Ik vind de verplichtingen van anderen met kerst niet leuk!

09-12-2009 18:15 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal topics gelezen over mensen die balen van de verplichtingen die ze hebben met kerst. Ik snap het, ik houd ook niet van verplichtingen. Gelukkig heb ik ze niet met kerst, maar ik baal wel van de verplichtingen van anderen.

Ik zou zo graag eens kerst willen vieren met vrienden, maar iedereen moet naar ouders en schoonouders. Wij hebben dat niet, dus brengen we de kerst gewoon met het gezin door. Lekker eten, spelletjes doen, filmpjes kijken, best leuk allemaal. Met diverse vrienden vieren we inmiddels 3e, 4e, 5e of 6e kerstdag, maar da's toch anders.

Kortom, er is eigenlijk niks mis met m'n kerst maar toch vind ik het jammer dat niemand met de kerstdagen iets kan doen. Ik weet het, het is onzin, elke dag kan leuk zijn met vrienden (en dat is ook zo), maar toch vind ik het jammer.

Ik vraag me trouwens wel af hoe dat bij mensen gaat die wel kerst met vrienden vieren. Zijn dat ook mensen die geen verplichtingen hebben of schijt aan verplichtingen?
Volgens mij gaan mensen meestal naar hun ouders ipv andersom.

Ik zit net te denken dat ik mijn oma maar eens op moet gaan zoeken binnenkort...met haar achterkleinkinderen
quote:flint schreef op 09 december 2009 @ 18:53:

BGB, m'n ouders zijn gewoon heel oud voor hun leeftijd. Alles is ze teveel, terwijl ze het wel leuk vinden. Daarheen gaan is geen optie (de kinderen zijn te druk), hierheen komen is te ver (ze moeten meer dan een uur rijden en dat m'n vader niet meer, zeker niet in het donker.

Hoe oud zijn je kinderen?

Jeetje , kun je niet een uurtje langs, of je ouders uitnodigen voor een brunch, of je kinderen drogeren?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 december 2009 @ 18:48:

[...]

En jezelf uitnodigen gaat net te ver, zeker ?

Maar je vult het alvast voor ze in ; zeker weten doe je het niet? Misschien vinden ze het wel hartstikke leuk als je ze vraagt.

@ Min en BGB, nou ik moet zeggen dat ik nog niet zo met kerst bezig was. Wel een paar gevraagd die vrijgezel waren en daarna het opzij geschoven. Ik zie het wel. Ik ben niet zo in kerststemming nog. Dat scheelt misschien.

Hihi, ja mijzelf uitnodigen zal ik nooit doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Of naar een restaurant misschien? Veel restaurants hebben een kinderhoekje tegenwoordig, zodat de ouders rustig kunnen eten.
quote:minny schreef op 09 december 2009 @ 18:57:

Volgens mij gaan mensen meestal naar hun ouders ipv andersom.

Ik zit net te denken dat ik mijn oma maar eens op moet gaan zoeken binnenkort...met haar achterkleinkinderen Weet ze al wel van haar achterkleinkinderen? Bereid haar anders wel even voor.
quote:mylenevalerie schreef op 09 december 2009 @ 18:57:

[...]

@ Min en BGB, nou ik moet zeggen dat ik nog niet zo met kerst bezig was. Wel een paar gevraagd die vrijgezel waren en daarna het opzij geschoven. Ik zie het wel. Ik ben niet zo in kerststemming nog. Dat scheelt misschien.Ach, zo boeiend is het niet toch? Ik breng kerst op het forum door waarschijnlijk, dus dan kunnen we toch samen eten. Ieder in ons eigen huis haha

Met oud en nieuw werk ik trouwens, dus als je dan thuis bent, kom maar op het topic dat ik dan open
Ik probeer meestal 1e kerstdag voor familie aan te houden en tweede kerstdag kunnen we dan vrij invullen, met vrienden bijv.

Kerstavond vieren we sowieso al jaren met een groepje vrienden.

We zijn ook een keer met vrienden op skivakantie geweest met kerst (ook een keer met oud en nieuw )

Alleen nu hebben de twee oudste kids aangegeven ook wel gewoon iets met alleen ons gezin te doen.

Dat snap ik dan ook weer wel, vooral nu de oudste niet meer thuis woont.

Dus.... nou loop ik al te puzzelen hoe ik het kan invullen.

Want ouders/ schoonouders willen ook weer graag dat de alle kids meekomen.

Bovendien gaan de twee oudste kids ook kerst met hun vader vieren.

Pfff.......
ik heb dit jaar aan mijn ouders laten weten niet te komen. en dat is geen probleem, ze houden zelf ook niet van verplichtingen.

helaas moeten we wel naar de ouders van mijn vriend. dat is een traditie ook vanuit hun geboorteland.

en op 2e kerstdag vier ik het met een aantal vrienden. dat zijn mensen die ook niet een verplichtingen doen, of geen ouders meer hebben, of ouders die te ver weg wonen, of geen goede band met ouders hebben etc.
quote:mylenevalerie schreef op 09 december 2009 @ 19:00:

[...]

Weet ze al wel van haar achterkleinkinderen? Bereid haar anders wel even voor. Ja dat weet ze, en op Mini valt niet voor te bereiden
Die mensen die het standaard met vrienden doen... wordt dat dan geen verplichting na een aantal keer?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mijn schoonouders wonen in Marokko dus dat scheelt alweer. En ik ben erg dol op mijn eigen ouders maar heb toch niet altijd zin in het gedoe met kerst. Als ik een jaar écht geen zin heb ga ik met de kerst een paar dagen weg. Want in NL zijn en niet met kerst bij mn ouders langskomen, dat vindt ik toch echt te lullig. Ook al zegt mn moeder, die weet dat ik een hekel heb aan verplichte nummers, dat ze dat niet erg zou vinden. Maar daar geloof ik niks van.
.
quote:minny schreef op 09 december 2009 @ 19:01:

[...]

Ach, zo boeiend is het niet toch? Ik breng kerst op het forum door waarschijnlijk, dus dan kunnen we toch samen eten. Ieder in ons eigen huis haha

Met oud en nieuw werk ik trouwens, dus als je dan thuis bent, kom maar op het topic dat ik dan open

Precies, hier op het forum ben je nooit alleen. Ook met de feestdagen niet. Met oud en nieuw wil ik meestal niet naar andere omdat ik het zielig vind voor mijn katten. Vuurwerk end.

Met kerst heb ik dat niet dat ik thuis wil blijven voor de katten hoor.

Ik kan mij trouwens van een paar jaar hier op het forum nog herinneren dat er topics waren met oproepjes van forummers die niemand hadden met kerst. Ach, knipper een paar keer met je ogen en het is al weer 2010. Tijd gaat zo snel.
quote:minny schreef op 09 december 2009 @ 19:02:

[...]

Ja dat weet ze, en op Mini valt niet voor te bereiden Nou misschien met een lekker reisje/vakantie erbij of is het geen oma die "in den verre" woont?
Hier staat het huis altijd open voor vienden met kerst en daar wordt veelvuldig gebruik van gemaakt. Het is altijd een gezellige boel zonder verplichtingen!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ik ben 1e kerstdag bij mijn moeder samen met haar schoonzoon, schoondochter en hun 2 kinderen en 2e kerstdag met mijn moeder bij vrienden

Dit jaar veel bij mijn moeder, ze is net een paar maanden weduwe
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:rosanna08 schreef op 09 december 2009 @ 19:20:

ik ben 1e kerstdag bij mijn moeder samen met haar schoonzoon, schoondochter en hun 2 kinderen en 2e kerstdag met mijn moeder bij vrienden

Dit jaar veel bij mijn moeder, ze is net een paar maanden weduweDus ook jouw eerste kerst zonder vader...?
Ja, dat vind ik echt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 december 2009 @ 18:23:

Als er niet zo krampachtig zou worden gedaan , zouden zulke dagen zo veel leuker kunnen zijn.

Nodig eens beide ouderparen tegelijk uit, bijvoorbeeld. Heb je al één dag over.

Of gebruik de kerstavond ; alweer een dag over.

Of vraag een paar vrienden mét hun ouders op bezoek.

Dat gaat vaak niet omdat je dan weer vastzit met broers en zussen en daar weer de schoonfamilie van.

Het is een keten die aan mekaar zit!
lief van je Saar, maar het is mijn moeders 2e man, mijn vader is helaas al 18 jaar dood. Tuurlijk vind ik het ook verdrietig dat hij er niet meer is, maar het is anders dan bij mijn vader
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:flint schreef op 09 december 2009 @ 18:53:

BGB, m'n ouders zijn gewoon heel oud voor hun leeftijd. Alles is ze teveel, terwijl ze het wel leuk vinden. Daarheen gaan is geen optie (de kinderen zijn te druk), hierheen komen is te ver (ze moeten meer dan een uur rijden en dat m'n vader niet meer, zeker niet in het donker.

Kan jij er niet even alleen heen? Of met 1 kind? Dan hebben ze wel even visite. Of zoals iemand anders al zei: Uit eten? Ergens brunchen bijvoorbeeld? Of een high tea? Zijn ze goed te been? Misschien buiten lekker een wandeling maken? Kunnen de kinderen lekker rennen en stokken zoeken etc. En dan ergens koffie/chocolademelk drinken. Ook gezellig!

Of nodig ze bij je thuis uit voor een brunch. Dat is van 11 tot 1, hoeven ze ook niet in het donker te rijden.

Ga je op andere dagen nooit met je kinderen naar je ouders toe?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 december 2009 @ 18:57:

[...]

Hoe oud zijn je kinderen?

Jeetje , kun je niet een uurtje langs, of je ouders uitnodigen voor een brunch, of je kinderen drogeren?M'n kinderen zijn 3 en 5 en best aardig opgevoed . Alleen heeft m'n moeder nogal een gebruiksaanwijzing, dus daar ben ik liever niet met de kinderen. Hierheen is te ver voor m'n vader, een restaurant is te luidruchtig voor m'n moeder. Lastig verhaal dus.
quote:rosanna08 schreef op 09 december 2009 @ 19:28:

lief van je Saar, maar het is mijn moeders 2e man, mijn vader is helaas al 18 jaar dood. Tuurlijk vind ik het ook verdrietig dat hij er niet meer is, maar het is anders dan bij mijn vaderSnap ik heel erg goed. Blijft natuurlijk vreselijk om je mams verdriet te zien.
Ja, dat vind ik echt.
quote:kaetje schreef op 09 december 2009 @ 19:29:

[...]

Kan jij er niet even alleen heen? Of met 1 kind? Dan hebben ze wel even visite. Of zoals iemand anders al zei: Uit eten? Ergens brunchen bijvoorbeeld? Of een high tea? Zijn ze goed te been? Misschien buiten lekker een wandeling maken? Kunnen de kinderen lekker rennen en stokken zoeken etc. En dan ergens koffie/chocolademelk drinken. Ook gezellig!

Of nodig ze bij je thuis uit voor een brunch. Dat is van 11 tot 1, hoeven ze ook niet in het donker te rijden.

Ga je op andere dagen nooit met je kinderen naar je ouders toe?Alles is moeilijk, daarom zie ik m'n ouders dus ook bijna nooit. Beetje gek dat dat dan met kerst opeens een probleem wordt, maar zo werkt het dus kennelijk wel bij mij.
Ahem... bij ons zijn het juist de kinderen die bij mijn ouders doordrukken dat we zo graag met zijn allen willen kerstbrunchen...

Op kerstavond eten we met de hele familie (oma, 3 tantes en ooms, 7 neven/nichten + aanhang en inmiddels nog een stuk of eh... 7 geloof ik, achterkleinkinderen) bij een oom, 1e kerstdag dus de brunch en die avond bij mijn schoonouders.

En ik vind het top!!

Maar ook heel lekker dat we op 2e kerstdag niks hoeven! (vooral met nóg een zondag erachteraan, haha)
quote:Kastanjez schreef op 09 december 2009 @ 18:54:

[...]

Heb je je al wel eens gerealiseerd dat er een moment komt dat jij ook een (schoon)moeder bent die hoopt Kerst nog steeds 'met het gezin' te kunnen vieren??Natuurlijk! Ik hoop echt dat ik m'n jongens zo opvoed, dat ze gewoon kunnen kiezen voor wat ze doen. Het lijkt me super, kerst met m'n kinderen, maar ik zal er nooit een verplichting van maken (zeg ik nu )
Naar je ouders toe, dvd-speler en dvd mee. Kinderen daar voor de tv parkeren en zelf een uurtje bij je ouders aan tafel zittten? Kan dat misschien?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven