Het kasteel

13-10-2009 07:25 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_37378 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 08:44
Reden: Tijd voor een kasteel in lentejasje
% gewijzigd
Fijne drukke dag vandaag, Suup!

Update je na het al dan niet slopen van de dikke deur?

Ik heb gister heel braaf een vogelhuisje in elkaar getimmerd. Was trotsch op mij, want geen gebruiksaanwijzing en eigenlijk had ik geen idee hoe je het concept van een nestkastje vertaalt naar de constructie nu wel.

Wat ben ik technisch! Eergister al 2 uur bezig geweest met het demonteren en repareren van een houten speeldoosje. (hij lag bijna uit het raam, het rotding, maar ik heb gewonnen
ConstructiePiet woont dus in het Kasteel.

Marie, kick ass. Hoop dat ie snapt dat hij niet weg komt met bladiebla.

Nu, ik ga op weg naar de nieuwe Thuis van Opa. * sleurt de butler mee*
Succes, Bloes!

Zou het kunnen zijn dat de klerenkast weer net zo ruikt als vroeger? En dat OpaBloes de historie gewoon meeverhuist?

Darly, hoe is het met het tweelingkindje in het ziekenhuis? Gaat dat al beter?

ConstructiePiet

Iemand koffie? Ik heb hier een bak slappe filterkoffie. En niemand om het mee te delen want ik zit hier helemaal alleen...
Ja gaat beter. Hij is nog wel slapjes maar de koorts is weg en hij probeert weer heel langzaam zelf te drinken. Ze hopen dat ie morgen naar huis mag.

*gaat ConstructiePiet een handje geven om zich voor te stellen en kijkt ondertussen of er nog koffie is*
**geeft koffie**

D. fijn dat ie beter gaat Kleine kindjes moeten niet in ziekenhuizen zijn.

Ik las net even bij in de kelder: wat een fijne collega!

Nog maar 34,5 uur werken. Dan ben ik klaar
Bahderdiebah...vertrok om kwart voor 6 vanuit werk en ben nu pas thuis. Had zo'n honger dat ik 2 kaascroissants van de benzinepomp hebben zitten eten achter het stuur. Die uiteraard vies waren. Heeft er iemand nog iets met vitamientjes?

Hoe is het gegaan Bloes?

Marie rake klappen uitgedeeld op school?

Heeft iemand die Marokkaanse Zwarte Piet gezien op Sinterklaas-serie van commerciele zender? Als al die saggerijnige volwassen nou es met hun tengels van het Sinterklaasgebeuren afblijven! Uiteindelijk zijn Pieten gewoon zwart van de schoorsteen. Niks meer en niks minder. Zo :-)
Neneneneeeee, " you black people were the slaves of Sinterklaas! "

er zijn twee stromingen: die van de-pieten-zijn-zwart-van-het-roet, en die van Sinterklaas die een zwarte slaaf bevrijdt en dat die slaaf uit dankbaarheid z'n hele leven bij em bleef. (en die heeft zich dan gekloond?)

**geeft vers sjuutje aan Darly**
Neehee, die heeft zich niet gekloond, die is namelijk tot na de eerste wereldoorlog in zijn uppie gebleven en pas daarna, vanwege de voorliefde voor alles wat groots en massaal is van de Amerikaanse geallieerden, is de mysterieuse Pietenvermenigvuldiging begonnen.

Fijn dat het weer beter gaat met tweeling, Darly.

En kaascroissants zijn inderdaad vies.

Hier zelfgemaakte Loempia's. Was wel lekker, al heeft Mops bijna alleen het korstje eraf geknabbeld. Maar de vulling mag je dus wel hebben, zitten vitamientjes in,

Bloes, driedubbele . Veel aan je gedacht vandaag. Wat een heftigheid.

Marie, hoe is gesprek gegaan?
Wat wilde ik nou toch typen?
~sluipt binnen~ Mag ik hier nog komen? Ik heb jullie heel erg verwaarloosd geloof ik. Ben beetje opgeslokt door waterpokkendochter in combinatie met de afwezige GG. Die is nu weer terug en zit tegenover mij SIntgedichten te tikken en nu al hardop te lachen, en ik ben in 1 klap helemaal moe, rillerig, keelpijn, hoofdpijn. Gevalletje volhouden totdat de aflossing arriveert.

Bloezezuszemeis, heb zwaar aan je gedacht vandaag. Tis niet niks meissie... Hoe is het nu? En met je papa?
Tila, wat ben je technisch! Als ik óóít iets versleuteld wil hebben aan een oorbel, kom ik bij jou, goed ?
Darly moest aan je denken vanavond. Wende S en Paskal J, samen een nl/franse versie van me ne quitte pas. Hield het niet droog.

Gave concertavond, na lange heftige werkdag. Gelukkig morgen vrij.
Ik ben niet zo goed in het gepruts op de millimeter, Lil

Tuurlijk mag je komen. Je hebt toch een sleutel? En een jurk?

Heb je al stiekem gekeken wat voor gedichten GG heeft gemaakt?

Bloezepoes, hoe ging het vandaag?

En Suup, leuke drukke dag?

D: bijgekomen van de croissants?

En Mims: zelfgemaakte loempia's! Wow! Mag ik bij je in de leer? heb ik nog nooit gemaakt. Lijkt me zo leuk

Al het sintspul is ingepakt, ligt achterin de auto en gaat Lief morgen naar mijn ouders brengen. Jom had vandaag Sint op de creche en deed het v olgens de juffies het aller-aller-leukste, niet bang of verlegen, maar helemaal enthousiast en blij en beleefd ("Dankkewel, Sjinteklaas, voor pakje!") Thats my boy.

Het is zo'n lekker ding.

En MK stuitert de pan uit voor morgen: Sint op school

En ik heb maar weer eens een ouderschaps-boek-hoe verbeter je jezelf-dinges uit de kast getrokken, en ik moet zeggen: het helpt. Is een fijn boek bij het voorkomen van uit je plaat schieten enwat ook fijn is: de technieken werken meteen.

Voor de liefhebber "How to talk so kids will listen & listen so kids will talk". Heel verhelderend. Werkt ook op bazen en collega's, weet ik uit het verleden

Wijntje?
Ha tila, bijna crosspost.Lekker jong is Jom toch.
Oh ja Lil, sleutel raak je niet zomaar kwijt hoor.
Oh jee, Lil ziek? Dan kun je dus niet bijneuken?? Vréselijk.....

Het is goed gegaan met de verhuizing. Dankzij 4 hele geschikte verhuizers die respectvol en Goed met Opa Bloes omgingen, MM die vanaf 8 uur erbij was om te zorgen dat alle belangrijke spullen in de verhuiswagen gingen en Opa zelf was relaxed (tot ik uit mijn slof schoot toen ik ontdekte dat hij stiekum toch allemaal spullen mee had laten nemen die helemaal niet nérgens in dit flatje passen...) en dronk liters thee, terwijl hij tevreden naar mij (met sop en dozen in de weer) en de verhuizers (met heule zware spullen op rolwagentjes en dekens in de weer). De scheet.

De Klusvrienden zijn nog gekomen (want naar de sauna en die is letterlijk om de hoek van Opa) en zij hadden kussens gemaakt van de overgebleven gordijnstof, de vitrage opgehangen en nog wat tips gegeven voor inrichting. De Bloesjes waren helemaal gelukkig met de 3 km noppenfolie en bouwden hutten tussen de enorme Voorraad van Opa (WHaaahhaaaaa, maar ach; hij heeft de oorlog nog meegemaakt! ).

En ook belde Oudste Vriendin om te vertellen dat ze vandaag een echo hebben gehad en niet één maar twee kinderen krijgen! Een tweeling, mijn vriendinnetje van de lagere school, die op de HAVO een giga beugelcontructie in heur mond had, zij met wie ik altijd optrad als de Kakmadammetjes in de klas, de enige om wie ik met andere kinderen ruzie maakte omdat IK met haar wilde spelen, de vrouw die altijd kaartjes stuurt als er ook maar iets bijzonders is in mijn leven (en dat van de mijnen). Zij krijgt een derde én een vierde kind!! Hoera (en OEF wat lijkt me dat zwaar...)

Om 21 uur zijn Opa en ik gaan zitten in zijn nieuwe Thuis, met een glas vieux. Vraagt ie heel ernstig: "Zeg Bloes, is onze relatie eigenlijk nog wel goed?" Lekker ding.

Morgen komen de verhuizers pas laat in de ochtend zodat MM en Opa nog eens kunnen shiften wat echt mee moét en wat nog uitgezocht moet worden. Want er past nu al bijna nix meer bij.

Sorry voor ego-post.
quote:supra schreef op 03 december 2009 @ 23:13:

Darly moest aan je denken vanavond. Wende S en Paskal J, samen een nl/franse versie van me ne quitte pas. Hield het niet droog.

Krijg al kippenvel bij het idee ervan wow!
Goed zo, Bloes.

En binnenkort twee verse kindjes om aan te snuffen! In één huis!
Oooh, Bloeske, wat een heftigheid toch.

Volgens mij is het zo goed voor Opa, dit nieuwe huis, maar allejezus, wat heftig. En wat doen jullie dit mooi samen, als gezin, als familie, en met zulke dierbare vrienden. Trots op jou en jullie!

En wat een geweldig bijzonder bericht van Oudste Vriendin. Feliciteer haar van mij. En niet teveel zorgen maken jij,lief vriendinnetje, volgens mij kan ze drie en vier prima handelen.

Suup, concert klinkt inderdaad drielaagskippenvel mooi!

Jom is een lekker jom.

Lil ziek? Jakkes. Maar wel een beetje naïef van je zus, hoor; volgens mij ben jij zelfs in complete coma nog in staat tot bijneuken, Hoe dan ook; beterschap...

Tila, was gewoon recept uit de allerhande, niets hoogstaands (you know me!).

Nu snel slapen, morgen weer een lange dag op kantoor. Mops slaapt voor het eerst deze week weer voor tweeën, en niet bij mij in bed, dus hopelijk kan ik nu wel wat tukuren maken.
Wat wilde ik nou toch typen?
Tukse Mims.

Bloes, net als het niet zi snel kwijtraken van sleutels. Excuus voor ego ook niet nodig en sterkte voor opa.

Ja concert was wel bij vlagen kippenvel. En ik heb schop van baby moon gehad
Wie wil er koffie?
Ikke!

En dat VRiendin Drie en Vier kan handelen weet ik zeker. Zij is zo relaxed, zeker als moeder. Gaaf hoor.
Ja lekker.

Ik stuiter nog na van gisteren.

Nu moet ik heel veel sintcadeautjes in gaan pakken....

Maar eerst rustig de dag opstarten...
*neuriet een Sinterklaasliedje*

Koffie ajb!

Bloes! Heeft Opa lekker geslapen deze eerste nacht?

Klinkt heel mooi Suup, fijne herinneringen heb ik aan dat lied en de keren dat we m samen snikkend hebben gehoord. Ik heb je zelf gebreide sjaal om vandaag (toeval) :-)

Hoe voel je je Lil?
~zet koffie neer~

Opa heeft in elk geval láng geslapen: MM heeft hem om kwart over 9 wakker gebeld. De arme man had al twee nachten nauwelijks geslapen en was vanaf half 7 in de weer, hij zal dus behoorlijk instorten dit weekend maar dan kan het ook want volgens mij gaan we vandaag en morgen een heleboel af krijgen. Er moet nog vanalles aangesloten worden en opgehangen maar het is al gezellig en veel staat al op zijn plek. Vanmiddag ga ik alles weer uitpakken dat gebracht is. Nu even rapportage tikken terwijl MM de dozen sorteert met Opa in het oude huis.

De Bloesjes hebben nu "suprice" op school, zegt de agenda van Oudste. Gisteren hebben we elkaar nauwelijk gesproken en dat moet ze dan altijd even inhalen. Ze kwam gisterenavond, toen wij net ineengestrengeld in bed lagen, melden dat ze niet kon slapen. Dus kwam ze even bij mij liggen en dan moet ze even vertellen over haar dag en hebben we liggen giechelen om MM die als een blok in slaap viel en het gezicht dat hij daarbij trekt. Als een onschuldig klein jongetje, haha. Vanmorgen heeft ze ook een hele poos om mijn heen gevouwen gestaan, de knuffelkont. Lekker kind is het.

Veel plezier allemaal met jullie suprice! Geniet van Jullie Mensen!!!!
*karma - modus aan*

De meneer die bij ons de post 'doet' is ontstellend lief. Alleen heeft hij geen vast plekje waar hij de post neerlegt dus soms ontdek ik ineens halverwege de dag dat er brieven en pakjes op mijn bureau liggen. Zo viel mijn oog gisteren plotseling op een dikke enveloppe die was gericht aan Gekke Chefin. Nieuwsgierig als ik ben, maakte ik hem open en er zat een boek in. Ik heb het mee naar huis genomen en gisterenavond begon ik er in te bladeren, bladeren werd lezen en lezen werd niet meer weg kunnen leggen. Wat een geweldig boek is het! Normaal ben ik niet zo van de 'zelfhulp-boek-narigheid' maar ineens begon er in mijn hoofd een lichtje te branden en kijk ik anders aan tegen de hele werkshit. Gevalletje karma hahaha :-)

Hier een bol.com link: Huh?!

Idd een heerlijk kind, Bloes! En wat fijn dat Opa voor nu in ieder geval al goed heeft geslapen, slapen is belangrijk. Tuurlijk zullen er nog wel instort-momenten komen maar zo'n eerste nacht vind ik altijd wel een soort van 'ding'. Zo te horen gaat het wel goed komen he?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven