kippensoep is verdampt!
maandag 7 december 2009 om 21:35
ik ben vanmiddag lekker aan de slag gegaan om zelf kippensoep te maken.
dus ik soepkip gekocht, groenten, kippenbouillon blokjes en een kruidenbuiltje.
dus ik heb ongeveer anderhalve liter water in een pan gedaan, kip erbij, en alle andere bovenstaande ingredienten.
dit heb ik aan de kook gebracht en na ongeveer een kwartier heb ik het vuur wat lager gezet.
nu keek ik dus 2 uur later in de pan, ligt er sirieus nog maar een laagje water van 1 cm in de pan!!
wat o wat heb ik toch verkeerd gedaan? ik ben nog een beginneling in de keuken dus ik heb geen behoefte aan antwoorden als : wat stom, dat weet je toch! of hoe kon je dat doen?!
nou ik ben benieuwd!! de kip is inmiddels aan de bovenkant best wel uitgedroogd dus denk dat ik die inmiddels wel weg kan gooien!
maar wat heb ik toch verkeerde gedaan?
dus ik soepkip gekocht, groenten, kippenbouillon blokjes en een kruidenbuiltje.
dus ik heb ongeveer anderhalve liter water in een pan gedaan, kip erbij, en alle andere bovenstaande ingredienten.
dit heb ik aan de kook gebracht en na ongeveer een kwartier heb ik het vuur wat lager gezet.
nu keek ik dus 2 uur later in de pan, ligt er sirieus nog maar een laagje water van 1 cm in de pan!!
wat o wat heb ik toch verkeerd gedaan? ik ben nog een beginneling in de keuken dus ik heb geen behoefte aan antwoorden als : wat stom, dat weet je toch! of hoe kon je dat doen?!
nou ik ben benieuwd!! de kip is inmiddels aan de bovenkant best wel uitgedroogd dus denk dat ik die inmiddels wel weg kan gooien!
maar wat heb ik toch verkeerde gedaan?
dinsdag 8 december 2009 om 07:04
Water meet ik nooit af, doe altijd ruim boven het vlees.
En i.t.t. jullie doe ik deksel er nooit op.
Ik gebruik geen bouillonblokjes/poeder. Bouillon is heerlijk!
Deksel kan er natuurlijk wel op, maar dan kookt het wat harder en ik vind em lekkerder worden als het heeel langzaam trekt.
Maar dan moet er natuurlijk wel voldoende water bij.
En het ruikt ook zo lekker.
En i.t.t. jullie doe ik deksel er nooit op.
Ik gebruik geen bouillonblokjes/poeder. Bouillon is heerlijk!
Deksel kan er natuurlijk wel op, maar dan kookt het wat harder en ik vind em lekkerder worden als het heeel langzaam trekt.
Maar dan moet er natuurlijk wel voldoende water bij.
En het ruikt ook zo lekker.
dinsdag 8 december 2009 om 11:51
dinsdag 8 december 2009 om 16:58
Komt ie:
Zet de kippenpoten op in ruim water.
Voeg kruidenbuiltjes toe
Voeg uien bestoken met kruidnagels toe
Winterpeen
Bosje bouquet garni
evt bouillonblokjes.
Breng aan de kook. Temper het vuur en laat zacht trekken (niet koken!) paar uur lang.
Haal de kippepoten eruit en de meegetrokken groenten ook.
Pluis de kip uit elkaar en doe vlees in soep.
Voeg versgesneden prei en selderij toe en versgemalen peperkorrels, vermicelli erbij en even laten koken.
Klaar.
Zet de kippenpoten op in ruim water.
Voeg kruidenbuiltjes toe
Voeg uien bestoken met kruidnagels toe
Winterpeen
Bosje bouquet garni
evt bouillonblokjes.
Breng aan de kook. Temper het vuur en laat zacht trekken (niet koken!) paar uur lang.
Haal de kippepoten eruit en de meegetrokken groenten ook.
Pluis de kip uit elkaar en doe vlees in soep.
Voeg versgesneden prei en selderij toe en versgemalen peperkorrels, vermicelli erbij en even laten koken.
Klaar.
Geen bijzonderheden