Stemmingswisselingen...ik word er gek van
vrijdag 4 december 2009 om 22:00
Veel vrouwen zullen het waarschijnlijk wel herkennen. Bij mij is het allemaal erger geworden nadat ik een aantal jaar geleden de pil heb geslikt en deze dus totaal niet goed is gevallen. Na 3 maanden kreeg ik depressieve buien dus ben toen gelijk gestopt met de pil. Gevolg hiervan was dat mijn hormonen dus helemaal door m'n lijf gingen razen. Uiteindelijk heb ik zelfs 2 weken thuis gezeten. Toch maar naar de dokter geweest en die gaf aan dat ik waarschijnlijk heel gevoelig ben voor (mijn eigen) hormonen. Gelukkig is het allemaal wel minder geworden maar ik merk dat ik dus wel mindere periodes heb. Daar bedoel ik dus mee dat ik een periode heb dat ik me helemaal goed voel, eigenlijk niks aan het handje en de andere periode voel ik me gewoon heel rot, depressief, stemmingswisselingen, angst-paniekaanvallen, vooral rond en tijdens mijn menstruatie of juist erna. Inmiddels heb ik de tip gekregen om efamol tabletten te slikken speciaal met teunisbloemolie erin, deze helpen ook wel aardig. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Graag zou ik nog wel wat meer tips willen om deze klachten te kunnen verminderen. Alvast bedankt.

vrijdag 4 december 2009 om 22:03
vrijdag 4 december 2009 om 22:05
zondag 6 december 2009 om 14:56
Heel herkenbaar, jarenlang de pil geslikt en ik zat niet lekker in me vel sombertjes, en ik had ook doorbraakbloedingen terwijl ik de pil slikte maar goed ik naar de dokter en die zei stoppen met de pil en laatje hormonen tot rust komen. De ellende begon ik kreeg door dat me hormoonhuishouden gerang schikt werd beetje angst aanvallen paniekerig gevoel ongerust. Middels ben ik een half jaar verder ik ben gaan sporten en elke keer als ik bepaalde gevoelens kreeg probeerde ik dit om te zetten naar iets positiefs heel moeilijk maar ja de dokter zegt dat dit erbij hoort omdat de pil voor gepropt zit met hormonen dat als je die niet meer krijgt je dus "gekke" gevoelens krijgt die je normaal misschien minder hebt of onder drukt. Ik heb er nu geen last meer van en zit ik lekker in me vel voorlopig slik ik de pil niet meer tenzij ik daar redenen voor heb.