Ervaringen met Landalparken

01-12-2009 22:07 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ja ik weet 't, 't is heel burgelijk maar toch willen wij een midweek naar een Landalpark met ons dochtertje van bijna 2.

Liefst iets in de omgeving van Deventer / zwolle of Groningen.

Heeft hier iemand ervaring met zo'n park? En weet iemand misschien een leuk park.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Parc Sandur in Emmen ( nog nooit geweest, schijnt mooi te zijn)
Landal kan erg leuk zijn, maar je moet wel goed kijken op Zoover. Sommige parken zijn buitengewoon smerig en oud. Sommige parken zijn harstikke leuk.

Van Landal vind ik zelf het Land van Bartje erg leuk. Erg geschikt voor kleine kinderen en ook de omgeving is leuk. Je hebt bijvoorbeeld kabouterland (ligt er vlak bij).
Wij zijn afgelopen voorjaarsvakantie in Landal Heihaas geweest, bij Putten. Leuk park hoor, midden in het bos. Huisje was schoon, netjes ingericht en lag mooi vrij. Klein zwembad, paar speeltuintjes, winkeltje, restaurant, allemaal vrij standaard voor een Landal park denk ik. Vooral de omgeving vonden wij erg mooi, zo bij de bossen en de heidevelden. Je kunt er ook leuk fietsen.
..
Ach wat maakt het uit dat het burgelijk is, als jij het maar leuk vindt toch?

Maar ik ben het wel met Sanmi eens dat sommige parken echt oud, smerig en lawaaierig kunnen zijn, dus het maakt echt uit welk park je kiest.
Idd, de Heihaas. Eenvoudig maar knus.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:Sanmi schreef op 01 december 2009 @ 22:14:

Landal kan erg leuk zijn, maar je moet wel goed kijken op Zoover. Sommige parken zijn buitengewoon smerig en oud. Sommige parken zijn harstikke leuk.

Van Landal vind ik zelf het Land van Bartje erg leuk. Erg geschikt voor kleine kinderen en ook de omgeving is leuk. Je hebt bijvoorbeeld kabouterland (ligt er vlak bij).Land van Bartje wilde ik ook zeggen. Groningen is berijkbaar (minder dan een uur rijden), kabouterland in de buurt en ook Emmen is dicht bij (noorder dierenpark). Borger is een leuk plaatsje midden in de bossen. En de huisjes op het park zijn heel mooi en netjes. Voor een klein kindje is het zwembad leuk en je kan best lekker eten op het park.
De Vlegge, lekker klein park, mooie luxe bungalows (neem 1 met sauna en zonnebank als je daar van houdt) in sommige zit nog een wasmachine in.

Het is een heel rustig park met weinig te doen, geen tropisch zwembad oid dus als je daar voor gaat dan moet je er niet zijn.

Wil je veel rust, eekhoorntjes en vogels dan zit je goed bij de Vlegge.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Vlak bij Groningen zijn geen Landal parken. De dichtstbijzijnde (qua tijd) is waarschijnlijk het park Hunerwold State bij Wateren, in Friesland. Dit is een ouder park en erg landelijk en kleinschalig. Dichtbij het dorpje Appelscha. Geen faciliteiten.

Het park bij de Lauwersmeer ligt helemaal van god verlaten. In de zomer best mooi, maar niet in deze periode. Het park bij Emmen (Sandur) is een nieuwer park. Het ligt niet zo heel mooi, is mijn persoonlijke mening. Nogal open in het veenkoloniale gebied. Er is wel een zwembad. Land van Bartje ligt inderdaad mooier, in de bossen. Groningen is vanaf daar ongeveer een uur rijden. De dierentuin in Emmen is voor kinderen ook een echte aanrader (ook voor volwassenen trouwens).

De Vlegge is een mooi park op zich maar heeft geen faciliteiten en het ligt ook nogal afgelegen, ook in een vrij open veenkoloniaal gebied.

Vlak boven Zwolle heb je ook een park, Landgoed het Loo. Dit ligt mooi, is ruim opgezet en met goede huisjes voor zover ik me herinner. Zwolle is vanaf daar ongeveer een minuut of 20 rijden.

Check wel even de parkfaciliteiten als je per se een winkel/zwembadje/restaurant wilt. Niet alle Landal parken hebben dit namelijk.
Hallo Gatti,

Nix burgerlijk hoor, lekker zelf doen waar je zin in hebt.

Landal Twenhaarsveld, in Holten, Overijssel. Keurig park, prima huizen. Prachtige omgeving : Holterberg en de Sallandse Heuvelrug. [ Wat is Nederland mooooooi ]

Ik ga altijd buiten het seizoen, dan zijn de parken lekker rustig en zijn er diverse goedkope aanbiedingen te vinden.

En ik kijk ook altijd op Zoover, maar je moet wel goed lezen. Ik las eens een beoordeling van iemand die een park een onvoldoende gaf omdat hij bij de snackbar twee frikandellen en een kroket in plaats van twee kroketten en een frikandel had meegekregen..... !

Sukses en veel plezier,

Groetjes, Beter Laat
Zelf vind ik Hoog Vaals super, maarja dat is limburg land van bartje is nogal klein, en schijnt oud te zijn. Parc Sandur is nog maar een paar jaar oud. Je hebt ook nog het Hunzedal in Borger, maar dat is niet van landal. Maar wel een net park met een zwembad.
Hoi,

Fijn al zo veel reacties!

Land van Bartje klinkt goed en Landgoed 't loo en Twenhaarsveld ook.

we zoeken idd iets bij bossen omdat onze honden mee gaan. En een zwembad en liefst een kinderboederijtje voor mijn dochtertje.

Even kijken waar we nog terecht kunnen met hond.

Idd zijn sommige commentaren op zoover rampzalig. Wij zochten een tijd terug een hotelletje in de binnenlanden van Andalusie. Het commentaar was dat er bij de receptie geen Germaanse talen gesproken werden???????

Alvast bedankt voor de reacties, maar nieuwe reacties blijven natuurlijk welkom.
Wij wonen zelf in Brabant, dus willen wat noordelijker gaan.

Hunzedal ga ik even googelen
Hogenboom parken zien er inderdaad ook mooi uit.

Deze ervaringen zijn ook heel welkom
Gatti, van Hoogenboom kan ik je Bospark Epe aanbevelen. Het zijn geen huisjes, maar grote chalets. Ze hebben ook speciale kinderchalets. Er is een klein zwembad op het park en wat horeca. Het park ligt in de natuur en is klein, maar verzorgd (en een voormalig Landal park dus).

Wil je heel luxe, dan is het Hof van Saksen misschien een optie. Ligt bij Rolde, in de buurt van Assen. Op het park zit hele goede horeca. Schijnt heel erg luxe en verzorgd te zijn.
Groningen is geen uur rijden vanaf het land van Bartje hoor! dat is maar 40 km ongeveer! wij zijn daar dit jaar geweest
quote:pipootje schreef op 02 december 2009 @ 12:03:

Groningen is geen uur rijden vanaf het land van Bartje hoor! dat is maar 40 km ongeveer! wij zijn daar dit jaar geweestHet is niet de afstand Pipootje. Het zijn de voortdurende werkzaamheden bij Groningen die de reistijd beïnvloeden.
Geen Zwolle/Groningen maar wel heeel mooi gelegen in de bossen op de Veluwe: Rabbit Hill van Landal.

Huisjes zijn netjes, liggen ook in de bossen en niet dicht op elkaar. VErder wemelt het er van de eekhoorntjes, zo schattig!

Het park zelf is super kindvriendelijk! Hebben een heel speelparadijs voor kinderen (erg handig als het buiten slecht weer is). Het zwembad is geen subtropisch zwemparadijs maar is wel heel kindvriendelijk met boxen en aankleedkussens etc. En er is een peuterbadje. Voor kleinere kinderen is het zwembad dus prima!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven