een man wil altijd jagen en niet andersom. De vrouw wil veroverd worden. (uitzonderingen daargelaten)

Als het beeld later niet blijkt te kloppen dat stopt de verliefdheid, blijkt het wel te kloppen dan ga je van de persoon houden.
Verliefdheid is gewoon chemie, hormonen.
Dus als ik niet na 2 weken alles aan de kant schuif voor een man betekent het dat het nooit iets wordt tussen ons?

Weer wat geleerd.
quote:frizzy schreef op 01 december 2009 @ 13:33:

Dus als ik niet na 2 weken alles aan de kant schuif voor een man betekent het dat het nooit iets wordt tussen ons?

Weer wat geleerd. wie heeft het over alles aan de kant schuiven? maar als je niks aan de kant schuift is dat ook geen goed teken, en daar gaat deze topic over. Deze man schuift niets opzij voor haar.
quote:frizzy schreef op 01 december 2009 @ 13:33:

Weer wat geleerd.

Frizzy.. als jij elke avond wat te doen hebt bv sporten , hobbies , kantklosklup , punnikavond, tennissen, werk etc.

En je ontmoet iemand, dan snap ik dat je braaf naar al die avondjes toe gaat omdat je dat eenmaal afgesproken hebt.

Maar dan blijft er dus geen 1 avond over wanneer je met die persoon kan afspreken.

Wanneer je de persoon in kwestie erg leuk vind , zal je waarschijnlijk iets proberen te schuiven , je tennisavondje gaat een keer niet door of je probeert dat op een andere dag /tijdstip te zetten o.d. om toch die persoon in kwestie te kunnen zien. (kortom je maakt hem wel een prioriteit, je hebt keuzes en je keuze is hem te ontmoeten)

Wanneer je de persoon in kwestie niet super leuk of bijzonder vind , zal jij geen meter voor of achteruit gaan verzetten/verschuiven voor de persoon in kwestie.

En dus maak je de persoon in kwestie geen prioriteit..

En dat heeft niets te maken met dingen opgeven , ik heb het over dingen verschuiven zodat het wel mogelijk gemaakt kan worden.
Nou ik schuif ook niks aan de kant voor een man als ik hem net ken.

Dan duurt het maar ff wat langer voor we kunnen afspreken hoor.

We doen ons hele leven al zonder elkaar, dan kunnen daar nog wel een paar daagjes bij.

Kijk, heeft iemand NOOIT tijd, dat is iets anders.

Dan moet je geen relatie aangaan.

Maar die conclusies over dat iemand totaal geen interesse heeft als hij niet alles op alles zet om je te zien vind ik gewoon nogal voorbarig.

Wat is er mis met je tijd nemen, ontspannen, je eigen ding doen?

Je ziet toch vanzelf wel of er wel of niet iets van komt?
Ben ik het niet mee eens. Je hoeft heus niet te gaan schuiven en dingen verzetten. Een man (en vrouw ook trouwens) moet toch een aanvulling zijn i.p.v. een invulling? Dus hier wordt er niet geschoven voor een man. Althans niet in de dating-fase. Wat overigens niet wil zeggen dat ik geen interesse in de man heb. Maar ik ben wel serieus in mijn afspraken. Heb er zelf ook een hekel aan als een ander de afspraak met mij gaat verschuiven voor een date.
Wel eens met Frizzy dus
En trouwens, ik zal een man NOOIT prioriteit maken als ik hem net ken.

Kom op nou zeg...

Zou het ook Spaans benauwd krijgen als een man dat wel bij mij deed na twee weken.

Ik zou echt denken: 'Get a life'.
quote:Loeky schreef op 01 december 2009 @ 14:39:

Ben ik het niet mee eens. Je hoeft heus niet te gaan schuiven en dingen verzetten. Een man (en vrouw ook trouwens) moet toch een aanvulling zijn i.p.v. een invulling? Dus hier wordt er niet geschoven voor een man. Althans niet in de dating-fase. Wat overigens niet wil zeggen dat ik geen interesse in de man heb. Maar ik ben wel serieus in mijn afspraken. Heb er zelf ook een hekel aan als een ander de afspraak met mij gaat verschuiven voor een date.

jullie lezen alles te letterlijk hoor, maar dat zal wel een gevolg zijn van zwart wit denken?

ik heb t ook niet over een afspraak die je met een ander hebt ineens gaan afzeggen voor je nieuwe vlam! ik heb t meer over tijd maken, en dat kan je doen door een beetje te schuiven, daar is toch niks mis mee? tijd maken doe je voor hetgeen dat je belangrijk vind. blijkbaar is een nieuwe vlam niet belangrijk genoeg? dan ben je ook niet verliefd.

deze gast doet dat gewoon niet. tijd maken.
quote:frizzy schreef op 01 december 2009 @ 14:40:

En trouwens, ik zal een man NOOIT prioriteit maken als ik hem net ken.

Kom op nou zeg...

Zou het ook Spaans benauwd krijgen als een man dat wel bij mij deed na twee weken.

Ik zou echt denken: 'Get a life'.get a life zeggen tegen een man die zijn best voor je doet en die jij ook heel leuk vind? vreemd!
quote:Noa_73 schreef op 01 december 2009 @ 14:52:

[...]

jullie lezen alles te letterlijk hoor, maar dat zal wel een gevolg zijn van zwart wit denken?

ik heb t ook niet over een afspraak die je met een ander hebt ineens gaan afzeggen voor je nieuwe vlam! ik heb t meer over tijd maken, en dat kan je doen door een beetje te schuiven, daar is toch niks mis mee? tijd maken doe je voor hetgeen dat je belangrijk vind. blijkbaar is een nieuwe vlam niet belangrijk genoeg? dan ben je ook niet verliefd.

deze gast doet dat gewoon niet. tijd maken.Wow tijd maken... lijkt me erg handig om te kunnen, maar 'wat' schuif je dan precies? Geef eens een voorbeeld...
quote:Noa_73 schreef op 01 december 2009 @ 14:52:

[...]

deze gast doet dat gewoon niet. tijd maken.

Ik vind jouw reactie juist zwart wit Noa.

Schuiven, tijd maken voor iemand die je belangrijk vindt kan pas als je diegene kent. Voor die tijd weet je helemaal nog niet of die ander belangrijk is. Wel kan het zijn dat je daten of een relatie krijgen an sich belangrijk vindt, dus daar tijd voor inruimt. Mijn keuze zou dat niet zijn.

Als je na (weet ik veel hoe oud je bent) 25 jaar iemand tegenkomt en die vanaf dag 1 meteen overal snel inpland, vraag ik me af wat je in die jaren daarvoor hebt gedaan. Verliefd kun je ook worden als er een week of twee tussen de ontmoetingen inzit.
quote:Zespri79 schreef op 01 december 2009 @ 14:28:

[...]

Frizzy.. als jij elke avond wat te doen hebt bv sporten , hobbies , kantklosklup , punnikavond, tennissen, werk etc.

En je ontmoet iemand, dan snap ik dat je braaf naar al die avondjes toe gaat omdat je dat eenmaal afgesproken hebt.

Maar dan blijft er dus geen 1 avond over wanneer je met die persoon kan afspreken.

Wanneer je de persoon in kwestie erg leuk vind , zal je waarschijnlijk iets proberen te schuiven , je tennisavondje gaat een keer niet door of je probeert dat op een andere dag /tijdstip te zetten o.d. om toch die persoon in kwestie te kunnen zien. (kortom je maakt hem wel een prioriteit, je hebt keuzes en je keuze is hem te ontmoeten)

Wanneer je de persoon in kwestie niet super leuk of bijzonder vind , zal jij geen meter voor of achteruit gaan verzetten/verschuiven voor de persoon in kwestie.

En dus maak je de persoon in kwestie geen prioriteit..

En dat heeft niets te maken met dingen opgeven , ik heb het over dingen verschuiven zodat het wel mogelijk gemaakt kan worden.juistem
quote:Loeky schreef op 01 december 2009 @ 15:05:

[...]

Wow tijd maken... lijkt me erg handig om te kunnen, maar 'wat' schuif je dan precies? Geef eens een voorbeeld...

gewoon precies hetgeen doen wat Zespri zegt, als je echt een overvolle agenda hebt proberen ergens tijd te maken, en ik geloof ook niet dat iemand elke avond achtereen bezet is hoor. Onzin. In ieder geval niet weken achtereen. Hij kan stappen dus dan kan je afspreken. Dan zie je je vrienden maar een keer niet, is dat zo erg. Je bent toch niet verplicht om als je elke zaterdag met vrienden gaat stappen dat elke zaterdag maar te blijven doen?

Zo kan je overal wel mee schuiven, je gaat een andere dag zonnebanken, sporten (tegenwoordig hebben we allemaal een all-in abo dus je kan elke dag wanneer je wilt), noem het maar op. En je vriendin daar kan je morgen ook wel mee afspreken. Een echte vriendin snapt dat heus wel. Zo lang ze maar niet ingeruild wordt
Zoals ik al zei, ik maak die persoon ook geen prioriteit.

Die mag wachten tot er een gaatje is.

Ik heb namelijk al een leven, en dat blijf ik ook gewoon leiden.

Als ik nou echt een relatie heb/krijg, dan wordt het een ander verhaal, dan ga ik investeren.

Maar het duurt wel even voor het zover is hoor!

Bovendien, ik doe het liever rustig aan qua afspreken.

Dan zie je ook of die persoon het echt met je meent, of dat ie misschien door lustgevoelens verblind is geraakt en denkt verliefd te zijn.

Als er echte liefde in het spel is, kun je daarvoor de tijd nemen.

Rennen en vliegen overbodig.
quote:Madhe schreef op 01 december 2009 @ 15:08:

[...]

Ik vind jouw reactie juist zwart wit Noa.

Schuiven, tijd maken voor iemand die je belangrijk vindt kan pas als je diegene kent.

Als je na (weet ik veel hoe oud je bent) 25 jaar iemand tegenkomt en die vanaf dag 1 meteen overal snel inpland, vraag ik me af wat je in die jaren daarvoor hebt gedaan. Verliefd kun je ook worden als er een week of twee tussen de ontmoetingen inzit.je leert pas iemand kennen als je er tijd voor maakt.

en of je dat nu doet na dag 2 of 2 weken doet er niet toe, maar zegt wel heel veel over wat je op dat moment wilt. En als je 2 weken wacht wil je het dus minder dan bij 2 dagen. Zo blijkt ook uit jouw post. Jij wilt het helemaal niet al na 2 dagen.

Prima, maar er zijn mensen die dat wel willen. Omdat ze nu eenmaal 'verliefd' zijn of juist de persoon beter willen leren kennen omdat ze hem 'wel leuk' vinden. En die willen dat gewoon zsm herhalen. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven