Gezondheid alle pijlers

reumatoïde artritis deel 4

08-01-2007 17:38 2478 berichten
Alle reacties Link kopieren
HEEEE, een nieuw topic!!!!bewerkt door moderator,
Hmpf... Heel verhaal getypt, een verkeerd knopje en foetsie... In de herkansing dan maar:

Mik - ik had voor jou een verhaaltje getypt over het optillen van kleine kindjes. De strekking was dat ik ook geen tips heb (ja, ik ben altijd erg behulpzaam!) maar dat ik het zeker wel herken. En dat ik het heel vervelend voor je vind, want je wil je manneke op zo'n moment toch gewoon kunnen knuffelen...

Qua dokter: geen vertrouwen is wat sterk uitgedrukt, maar ik vind haar niet altijd even doortastend. Ze heeft me al een paar keer met een doosje ibuprofen het bos ingestuurd terwijl ik meer baat had bij ontstekingsemmers (die ik vervolgens van de andere huisarts wel kreeg). Maar goed, ik heb daarnet met de assistente gebeld en vanmiddag word ik teruggebeld door de huisarts. Dan ga ik mijn statement wel maken! Maar bumper, zonder traantjes wat mij betreft: als ik begin te janken verwijzen ze me meestal naar de pscyholoog... Alsof die huisartsen denken van "eens psychisch, altijd psychisch"

Oh, en Roosvrouw, ik hoop dat mijn huisarts het dan hetzelfde doet als de jouwe! Niet dat ik haar een schuldcomplex gun, maar van mij mag ze best op die verwijsbrief schrijven dat patiënte (in de verschijningsvorm van Jieoor) zelf doorverwezen wilde worden. Is ook zo.

Na 5 jaar pijn heb ik nu eindelijk het gevoel dat ik een oorzaak op het spoor ben! Ik zou het volkomen ruk vinden als ik iets reumatisch blijk te hebben, maar dan weet ik het tenminste. Even geen kluitjes in het riet dus, maar uitsluitsel... What goes around, comes around.
Always look for the silver lining
Zo, de huisarts is omver geluld :-)

Ze klonk echt not-amused, maar zoals ik tegen haar zei: "Als dit het niet is, dan wil ik in ieder geval heel zeker weten dat dit het niet is!" Toen kreeg ik weer een vaag verhaal over dat er niet altijd een aanleiding hoeft te zijn voor pijn in gewrichten, dat dat lang niet altijd reuma is. Dat weet ik ook wel. En het is ook heus niet dat ik het WIL hebben ofzo. Liever niet! Maar beter dat ik naar die reumatoloog ga en de optie 'reuma' straks van het lijstje 'mogelijke oorzaken' af kan strepen, dan dat het vanaf nu door mijn hoofd blijft spoken. En nog: stel dat het wél reuma is...

(is dit een verwarrend stukje? Ja he?)

Anyway, ik kan morgenochtend pas een afspraak maken in het ziekenhuis. Het is zo'n fijne poli die alleen 's ochtends te bereiken is.

't Is nog steeds maar eng hoor...
9*-quote:Jieoor schreef op 20 augustus 2007 @ 15:22:

Zo, de huisarts is omver geluld :-) TOP

Ze klonk echt not-amused, maar zoals ik tegen haar zei: "Als dit het niet is, dan wil ik in ieder geval heel zeker weten dat dit het niet is!" Je hebt helemaal gelijk Toen kreeg ik weer een vaag verhaal over dat er niet altijd een aanleiding hoeft te zijn voor pijn in gewrichten, dat dat lang niet altijd reuma is. Dat weet ik ook wel. En het is ook heus niet dat ik het WIL hebben ofzo. Liever niet! Maar beter dat ik naar die reumatoloog ga en de optie 'reuma' straks van het lijstje 'mogelijke oorzaken' af kan strepen, dan dat het vanaf nu door mijn hoofd blijft spoken. En nog: stel dat het wél reuma is...

(is dit een verwarrend stukje? Ja he?)

Anyway, ik kan morgenochtend pas een afspraak maken in het ziekenhuis. Het is zo'n fijne poli die alleen 's ochtends te bereiken is.

Ik hoop dat je een beetje snel terecht kunt en dat je reuma idd snel van je lijstje kan afstrepen.'t Is nog steeds maar eng hoor...
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken Heel fijn! Het zijn vaak ook dingen als: veters strikken (ja klittenband bestaat ook, maar dat is bij Zoonmik niet echt een optie, die maakt ie tijdens een wandeling rustig open, waarna ik alsnog de schoenen weer aan moet doen), kleertjes hebben hier al geen ritsjes of knopen, want auw...

Jieoor wat fijn voor je dat je toch naar de r-loog mag. Een naam geven is inderdaad belangrijk, maar maakt het niet makkelijker. Ik spreek uit ervaring nl. Ik heb mijn hele leven al gewrichtspijn, alleen heeft het nu een naam, maar dat maakt het niet makkelijker om er mee om te gaan. Voor de buitenwereld soms wel, want pijn zonder naam = meestal aanstelleritis. maar pijn mét naam = echte pijn
Jieoor, succes morgenochtend met bellen!

Mik; ken je die spiraalveters? Kinderen vinden ze vaak ge-wel-dig (jij misschien wat minder) en ze hoeven niet gestrikt te worden, jahoe. Misschien dat zoiets wat minder moeilijk met rust te laten is voor zoonmik? (min of meer dus omkopen met "kijk eens wat mooi, dat zie je pas echt goed als je de schoenen aanhoudt".

Eventuele knopen in kleding die echt niet te ontlopen zijn, er zijn een soort knopen"helpers". Geen idee hoe het heet, maar een heel simpel houdertje waardoor je zeg maar de vingers en hand niet meer zo belast bij het dichtdoen van een knoop (inderdaad auw). Oh het heet knopenhaak, aldus meneer google. En er blijken ook elastische veters te zijn, al zal zoonmik dan wel net zo snel zijn schoenen midden op straat uit trekken. Wellicht heeft iemand van jullie hier ooit wel eens iets aan;

site reumacentrum twente, info allerlei
vandaag ga ik van alles kunnen
Gelukkig zijn de kleertjes van Zoonmik vrijwel allemaal zonder knoop of rits en hebben mijn kleren dat dan wel, maar die knopen en ritsen werken net iets makkelijker, want ik blijf stil staan Dat is denk ik het grootste probleem, hij blijft niet stil staan/zitten/liggen what ever. En logisch hij is ook pas 2,5, hij doet al zoveel zelf omdat mama het niet kan, zoals al heel lang zelf dingen aan of uit doen. Zelf ergens opklimmen en onder begeleiding van mama de kraan opendoen (omdat mama dat meestal niet kan)

Handige site Roos
Heb jij nog niet van die kranen met een hendel i.p.v. draaiknop? De hele standaard zijn soms wat zwaar maar er zijn hele lichte die nog betaalbaar zijn. (wordt niet vergoed, wel aftrekbaar) Ook kan zo'n bewegingmeldertje ideaal zijn bij koken. Even dat dingetje aanraken met 1 vinger of de pan en het water loopt. Loslaten=kraan stopt. Dat kookt een stuk relaxter dan tig keer een kraan martelen of laten doen. Vooral die hendelkraan heeft tegenwoordig echt iedereen, dus dat valt niet op. Ze zijn er ook met temperatuurbegrenzer zodat zoonmik zich niet kan verbranden. Minpuntje is dat jij dus ook wat meer kracht nodig hebt om die tijdelijk uit te zetten. Die met het systeem waarbij je een paperclip in een miniscuul gaatje moet doen zijn ideaal. Daar kun je makkelijk een dingetje voor maken (laten maken door manmik) zodat het je geen kracht kost. Die kun je na gebruik opbergen = veilig voor klein grut.

Die hendelkranen vind ik sowieso een uitvinding, een stuk hygiënischer dan je handen wassen en erna met schone handjes de kraan weer dichtdraaien die je net met smerige fikjes had opengedraaid. Goh, het valt wel op dat ik de laatste jaren het halve huis heb laten verbouwen he?

Ligt zoonmik niet stil? Tsk! Maar dat jij wél stil ligt? Ik had van jou toch beter verwacht, ga je schamen zeg.

Ligt het overigens aan mij of ben je de laatste tijd veel laat op? Dat is toch geen teken van veel pijn hopelijk?
Ik ben sowieso een late, maar het heeft er ook mee te maken dat ik veel pijn heb.

Hendelkraan en dan thermostatisch zitten we aan te denken, maar helaas nog geen een gevonden die hier past. Afwijkende maten in dit flatje Helaas lijkt ons dat weer doodeng met Zoonmik, het water hier is echt gloepend heet, dus er moet inderdaad een andere kraan komen. Alleen zijn die krengen pokkeduur en dat geld hebben we helaas nooit.....
Das mooi pet, van de pijn.

Maten, sja, ik ben niet bepaald technisch dus daar heb ik nul komma niks aan kaas van gegeten. Ik bel dan ook gewoon maar collegaX van het vrijwilligerswerk. Hij heeft een installatiebedrijf, ik val hem lastig met; "J. ik wil een kraan daar en daar". Hij weet inmiddels wat mijn auw-punten zijn, stuurt eventueel iemand langs om te komen kijken en als magisch is daar een paar dagen later een ideale kraan. Alle 3 zijn ze apart besteld door de combinatie maat+mijn eisen. Goedkoop zijn ze niet nee. Ik was voor mijn douchekraan geloof ik zo'n ¤170 kwijt, voor de wastafelkraan ¤225,-. Lang leve het verhuisbudget dus! Keukenkraan is te lang geleden en die werd destijds uiteindelijk alsnog vergoed. Misschien is het een idee om marktplaats in de gaten te houden? Met al die verbouwdrift in dit land nemen mensen vaak ook nieuwe kranen. Wie weet dat je zo eens iets betaalbaars én passends tegen komt??
Hoi allemaal,

Ik ben weer terug, met wéér een nieuwe naam (want ik was Raisin Cake) en na alles heel vluchtig doorgelezen te hebben heb ik alleen nog onthouden dat ik geen reuma heb (weet niet meer wie dat vroeg) maar een andere chronische ziekte. Ik breek alleen hier graag in omdat dit geen "wij zijn ziek en dús ook enorm zielig en de wereld dient zich aan al onze behoeftes aan te passen" groepje zeurvrouwen is. Verder las ik bij een boel mensen niet zulke hele fijne berichten, sterkte voor eenieder die het kan gebruiken. Binnenkort kom ik weer even verder bijlezen en beter reageren, ik ga zo eerst naar het ROC want ik heb er éindelijk een afspraak. Tot later!

ik zet hier ook taart neer, want zaterdag verjaar ik, maar morgen ga ik lekker een lang weekend op vakantie naar mijn ouders.

Dus tot woendag lieverds
SW, ga je nu elke 6 maanden van nick veranderen om ons op onze qui-vive te houden?

Mik; prettige dag vandaag en veel plezier dit weekend!

Gefeliciteerd Mik!

*grin* Nee, ik hoop het hier bij te houden, RV. Ik kon mijn wachtwoord van mijn vorige nick niet meer terugvinden en Sneeuwwitje is in ieder geval weer lekker Nederlands

Ik heb heel goed nieuws. Maandag aanstaande begin ik namelijk voor het eerst in zes jaar weer met school! Alles lijkt geregeld en hoewel het nog een beetje onwerkelijk voelt ga ik er maar vanuit dat het klopt. Mijn rooster heb ik in ieder geval, nu alleen nog een reiskostenvergoeding ergens zien te regelen (want ja, 40 euro per week wordt een béétje lastig...) en vanaf komende week ben ik weer "gewoon" student. Of scholier, eigenlijk ;)
He Mik, Nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!! Heb je een leuke dag(weekend) gehad?

Sneeuwitje, Spannend hoor!!! Weer in de schoolbanken....... Heel veel succes

Ik heb gisteren voor het eerst gespeeddate!! Hoe zal ik het omschrijven...ehm ik vond het vooral erg grappig.... Ik heb iets van 23 mannen aan mijn tafeltje gehad, bij de eerste was nog een beetje zenuwachtig, maar dat was snel over. Per man moet je ja of nee invullen, dat doet de man de ook. Als je dan een `wederzijds` ja hebt ingevuld, ontvang je elkaars emailadres en telefoonnummer binnen 48 uur. Tevens krijg je ook te horen hoeveel mannen erbij jou ja hebben ingevuld, waar jij nee hebt ingevuld. Ben zo benieuwd!!!

Overigens heb ik 4 ja´s ingevuld.
Mik, nog gefeliciteerd met je verjaardag! (en bedankt voor de taart :-)) Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad!

Sneeuwwitje, leuk hoor weer in de schoolbanken. Wat ga je precies doen dan? Ik heb zelf morgenavond een tentamen en daarna is het gedaan met mijn schoolcarrière. Vind ik niet echt heel erg hoor, ik word stapelgek van het leren! Daarom nu maar even een pauze om te forummen...

Goh bumper, speeddaten... Heb ik nog nooit gedaan! Hoe kom je daar dan zo terecht? Ik wil best graag weer eens héél verliefd woden, maar ja... voorlopig wacht ik maar af. Het komt zoals het komt... Maar het geluk een handje helpen is helemaal niet zo'n gek idee

Met mij gaat het redelijk. Ben overal een beetje zat van op het moment... Leren dus, maar ook het afwachten en de pijn en wat familie- en vriendentoestanden. Eigenlijk gewoon niet zo leuk, alles bij elkaar. Maar ja, komt tijd komt raad en het zal allemaal wel weer op z'n pootjes terechtkomen.

Hebben jullie ook wel eens dat als je iets kleins / smals moet vasthouden (pen, lepel, etc.) dat je hand dan helemaal 'verkrampt' of in elk geval veel pijn gaat doen? Dat heb ik al een tijd, en ik vraag me nu af of dater ook mee te maken kan hebben...

Genoeg pauze gehad, terug naar mijn uittreksel!
Ben benieuwd wat er uit je laatste avontuur komt, Bumper!

SW, kan het UWV misschien niet iets betekenen qua reiskosten?

Iejoor, yeps das bekend hoor het verkrampen. Ik kom na verloop van tijd bijna niet meer uit zo'n houding. Aan mijn manier van bewegen en vasthouden af te leiden komt dat bij mij naar alle waarschijnlijkheid omdat ik mijn spieren zo enorm veel aanspan (en moet) dat het zo ongeveer duursport wordt. En tja, dan kramp ik. Voor een pen is het overigens heel simpel opgelost. Je hebt opzetstukjes die de pen breder maken en als je wilt meteen een ergonomische grip geven. Oogt ook niet raar oid, ook niet onbelangrijk.

Hier rookt het zoals gewoonlijk weer eens. Ik heb net gebeld om naar de stoel te informeren. Ze hópen dat ze woensdag een onderdeel binnen krijgen en "u krijgt hem zo snel mogelijk". Ehm, hallo er was me een levering voor op zijn laatst morgen beloofd. Er is mij gegarandeerd dat alle onderdelen al 2 (2,5?) week geleden binnen waren. Er wordt mij al een jaar verteld dat ik dat kreng zo snel mogelijk krijg. Stoomwolk. Werd vervolgens de persoon van het onderhoudsbedrijf pissig op mij, nou ga ff goed fietsen stelen op het damrak o.i.d. maar wentel dit niet op mij af. Ik ben dus maar weer druk met "wethoudertje vangen".
Nou ja zeg! Dit wereldje is zo in en in verrot, dit is toch om te kotsen. Belt dus meneer de wethouder naar de GGD. De persoon die mijn dossier behandelt zit in de buitenwijk, onbereikbaar, dus besluit hij zelf het onderhoudsbedrijf maar even te bellen. Hij spreekt daar W. ,dezelfde persoon als ik heb gesproken. In eerste instantie is die nog even ehm.... zijn arrogante zelf. "De GGD kan wel meer zeggen, die moet zich hier niet mee bemoeien, daar trek ik me niets van aan". Tot hij doorhad wie hij aan de telefoon had. En zie daar; een spontaan sprookjesverhaal "de stoel is zo goed als klaar en kan morgen geleverd worden. Ja, er moeten nog wel wat kuitplaten op, maar die kan ik morgen er ter plekke wel even opzetten". En ja hoor, hij kon héél goed begrijpen dat het onacceptabel is om zo lang te wachten en dat hij dit ook kotszat zou zijn als hij afhankelijk was van die stoel.

Wat de piep!? Dat onderdeel was een kwartier daarvoor nog foetsie en toezeggingen over leveren konden er niet gedaan worden. Een kwartier geleden kreeg ik nog een attitude over me heen alsof ik hem verzocht mij de Vesuvius even te komen brengen en wel nú. Ik help ze hopen dat er morgen geleverd wordt en het niet W. is. Zo pislink als ik nu ben is dat morgen nog niet genoeg afgekoeld.
RV, zoals altijd heb ik er geen woorden voor!!!! Heb je niet de neiginig om persoon W. even te bellen om te vragen waarom het nu ineens wel kan? Dit is echt te belachelijk.

Nou mijn avontuur heeft niks opgeleverd, geen matches en maar liefst 1 man die ja had ingevuld. In tegen stelling tot mijn vriendin, die had 1 match en maar liefst 10 mannen die ja hadden ingevuld. Grrrrr.... ik was best teleurgesteld, klinkt heel arrogant, maar ik had toch wel wat meer ja´s verwacht!!!!!!! Mijn teleurstelling heeft zelfs plaats gemaakt voor boosheid, HAHA......

Ben ik niet leuk genoeg, snik
Jieoor, ik ga mijn VWO gedeeltelijk afmaken (halverwege gestopt door ziekte) en als dat lukt wil ik communicatiewetenschappen gaan studeren. Watvoor studie doe jij (of eigenlijk dus, heb jij gedaan)?

RV, ik ga in ieder geval bij ze aankloppen, en duimen dat ze dit niet direct als een excuus zien om me goed te keuren

Bumper, wat spannend, dat speeddaten! Zat je niet met je mond vol tanden steeds? Ik ben normaal niet echt verlegen ofzo, maar ik weet niet of ik me in zo'n setting op mijn gemak zou voelen... Wel jammer dat het resultaat een beetje tegenviel misschien nog eens ergens anders proberen? Of datingsites ofzo? Houden wij ons wel aanbevolen voor de verhalen!

RV, wat een enorm enorm gekut met je stoel. Ik ga heel erg voor je duimen dat hij alsnog morgen geleverd wordt, mét fatsoenlijk gemonteerde beenplaten en een vriendelijke monteur. Pfft, sukkels. (Maar wel fijn dat die man gebeld heeft... Het is belachelijk dat het kennelijk nodig moet zijn, maar het lijkt in ieder geval een klein beetje effect te hebben.)

Jieoor, ik heb geen reuma, maar dat je handen gaan verkrampen bij het vasthouden van kleine dingen is ook voor mij wel herkenbaar. Misschien omdat het ongemerkt best veel rare kracht kost ofzo? De tip van RV over die dingen voor je pen kan ik ondersteunen (hmm, ik moet de mijne ook weer eens zoeken).

Vandaag was mijn eerste schooldagje en het was raar, maar wel leuk, geloof ik. Het zal nog wel hard werken worden, ik merk dat mijn kennis best wel ver is weggezakt (understatement). Niet zo gek ook, na zes jaar niet echt les gehad te hebben, hopelijk komen bepaalde dingen snel weer terug. In ieder geval ga ik zo maar naar bed, morgen 08.00 uur opstaan, ben ik niet meer gewend.
He..

Op zich heb je maar 3 minuten per man, dat is echt zo voorbij!! Helemaal als het gesprek een beetje loopt. Ik ben ook niet zo praterig, dus vond het ook wel een beetje eng. Maar je hebt altijd wel vragen om die 3 min. vol te praten. Met de vragen, wat doe je voor werk? Wat zijn je hobby´s? Ben je al op vakantie geweest? Is dit de eerste keer speeddaten voor jou? dan zijn die 3min. al voorbij!!

Ik ben gisteren naar de Lama´s in Scheveningen geweest, nog een verlaat verjaardags cadeautje van mijn nichtje. Was echt lachen, echt een topavond. Ik wist, tot we in de auto zaten, niet waar we naartoe gingen. We zaten helemaal vooraan en op sommige momenten zijn ze best interactief met het publiek, dus af en toe stond het zweet in mijn handen. Het was een hele gezellige avond!!
Niet leuk genoeg, Bumper? Ben je mal! De juiste mannen voor jou waren er gewoon niet. Je hebt op dit gebied in elk geval beduidend meer lef dan ondergetekende.

De lama's, leuk! Ik had ook kaartjes voor het nietuwe seizoen besteld, maar dat blijkt met mijn ziekenhuisseizoen niet uit te komen, helaas. In 2005 had ik ook al kaartjes, maar 2 dagen na mijn terugkomst uit Australië en dat werd dus ook al niets. Het lijkt wel of de Lama's en ik niet voor elkaar gemaakt zijn, jammer. Het interactieve is inderdaad erg leuk maar ook erg "ik svp niet, aub!".

8 uur je bed uit, SW? Is dat soms met een rooster waarin je het eerste uur geen lest hebt oid? 8 uur was relaxt in mijn vwo-tijd, maar ik weet niet hoeveel uren en welke vakken jij nog moet draaien? In het ritme komen zal wel weer erg wennen zijn, ja. In wat voor groep zit je? Veel volwassenen, uitvallende jongeren, wat moet ik er me bij voorstellen?

En ik? Ik wil janken. Alhoewel ik dondersgoed beter wist, had ik stiekem toch nog wat hoop en die is nu definitief foetsie. De stoel is er, dat dan wel. Hij werd zelfs geleverd mét persoon van ggd erbij (die was toevallig gisteren bij onderhoudsbedrijf, dus hup mee). Er zijn dingen verbeterd. Zo kan ik eindelijk mijn stoel in zonder mijn nek te breken of iemand om hulp te moeten vragen. Maar ik zit nog altijd kl*te, de stuurkast zweeft nog altijd ergens in het luchtledige, het wel-betaald-maar-niet-geleverd-onderdeel is nog altijd zoek etcetc. We zijn anderhalf uur lang bezig geweest en het zit zo "comfortabel", dat ik voor het eerst sinds maanden een knallende koppijn heb en zweef. En ja hoor, ze gaat haar best doen om misschíen vrijdag nog even een kussentje te brengen wat wellicht iets verbetering kan geven, bladiebladiebla. Hallo!? Verd*mme zeg meiden, snappen dat soort mensen nou niet dat het allemaal heel leuk lief en aardig is maar totaal onacceptabel onvoldoende? Ze hebben er geen greintje besef van hoe ze mijn leven letterlijk vergallen. Zeg ik letterlijk "dit kost me minimaal 75% van mijn vakantietijd die ik met een behoorlijke stoel wel zou hebben. Dit vind ik, en dit IS, onacceptabel". De reactie? "ja... ja. *stilte*. Ik hoop dat je toch een leuke vakantie hebt". Kom op zeg! Moet ik dan verdomme jankend aan je voeten vallen en in grote halen uitgillen dat ik als een berg er tegenop zie om zo op vakantie te moeten gaan, dat het voor mij zo niet meer hoeft en dat ik er alleen maar de "best" mogelijke vakantie in een k*tsituatie er van wil proberen te maken i.p.v. de vakantie die ik had horen te hebben!?

Het zal wel aan mij liggen ofzo. Ben vast te veeleisend, onrealistisch en/of te onduidelijk in mijn beperkingen.
Veeleisend? Ik denk het niet, en al zou het zo zijn, dan nog sta je nog in je recht. Het is iets waar je aan vast zit, iets wat goed moet zijn, het zijn immers jouw `benen` en dan mag je echt wel verwachten dat het goed zit en er geen barstende koppijn aan overhoud.

Onrealistisch? Bedoel je daarmee dat je dingen wilt, die gewoon weg niet haalbaar zijn voor de makers van dat ding....

Te onduidelijk in je beperkingen? Ik ken je natuurlijk niet echt, maar zoals jij overkomt op mij na al die jaren, lijk jij mij niet echt het type dat daar onduidelijk over is. Ik denk eerder dat het ligt aan de mensen die zich er mee bemoeien. Het gewoon niet kunnen begrijpen....

Maar ik begrijp denk ik wel wat je bedoelt.

Ik heb ook al een paar mnd een nieuwe trippelstoel, die is veel onhandiger dan de vorige. Het knopje waarmee je de hoogte kan verstellen, zit precies in het midden, onderaan de leuning. Wat betekent dat ik mijn pols heel ver om moet buigen, dus er eigenlijk moeilijk bij kan. Bij de vorige trippelstoel zat dat knopje echt veel beter. Ik geef daar wel mezelf de schuld van, had ik maar duidelijekr moeten zijn. Ik ga er altijd vanuit dat kunnen zij vast ook wel bedenken dat dat onhandig is voor iemand met reuma. Zij hebben de ervaring in die business. Je leert er wel van, dat je echt alles moet voorkauwen, de kleinste dingen, want een gezond iemand denkt er gewoon niet aan. Eigenlijk wel logisch natuurlijk.
Bumper, het is me duidelijk: die mannen zijn gewoon stom. En jij dus zeker niet. Heeft niks met jou te maken! Maar ik kan me wel voorstellen dat zoiets even tegenvalt natuurlijk.

Roosvrouw veeleisend zijn lijkt me erg verstandig. Het gaat niet om zomaar iets, dus het moet gewoon goed zijn... Wat is er nou belangrijker: dat jij je goed kan voelen en goed kan zitten, of dat iemand anders - die daar nota bene voor is aangenomen - daar een stapje harder voor moet lopen? Ik zou het wel weten!

Ik had gisteravond een ontzettend kutmoment. Ik had zoveel last van verkrampingen in mijn handen, dat ik mijn eigen haar niet meer kon kammen. Ik kon de borstel gewoon niet vasthouden. Dat kostte wel even wat traantjes. Vandaag doen mijn handen nog wel pijn, maar in ieder geval geen kramp meer... Dat is dan nog wat.

Nog even afwachten
Jieoor, wat zal het borstel-incident schrikken geweest zijn. Pijn is tot daar aan toe, maar als iets eigenlijk niet meer lukt -ook al is het maar 1 keer- is dat altijd schrikken en vaak toch pijnlijker als het de dingen qua verzorging treft. Heb je al een afspraak bij de reumatoloog of heb ik daar overheen gelezen?

Bump, dat van je trippelstoel kan heel simpel opgelost, wordt ook vaak gedaan. Ik weet niet of de knopjes op/in de stoel zelf zitten of op een -al dan niet vastgeschroefde- afstandsbediening? In het laatste geval kun je -mits lang genoeg draad- het heel simpel oplossen met een L-vormig stukje hout en wat klittenband. L met de korte kant vastmaken onderaan de armleuning, lange kant loopt gelijk aan de buitenkant van de armleuning. Dmv dubbelzijdig klitteband kun je zo de ab vastmaken aan de L en is hij altijd binnen handbereik zonder in de weg te zitten. Als je wilt kan ik een foto maken van mijn L op de trippelstoel. Heb je vaste knopjes, dan zou het eerst overmoeten naar een "ab". Maar dat zijn héle standaardaanpassinkjes, waar een verzekeraar eigenlijk altijd wel toestemming voor geeft. Heb je wel eens geïnformeerd bij ze?

Ik lijk een aardig idee te krijgen van hoe nu verder. Mij is duidelijk dat voor oktober de problemen absoluut niet opgelost zijn en het nog wel even duurt daarna. Mij is ook duidelijk dat dit niet werkt. Ik heb straks een afspraak met mijn ergo, eigenlijk voor nieuwe spalken. Daar komt dit dus meteen op tafel en maar even zien wat haar mening is. De wethouder wil nu kijken of hij samen met mijn eigen ergo iets kan forceren, maar aangezien we dan weer te maken krijgen met dezelfde uitvoerende bedrijven kan ik niet zeggen dat ik er veel vertrouwen in heb. Ik heb eigenlijk de moed opgegeven dat ik via de officiële manier ooit een geschikte stoel zal krijgen. Ik wil dan ook maar eens wat media gaan inschakelen. De wethouder is hier van op de hoogte. Met hem heb ik immers geen echte problemen en ik wil niet hem problemen bezorgen. Op deze manier kan het echter ook niet, dus dan maar eens openbaar en publiekelijk aan de schandpaal met deze praktijken. Ik wil nog even mijn ergo afwachten om haar visie hierop te horen. Zeker te weten dat ik mezelf hier niet te heftig mee in de vingers snijd. Mocht daar uitkomen dat dit geen enorme negatieve gevolgen heeft, dan moest ik morgen maar eens de krant bellen.
Hoi,

En RV? Heb je de krant al ingelicht?

Groet Bumper

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven