Fijnste leeshouding

28-12-2025 23:40 19 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil weer wat meer boeken gaan lezen en ik merk dat ik dat toch het liefst doe op mijn zij in bed. Daardoor lees ik eigenlijk vooral voor het slapengaan omdat ik op de bank gewoon geen goede houding kan vinden waarbij ik geen last krijg van mijn nek, rug of armen.

Wat is jullie fijnste leeshouding? En wat doe je om het comfortabel te maken?
Op mijn rug op een strandbedje in de schuine stand :sun:
In bed met meerdere kussens in mijn rug.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Zoals jij, liggend in bed op mijn zij. Maar dat kan inmiddels ook op de bank, ik heb een bank gekocht van de grote dat ik er languit op kan liggen.
Ik lees ook op mijn zij in bed. Heb heb een heerlijk tempur kussen wat lekker veel steun biedt en sinds ik een leesbril nodig heb, heb ik een brilletje gekocht zonder pootjes echt een superding wat geen last van hinderlijke/pijnlijke brillenpootjes meer!
Ik lees alleen voor het slapengaan, beneden is er voor mij altijd teveel afleiding
Una noche loca
Op de bank in kleermakerszit met een stapel kussens op schoot waar mijn boek op ligt. Werkt geweldig
Ik leg een rugkussen van de bank tegen de zijkant en creëer dus een hoekbank. Benen languit ( tweepersoonsbank, ik ben niet zo groot dus past precies) en een kleedje over als ik koud ben. Mok thee erbij en het liefst totale stilte.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Ik kan gewoon niet lang in 1 houding dus ook als ik lees ga ik van de ene zij op de andere etc.
Ik houd het lang vol met veel kussens om mijn lichaam te stutten.
luisterboek, en dan lekker bewegen :-D
Op mijn zij op de bank of in bed.
BeeDifferent schreef:
29-12-2025 00:04
Op mijn rug op een strandbedje in de schuine stand :sun:
Dit is ook mijn lievelings maar in de praktijk zit ik het meeste op de bank met links en rechts een kussen.
Ikje schreef:
29-12-2025 05:27
Zoals jij, liggend in bed op mijn zij. Maar dat kan inmiddels ook op de bank, ik heb een bank gekocht van de grote dat ik er languit op kan liggen.
Tegenwoordig lig ik ook wel vaker op mijn buik met een dikker kussen onder mijn borst. Zodat ik extra steun heb dan steun ik op mijn ellebogen, maar niet teveel door dat dikke kussen. Ligt ook lekker, maar kost wel veel ruimte...
Als een garnaal opgerold op de bank, met her en der een kussentje ter ondersteuning.

In bed op mijn zij.
Mijn goede bril gaat af (ik wil geen kromme bril) en de leesbril van Sostre green gaat op. Deze heeft dunne pootjes met een enorm flexibel scharnier. Dus geen last van als ik daarop lig (en ze zijn niet duur).
In geval van e-book gewoon de letters op standje XL. .
Ik heb een uitklap tafeltje dat ik op de bank over mijn knieën zet. Ideaal voor een boek of iPad.

Kan zo snel geen linkje vinden, laat maar weten of je die wilt, dan zoek ik ff verder voor je.
Ik wissel houdingen af want heel lang op dezelfde manier zitten is niet fijn. Leunstoel, bank en bed zijn leesplekken, met kussen om zelf op te leunen of in mijn schoot omhet boek op te leggen.
Vaak wil de kat op schoot, dan leun ik het boek wat meer opzij tegen een kussen of leuning.
This is an unacceptable timeline
Ik merk dat mijn favoriete leeshoudingen minder lekker gaan tegenwoordig... leeftijd. :facepalm:

Maar op bed op mijn zij met 1 hand onder mijn hoofd, was wel een van mijn favoriete. Nu gaat mijn hand na 5 minuten slapen.
Op mijn buik op de vloer... niet meer geprobeerd sinds ik uit huis ben. Maar als op de grond zitten (tijdens het inpakken van cadeaus) een indicatie is, dan zal het geen succes zijn.
Overdwars op een stoel, dus met mijn voeten over de leuning. -> last van mijn rug en mijn voeten (van het hangen).

Dus nu vaak braaf in een stoel met mijn voeten op een voetenbankje. Of... in mijn zithangmat, al vind mijn rug dat ook niet altijd fijn meer. Het is vooral meer bewegen en van houding veranderen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik zit ook vaak bij de eetkamertafel waarbij ik afwisselend gewoon zit en met mijn hakken op een andere stoel.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Ik zit het liefste languit op de bank met dan wel een paar kussens in mijn rug tegen de zijleuning aan.
In een fauteuil met daarnaast een leeslamp. Lekker in een hoekje van de woonkamer. In bed is lezen voor mij de oplossing als ik snel in slaap wil vallen. 1 bladzijde is meestal genoeg.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven