wat romantischer?

02-12-2009 20:56 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu al een tijdje mee en vroeg me af of jullie viva vrouwen mij van wat advies kunnen voorzien.

Sinds kort heb ik een nieuwe vriend en hoewel het allemaal nogal in het begin stadium is, gaat het erg goed.

Ik heb alleen een beetje een probleempje. Althans, dat vind ik zelf.

Ik ben namelijk zo romantisch als een baksteen.

In het verleden maakte dat niet zoveel uit, want de mannen met wie ik omgang had (goh, dat klinkt ook lekker...) waren dat ook niet zo. En nu voor het eerst is er een man die alleen maar lieve dingen zegt, me complimentjes geeft en ongegeneerd zijn gevoelens op tafel gooit. En dat ben ik eigelijk niet zo gewend

Ik wil het 'probleem' ook niet groter maken dan het is hoor (goh, heb iemand aan de haak geslagen die me superleuk vind en dat niet onder stoelen of banken steekt...erg sneu inderdaad..), maar iets anders dan een schaapachtig 'Eh...dankjewel' komt er vaak niet bij me uit als hij iets liefs zegt. Het is ook zeker niet zo dat ik geen gevoelens heb. Ik heb er wel duizend, bij wijze van spreke, maar ze komen er niet zo goed uit. Het voelt zo stom om te zeggen, of ik ben bang dat ik hem weg jaag als ik alles bloot geef.

Hem wil ik er ook niet zo mee lastig vallen, hij is mijn psycholoog immers niet.

Dus: heeft iemand nog goede tips voor me om mij wat romantischer te maken, of beter, mijn romantische kant beter uit te laten komen? Bij voorbaat dank.

PS: In de haast heb ik mijn nick natuurlijk ook verkeerd gespeld...
Simpel. Jezelf blijven. Maak jezelf niet romantischer dan je echt bent. Waarschijnlijk leidt dat alleen maar tot situaties waarin je je ongemakkelijk gaat voelen of zoals ik in keihard lachen uitbarst.

Ik ben ook niet romantisch. Nou, dan maar niet! Mij doe je ook geen plezier met zonsondergangen, strandwandelingen en zoete cadeautjes. Omdat dat dan zo leuk moet zijn.

Gewoon niet mijn stijl. Geeft toch niks?
Huts!
Ja en je hebt romantiek en romantiek. Ik vind onthouden wat hij lekker vindt (ik doel nu even op koekjes en dergelijke) en dat in huis halen ook al romantisch. Zo laat je weten dat je aan hem hebt gedacht.
Mijn vriend is ook veel romantischer dan dat ik ben...Hij komt altijd met hele lieve smsjes/briefjes etc...

Maar hou het idd dicht bij jezelf. zeg gewoon: heb er mischien niet de mooie woorden voor.. maar vind je superleuk.. of zeg eerlijk dat je er aan moet wennen.. hij is dan misschien niet je psych, maar wel je vriend en vind dat hij dat best van je mag weten.. toch?
@ Venetiaaa....zover kom ik dan ook nog wel!
Huts!
Nou, beertjes met hartjes zijn ook aan mij slecht besteed hoor. strand wandeling dan weer wel.

Ik heb het eigenlijk vooral over dat ik het wel jammer vind dat ik niet gewoon leuk terug kan doen. Ik moet er altijd weer een raar grapje bij maken, of iets stoms zeggen. Een compliment afkraken. Als hij aan de telefoon vraagt of ik er nog steeds zo mooi uitzie (krijg het mijn toetsenbord bijna niet uit), zeg ik dat ik twee fikse wallen heb omdat ik slecht geslapen heb, of zo iets. Niet dat hij vast nog even onweerstaanbaar is als gisteren. Da's toch wel erg ergens.
Venetiaa, ja dat doe ik ook hoor. Ik ben wel lief vind ik zelf met dat soort dingen.
Vind je het wel leuk dat hij zo romantisch is, of heb je er eigenlijk niks mee? Als je het wel waardeert is het denk ik een kwestie van aan elkaar wennen. Probeer niet te denken aan wat je verstandelijk vindt van zijn woorden en daden, maar probeer meer naar je gevoel te luisteren. Als je er niks met romantiek hebt is dat natuurlijk ook ok, maar dan zou ik daar denk ik open kaart over spelen.

Wat is er eigenlijk mis met de spelling van je nick?
Ik vind je wallen-opmerking wel lekker nuchter hoor, niks mis mee. Als je telkens in zijn opmerkingen mee moet gaan door zelf iets 'romantisch' te zeggen blijf je bezig. En dan ga je volgens mij automatisch dingen zeggen die je niet echt meent.
quote:aromatica schreef op 02 december 2009 @ 21:09:

Ik heb het eigenlijk vooral over dat ik het wel jammer vind dat ik niet gewoon leuk terug kan doen. Ik moet er altijd weer een raar grapje bij maken, of iets stoms zeggen. Een compliment afkraken. Als hij aan de telefoon vraagt of ik er nog steeds zo mooi uitzie (krijg het mijn toetsenbord bijna niet uit), zeg ik dat ik twee fikse wallen heb omdat ik slecht geslapen heb, of zo iets. Niet dat hij vast nog even onweerstaanbaar is als gisteren. Da's toch wel erg ergens.Haha oh dat heb ik ook! Geestig.
Als je nu eens 2 dingen doet: Hem uitleggen dat jij dat lastiger vindt dan hij (zodat hij zich iig niet gekrenkt voelt. En bij het volgende compliment hem eens met een stralende lach aankijkt en 'dankjewel' zegt. Waarschijnlijk moeilijk zat, maar ook genoeg. En een beetje droogklotig mag toch? Geeft niets hoor.
Als iemand een compliment geeft, kun je alleen dank je...zeggen.

Verder jezelf blijven, trek af en toe iset heel vrouwelijks aan (als je daar van houdt) speciaal voor hem een lekker geurtje op...tafel extra mooi dekken, zijn lievelingsgerecht maken, zijn lievelingsmuziek opzetten...

Dat zijn geen overdreven dingen, maar kun je hem wél laten merken dat je veel voor hem voelt.

Stuur hem een gedichtje...

Woorden, als glas zo breekbaar

woorden op het puntje van mijn tong

voor in mijn mond

ik kon ze niet zeggen

omdat ik de moed niet vond....
Ik heb een keer een vriendje midden in de nacht - ja, er was drank in het spel - opgebeld om hem met dubbele tong een halve liefdesverklaring te geven.

Snapte al niets van zijn smsje 's ochtends dattie het zo bijzonder vond, dat ie het gevoel had dat hij had gedroomd zo mooi. Heb alleen maar teruggesmst, vent, lazer op, heb een kater en wil roes uitslapen.

Daarna was het overigens wel een beetje bekoeld .

Dus ja, heel herkenbaar! Doe je niets aan.
quote:Ann Liv schreef op 02 december 2009 @ 21:12:

Vind je het wel leuk dat hij zo romantisch is, of heb je er eigenlijk niks mee? Als je het wel waardeert is het denk ik een kwestie van aan elkaar wennen. Probeer niet te denken aan wat je verstandelijk vindt van zijn woorden en daden, maar probeer meer naar je gevoel te luisteren. Als je er niks met romantiek hebt is dat natuurlijk ook ok, maar dan zou ik daar denk ik open kaart over spelen.

Wat is er eigenlijk mis met de spelling van je nick?

Leuk vind ik het wel hoor! Ik ben een tijdje alleen geweest (happy single) en daarvoor vooral rationele mannen gekend. Ben het niet zo gewend dat iemand zo open is. Daarbij ben ik ook nooit 'het mooie meisje' in gezelschap. Vind mezelf absoluut niet lelijk hoor, maar ben eerder 'de slimme' of 'de grapjas', dus ben het niet zo gewend dat iemand zegt dattie me mooi vind.

Oh, en als nick wilde ik aromaNtica, maar toen had ik me al aangemeld.

Overigens waren vorige vriendjes zeker geen koude kikkers hoor. Mijn lansgte relatie was altijd erg praktisch. Dus hij hielp me graag met dingetjes repareren enzo, dat was zijn manier denk ik van romantisch doen. Maar het vocaliseren van gevoelens, zonder een vleugje zelfspot erbij is gewoon erg nieuw.
quote:Nammma schreef op 02 december 2009 @ 21:20:

Stuur hem een gedichtje...

Woorden, als glas zo breekbaar

woorden op het puntje van mijn tong

voor in mijn mond

ik kon ze niet zeggen

omdat ik de moed niet vond....Pffft, nou deze vind ik wel vreselijk hoor. Zou ik niet doen.
quote:Ann Liv schreef op 02 december 2009 @ 21:14:

Ik vind je wallen-opmerking wel lekker nuchter hoor, niks mis mee. Als je telkens in zijn opmerkingen mee moet gaan door zelf iets 'romantisch' te zeggen blijf je bezig. En dan ga je volgens mij automatisch dingen zeggen die je niet echt meent.Oh nee, dat wil ik ook zeker niet hoor, dingen zeggen die ik niet meen. En hij kent me ondertussen ook wel een beetje, hoe ik in mekaar zit. Ik vind het vooral eigenlijk voor mezelf jammer, dat het er niet meer uitkomt. en het is ook niet altijd leuk voor de ander als je complimentjes worden afgeketst met een grap. Het gevoel zit er echt wel in, want ik ben gewoon verschrikkelijk verliefd!
Ik ben enkel romantisch na een fles Stoli.
quote:Venetiaa schreef op 02 december 2009 @ 21:20:

Ik heb een keer een vriendje midden in de nacht - ja, er was drank in het spel - opgebeld om hem met dubbele tong een halve liefdesverklaring te geven.

Snapte al niets van zijn smsje 's ochtends dattie het zo bijzonder vond, dat ie het gevoel had dat hij had gedroomd zo mooi. Heb alleen maar teruggesmst, vent, lazer op, heb een kater en wil roes uitslapen.

Daarna was het overigens wel een beetje bekoeld .

Dus ja, heel herkenbaar! Doe je niets aan.Hahahaha!
Gedichtjes sturen ga ik denk ik niet doen, zo zit ik niet in elkaar. Maar ja, iets leuks voor hem aantrekken en lekker koken, dat doe ik wel hoor. Maar dat doe ik sowieso al
Nou, de bofkont.

Niets te klagen dus!
quote:Digitalis schreef op 02 december 2009 @ 21:27:

Ik ben enkel romantisch na een fles Stoli."zeg het met wodka"...:). Misschien moet ik het maar op mijn boodschappenlijstje zetten. Hoewel, hij heeft me al teut genoeg meegemaakt...
quote:aromatica schreef op 02 december 2009 @ 21:20:

[...]

Leuk vind ik het wel hoor! Ik ben een tijdje alleen geweest (happy single) en daarvoor vooral rationele mannen gekend. Ben het niet zo gewend dat iemand zo open is. Daarbij ben ik ook nooit 'het mooie meisje' in gezelschap. Vind mezelf absoluut niet lelijk hoor, maar ben eerder 'de slimme' of 'de grapjas', dus ben het niet zo gewend dat iemand zegt dattie me mooi vind.

Oh, en als nick wilde ik aromaNtica, maar toen had ik me al aangemeld.

Overigens waren vorige vriendjes zeker geen koude kikkers hoor. Mijn lansgte relatie was altijd erg praktisch. Dus hij hielp me graag met dingetjes repareren enzo, dat was zijn manier denk ik van romantisch doen. Maar het vocaliseren van gevoelens, zonder een vleugje zelfspot erbij is gewoon erg nieuw.

Aromantica, was in dit topic inderdaad logischer geweest nu je het zegt. Maar bij Aromatica heb ik het idee dat je héél lekker ruikt, ook leuk.

Grappig dat je schrijft dat romantiek zich op verschillende manieren uit. Ik heb er best even aan moeten wennen dat mijn vriend nooit zegt dat hij me mooi vindt of eens een lief smsje stuurt of een schattig briefje achterlaat. Maar op een gegeven moment zag ik dat hij op een andere manier wel liet blijken dat hij gek op me is: door inderdaad dingen te repareren, of thee voor me te zetten of door een flauwe grap te maken (waaruit doorschemert dat hij me wel mooi vindt).

Maar de enige tip die ik heb voor jou is: ondergaan! Helemaal eraan wennen is niet de bedoeling natuurlijk ("jaja, ik weet dat ik mooi ben, what's new?" zou ook een vervelende reactie zijn ) maar je zult je wel steeds minder ongemakkelijk gaan voelen denk ik. Zoals MdK zegt: gewoon dankjewel zeggen. En het dan ook echt menen.

Geniet van je complimenteuze man! En op advies van Digi misschien een fles Stoli achter je kiezen gooien?
quote:Venetiaa schreef op 02 december 2009 @ 21:31:

Nou, de bofkont.

Niets te klagen dus! het lekkere koken doe ik ook vooral voor mezelf hoor ;) dat was een van de dingen die we meteen gemeen hadden: lekker eten en drinken.
Ik snap jou heel goed. Heb zelf ook voor het eerst een vriendje dat echt heel romantisch en lief voor mij is. Ten eerste ben ik dit niet gewend en ten tweede ben ik niet zo goed in ontvangen.

Ik vind het net als jij ook leuk en geniet ervan. Een romatische zonsondergang is dus wel wat voor mij. Alleen om zelf van die dingen te bedenken...denk altijd dat ik niet zo creatief ben. Maar eigenlijk weet ik ook wel dat het zo ook goed is. Hij ziet dat ik er van geniet en daar doet hij het voor. Of ik nou wel of niet iets romantisch terug doe.
Kijk mijn kerel zingt liedjes voor me... in het steenkolenduits... op de melodie van reclames en de openingstunes van tv-programma's. En hij kan niet goed de juiste hoeveelheid lettergrepen inschatten.

Romantisch kent veel gezichten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven