Jongensnamentopic!
maandag 7 december 2009 om 11:27
Niet zwanger en geen plannen, maar ik kan me wel eeuwig vermaken met deze site: www.nymbler.com
Je voert 1-6 namen in die je al leuk vindt maar niet helemaal je-dat zijn, en het systeem komt met namen die daarop aansluiten.
Maar om on topic te blijven, een selectie van mijn favorieten (ja, zwaar gekleurd door mijn Randstad-kak-met-hippe-aspiraties-omgeving... sue me):
Aäron
Axel
Elias
Ezra
Indra
Joas
Joël
Finn
Levi
Marek
Pascal
Seth
Je voert 1-6 namen in die je al leuk vindt maar niet helemaal je-dat zijn, en het systeem komt met namen die daarop aansluiten.
Maar om on topic te blijven, een selectie van mijn favorieten (ja, zwaar gekleurd door mijn Randstad-kak-met-hippe-aspiraties-omgeving... sue me):
Aäron
Axel
Elias
Ezra
Indra
Joas
Joël
Finn
Levi
Marek
Pascal
Seth
maandag 7 december 2009 om 11:39
quote:milous schreef op 04 december 2009 @ 23:50:
Wat een leuke namen allemaal! Wij zijn er nog steeds niet helemaal uit (schreef al eerder mee, man doet lastig haha;-).
We wonen in de VS, dus een echte nl. naam wordt het niet (geprobeerd, maar als manlief ze al niet uit kan spreken....).
Man wil een een krachtige naam, liefst naam uit de oudheid en denkt nu aan Maximus, op zijn engels. Ik vind het niet alles, maar man vindt het prima als we hem dan Max (ook engels) noemen, en dat vind ik wel weer heel leuk!
We zijn al zolang aan het nadenken en dit is de enige naam die over is. Na Tiberius, Spartacus en weet ik wat er allemaal voorbij is gekomen, lijkt dit wel een goede middenweg.
Maar als jullie nog meer suggesties hebben..........
Een Noorse vriend van mij heet Magnus, dat misschien een idee?
Verdere historisch geïnspireerde namen: Lysander (uit Shakespeare's A Midsummer's Night Dream) of Egon/Aegon uit de Antigone. Nadeel: Egon was de bad guy in dat verhaal. ETA: Geheugen als een zeef! Creon/Kreon is de bad guy uit Antigone, niet Egon. En nog eentje: Iago/Jago, (alweer) de bad guy uit Shakespeare's Othello.
Wat een leuke namen allemaal! Wij zijn er nog steeds niet helemaal uit (schreef al eerder mee, man doet lastig haha;-).
We wonen in de VS, dus een echte nl. naam wordt het niet (geprobeerd, maar als manlief ze al niet uit kan spreken....).
Man wil een een krachtige naam, liefst naam uit de oudheid en denkt nu aan Maximus, op zijn engels. Ik vind het niet alles, maar man vindt het prima als we hem dan Max (ook engels) noemen, en dat vind ik wel weer heel leuk!
We zijn al zolang aan het nadenken en dit is de enige naam die over is. Na Tiberius, Spartacus en weet ik wat er allemaal voorbij is gekomen, lijkt dit wel een goede middenweg.
Maar als jullie nog meer suggesties hebben..........
Een Noorse vriend van mij heet Magnus, dat misschien een idee?
Verdere historisch geïnspireerde namen: Lysander (uit Shakespeare's A Midsummer's Night Dream) of Egon/Aegon uit de Antigone. Nadeel: Egon was de bad guy in dat verhaal. ETA: Geheugen als een zeef! Creon/Kreon is de bad guy uit Antigone, niet Egon. En nog eentje: Iago/Jago, (alweer) de bad guy uit Shakespeare's Othello.
dinsdag 8 december 2009 om 01:48
Wow, wat een lijst! Ben benieuwd welke het wordt. Ik vind vooral Olivier heel leuk, klinkt zo vrolijk.
Ik vind Magnus ook een leuke naam, zal hem voorleggen, maar ik denk dat we eruit zijn........Bij die anderen ben ik bang dat ze in het Amerikaans vreemd vervormd gaan worden, bij Egon wordt de G bv. al een probleem.
Krijg tegenwoordig iedere dag de vraag of we al een naam hebben, hier is het niet ongebruikelijk de naam al bekend te maken en het kindje al in de buik zo aan te spreken..
Ik vind Magnus ook een leuke naam, zal hem voorleggen, maar ik denk dat we eruit zijn........Bij die anderen ben ik bang dat ze in het Amerikaans vreemd vervormd gaan worden, bij Egon wordt de G bv. al een probleem.
Krijg tegenwoordig iedere dag de vraag of we al een naam hebben, hier is het niet ongebruikelijk de naam al bekend te maken en het kindje al in de buik zo aan te spreken..
dinsdag 8 december 2009 om 09:35
quote:Banba schreef op 07 december 2009 @ 11:26:
@Sproet: en Guus ipv Gijs? Vind ik ook leuk. Of
Mart: Smeets... En lijkt teveel op mans naam
Hugo: mooie naam, maar niet voor ons
Cas: leuk! maar al veel namen op -as in de fam. (incl. broer)
Bram: past niet bij achternaam
Nout: nee
Ids: beetje te Fries
Job: leuk! maar past niet bij achternaam...
Coen: Koen al heel serieus overwogen, maar net een bekende geboren...
Nils: neeDus: Cas, Job en Koen als favorieten, maar kunnen allemaal niet...
@Sproet: en Guus ipv Gijs? Vind ik ook leuk. Of
Mart: Smeets... En lijkt teveel op mans naam
Hugo: mooie naam, maar niet voor ons
Cas: leuk! maar al veel namen op -as in de fam. (incl. broer)
Bram: past niet bij achternaam
Nout: nee
Ids: beetje te Fries
Job: leuk! maar past niet bij achternaam...
Coen: Koen al heel serieus overwogen, maar net een bekende geboren...
Nils: neeDus: Cas, Job en Koen als favorieten, maar kunnen allemaal niet...
dinsdag 8 december 2009 om 09:38
quote:Cejo schreef op 07 december 2009 @ 12:45:
@ sproet
Mels: nee
Joost: leuk, maar bekende + lijkt teveel op broer
Jetze: mwoah
Twan: neefje
Ivo: nee
Niek: te gewoon...
Merijn: lijkt te veel op naam nichtje
Mats: heel serieus overwogen, maar toch niet door de keuring...
Brent: past niet bij achternaam
Duuk: nee
Joek: nee
Sepp: leuk, maar weer achternaam-probleem
Siem: leuk (maar moet steeds aan Zaai-postbode Siemen denken )
Jens: ik geef hem een jens...
Stijn: Stein is hier heel lang favoriet geweest! nu net iets te populair..Dus van dit rijtje blijven Mats, Joost, Sep(p) en Stein over, maar ben weer bang dat ze het niet worden...
@ sproet
Mels: nee
Joost: leuk, maar bekende + lijkt teveel op broer
Jetze: mwoah
Twan: neefje
Ivo: nee
Niek: te gewoon...
Merijn: lijkt te veel op naam nichtje
Mats: heel serieus overwogen, maar toch niet door de keuring...
Brent: past niet bij achternaam
Duuk: nee
Joek: nee
Sepp: leuk, maar weer achternaam-probleem
Siem: leuk (maar moet steeds aan Zaai-postbode Siemen denken )
Jens: ik geef hem een jens...
Stijn: Stein is hier heel lang favoriet geweest! nu net iets te populair..Dus van dit rijtje blijven Mats, Joost, Sep(p) en Stein over, maar ben weer bang dat ze het niet worden...
dinsdag 8 december 2009 om 09:43
quote:Marriss schreef op 07 december 2009 @ 13:28:
Nog een poging voor Sproet:
Timo
Tobias
Cas
Oscar
Olivier
Luuk
Dit rijtje is minder succesvol dan je eerste, Marriss , heb alleen de leuke laten staan (al die "nee"-commentaren zijn ook zo stom).
Maar Tobias, Oscar en Olivier... krijg ze er bij mijn man niet door, ben ik bang...
Luuk is al in de fam, Cas gaat dus ook niet (zie twee postings terug, Tobias kan om die reden trouwens ook niet...) en Timo is het ook net niet...
Nog een poging voor Sproet:
Timo
Tobias
Cas
Oscar
Olivier
Luuk
Dit rijtje is minder succesvol dan je eerste, Marriss , heb alleen de leuke laten staan (al die "nee"-commentaren zijn ook zo stom).
Maar Tobias, Oscar en Olivier... krijg ze er bij mijn man niet door, ben ik bang...
Luuk is al in de fam, Cas gaat dus ook niet (zie twee postings terug, Tobias kan om die reden trouwens ook niet...) en Timo is het ook net niet...
dinsdag 8 december 2009 om 10:03
quote:Catooo schreef op 08 december 2009 @ 08:54:
Sproet; Rense is leuk!!!!
Wat vind je nog van: Lauk, Roemer, Samuel, Luwe, Leander, Saul, Fender, Tigo, Hugo, Redmar, Siard, Davin, Reimer, Loek, Lieuwe, Rijk, Rein, Tieme, Lode, Mels, Simeon, Mingus, Flin
Daar was je, en nog wel met zulke leuke namen!!
Van dit rijtje blijven over:
Samuel (alleen iets te lang), Rein, Tieme en Reimer
Rein is hiervan degene die het beste overblijft...
En jij bent dus voor Rense? Moet ik toch weer eens serieus aan gaan denken...
Sproet; Rense is leuk!!!!
Wat vind je nog van: Lauk, Roemer, Samuel, Luwe, Leander, Saul, Fender, Tigo, Hugo, Redmar, Siard, Davin, Reimer, Loek, Lieuwe, Rijk, Rein, Tieme, Lode, Mels, Simeon, Mingus, Flin
Daar was je, en nog wel met zulke leuke namen!!
Van dit rijtje blijven over:
Samuel (alleen iets te lang), Rein, Tieme en Reimer
Rein is hiervan degene die het beste overblijft...
En jij bent dus voor Rense? Moet ik toch weer eens serieus aan gaan denken...