boodschappen per week - kosten?

31-10-2007 12:35 213 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb diverse keren gehoord dat een gezin toe zou moeten kunnen met 50 euro per week plus een tientje per gezinslid. In ons geval dus 90 euro (ik, man, twee jongens van 4 en 2 jaar).

Wij redden dat lang niet altijd. We doen best luxe dingen zoals regelmatig eten halen of uit eten, maar dat reken ik niet bij de boodschappen.

Ik tel er wel dingen als drogisterij-spullen en de kapper voor de kinderen bij. En kattenvoer. En luiers en doekjes.

Ik heb in het verleden ook weleens meegepost over dit soort zaken.

Maar toch ben ik er nog niet helemaal uit. Ik ben nu bezig een standaard-boodschappenlijst op te stellen van wat wij wekelijks en voor sommige dingen maandelijks zoal nodig hebben.

Intussen ben ik heel benieuwd naar de lijsjes van anderen. Ik hoor en lees regelmaitg namelijk dat mensen het doen van 50 euro of nog minder per week. En dat wil ik dan graag eens echt zien, zwart op wit, want ik kan me er weinig bij voorstellen.

Wie heeft zin dit op te schrijven?!

xx lisa.
quote:Heyjij schreef op 05 oktober 2009 @ 18:28:

[...]

die flesjes wijn, koek, snoep, chips etc. heb jij echt nodig?

ik eet circa 2 x p.w. vlees, 2 x vis, andere dagen vegetarisch, of pasta, pannekoeken, soep etc., met een grote zak aardappels doe ik in mn eentje een hele maand. Wijn en bier drink ik alleen in het weekend en dan gaat er niet eens 1 hele fles wijn doorheen en misschien 2 biertjes. Koek en snoep haal ik nooit. alleen als er visite komt haal ik een pak koek. Chips, 1 zak per week. En soms doe ik er 2 weken mee. Weekendbroodjes doe ik ook niet elk weekend.Nou ja... nodig, nodgi! Tis maar hoe je het bekijkt. Er lopen hier 2 opgeschoten pubers in huis die regelmatig vrienden over de vloer hebben. Lullig om dan niets lekkers in huis te hebben. (zonder dat het een vreetschuur hoeft te worden). Ik haal overigens 1x in de wek snoep in frisdrank en op = op.
Nou, ik ben begonnen met het bijhouden van alle inkomsten en uitgaven. Het helpt bij mij dus echt als ik het opschrijf.

Daarnaast heb ik een maaltijd-planning voor de hele komende week gemaakt, en een boodschappenlijst met de geschatte kosten van alles wat ik nodig heb. Vooralsnog lijkt het erop dat ik binnen mijn budget van 70 euro ga blijven, maar er moet niet veel meer bijkomen...
Ik stort elke maande 350 euro op een aparte rekening en daarvan eten we met z´n zessen. Toen ik nog zelf brood bakte, gaf ik ongeveer 300 euro per maand uit, nu ga ik naar de bakker en da´s niet goedkoop als je elke dag minstens een brood consumeert. Wat de rest van de boodschappen betreft, ik begin met de weekboodschappen altijd bij de goedkoopste winkel. Hier is dat de turkse super, vervolgens ga ik via de Aldi of Lidl richting Dirk voor de merkspullen.
Wij (ik en vriend) zijn tussen de 50 en 70 euro per week kwijt.

Afhankelijk of wij dure artikelen nodig hebben zoals wasmiddel-bier etc

We doen 1 x in de week boodschappen bij de EMTE en halen vaak eigen merk behalve op de wasmiddel(en) en bier (Grolls of Bavaria voor verjaardag of visite)

Af en toe halen we een kleine boodschapje extra als iets op is gegaan. dat is max 10 euro
Wij (vader,moeder en 3 kleine kinderen) zijn per week minimaal eur 150,00 kwijt. Hier betaal ik dan ook de wasmiddelen, drogisterij van.

Yvette, dat doe je goed, eur 350,00 per maand met z'n zessen.

Maar wat eet je dan 's avonds bijvoorbeeld als diner?
Jeetje, ik schrik echt van de bedragen hier! Wij zijn met 2 volwassenen en geven toch echt veel en veel minder uit, gemiddeld 125 euro per maand (ik hou alles bij in excel, dus heb het even berekend over het afgelopen half jaar). Wij hebben het niet slecht, maar ook niet al te ruim dus ik wil wel graag zuinig aan doen met de boodschappen.

Wel eten wij een avond in de week bij mijn of zijn ouders en mijn vriend luncht altijd gratis op zijn werk.

Boodschappen doe ik 1 x in de week, bij de Aldi of de Albert Heijn. De ene week bij de Aldi, en de andere week bij de AH, zo wissel ik dat af. Omdat bij ons het dorp nogal ver weg is haal ik tussendoor nooit wat 'extra's' en blijft het echt bij 1 x in de week.

Bij de AH haal ik veel bonus-artikelen en euroshopper dingen, 3 broden voor 2 euro (tja, minder lekker misschien, maar ik weiger echt om 1,50 euro per brood uit te geven). Brood vries ik in en dan heb ik dagelijks 4 verse bammetjes om mee te nemen naar m'n werk.

Bij de Aldi (wij hebben een hele fijne) koop ik ook de goedkopere dingen en de frisdrank. En niet alles bij de Aldi is echt goedkoop hoor, sommige dingen zijn gewoon goedkoper bij de AH.

Wij eten verder elke dag vlees (maar geen biefstuk) en verse groenten / fruit. Vlees kopen we vaak groot in als het in de aanbieding is, en dan vriezen we het in. Ook kliekjes bewaren we in de vriezer. We snoepen 'gemiddeld', niet veel, maar er gaat toch wel een zak chips / pepernoten / nootjes mee naar huis.

De kattenbakvulling van de kat halen we ook bij de Aldi, dus die zit hier bij in. Verder krijgt poes-lief Royal Canin voer (40 euro per zak). Iedereen denkt altijd dat het duur voer is, maar poes-lief doet wel 3 maanden met een zak van 40 euro en hij krijgt er verder nooit blikjes ofzo bij. Doordat het voer echt veel voedingsstoffen bevat eten ze er veel minder van dan goedkoper voer en de kattenbak stinkt ook véél minder! Dus per dag is het zeker geen duur voer en het is ook veel gezonder.
Wij zijn met z'n drieen (man ikzelf en baby) gemiddeld 120 euro aan boodschappen kwijt. Daar zitten wel de luiers en voeding bij. Let wel op de aanbiedingen maar ga niet 4 winkels af. Het kan voor minder lees ik hier (sta soms echt versteld voor hoe weinig mensen boodschappen kunnen doen) maar ik ga echt niet bezuinigen op de "leuke" dingen zoals fris, koekje bij de koffie en dat soort dingen. Maar dat moet natuurlijk iedereen voor zich weten
Met zijn 2en zo'n 125,- per week.
Cum non tum age
Ik ben alleen en geef ongeveer 30 euro per week uit. De ene week iets meer en de andere week minder. Ik haal alles bij de Albert Heijn, maar als er bij de C1000 een product in de aanbieding is wat ik vaak gebruik, ga ik ook langs de C1000. Drogisterij spullen, vaak bij de AH, maar soms ook bij het Kruidvat. Wasmiddel koop ik altijd in de aanbieding net als vaatwastabletten
Jeetje ik ben single mamma, 2 kindjes (4 jaar en 2 jaar), ik rook niet en drink niet maar ik ben 150 euro om de week kwijt en 180 euro om de andere 2 weken. Denk aan luiers, doekjes, potjes, babymelk, veel schoonmaakmiddelen etc.

Ik geef serieus 650 makkelijk per maand uit alleen al aan boodschappen. Nou moet ik zeggen dat de dames elke dag babybell eten, danone, cheesedippers, we elke dag vers brood hebben, graag rosbief eten en alleen maar greenfield vlees en biologische producten.

Ik heb ooit wel eens ter test liddl boodschappen gedaan; hele kar 75 euro! Maar ik weet niet hoor, het is allemaal niet echt lekker en luxe en weet ik het.

Dus ik denk dat 40 euro per week on-mogelijk is? Wat eet je dan?
Ik wil wel even toevoegen dat ik extreem budgetteer, elke 3 maanden budgetteer ik 3 maanden vooruit en ik reken dan ook strak wat in komt en uit gaat. Ik krijg geen alimentatie voor de mensen die alweer leuk willen doen, maar werk me gewoon uit de naad (thuis overigens). Nu moet ik zeggen dat ik ook wel enorm goed verdien dus wat dat betreft hoef ik ook niet voor 40 euro per week te beknibbelen, maar HOE en WAT haal je voor 40 euro??
Bij 'Geld en Recht' is hierover een wat recenter (en goed lopend) topic. Daar staan ook heel wat voorbeelden van gezinnen die het met erg weinig moeten redden.
Verstuurd vanaf mijn Ipad
quote:singlemamma schreef op 29 december 2013 @ 23:19:

Ik wil wel even toevoegen dat ik extreem budgetteer, elke 3 maanden budgetteer ik 3 maanden vooruit en ik reken dan ook strak wat in komt en uit gaat. Ik krijg geen alimentatie voor de mensen die alweer leuk willen doen, maar werk me gewoon uit de naad (thuis overigens). Nu moet ik zeggen dat ik ook wel enorm goed verdien dus wat dat betreft hoef ik ook niet voor 40 euro per week te beknibbelen, maar HOE en WAT haal je voor 40 euro??

Klinkt als ideale baan. Goed verdienen en thuis?

Het is toch niet wat ik denk dat het is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven