***April 2007***

02-09-2009 13:23 3359 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07neeneeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08neeIcke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07nee

05/01/10

Oke, de nieuwe grote LARA-bevalpoule. Doe mee en win weer een grote

Framboos

Michasha10 januariWitchke9 januariFachat6 januariXaloy

Swissie 2 januariMuis 13 januariLayla 5 januariBuitenmeisje 11 januariChance 8 januariDropneus 3 januariEsan 14 januariDraakje 15 januari
Lievelust, ik las je bericht net op Hyves en heb daar even gereageerd. Fijn dat jullie ervan genieten, jullie hebben het verdiend. En ik hoef er niets voor terug. Wel lijkt het me heel leuk om jullie weer een keertje te zien.

Trouwens wel heel heftig voor jullie dat jullie ook in de weekenden nog extra moeten werken. Maar ik vind het echt heel knap dat jullie er zo vreselijk hard aan werken om hieruit te komen.

Ok ik vertoon gedicht-schrijf-ontwijkend-gedrag. Nu moet ik echt gaan verzinnen.
Swiss, wat fijn dat je bloed goed is en je hoofdpijn weg, hopelijk blijft dat zo.

Xaloy, ff een hug voor jou, balen dat je er zo doorheen zit.

LL, fijn dat we wat voor je kunnen doen, en daar hoeft echt niks voor terug.

Vandaag met t naar cb geweest. Hij volgt nog steeds zijn lijntje en ontwikkeling was ok, dus ben blij. Hij was ook superleif vandaag! Verder met kids naar binnenspeeltuin geweest. samen me buuv en haar zoontje. Was leuk!

BM, jeetje een spoedkeizersnee ivm placentaloslating, heftig zeg! Gelukkig alles ok.

Hier ook erg hard zingen voor de haard, maar dat komt meer omdat ik een keer vergeten was de schoen te vullen en toen ervan gemaakt heb dat piet t vast niet gehoord had

Nu ff gedichten schrijven.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Lieve Lievelust, jullie zijn wel echte kanjers! Ik vind het echt knap en goed van jullie dat jullie er zo hard aan werken om uit de sores te komen. Voor ons geld ook dat we er echt niks voor terug hoeven. We kunnen prima iets missen (en ik hoop uiteraard dat het pakketje goed aan is gekomen) Het belangrijkste is dat jullie even een leuke oppepper krijgen en de decembermaand goed doorkomen en weer wat positieve energie opdoen!

Swiss: jippie a jee, ben zo blij voor je dat de waardes goed zijn en de arts positief is. En kanp van Finn da ie zelfs al kan vertalen! wat weten ze stiekum al veel he!
Swiss, wat goed dat je hoofdpijn weg is zeg. Hoofdpijn kan zo vervelend zijn en het kost zoveel energie om iets geconcentreerd te doen dat je doodmoe wordt en daar weer hoofdpijn van krijgt. Gelukkig is dat cirkeltje bij jou doorbroken.

En wat fijn dat je bloedwaarden goed zijn, ook een heel stuk opluchting denk ik!

Xaloy, hoewel niet fijn, is het misschien wel een kleine opluchting dat je nu een 'diagnose' burnout hebt?

Ik kan me zo voorstellen dat het slopend is zoals jij je voelt en dan ook nog proberen halve dagen te werken. Met deze diagnose kun je wel legaal je rust nemen, echt je rust nemen en op je gemak weer wat bekomen van alle veranderingen van de laatste perioden.

Het zal langzaam gaan en je zult je hoogstwaarschijnlijk ook nog even slecht blijven voelen, maar dat je de rust kunt nemen die je zo hard nodig hebt zal al heel veel meewerken aan het weer opbouwen van je gestel.

Ik kan wel zeggen geniet van de mooie dingen om je heen, maar het is allemaal niet zo mooi als je je de hele dag zo ontzettend moe voelt en het is meer dan frustrerend dat je daarnaast ook niet kunt slapen. Daarom wil ik je alleen maar rust toewensen, zowel in je lijf als in je hoofd en met het loslaten van je werk be je daar weer een stap verder mee.

Neem de tijd!

Muis; heerlijk he, die eigenwijze opmerkingen van onze kroost!

Daan wees mij er gisteren heel gepikeerd op dat ik moest meezingen met Robbie Williams (Woobie Wiewas) en dat die radio vooral harder moest;

'Mamaaaaa, Woobie Wiewis singen nú en háááter, Mamaaa'

Aldus mijn zoon met een grote liefde voor Robbie Williams; waar ie dat vandaan heeft zou ik niet weten, want hij hoort hem alleen af en toe op de radio .

BM; lekker dat Koen en Gijs zo makkelijk zijn zeg, zijn ze nooit eenkenning als je ze ergens mee naartoe neemt?

Daan heeft nu namelijk een periode dat ie af en toe alleen maar aan mijn een plakt en al begint te gillen als de buurvrouw voorbij loopt..niet de leukste periode.

Lara; al bekomen van je opruimwoede? Ik krijg het af en toe (lees 1x per jaar) ook op mijn hepen en dan begin ik vol goede moes van alles op te ruimen en schoon te maken, maar altijd komt er het punt dat ik ineens geen zin meer heb en ik dus ergens halverwege echt zo klaar ben met al die troep dat ik het het liefst allemaal net zo lief weer terug stop waar het vandaan kwam.

M. is altijd blij als zo'n bui heb, maar hij maakt het dan af op het punt waar ik het opgeef. Wat dat betreft vullen we elkaar goed aan.

Ministars ken ik ook nog wel, leuk was dat altijd!
Lievelust, ik hoef ook absoluut niks van je terug. Ik hoop dat je op deze manier heel iets meer lucht krijgt voor deze maand. Ik moet eerlijk toegeven dat wij vaak gewoon vergeten hoe fijn het is om overal gewoon geld voor te hebben.

Hele dikke knuffel voor je.

Haha, zingende kindjes zijn zoooooo leuk! Echt te schattig voor woorden. De een gek op Robbie Williams, de ander die het geluid op 10 wil hebben, haha.

Succes met dichten allemaal! Ben blij dat ik dat niet hoef te doen, en ik weet zeker dat mijn familie blij is dat ze mijn gedichten niet aan hoeven te horen dit jaar! Ik ben echt zo vreselijk slecht in dichten, maar het was wel altijd lachen. Wij moeten nog even wachten met de kado's.

Gelukkig maar want ik heb nog geen idee wat te vragen en wat te geven.
Oh swiss, daarop was ik helemaal vergeten te reageren. Ik vond het zo leuk dat Finn al echt voor jou vertaalde. Knap. Vind het heel interessant hoe die taalontwikkeling gaat bij tweetalige kindjes.

Lievelust: Koen kruipt in het begin ook altijd achter mij hoor. Hij moet eerst de kat uit de boom kijken. Ik laat dat zo en na een tijdje gaat het meestal over en speelt hij lekker mee.
Lieve Lievelust, ik wil ook absoluut niets terug (maar wel snel een keertje meeten als je tijd hebt) Ik ben al blij dat we jullie een beetje kunnen helpen. Dikke knuffel voor jullie!

Swiss, wat fijn dat de bloeduitslagen goed zijn en dat je hoofdpijn bijna weg is.

ik hoef gelukkig ook niet te dichten, we doen alleen pakjesavond voor de kids. Ik heb vanmiddag de laatste pakjes ingepakt. Ik heb overigens toch nog wat dingetjes achtergehouden voor Zahra's verjaardag, want anders was de hoeveelheid pakjes ongelijk (en ook absurd veel voor Zahra)

Yasemin is weer ziek, vanmiddag hebben we ze op het kdv opgehaald omdat ze 39.9 koorts had. Ze was al verkouden de laatste dagen, maar nu dus ook koorts en hangerig. Ik ga morgen denk ik toch maar ff de huisarts bellen voor de zekerheid om te vragen of het met de vaccinatie te maken kan hebben.

sorry dat ik ff niet op iedereen reageer, maar ik duik op tijd mijn bedje in.

Fijne avond!!
K3 is wel niet hetzelfde als kinderen voor kinderen he muis. Bedoel meer zo een dingen zijn niet zo gekend in BE.
Robbie zei vanmorgen tegen de buurvrouw: 'gutenmorgen' en twee seconden daarvoor had hij papa 'goedemorgen' gewenst. Alsof het doodnormaal is dat hij, die nogal achterloopt met taal, in twee talen goedemorgen kan zeggen. Hij deed het volkomen automatisch :-)
*Breekt in *

Xaloy, ik heb over je gedroomd vannacht We waren nog een keer "met zijn allen" Naar Preston Palace (horror) gegaan, en ik heb heerlijk met je bij zitten praten. En je hier en daar wat geplaagd met je ex-alien schap

Bor !
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

Haha! PP, ja, daaraan kan je merken dat het een droom moest zijn. Dat je over mij droomt is natuurlijk volkomen terecht en normaal.

Je bedoelt: <<Nobr>>!

Straks komt de sint op school bij Xander. Ben eens benieuwd wat hij gaat krijgen.

Zo nu ga ik wat papieren in orde brengen, naar de winkel en dan wat was insteken.
Straks komt de sint op school bij Xander. Ben eens benieuwd wat hij gaat krijgen.

Zo nu ga ik wat papieren in orde brengen, naar de winkel en dan wat was insteken.
Ben je weer helemaal beter Witchke?

Xaloy, ben je lekker nog een dagje thuisgebleven? Hoe gaat het nu met je? Merk je dat het je goed doet om toch even thuis te blijven, of maakt het allemaal niet uit? Wanneer heb je een gesprek met je therapeut?

Layla, hoe gaat het met Yasemin? Hebben jullie een beetje kunnen slapen?

Ik geloof dat mijn zus zo rond 13 uur hier is, dat hoop ik tenminsten. Nu moet ik alleen nog proberen om Finn voor die tijd even in bed te doen. Geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen. Zodirect maar even goed uitputten die jongen. Op de fiets naar het dorp ofzo.

Nu eerst een koffie (jaja, ik kan weer koffie drinken)!
Veel plezier met je zus, komt Isa ook? Duim voor je dat Finn nog even wil slapen. Wij hebben het middagslaapje zo'n beetje opgegeven bij Robbie. Daarvoor in de plaats maakt hij langere nachten nu.

Het maakt verrekte weinig uit of ik thuis blijf of niet helaas. Ik voel me met de dag vermoeider! ongelovelijk he. Het maakt alleen wat uit op de dag zèlf, heb dan het gevoel dat ik de dag beter doorkom.

Even een tip over de koffie/hoofdpijn: Koffie en hoofdpijn

(Ms weetje het al, + ik weet dat het voor iedereen anders is, maar stoppen met koffie drinken veroorzaakte bij mij een hele week lang denderende koppijn!)
Jaaa, Isa komt lekker ook. Heb zo'n zin mijn kleine nichtje weer te zien, het is al veeeeel te lang geleden. Ze kan al tegen de tafel staan volgens mijn zus. Dat moet ik met eigen ogen zien, ze is pas 8 maanden!

Finn heeft zijn slaapje eigenlijk nog wel nodig, maar we zien het wel.

De grap is dat mijn hoofdpijnen nu juist helemaal weg zijn. Dus als je een relatie tussen hoofdpijn en stroiden weet, dan klopt het voor mij. Heb nu wel een iets zwaarder hoofd dan bij de prednison (zit nu aan een andere steroide), maar nog steeds is mijn hoofdpijn niet terug. Joepie!
Sorry dames, nog heel even.

Lieve X, ik zit even een beetje bij te lezen, hoe het met jullie gaat, en zie dat het niet zo heel goed met je gaat ? Een burnout is niet niets hoor ! Goed je rust proberen te nemen. En laat je helpen, door C ( die ongetwijfeld voor je klaarstaat ), door je omgeving. Enz.

Ik ben in april dit jaar ingestort - lekker dramatisch - en heb tot 1 maand geleden AD's geslikt - paroxetine - het was net dat kleine steuntje in de rug wat ik nodig had om eea los te kunnen laten , en wat meer aan de mensen om me heen over te laten.

Ik weet niet hoe snel je eventueel weer zwanger wil worden, maar mss is het toch een tijdelijke optie ?

Ik had van het afkicken maar 1 weekendje erg last, misselijk "schokjes in mijn hoofd" spierpijn enz. Daarna nog een paar weken af en toe wat geknetter in mijn hersens.

maar ach, waar bemoei ik me eigenlijk mee - heb je geen haifs ? sta je bij Yassemien ? mag ik je opzoeken ?

<<nobr>> idd.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Swis, fijn dat het wat lekkerder gaat!

Xaloy, wat een ellende zeg. Het lijkt me vreselijk om met de dag vermoeider te worden niet wetende wat je kan doen om het tegen te gaan.

Die Robbie! Wat een dotje is het toch! Hup, even laten zien dat hij best twee talen kan spreken, alsof het niets is!

LL, respect! Echt, ik vind je zo dapper! Wat goed dat jullie nog een weekendbaan gaan zoeken, al lijkt het me wel heel zwaar om twee banen en twee kinderen te hebben!

Zo, de jongens hebben hun schoencadeautjes gevonden vanochtend en ik vind die blije snuitjes zo leuk! Steijn is in de wolken met zijn beer, Huug is dolblij met zijn hert en Meesje speelt alleen nog maar met zijn Duplopaard!

Vanochtend was het een drukte van jawelste op de peuterspeelzaal. Sinterklaas en een blik pieten waren op school, wat resulteerde in een stel losgeslagen basisschoolkindes. Overal was muziek, de pietjes dansten door de school en achter de pieten liepen hordes kinderen, waar twee kleine peutertjes zich behendig door manoevreerden. Jemig, wat ben ik dol op Sinterklaas, echt! Ik vind het zo gezellig en het is nog veel leuker geworden sinds ik zelf kinderen heb!

Mees heeft er weer twee woorden bij: "hoeeehoeee" (paard. Volgens mij doet hij het gehinnek na) en "bah" als hij een vieze luier heeft! Hij lijkt op mij! Ik was motorisch ook niet zo'n rappe, maar praten kon en kan ik als de beste! (eindelijk iets wat hij van mij heeft. Mijn genenpoel is niet zo sterk gebleken.)
Bor: OK, mailadres via Yassemien. Ben niet goed in antwoorden, maar zal m'n best doen. Haifs is niet echt functioneel bij mij.

Klinkt leuk Muis, dat Sinterklaas. Hier hebben ze de gewoonte om met grote koebellen door de straten te marcheren bij het vallen van de duisternis, en dan zoveel mogelijk herrie te maken. Robbie was er gister helemaal door gefacineerd!

Misschien gaan we vanavond hier nog wel heen:

klik(maar ik denk het niet, zal wel weer uitgeput zijn
Halloo! Ik heb dikke vette griep gehad, vreselijk! Nu weer een beetje aan het bijtrekken. Daarnaast twee kinderen met waterpokken (Morris en Nina).

Nu peutergym!
Ben idd weer helemaal beter !!
Baal van vriend, ben nog een beetje ziek en wil hij Xander niet van school gaan halen. Maar oh wee als ik eens zou zeggen dat ik niet op Xander pas vanavond, dan zou ie kwaad zijn. Pff ik haal Xander toch niet, dat hij het maar doet.
Swiss, fijn om te lezen dat je bloed goed was dat je je wat beter voelt! Veel plezier met je zus en nichtje.

Xaloy, jij krijgt het wel voor je kiezen zeg. Ik ken het gevoel van uitgeput zijn maar geen rust kunnen vinden (maar dan niet zo erg als jij), vreselijk is dat. Hoop dat je snel weer een beetje in evenwicht bent.

Verder moet ik nog bijlezen, sorry!

Morgen sinterklaas. We vieren het met de jongens en de ouders van S. Voel me wel een beetje schuldig richting mijn ouders want die hebben een hele zak cadeaus gebracht en die heb ik dus niet gevraagd voor morgen, maar mijn moeder is nooit zo zen, en daardoor ben ik zelf ook niet meer zo zen zeg maar. Ik maak het goed door ze uit te nodigen voor tweede kerstdag hier. Het ziet er trouwens naar uit dat ik geen cadeau van S. krijg. 'Want ik weet niks'. Ik denk dat ik straks maar even zelf iets leuks voor mezelf ga kopen. Mannen!

Deze week is Lars begonnen met wennen op de kleuterschool (leuke school!) en Morris is de peuterschool (leuke peuterschool!). Verder vliegt de tijd, maar geen idee wat ik allemaal doe. Veel zingen, vechten, huilen, bidden, lachen, werken en bewonderen, en dat was het wel zo'n beetje.

Alvast fijne Sinterklaas!
Wat een goed nieuws allemaal Swiss, van je bloed en de hoofdpijn die weg is! Fijn.

Oei Micha, moeders kunnen niet ziek zijn... ben je al wat opgeknapt? Hoe heb je het gedaan met e kinderen? En zijn Morris en Nina erg ziek van de waterpokken?

Fijn dat de peuter- en kleuterschool zo leuk zijn! Vinden de jongens dat ook? Moeten ze erg wennen dat ze niet meer samen zitten?

Ik moet weer gaan, Sinterklaas komt op het kdv. Heb me voorgenomen volgende week wat rust te nemen op de dagen dat ik verlof heb. Ben alleen maar aan het rennen en vliegen en dat is misschien niet zo goed. Vandaag ook nog geen half uur stil gezeten en ik denk dat die harde buiken daar aan te wijten zijn. Sufferd die ik ben.
Mich, wat groot dat Lars al aan het wennen is!

Verder ken ik het wel van je Ramses Shaffy-riedel: zelf heb ik ook geen idee wat ik allemaal doe op een dag (ja, orde scheppen in de chaos!), maar op de een of andere manier vliegt de tijd voorbij.

Witch, ik snap het niet zo goed. Je was toch weer beter? Of toch niet? Waarom wil je vriend Xander niet van school halen?

We hebben een nieuwe bank! En hij is mooi! En hij zit lekker! En hij laat zien dat we eigenlijk best een leuke huiskamer hebben! En...mijn Leen Bakkerstoelen passen er niet bij. Ik heb net bedacht dat we een loveseat in dezelfde kleur als de bank moeten kopen, maar ik ben bang dat dat een lange termijnplanning wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven