Betrapt

03-12-2009 16:10 761 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen maandag voelde ik mij ziekjes maar ging toch werken.

Na de lunch kwam mijn baas me iets vragen en toen zei ie Lena je ziet er niet goed uit, gaat het een beetjes?

Ik voelde me tijdens het werken ook wel zieker worden maar ben geen kneusje.

Lena, het is goed geweest, ga naar huis, de dokter en ziek maar uit.

Ik blij met het medeleven van mijn aangename baas en iets later was ik op weg naar huis.

Thuis aangekomen, hoorde ik op de bovenverdieping geluiden.

Eerst dacht ik aan inbrekers, ik ging stilletjes onderaan de trap staan en kon mijn oren niet geloven, het was gekreun!!

Op mijn blote voetjes kroop ik stilletjes naar boven.

Overtuigd dat men man een slippertje aan het maken was met een of andere del tot ik in de deuropening stond.

Hij keek mij verbaasd en verrast aan ; Lenaatje het is niet wat je denk.

Al huilend ben ik de trap afgerend.

Hoe kon hij mij zoiets aandoen?

Dat de kans bestond bedrogen te worden, daar was ik me van bewust,

maar dat ik mijn man in bed zou vinden met een andere man daar had ik nooit aan gedacht.

op de koop toe probeert hij mij nu te overtuigen dat seks en liefde 2 verschillende dingen zijn.

Kotsen moet ik als ik eraan denk.

Hij vind dat ik onredelijk ben.

Is dat zo?

Ben ik te ouderwets?

Moet ik dit aanvaarden, omdat het de normen zijn van de huidige maatschappij?

Mag ik dit niet zien als ontrouw?
quote:luna2006 schreef op 04 december 2009 @ 23:48:

Maar Lena toch,

tuurlijk ben je boos/verdrietig en teleurgesteld heb je ook alle recht op. Maar ál je liefde voor je nu nog man kunnen zo na 8 jaar toch niet in 1 keer weg zijn? Kán me dat gewoon níet voor stellen!

Je praat nu wel heel erg haatdragend over je man.

Had je dat ook zo gedaan als ie het met een vrouw had gedaan??

Dat is precies mijn gevoel. Ik zou ook vooral heel gekwetst zijn, maar ook verscheurd, want het is toch ook je man, je maatje en je lief en die is toch niet opeens alleen maar walgelijk en afschuwelijk en vies?

Maar goed, daar zal iedereen wel verschillend in zijn.
.../...
anoniem_80704 wijzigde dit bericht op 05-12-2009 02:46
Reden: slikt weer in...
% gewijzigd
Stel je eens voor.....dat je neerkijkt op Nederlanders en homo's, dat je jezelf geweldig vindt, dat je alleen postigs in jouw straatje normaal vindt, dat je zo'n groot ego hebt dat het haast onvoorstelbaar is dat je man op een ander kan vallen, dat je vinnig en met voor Nederlanders haast onleesbare cliche Belgische uitspraken reageert, dat je geen enkel beetje kritiek kan verdragen, dat je jezelf steeds tegenspreekt enz enz enz....

Stel je eens voor.....dat men je dan niet meer zo heel aardig vindt.

Stel je voor zeg....
Dubbel.
Dank je Natemy. Zo bedoel ik het ook. Mensen die nu reageren kunnen (gelukkig) rationeel denken. Wat ik wel jammer vind is het inlevingsvermogen. Jullie zitten je nu af te geven op iemend die net iets verschrikkelijks heeft meegemaakt. Voor haar ongenuanceerde uitspraken heeft ze al excuses gemaakt maar jullie blijven hierover doorzagen.

VA heeft niets voor niets al een paar keer ingegrepen en gedreigd met een ban van 2 weken.

Ik lees ook zo vaak op het forum, BLIJF van een getrouwde man/vrouw af. Dit doe je niet en een hoop scheldwoorden. Maar nu zijn de rollen omgedraaid en branden jullie Lena helemaal af. Niet terecht hoor.

Wat Lena over zichzelf zegt kan ook voortkomen uit het feit dat ze is bedrogen en zo haar in de grond gestamde eigenwaarde weer wil opvijzelen. Is dit nu zo vreemd?

Is dit niet het geval, wat is er vreemd aan het feit dat iemand zeker over zichzelf is? Er lopen al genoeg mensen rond die onzeker over zichzelf zijn. Als ze had gezegd dat ze zichzelf lelijk vindt dan hadden jullie weer het tegenovergestelde gezegd.

Uitspraken over Homo's, hiervoor heeft ze allang haar excuses voor aangeboden. Maar nogmaals, ik vind de reactie zeer begrijpelijk. Niemand is perfect hoor.

Als een van jullie partners vreemd zou gaan dan reageren jullie ook niet altijd even correct en vriendelijk over "die ander".

Is het nu zo moeilijk om je, al is het maar een beetje, in te leven in het gevoel en beleving van, in dit geval, Lena?
quote:minny schreef op 05 december 2009 @ 02:51:

Stel je eens voor.....dat je neerkijkt op Nederlanders en homo's, dat je jezelf geweldig vindt, dat je alleen postigs in jouw straatje normaal vindt, dat je zo'n groot ego hebt dat het haast onvoorstelbaar is dat je man op een ander kan vallen, dat je vinnig en met voor Nederlanders haast onleesbare cliche Belgische uitspraken reageert, dat je geen enkel beetje kritiek kan verdragen, dat je jezelf steeds tegenspreekt enz enz enz....

Stel je eens voor.....dat men je dan niet meer zo heel aardig vindt.

Stel je voor zeg....

Punt 1, dat heeft ze niet gedaan. In haar woede heeft ze uitspraken gedaan waarvoor ze allang haar excuses heeft aangeboden. Ze kijkt niet op NLders neer. Dit was een aktie op reactie omdat er bijzonder vreemd werd gereageerd op haar Belgisch taalgebruik.

Ze heeft zelf aangegeven dat ze met de pos en neg postings wat mee kan. Dus ze doet er wel wat mee.

Voor de rest, lees mijn postings maar eens door.

Wel jammer dat je mijn opzet kopieert, zonder je eerst eens in haar positie in te leven.
@Bailey. Aardig dat je zo opkomt voor Lena. Maar ik denk dat Lena daartoe zelf heel goed in staat is. En waar je totaal aan voorbij gaat is dat vele forummers uitgesproken hebben dat het echt heel, heel, vervelend is dat je partner vreemd gaat, dat vreemdgaan nooit acceptabel is, dat ze tijd nodig heeft om alles te verwerken en zichzelf de tijd moet gunnen daarvoor. Maar dat de manier waarop zij wraak wilt nemen, niet de manier is.

Lena zelf heeft continu de nadruk gelegd op:

dat ze het vreselijk vind dat het overspel met een man is

dat ze knap is

dat ze wraak wilt nemen door hem helemaal kapot te maken, door het gefilmde op you tube te zetten, door iedereen te informeren over wat hij gedaan heeft, door het gefilmde per opbod te verkopen, kortom hem helemaal kapot te maken, het leven daar onmogelijk te maken.

En wat de meeste forummers geprobeerd hebben haar te laten zien, dat deze manier van wraak nemen niet de manier is. Dat deze manier van wraak nemen een boemerang is die keihard bij haar terug zal komen.
Het lijkt mij ook erg als het mij gebeurde. Maar een vrouw ih bed van manlief vinden,vind ik een tikkie erger.

Het lijkt alsof Lena de controle helemaal kwijt is want met een man kan zij niet concureren (schrijf je dat zo?).
@Bailey, jij hebt duidelijk niet het hele topic gelezen...

En Lena kan inderdaad ontzettend goed voor zichzelf opkomen en ik heb ook respect voor haar dat ze niet weggerend is van het forum!

En met haar eigenwaarde zit het nog wel meer dan goed hoor
Bijna goed Daaromniet... het is 'concurreren'
quote:Bertha schreef op 05 december 2009 @ 12:09:

@Bailey. Aardig dat je zo opkomt voor Lena. Maar ik denk dat Lena daartoe zelf heel goed in staat is. En waar je totaal aan voorbij gaat is dat vele forummers uitgesproken hebben dat het echt heel, heel, vervelend is dat je partner vreemd gaat, dat vreemdgaan nooit acceptabel is, dat ze tijd nodig heeft om alles te verwerken en zichzelf de tijd moet gunnen daarvoor. Maar dat de manier waarop zij wraak wilt nemen, niet de manier is.

Lena zelf heeft continu de nadruk gelegd op:

dat ze het vreselijk vind dat het overspel met een man is

dat ze knap is

dat ze wraak wilt nemen door hem helemaal kapot te maken, door het gefilmde op you tube te zetten, door iedereen te informeren over wat hij gedaan heeft, door het gefilmde per opbod te verkopen, kortom hem helemaal kapot te maken, het leven daar onmogelijk te maken.

En wat de meeste forummers geprobeerd hebben haar te laten zien, dat deze manier van wraak nemen niet de manier is. Dat deze manier van wraak nemen een boemerang is die keihard bij haar terug zal komen.

Klopt wat je zegt. Veel goede adviezen gegeven door menigeen.

Maar er waren ook erge nare reacties bij en daar doelde ik op.

Ik verdedig Lena niet maar heb in sommige gevallen wel moeite hoe de ene medemens met de ander omgaat. Hoevaak is het homo verhaal er nu wel niet bijgehaald terwijl ze allang haar excuses hiervoor heeft angeboden? Enz.
Baileys, ik denk niet dat je topic als voorbeeld kunt zien voor hoe mensen hier met elkaar omgaan. Actie en reactie weet je wel?
quote:Bianca40 schreef op 05 december 2009 @ 12:47:

@Bailey, jij hebt duidelijk niet het hele topic gelezen...

En Lena kan inderdaad ontzettend goed voor zichzelf opkomen en ik heb ook respect voor haar dat ze niet weggerend is van het forum!

En met haar eigenwaarde zit het nog wel meer dan goed hoor

Heel toevallig heb ik dit topic vanaf het begin gevolgd.......

En dit nu precies hetgeen ik bedoel. Er worden geen vragen gesteld maar gelijk conclusies getrokken.

(Let wel, dit geldt niet voor iedereen) (In zijn algemeenheid)
quote:Bailey12 schreef op 05 december 2009 @ 12:48:

[...]

Klopt wat je zegt. Veel goede adviezen gegeven door menigeen.

Maar er waren ook erge nare reacties bij en daar doelde ik op.

Ik verdedig Lena niet maar heb in sommige gevallen wel moeite hoe de ene medemens met de ander omgaat. Hoevaak is het homo verhaal er nu wel niet bijgehaald terwijl ze allang haar excuses hiervoor heeft angeboden? Enz.

A; ze komt er zelf regelmatig op terug, waardoor ze het voedt.

B: het is maar 1 detail van alles van alles wat ze verteld heeft.

Wat mij tot nu toe nog steeds verbaasd is de grote woede. Nergens lees je iets over verdriet over haar huwelijk wat naar de knoppen is. Alleen maar hele grote woede. Alles wat ze zegt komt voort uit die grote woede. En ja ik weet dat er verschillende nivo's van verwerking zijn. Maar toch.
quote:Bailey12 schreef op 05 december 2009 @ 12:48:

Hoevaak is het homo verhaal er nu wel niet bijgehaald terwijl ze allang haar excuses hiervoor heeft angeboden? Je vergeet voor het gemak zeker maar even dat ze, ook nadat ze haar 'excuus' (of wat daar voor door moest gaan) had aangeboden, nog tenenkrommende opmerkingen over homo's heeft gemaakt?
en heel soms, heel stiekum, denk ik toch nog wel eens dat het een trol is. En dat het eigenlijk een man is. Maar ik geef haar nog het voordeel van de twijfel.
Ik vergeet niets voor het gemak maar heb totaal geen zin om het hele forum over te typen.......

Nogmaals, het gaat mij erom hoe mensen met elkaar omgaan.

Zie mijn eerste posting.

Tja Bertha, Ik weet niet. Ze zal niet de eerste zijn maar helaas ook niet de laatste wie het zou kunnen overkomen.

Persoonlijk vind ik dit erg moeilijk te beoordelen.
Lena post niet erg handig (zelf dacht ik aanvankelijk ook dat ze een kloon was), maar ze doet wel haar best te blijven reageren op alle vragen/opmerkingen. Ook heb ik het idee dat ze overall enigszins aan het matigen is in haar uitspraken. En ongeacht haar narcisme dat ze in haar postings ten toonspreidt, heeft ze toch om advies gevraagd. Op mij komt ze in ieder geval erg Belgisch over en ze reageert ook redelijk normaal in andere topics...

Ze krijgt van mij het voordeel van de twijfel.

@Lena: Een beetje goed geland aan de kust??
Dansen is leuker dan lopen
Baileys, ik vind nog steeds dat je het te veel veralgemeniseerd (is dat Nederlands?). Er zijn zoveeel topics waar iedereen elkaar bijstaat, en door actie-reactie krijg je weleens een topic zoals deze. Ik heb het begin niet gevolgd (voordat er posts verwijderd waren door de Angel) maar daarna wel. En ik vind het wel meevallen hoor, hoe er gereageerd wordt.

Lena, hoeveel garnalen heb je al gedaan? Er komt weer een nieuwe boot vol aan zie ik
Yep, dat is een Nederlands woord.

Ik heb het niet over de andere topics maar over deze.

Waar ik nu wel blij van wordt is dat we nu normaal "praten" met elkaar. ik heb geen rare opmerkingen meer gezien.

Aktie - reactie snap ik wel hoor maar het werd op een gegeven moment te erg voor TO. Althans vond/vind ik.

By the way, garnalen ben ik dol op. Ik ga ze vanavond ook eten.
quote:Bailey12 schreef op 05 december 2009 @ 10:37:

[...]

Punt 1, dat heeft ze niet gedaan. In haar woede heeft ze uitspraken gedaan waarvoor ze allang haar excuses heeft aangeboden. Ze kijkt niet op NLders neer. Dit was een aktie op reactie omdat er bijzonder vreemd werd gereageerd op haar Belgisch taalgebruik.

Ze heeft zelf aangegeven dat ze met de pos en neg postings wat mee kan. Dus ze doet er wel wat mee.

Voor de rest, lees mijn postings maar eens door.

Wel jammer dat je mijn opzet kopieert, zonder je eerst eens in haar positie in te leven.Ik heb je posting gelezen, en dit is mijn reactie er op. Jouw redenatie heeft in mijn optiek redelijk weinig raakvlakken met de realiteit. Hoe er op TO is gereageerd heeft voor een zeer overgroot deel echt met TO zelf te maken. Boos zijn is prima, echter mensen die daar niks aan kunnen doen als pispaaltje uitkiezen is iets anders. Laat dr het maar ff stoer op hem afkuren, dan praten we verder.

Kortom: Helegaar niet met jou eens. Dat iemand het niet met je eens is betekent niet automatisch dat diegene jouw posting niet goed gelezen heeft. Als jij meent van wel....dan ben je wel akelig overtuigd van je gelijk. Of men is het met je eens, of men leest niet goed. Tikkeltje zelfoverschatting....
quote:natemy schreef op 05 december 2009 @ 00:11:

Ik ben het met Bailey eens dat mensen soms finaal kunnen flippen en ook kan ik me voorstellen dat je, wanneer je man je bedriegt met een andere man, je al snel alle gangbare scheldwoorden voor homo's paraat hebt. Stel dat het een Aziatische vrouw was geweest, waren de scheldwoorden voor die groep geweest.

En dat vind je normaal? Ik niet.

Maar ik zie dan ook een mens die -finaal- de mist in gaat, niet een hele (bevolkings)groep. Klein verschil.
Een ieders zijn of haar recht om het niet eens te zijn met elkaar. Een ieders recht om het te proberen te verduidelijken .

Dit gesprek leidt nergens toe en helpen TO niet. Vandaar dat ik niet meer zal reageren op deze berichten.
quote:almosthappy schreef op 05 december 2009 @ 16:58:

[...]

En dat vind je normaal? Ik niet.

Maar ik zie dan ook een mens die -finaal- de mist in gaat, niet een hele (bevolkings)groep. Klein verschil.Ik heb niet gezegd dat ik het normaal vind; wel kan ik begrijpen dat het gebeurt. Ik denk dat iemand in woede of diepe wanhoop uitspraken kan doen, die een hele groep treffen en het zich op dat moment niet realiseert. Ik vind het ook terecht dat Lena erop gewezen wordt, laat daar geen misverstand over verstaan.
Dansen is leuker dan lopen
Ok

*Ik snap dat de intentie niet verkeerd is op het moment dat je zoiets zegt, maar ik vind blijf het lelijk vinden. En beledigend. Maar ik heb mijn punt nu wel gemaakt, denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven