Hoe wordt je een bloedirritant schoonkind? Navolging op het

08-12-2009 16:21 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
BGB opende een geweldig topic waar je kan schrijven hoe je een vreselijk schoonloeder wordt..

Maar nu de andere kant, hoe wordt je een bloedirritant schoonkind?

Trap ik af:

Vergeet de verjaardag van je schoonmoeder

Zeg steeds als ze belt voor een bakje thee datje het te druk hebt

Gooi cadeautjes die je van haar krijgt direct weg.

Ga met haar overal om in discussie en geef haar daarbij het gevoel dat ze achterloopt op deze tijd.

Maak haar kind zielsgelukkig

Breng je kind naar de kinderopvang terwijl je weet dat zij er het liefst op past

etc..
..popcorn?
Stel je partner voor de keus: je ouders of mij.
:-D
Zeg heel vaak dat je een carriere veeeeeeeeeel belangrijker vindt dan kinderen krijgen
Ik heb met veel plezier meegelezen op dat forum. Hier zal ik mijn bijdrage doen, want irritant zijn, dat kan ik!

- alles beter weten en beter kunnen. Dat uiteraard luid en duidelijk melden aan iedereen

- alles afzeiken wat ze zegt, het nooit met haar eens zijn en altijd de loef afsteken

- je kind juist niet vernoemen naar haar of hem, terwijl ze stiekem prachtige namen hebben die jij ook heel mooi vindt.

- ze als laatste informeren over alles (je aanstaande huwelijk, je zwangerschap)

- de stomste foto's van je kind(eren) aan hen geven

Ooooooooh, dit is overigens niet hoe ik denk. Dit is waar mijn schoonloeder mij van verdacht... Ze is overleden, dus andersom werkt het niet meer. Maar: ik heb nog een schoonvader :-D
Volg je hart. Dat klopt.
Als ze vraagt 'Hoe was jullie weekend?' Dan vertel ik met een blos op de wangen dat zoonlief en ik weer héérlijke nieuwe ervaringen op hebben gedaan in de parenclub.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Laat alleen je eigen ouders oppassen.

Laat duidelijk blijken dat je je schoonmoeder niet vertrouwd als het gaat om opvoeden, oppassen, eten aan kinderen geven etc.

Heb excotische eet-eisen. (geen melk, noten, vlees, kaas, peulvruchten, groene groenten)

Berg de cadeautjes die je van schoonfamilie krijgt op uit het zicht, of op zolder. Want te lelijk, goedkoop, gevaarlijk.

Ga een tijdschrift zitten lezen als je samen met partner bij de schoonfamilie op bezoek bent.
Ga naast ze wonen bij beginnende ergernissen, of ga heel ver wonen bij adoratie!
quote:absoluteEinstein schreef op 08 december 2009 @ 16:27:

Ga een tijdschrift zitten lezen als je samen met partner bij de schoonfamilie op bezoek bent.Oh, dit doe ik wel eens!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Bemoei je met de opvoeding van je schoonneefjes en -nichtjes.
quote:EvyBlissy schreef op 08 december 2009 @ 16:29:

[...]

Oh, dit doe ik wel eens!Komt niet heel geïnteresseerd over.
quote:potsiedikkie schreef op 08 december 2009 @ 16:27:

Ga naast ze wonen bij beginnende ergernissen, of ga heel ver wonen bij adoratie!Ben een paar jaar terug heel dicht bij jou komen wonen.................dus.....................
Zeg tegen haar dat zoonlief een rotjeugd heeft gehad.
Stressed is just desserts spelled backwards
Weest nooit dankbaar naar je schoonouders toe.

Gooi alles wat je van schoonmama krijgt weg

Weiger haar aan te spreken

Geef haar het idee dat haar zoon het nu pas echt goed heeft, nu hij met jou samen is

Eet standaard met lange tanden aan tafel.

Begin een discussie waarvan je van te voren al weet dat ze niet mee kunnen komen.

Weiger kerst\oudennieuw\pasen\pinksteren\moederdag\vaderdag met de schoonfamilie te vieren .

Zeg bij alles wat jouw schoonmoeder leuk vindt of doet : "oh dat doen ze in Mijn familie al heel erg lang. En leuker. En beter."
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Neus een paar keer ophalen, rustig even in het rond snuiven en aan haar vragen of het geen tijd wordt voor een nieuwe Tena.
Vind alles leuk en aardig en oowwwwwwwww zooo gezellig wat ze voorstellen.

En doe er verder niets mee
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Laat je kinderen wel naar je eigen ouders gaan, zo weinig mogelijk naar je schoonouders.

Weiger je baby bij je schoonmoeder op schoot te laten zitten

Weiger je schoonmoeder een flesje \ fruithap aan baby te laten geven.

Vergeet ze een kerstkaart te sturen

Vergeet Vaderdag en Moederdag

Vergeet met O&N te bellen om ze een goed nieuwjaar te wensen

Laat ze in de middag langskomen voor een "Bakkie" op jouw verjaardag, en verspreek je dan "per ongeluk" over het super gezellige grote hippe feest van de avond ervoor.

Geef met de trouwdag van je schoonouders een goedkoop doosje merci. ( Liefst over de datum )
Zeggen dat je je kind nooit zo gaat opvoeden als je man
quote:Vl43inder schreef op 08 december 2009 @ 16:30:

[...]

Ben een paar jaar terug heel dicht bij jou komen wonen.................dus.....................

Dat dacht ik al, gemeen loeder, alleen mij gebruiken om die twee miauwende drollendraaiers te vreten te geven he!

Nee hoor, hier pure adoratie.....
Vertel pas na 5 maanden dat je zwanger bent.

"Oh, wist je dat dan niet ? Ik dacht toch echt dat we jullie ook gebeld hadden met het blije nieuws."

Mocht je toch op kerst\oudennieuw\pasen\pinksteren\Moederdag\Vaderdag bezoek gaan, neem een kado mee dat zij eerder aan jou gegeven hebben voor je verjaardag.

Ga naar de wc, kom weer binnen en zeg dat bij jou wc eend wel heel goed helpt tegen de vieze plekken in de wc.

Zeg dat je haar kledingsmaak zo -eh- Crooswijks vindt. ( voor de rotterdammerts onder ons )
quote:nola schreef op 08 december 2009 @ 16:21:

Maak haar kind zielsgelukkig

.

Daar is toch niets mis mee? Ik denk dat mijn ouders en schoonouders dat juist voor ogen hebben.

(Mijn andere postings in het andere topic waren fictief. Ik heb het getroffen met mijn schoonouders).
Zeg dat haar beste vriendin er Wel goed uitziet voor haar leeftijd.

Laat hierbij je blik afkeurend van boven naar beneden glijden
quote:duploo schreef op 08 december 2009 @ 16:41:

[...]

(Mijn andere postings in het andere topic waren fictief. Ik heb het getroffen met mijn schoonouders).

De mijne zijn hier fictief. In het andere topic helaas niet :-)

( Of hier schrijf ik de dingen die ik eigenlijk zou willen doen \ zeggen. Maar ja, dat doe je dan ook weer niet he )
Verkoop alle spulletjes die jij of je kind hebben gekregen van je schoonouders op de rommelmarkt en laat foto's zien van je kraam!

Neem demonstratief je eigen drank mee als je op bezoek gaat (omdat ze toch nooit rekening met je houden)

Neem bij elk bezoek voortaan je honden mee (anders zitten ze zo lang alleen)

Zeg dat jullie serieus overwegen te gaan verhuizen naar Duitsland (of bij ernstige schoonloeders: Australië) in verband met een topbaan
Geef aan dat je maar 1 keer per jaar aan cadeautjes voor haar doet, en zorg dan dat het altijd schoonmaakartikelen zijn, spons, wisser, schuursponsjes!

Nodig haar niet uit met kerst of Sint, En accepteer ook geen uitnodigingen onder het mom van 'druk'.

Zorg ervoor dat kleinkinderen koosnaampjes hebben voor andere opa en oma en niet voor haar!

Vraag reservesleutel terug omdat je haar toch noooit zal bellen in geval van nood.

Stuur kerstkaartje van vorig jaar!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven