Carmenset
maandag 7 december 2009 om 18:55
Ik heb een tijdje geleden een Carmenset gekocht, maar het lukt me maar niet om mn haar mooi te krijgen.
Wie gebruikt er wel eens de Carmenset? en hoe doe je dat dan?
Wel of geen mousse voor je de rollers erin doet, wel of geen haarlak?
Of gebruik je speciaal 'krulspul' en hoelang hoort het te blijven zitten?
thx!
Wie gebruikt er wel eens de Carmenset? en hoe doe je dat dan?
Wel of geen mousse voor je de rollers erin doet, wel of geen haarlak?
Of gebruik je speciaal 'krulspul' en hoelang hoort het te blijven zitten?
thx!
maandag 7 december 2009 om 19:34
Haha, meestal als ze zo een mooie krullen hebben is het door de kapper gedaan ofzo.
Ik zelf doe eerst altijd mijn haren wassen met shampoo en goed met creme-spoeling.
Dan als mijn haren handdoek droog zijn smeer ik ze in met andrélon perfecte krul. (heb zelf ook mijn haren zo stijl als het maar kan).
Dan draai ik de krullen erin met de krultang of met de carmen-set.
En dat gaat er een halve bus haarlak overheen (anders blijft het nooit zitten.)
Dan blijft het voor mij wel een avondje stappen zitten,
Maar ga ik vaak met mijn handen door mijn haren dan vallen de krullen er nader hand ook uit.
Een nachtje slapen overleven ze niet.
Ik heb zelf heeeel erg dik haar en ook veel haren, dus zijn ze ook echt zwaar.
Ik denk dus dat bij mij mijn krullen sneller zullen uitvallen als iemand met dunner en minder haar.
Ik zelf doe eerst altijd mijn haren wassen met shampoo en goed met creme-spoeling.
Dan als mijn haren handdoek droog zijn smeer ik ze in met andrélon perfecte krul. (heb zelf ook mijn haren zo stijl als het maar kan).
Dan draai ik de krullen erin met de krultang of met de carmen-set.
En dat gaat er een halve bus haarlak overheen (anders blijft het nooit zitten.)
Dan blijft het voor mij wel een avondje stappen zitten,
Maar ga ik vaak met mijn handen door mijn haren dan vallen de krullen er nader hand ook uit.
Een nachtje slapen overleven ze niet.
Ik heb zelf heeeel erg dik haar en ook veel haren, dus zijn ze ook echt zwaar.
Ik denk dus dat bij mij mijn krullen sneller zullen uitvallen als iemand met dunner en minder haar.
maandag 7 december 2009 om 19:49
Wassen met niet teveel cemespoeling.
Een goede schuimversteviger erin doen.
Haar drogen met je föhn en uitborstelen.
In de tussentijd de carmenset (goed) heet laten worden.
Snel indraaien zodat de krullers niet (te veel) af kunnen koelen.
Helemaal af laten koelen en voorzichtig eruit halen.
Met je hoofd voorover en met je handen los schudden, dan (terwijl je voorover staat) een goede haarspray gebruiken.
Zo zou je er de hele avond plezier van moeten hebben.
Een goede schuimversteviger erin doen.
Haar drogen met je föhn en uitborstelen.
In de tussentijd de carmenset (goed) heet laten worden.
Snel indraaien zodat de krullers niet (te veel) af kunnen koelen.
Helemaal af laten koelen en voorzichtig eruit halen.
Met je hoofd voorover en met je handen los schudden, dan (terwijl je voorover staat) een goede haarspray gebruiken.
Zo zou je er de hele avond plezier van moeten hebben.
Ja, dat vind ik echt.
maandag 7 december 2009 om 19:55
Laat de rollers zowieso zo lang mogelijk zitten en breng ze aan op je droge haar dus niet met je natte haar inrollen....
en zorg er vooral voor dat je haar koud is voor je de rollers eruit haalt. Pas als je haar afgekoeld is blijft het beter in het gewenste model dit geld dus ook voor andere kapsels.
Niet meteen met je handen losschudden maar eerst haarspray op de losse krullen doen en wachten tot die goed gedroogd is helpt ook. Maar als ik echt heel eerlijk ben ben ik nu blijer met mijn krultang want dat gaat net iets beter...
en zorg er vooral voor dat je haar koud is voor je de rollers eruit haalt. Pas als je haar afgekoeld is blijft het beter in het gewenste model dit geld dus ook voor andere kapsels.
Niet meteen met je handen losschudden maar eerst haarspray op de losse krullen doen en wachten tot die goed gedroogd is helpt ook. Maar als ik echt heel eerlijk ben ben ik nu blijer met mijn krultang want dat gaat net iets beter...
maandag 7 december 2009 om 20:00
Je kunt beter je haar niet wassen van te voren, dan is het te glad. Ik doe mousse in mijn ongewassen haar, dat laat ik drogen, dan goed strak de krullers erin rollen, dan spray ik er lak over en ik laat ik ze minimaal een half uur zitten. Ik haal ze eruit en met mijn handen maak ik de krullen wat losser en dan aflakken.
Nu heb ik zelf krullen, maar ik vind ze met de carmenset vaak mooier.
Nu heb ik zelf krullen, maar ik vind ze met de carmenset vaak mooier.
maandag 7 december 2009 om 20:21
Wat bedoel je met niet mooi, DiGle? Welke lengte heeft je haar en watvoor krullen wil je?
Ik gebruik zelf altijd de carmenset. Ik heb lang stijl haar en met de carmenset valt mijn haar mooi naar binnen en lijkt het dus nog voller. Ik was mijn haar om de dag, doe er volumemousse van Andrelon in, föhn het droog en doe de krulspelden heel kort erin. Goed uitborstelen en geen haarlak.
Het beste is om shampoo voor normaal haar te gebruiken, shampoo met extra verzorging verzwaart het haar. En vervolgens een heel klein beetje cremespoeling in de haarpunten. Geverfd haar blijft ook langer in model.
Mijn haar blijft dan 2 dagen goed zitten. Tenzij het vochtig weer is of ik heb gefietst.
Ik gebruik zelf altijd de carmenset. Ik heb lang stijl haar en met de carmenset valt mijn haar mooi naar binnen en lijkt het dus nog voller. Ik was mijn haar om de dag, doe er volumemousse van Andrelon in, föhn het droog en doe de krulspelden heel kort erin. Goed uitborstelen en geen haarlak.
Het beste is om shampoo voor normaal haar te gebruiken, shampoo met extra verzorging verzwaart het haar. En vervolgens een heel klein beetje cremespoeling in de haarpunten. Geverfd haar blijft ook langer in model.
Mijn haar blijft dan 2 dagen goed zitten. Tenzij het vochtig weer is of ik heb gefietst.
maandag 7 december 2009 om 20:34
Aha andrelon perfecte krul...zal het eens proberen.
Als ik voorover hang en met handen erdoor ga lijkt ik op een ontplofte poedel!!!
Als ik er teveel mousse in doe of veel haarlak gebruik ziet het er vies en plakkerig uit.
Mn haar is lang..komt over mn bh bandje...voor echte krullen is het misschien te lang maar een mooie slag ofzo moet dan toch wel lukken?
Ik zal het iig een keer op niet gewassen haar proberen! thx
Als ik voorover hang en met handen erdoor ga lijkt ik op een ontplofte poedel!!!
Als ik er teveel mousse in doe of veel haarlak gebruik ziet het er vies en plakkerig uit.
Mn haar is lang..komt over mn bh bandje...voor echte krullen is het misschien te lang maar een mooie slag ofzo moet dan toch wel lukken?
maandag 7 december 2009 om 20:38
Nee, niet 'perfect krul'! Volgens mij is dat een creme voor mensen met krullen. Ik bedoel echt de mousse van Andrelon, ik gebruik de geel/groene kleur. Die is voor volume.
En inderdaad, niet te veel mousse gebruiken. Ook niet te veel cremespoeling. En goed uitspoelen!!
Als je je haar in lagen hebt, zal de krul beter blijven zitten. Mijn langste plukken zijn ook over mijn bh-bandje. De kortste aan de voorkant, tot aan mijn kin. Hoe langer de lagen, hoe minder lang de krul blijft zitten.
En inderdaad, niet te veel mousse gebruiken. Ook niet te veel cremespoeling. En goed uitspoelen!!
Als je je haar in lagen hebt, zal de krul beter blijven zitten. Mijn langste plukken zijn ook over mijn bh-bandje. De kortste aan de voorkant, tot aan mijn kin. Hoe langer de lagen, hoe minder lang de krul blijft zitten.
maandag 7 december 2009 om 22:48
quote:DiGle schreef op 07 december 2009 @ 20:34:
Niet voorover hangen , maar in de spiegel kijken en met je vingers de krullen wat losser trekken, pluk voor pluk, waar je het precies wilt. Mijn haar is ook lang (maar met natuurlijke krullen, dat scheelt waarschijnlijk) en ik heb echt een heel goed resultaat met mijn manier.
Gebruik wel goede haarlak! En de tip van nietgewassen haar, kwam van mijn kapper voor mijn bruidskapsel. Ik had haar tot op mijn middel en wilde pijpekrullen (had een scarlett o'harajurk en ja, ik ben al heel wat jaartjes getrouwd ). En die zijn met een carmenset gezet (2 sets) en ze hebben de hele dag gezeten.
Niet voorover hangen , maar in de spiegel kijken en met je vingers de krullen wat losser trekken, pluk voor pluk, waar je het precies wilt. Mijn haar is ook lang (maar met natuurlijke krullen, dat scheelt waarschijnlijk) en ik heb echt een heel goed resultaat met mijn manier.
Gebruik wel goede haarlak! En de tip van nietgewassen haar, kwam van mijn kapper voor mijn bruidskapsel. Ik had haar tot op mijn middel en wilde pijpekrullen (had een scarlett o'harajurk en ja, ik ben al heel wat jaartjes getrouwd ). En die zijn met een carmenset gezet (2 sets) en ze hebben de hele dag gezeten.