Ik vind de verplichtingen van anderen met kerst niet leuk!

09-12-2009 18:15 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal topics gelezen over mensen die balen van de verplichtingen die ze hebben met kerst. Ik snap het, ik houd ook niet van verplichtingen. Gelukkig heb ik ze niet met kerst, maar ik baal wel van de verplichtingen van anderen.

Ik zou zo graag eens kerst willen vieren met vrienden, maar iedereen moet naar ouders en schoonouders. Wij hebben dat niet, dus brengen we de kerst gewoon met het gezin door. Lekker eten, spelletjes doen, filmpjes kijken, best leuk allemaal. Met diverse vrienden vieren we inmiddels 3e, 4e, 5e of 6e kerstdag, maar da's toch anders.

Kortom, er is eigenlijk niks mis met m'n kerst maar toch vind ik het jammer dat niemand met de kerstdagen iets kan doen. Ik weet het, het is onzin, elke dag kan leuk zijn met vrienden (en dat is ook zo), maar toch vind ik het jammer.

Ik vraag me trouwens wel af hoe dat bij mensen gaat die wel kerst met vrienden vieren. Zijn dat ook mensen die geen verplichtingen hebben of schijt aan verplichtingen?
quote:flint schreef op 09 december 2009 @ 19:33:

[...]

Alles is moeilijk, daarom zie ik m'n ouders dus ook bijna nooit. Beetje gek dat dat dan met kerst opeens een probleem wordt, maar zo werkt het dus kennelijk wel bij mij.

Kerst is toch wel een beetje iets wat de meeste mensen graag met familie vieren dus ik vind het helemaal niet raar dat je je nu extra realiseert hoe de relatie met je ouders is. Jij zou het heel leuk vinden als je het met vrienden kan vieren maar ik proef ook dat je het wel jammer vindt dat je het niet (makkelijk) met je ouders kan vieren zoals je vrienden dat wel doen.

En misschien kan je met een paar vrienden alvast afspreken voor volgend jaar? Is nu wel een beetje vroeg natuurlijk....
Kaetje, dat zou kunnen, maar dan zit ik echt op eieren. M'n moeder heeft smetvrees en is dwangmatig opruimerig. Oftewel: het hele huis is ontzettend schoon, netjes en geordend. Ik zit daar met de kinderen echt nooit op m'n gemak. Op zich heb ik best lieve kinderen die nooit ergens aan zitten wat niet mag, maar ze kruimelen wel. En ze maken lawaai, daar heeft m'n moeder ook een hekel aan. Niet echt de ideale omstandigheden voor een gezellig samenzijn dus.
Kerstavond ene familie, 1ste kerstdag 2de familie en 2de kerstdag met vriendenclub.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Maar als de kids voor een dvd zitten, merken ze dat dan ook?

Lijkt me trouwens wel heel moeilijk om mee om te gaan, smetvrees. Het legt natuurlijk heel veel beperkingen op. Moeilijk hoor...
Wij doen al jaren 1 dag met familie en 1 dag voor onszelf (dus met vrienden) maar gek genoeg ga ik tegenwoordig dat gebeuren mét familie juist steeds meer waarderen. (na jaren geen verplichtingen te hebben gewild..)
Misschien moeder drogeren en kinderen gewoon hun gang laten gaan?
En weer Kaetje : ik denk dat je gelijk hebt. Iedereen heeft verplichtingen met z'n ouders (en baalt daar soms van) en mijn ouders geven geen teken van leven. Ik zou zo graag willen dat het anders was, maar het feit dat altijd alles een probleem is (en het dus nooit leuk is) slaat me nu al helemaal dood om ze uit te nodigen.
quote:dolfje schreef op 09 december 2009 @ 18:28:

de meeste mensen die ik ken doen dan niks.Kerstavond vieren we mijn man's verjaardag... is nl 25 dec jarig
Ben ik even blij dat ik dit jaar geen schoonfamilie meer heb

Ik heb dus sowieso 1 dag over maar vind het eigenlijk toch maar rotdagen. De sfeer erom heen is leuker dan die (saaie) dagen zelf.

Kerstavond vind ik nog leuk. En een keer stappen maar voor de rest boeit het me weinig.

Vind het zelf wel gezellig om even langs mijn ouders te gaan.

Gelukkig claimen zij ook nooit. Wie komen wil komt maar en het hoeft niet op die en die dag.

Ik vind het wel eens jammer, zou juist wel eens met zijn allen op 1 dag willen maar dat is mijn moeder wat te druk..

Als mijn broers en aanhang en kids ook nog komen. Dus meestal is het wat verdeeld over beide dagen.

Maar goed hoef in ieder geval niet naar mijn exschoonfamilie. Daar ben ik niet rouwig om haha
oja 1e kerstdag komen mijn vader en mn schoonouders hier steengrillen

2e kerstdag is een dag voor onszelf..ons eigen gezinnetje!

oud en nieuw vieren we bij vrienden...

(en ik moet beide dagen werken)
Geloof me, kerst met m'n ouders is echt geen optie, dat wordt een drama, waar ikzelf helemaal gestrest van word, hoe graag ik het ook zou vinden. Dvd is te hard, kinderen zijn te hard en te druk, inspanningen voor kerst zijn te druk. Kortom, alles is te druk. Het klinkt wat hard maar zo is het gewoon.

Misschien daarom ook de wens om gezellig met vrienden kerst te vieren. En dus de teleurstelling dat niemand kan omdat iedereen verplichtingen heeft.
Oh ja als ik dus Kerst met vrienden wilde vieren had dat mijn ouders niet uitgemaakt.

1e Kerstdag moet ik dus nog even zien. Want heb er eigenlijk nog niet over nagedacht.

Maar deze dag zonder vriend (en kind) doorbrengen lijkt me ook niet echt gezellig.

Maar al mijn vrienden zullen wel bij familie zitten op die dag.

Ik kan als ik wil ook wel op die dag naar mijn ouders. Dus moet maar even zien.

Bah ik zie er ineens tegenop. Het eerste jaar sinds jaren weer alleen met Kerst.

De laatste keer met mijn ex was trouwens vreselijk dus daar zal het niet aan liggen.
quote:flint schreef op 09 december 2009 @ 19:42:

En weer Kaetje : ik denk dat je gelijk hebt. Iedereen heeft verplichtingen met z'n ouders (en baalt daar soms van) en mijn ouders geven geen teken van leven. Ik zou zo graag willen dat het anders was, maar het feit dat altijd alles een probleem is (en het dus nooit leuk is) slaat me nu al helemaal dood om ze uit te nodigen.

Ja, en met kerst komt dat toch harder aan dan op andere dagen denk ik. Shit!

Gelukkig heb je je eigen jongens om je eigen kersttradities mee op te bouwen. En wie weet volgend jaar nog met een paar vrienden er bij?
@flint: hier ook een beetje zulke ouders. Het is altijd te druk en teveel. Ik kan dus niet met mijn broers op 1 dag komen hoe graag ik dat ook eens zou willen.

Gelukkig zijn ze wel dol op de kleinkinderen.

Maar zijn daar dan ook alleen maar mee bezig en dan hang je er wat bij. Ook niet echt gezellig.

Ik heb het inmiddels maar geaccepteerd.

Maar ik zou dus juist wel eens gezellig met zijn allen om de tafel willen zitten.

Misschien volgend jaar in mijn nieuwe huisje dan. Ga ik het zelf organiseren ofzo
Ik heb geen verplichtingen met kerst. Eerste kerstdag moet m'n vriend waarschijnlijk werken dus dan zit ik waarschijnlijk of alleen op de bank (want vrienden hebben dus allerlei verplichtingen) of ik breng het door met schoonzus en schoonmoeder..erg gezellig! Moet nog even kijken waar ik zin in heb. 2e kerstdag kan iedereen bij ons komen aanwaaien van de vrienden en Fam. Zus + aanhang komen sowieso, een neefje van mij, schoonmoeder, -zus, -broertje + aanhang, kinderen van m'n vriend...wat vrienden... Hoe meer hoe beter en niemand is verplicht te komen.
Perfectionisme is niet perfect...
--
quote:pippa2 schreef op 09 december 2009 @ 19:56:

BGB, ik heb de rest van het topic niet gelezen, maar deze zin vind ik gewoon HET idee van 2009, snel opschrijven voor als ik zelf ooit in die situatie kom:

"Of vraag een paar vrienden mét hun ouders op bezoek."Dat klinkt best als een leuk idee, maar de ouders hebben vaak ook andere kinderen die ook 'moeten' komen met kerst. Mogen die ook allemaal meekomen?
quote:miss_sparkle schreef op 09 december 2009 @ 19:49:

@flint: hier ook een beetje zulke ouders. Het is altijd te druk en teveel. Ik kan dus niet met mijn broers op 1 dag komen hoe graag ik dat ook eens zou willen.

Gelukkig zijn ze wel dol op de kleinkinderen.

Maar zijn daar dan ook alleen maar mee bezig en dan hang je er wat bij. Ook niet echt gezellig.

Ik heb het inmiddels maar geaccepteerd.

Maar ik zou dus juist wel eens gezellig met zijn allen om de tafel willen zitten.

Misschien volgend jaar in mijn nieuwe huisje dan. Ga ik het zelf organiseren ofzoBij mij is het dus wel anders. M'n ouders vinden het wel leuk om de kleinkinderen te zien, maar dat duurt 5 minuten. Daarna is ze alleen maar bezig met argwanend kijken of er niets omgaat, vies wordt, geërgerd kijken dat ze teveel lawaai maken of verontwaardigd kijken over wat ze zeggen. Ik zei het volgens mij al: m'n moeder is niet de makkelijkste.
Ik heb geen schoonouders, en dat vind ik prima

Mocht ik later als ik groot ben eens een relatie willen, dan wil ik alleen een man zonder ouders. Het liefst zonder familie ook. Een importje, met alles en iedereen héél ver weg. Heerlijk!
Wij wilden vorig jaar kerst met z'n 3tjes vieren. Voor het eerst kerst met kind dus genieten. Zijn van ellende maar naar onze ouders gegaan, we verveelden ons dood

M'n ouders vinden het super leuk als we komen maar snappen het ook als we geen zin hebben. Héérlijk! Wou dat m'n schoonouders zo waren. Gelukkig hebben ze na 10 jaar (eindelijk) door dat we doen waar we zelf zin in hebben
Bokito, hoezo verveel je je? Kerst met z'n drietjes is toch net als een weekend met z'n drietjes? Of verveel je je dan ook?
Minnie, niet alle familie is verschrikkelijk, hoor. Ik heb verschrikkelijk leuke schoonouders, het zou echt geen straf of verplichting zijn om met die mensen de kerst door te brengen.
Eerste kerstdag moet ik werken en ga ik 's avonds uit het werk bij schoonzus/zwager eten...Mij eigen gezin is daar dan al en ook mijn oudste zoon, die niet meer thuiswoont...En als ik dan in het donker de oprit oprij, voel ik mij zo gelukkig! Dat voel ik nu al gewoon!!

En tweede kerstdag bij mijn ouders met broer, die in het buitenland woont en overkomt met zijn gezin...Dus weer een welbestede dag!

En willen we een keer iets anders doen? Ook goed!

En zo hoort het ook...
Dansen is leuker dan lopen
Precies, Natewy, zo hoort het ook, maar er zijn toch veel mensen die met kerst aan verplichtingen vast zitten die ze niet zo leuk vinden.

Kan me kippenvelgevoel trouwens wel voorstellen, is toch geweldig als je aankomt en iedereen die je lief is, is daar?
Ik vind mijn eigen ouders niet eens leuk...wat moet ik met die van een ander? Neuh....

MV, wat je ook kan doen is een aantal eenzame ouderen opsnorren en voor ze koken. Zat zelf met dat idee te spelen dit jaar eigenlijk. Weet alleen niet zo goed waar ze te vinden...

Of wil je gezellig mijn vader op bezoek, je mag m zo hebben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven