Mode & Beauty alle pijlers

vraag over hairextensions (help!!)

29-11-2009 10:45 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo lieve mensen

Ik zie het even niet meer zitten.Tot ongeveer een jaar geleden was ik gezegend met een enorme krullenbos tot halverwege mijn rug. Mijn haar was mijn alles en ik verzorgde het ook echt goed.

tot ik besloot een tint donkerder te gaan op een natuurljke manier. Ik ben naar een goede kapper gegaan waar ze alleen met henna enzo werken in Amsterdam en toen is het misgegaan. De henna pakte niet, eerst werd ik knalrood, m ijn krullen verdwenen enz.

Ik heb mijn haar toen heel lang lang gelaten maar bovenop mijn hoofd werd het enorm plat en zonder volume. Een paar maanden later heb ik het afgeknipt en toen begon de ellende nog meer: haaruitval, hele dunne en kale plekken. Kapper snapter er ook niets van en was snel met mij uitgepraat.

Nu zijn we nog een tijd verder en ik ben heel hard bezig om mijn haar en hoofdhuid weer gezond te krijgen door het veel los te laten hangen hele goede shampoo en ga zo maar door.

Toch baal ik van mijn korte haar. Nu vroeg ik me af. Als het nou bv over een maand of vier gezond is, is het dan een idee om hele goede extensions in te laten zetten. Van natuurlijk haar net zolang tot mijn eigen haar weer lang is? Ik heb het geld er wel voor over miaar twijfel omdat ik ook weer niet wil dat bv mijn hoofdhuid gaat verstikken/het toch slecht is voor mijn egen haar.

Dan spaar ik liever met mijn eigen haar nog twee jaar door hoe rottig dat ook is
Jeetje, wat erg zeg. Denk je het juist goed aan te pakken door voor een natuurlijk produkt te gaan. Krijg je dit. Met extensions heb ik helaas geen ervaring. Sterkte!
Hey,

Wat rot dat je haar zo toegetakeld is! Ik ben zelf ook erg trots op mijn haardos dus kan begrijpen dat het heel vervelend is.

Ik zou geen hairextensions nemen.. ik vind het vaak niet mooi en het lijkt me niet gezond voor je haar (lijkt mij, ik weet het niet zeker).

Ik zou gaan ''sparen'' met je haar en zo weinig mogelijk aan doen in die tussentijd..

Heel veel succes iig! Het komt vast goed.
extensions is ook niet echt goed voor je haar. Ik snap niet hoe henna je krullen kan doen laten verdwijnen. heel vaag
op een gegeven moment heeft de kapster om het rode weg te halen er heel veel zwarte henna (dit is eigenlijk geen henna) erover heen gedaan. ik weet niet hoe het komt want ik weet dat heel veel indische vrouwen bv dit bij wijze van dagelijks doen. maar bij mij is het helemaal kapot gegaan. heel vettig en plat geworden.
Rot zeg. Een goede kapper zeg je? Nou, niet dus.

Ik denk dat je het beste gewoon kunt doorsparen met je eigen haar.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Vreselijk zeg !

Moet je toch niet aan denken.

Maar neem als je blieft geen extensions, dit is zooo slecht voor je haar al dat gewicht van die extensions hangen aan een plukje haar waardoor er haren uit getrokken worden door dit gewicht.
Tja dat is wel een beetje balen.

Extensions, ik zou het niet doen hoor. Je haar kan blijkbaar "vreemd" reageren op gewone behandelingen en producten. Zo'n extension is ook weer met een rubbertje/ringetje/harsje etc vastgemaakt, wie weet kan je haar daar niet tegen?

Ik zou zeggen, goeie verzorgingsproducten (geen overkill he, gewoon 1 keer per week een maskertje en 3 keer per week wassen of zo) en met rust laten/aanzien.
tja ik vrees dat jullie gelijk hebben

ik dacht nog even: de onderste laag...die is op zich wel redelijk gezond en je ziet het vaak dat vrouwen dan de boevenste laag van zichzelf hebben

maar bv renate verbaan (om maar even een vb te geven hihi) waar laat die ze zetten dan? die heeft van zichzelf enorm fijn haar maar ik zie har regelmatig op tv met een dikke blonde bos
Als je extensions laat invlechten, dan is het absoluut niet slecht voor je eigen haar. Ik heb het ook laten doen toen mijn eigen haar er verschrikkelijk slecht aan toe was omdat ik erg ziek was geweest. Door het te laten invlechten krijgt je eigen haar 'rust' omdat je er verder niks mee kunt doen. Ik zou het dus zeker aanraden, het is echt goed geweest voor m'n haar!
nee voor je haar an sich misschien inet

maar ik denk wel voor je hoofdhuid, er wordt aan getrokken en bovendien is het volgens mij erg goed om je haar te doorkammen zodat alles goed lucht kan krijgen
Ik heb al jaren ingevlochten extensions en ik heb nooit last van m'n hoofdhuid. Het trekken valt ook wel mee omdat je een baan van linksachter naar rechtsachter over je hoofd hebt lopen. Het gewicht wordt dus verdeeld. Het hangt er ook vanaf hoeveel haar je laat invlechten: hoe meer haar, des te zwaarder het wordt.
Misschien heeft Renate Verbaan wel een pruik op, wie weet.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Als je nu al zoveel problemen met je haar hebt gehad,zoals je beschrijft van haaruitval en dun haar,dan zal ik al zowiezo niet aan extensions beginnen.De kans is dan best groot dat je haar er niet geschikt voor is,ik zou dan rustig de tijd nemen om mijn haar weer gezond te krijgen.
Ik heb ook eens hairextensions gehad voor de mooi, en het was ook mooi. Maar ik heb het er na 4 weken eruit gehaald, ik werd gek van het trekkerige gevoel. En mijn haar is toch echt dunner geworden, de strengetjes trokken zo hard aan mijn eigen plukjes haar dat er haren met wortel en al uit kwamen. Als ik dan zachtjes aan een extension trok, of borstelde dan hoorde ik het geluid van haren die eruit kwamen (soort kleine tikjes). Voor mij geen extensions meer, en ik ben echt bij een goede geweest!
wat bedoel je met met wortel en al eruit? wortel is toch dat dunne glibberige zakje? en kwamen die haren dan wel terug?
wat bedoel je met met wortel en al eruit? wortel is toch dat dunne glibberige zakje? en kwamen die haren dan wel terug?
Volgens mijn kapper John beerens zijn hairextensions niet slecht voor je haar. ik heb ze zelf ook al jaren en heb er nog nooit geen problemen mee gehad!

alleen ligt het eraan wie en hoe ze ingezet worden. Mijn kapper is uitgeroepen tot beste greatlenghts salon van het jaar. Dus wie weet is dat een optie ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven