Gezondheid alle pijlers

Koffieverslaafd

08-12-2009 08:42 57 berichten
Mijn vriend is verslaafd aan koffie. Het is niet voor te stellen hoe veel kopjes koffie hij drinkt. Ik denk dat hij per dag zo aan de 20 kopjes komt. En dan ook nog met megaveel suiker en melk.

Thuis hebben we alleen een senseo. Ik drink 3 kopjes koffie, regular. Hij heeft de dark roast...

Ik heb het wel eens met hem over gehad. Zijn adem wordt er namelijk ook niet echt frisser van zeg maar... Bij het eten drinkt hij een glas cola en verder weer alleen koffie. Ik word er niet goed van. Dat hij überhaupt nog kan slapen mag al een wonder heten.

Hoe slecht is het eigenlijk om zo ontzettend veel koffie te drinken?

En hoe kan ik het hem aan zijn verstand brengen dat hij toch echt eens wat anders moet drinken?
Alle reacties Link kopieren
Drinkt ie nu thuis ook trouwens, échte koffie.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
quote:noanne schreef op 08 december 2009 @ 09:31:

Wat ook helpt is (en ik ga nu wellicht vloeken in een kerk) échte koffie drinken. Die komt veel harder aan dan een senseo of andere automatenkoffie. Mijn broer was ook een diehard senseo drinker (als in een kop of 20 per dag), was hier een weekje en ik heb een cafétière en daar had ie aan twee koppen 's ochtends en één kop 's middags voldoende aan.oeh.. echte koffie! mmmmmm!!
\"Float down a river forever and ever, Emily, Emily There is no other day Let\'s try it another way\" see.emily.play1@gmail.com
.
tis een fabeltje dat koffie vocht ontrekt. ja misschien een heel klein beetje.

alleen zit gelijk te bedenken dat als je (te) veel koffie drinkt ut misschien een ander verhaal is.

maar nogmaals, koffie kan je gewoon meetellen met je dagelijkse vochtinname...

alleen steeds met suiker en melk (met alle respect, maar dat mensen dat lusten, koffie en thee met suiker, bleeeeeeeeeeeggggg) is natuurlijk niet heel erg gezond....

ik vind trouwens senseo-koffie lekkerder dan gewone koffie eerlijk gezegd. bij de senseo heb je genoeg 'sterke' smaken...

wat ik wel irri vind is dat ut kleine beetjes zijn...

krijg meteen trek in een 2e mok
En welke pads je gebruikt voor je senseo maakt inderdaad niks uit. Dark roast is, zoals de naam al zegt, wat anders geroosterd dan de regular bonen. Maakt voor de samenstelling niet uit verder...
Qwertu, gelukkig, dan ligt het niet aan mijn beleving. Cq die van mijn broer haha.
MissPhoebe, ook bij grotere hoeveelheden kan koffie nog steeds niet wedijveren met een diureticum.
Ik drink circa 10-12 kopjes koffie op een dag. Merk je caffeine technisch niets van hoor, ligt er maar net aan of je daar gevoelig voor bent of niet.

De hoeveelheid suiker is de meest kwalijke factor in dit geval. De vraag is of hij dat ook zo ziet. Misschien kun je hem aanschouwelijk maken waarom je je zorgen maakt. Laat hem voor iedere kop koffie die hij drinkt ook eens twee suikerklonten in een glazen pot (oid) gooien. Wellicht dat de schrikbarende hoeveelheid na een week hem doet beseffen dat minderen/ vervangen door zoetjes/ zwart te gaan drinken een cadeautje aan hemzelf is.
Missphoe, dat is het precies, de smaak is sterker, maar er zit wat door die pads ofzo, als je het naast echte koffie zet dan is het blijft het een soort mislukte thee.

Kan me wel voorstellen dat mensen het lekker vinden hoor, het is maar net waar je aan gewend bent.

Als ik ergens een Senseo zie dan kies ik voor thee of water. Da's dan weer mijn smaak, ach da's ook t leuke aan ons mensen, smaken verschillen.
Overigens is iedereen hier meer koffie gaan drinken sinds de senseo is vervangen door een echt espresso apparaat, dus die theorie gaat niet altijd op!
Het maakt wat los, koffie. Wil iemand een kopje?

Ik wel wat meer "gerustgesteld" dat koffie dus toch niet zo heel slecht is voor je. Heb het stuk gelezen wat iemand gepost had.

(wat ik dan wel raar vind is dat mijn dokter me dit jaar nog heeft afgeraden om veel koffie te drinken omdat dat geen drinken zou zijn. Hij weet vast nog niet van deze onderzoeken)

Maar nog ff terugkomend Quertu, op het theedrinken. Ja ik zou daar toch ook wel wat van zeggen. Van water drinken ook. Ik heb een vriendin gehad die veel (echte) koffie dronk, af en toe thee en meer dan 2 liter water. Dat vond ik erg ongezond. Water drinken is ok, maar meer dan 2 liter plus alle koffie, thee en fris... Dat was me te veel van het goede. Zij werd trouwens boos op me. Raar mens.

En een zoetje voorstellen Ik drink mijn thee en koffie met 2 zoetjes en hij vindt het te smerig voor woorden.
Misschien waren dat allemaal mensen die al goede koffie gewend waren, MdK. Die net als Noanne en ik de senseo gewoon zagen als mislukte thee.
Schoonmoeder beweerd koffie nooit echt lekker gevonden te hebben voor die tijd. Luxepeerdje hoor, met heur Jura.
quote:qwertu schreef op 08 december 2009 @ 09:49:

Misschien waren dat allemaal mensen die al goede koffie gewend waren, MdK. Die net als Noanne en ik de senseo gewoon zagen als mislukte thee.

halleluia...

Begrijp ook niet waarom senseo zo opgehemeld wordt, vind het echt smakeloze thee. Oók de "dark roast".

Maar goed, ben dol op espresso, daarbij vergeleken is koffie (in Nederland) als gauw slappe hap. Lang leve de nespresso en de percolator!

*drinkt snel haar kop leeg voor 2e nespresso, insprirerend topic*
Ratteke: ik heb ook de eerst 15 koppen met zoetjes vies gevonden, kwestie van volhouden. (en het merk zoetstof maakt ook nog wel eens uit)
quote:qwertu schreef op 08 december 2009 @ 09:29:

Maar Mips, wat is er dan zo slecht aan dan?

even terugkomend op je vraag. Ik denk (maar ben geen dokter uiteraard) dat als je zoveel koffie drinkt je hartslag permanent te hoog is en dit schade aan je vaten kan toebrengen.

Met de hoeveelheden suiker die vriend van TO erbij gebruikt gooi je je bloedsuikerspiegel helemaal overhoop. Overmatig suikergebruik kan weer resulteren in diabetes.
...
anoniem_6092 wijzigde dit bericht op 08-12-2009 09:57
Reden: een keer posten is genoeg...
% gewijzigd
.
quote:Mevrouwdekees schreef op 08 december 2009 @ 09:45:

Overigens is iedereen hier meer koffie gaan drinken sinds de senseo is vervangen door een echt espresso apparaat, dus die theorie gaat niet altijd op!

haha hier hetzelfde ! ik dwing mezelf af en toe minder koffie te drinken door dat ding gewoon uit te zetten ( duurt altijd even om op te warmen ) waardoor ik sneller iets anders te drinken pak.

Ik haalde ook makkelijk 15 koppen koffie per dag. Ik liep niet te stuiteren , geen last van slapeloosheid ook hoor. Geen probleem.
Maar Mips, ís dat zo? Verhoogt koffie je hartslag?
Qwertu toch Krijg je van mij virtueel kopje

Iellllll, 20 kopjes senseo.......ik moet al bijna overgeven van de geur van die rommel alleen al.

Maar dat is een kwestie van smaak.

Het lijkt mij niet gezond, en wat je zelf ook zegt, mensen gaan er niet frisser van ruiken van al die koffie.

Kun je dat argument niet gebruiken?
Hahaha, da's lief van je, Ratteke!
quote:Ratteke schreef op 08 december 2009 @ 09:47:

Het maakt wat los, koffie. Wil iemand een kopje?

Ik wel wat meer "gerustgesteld" dat koffie dus toch niet zo heel slecht is voor je. Heb het stuk gelezen wat iemand gepost had.

(wat ik dan wel raar vind is dat mijn dokter me dit jaar nog heeft afgeraden om veel koffie te drinken omdat dat geen drinken zou zijn. Hij weet vast nog niet van deze onderzoeken)

Maar nog ff terugkomend Quertu, op het theedrinken. Ja ik zou daar toch ook wel wat van zeggen. Van water drinken ook. Ik heb een vriendin gehad die veel (echte) koffie dronk, af en toe thee en meer dan 2 liter water. Dat vond ik erg ongezond. Water drinken is ok, maar meer dan 2 liter plus alle koffie, thee en fris... Dat was me te veel van het goede. Zij werd trouwens boos op me. Raar mens.

En een zoetje voorstellen Ik drink mijn thee en koffie met 2 zoetjes en hij vindt het te smerig voor woorden.

Wat is er mis met veel water drinken?

Thee is trouwens ook erg gezond, je moet natuurlijk wel de juiste nemen. In mijn thee zit geen theïne.

Ik drink zelf zo'n 3 kopjes koffie op een dag. Daarnaast heel veel water en vaak een pot thee.
Ja, koffie! Lekker!

Ik drink 's ochtends meestal een Macchiatto en de rest van de dag een stuk of 6 espressootjes. Beginnend junk dus. Ik drink daarnaast wel water en sap. Ik probeer de laatste tijd ook wat vaker een kopje thee te nemen.

Eerst dronk ik alleen Machiatto's, maar alle melke en suiker maakten mij dik.

Drinkt je vriend niets anders dan koffie en cola? Dat kan niet gezond zijn, al die cafeine en suiker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven