Ik vind de verplichtingen van anderen met kerst niet leuk!

09-12-2009 18:15 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal topics gelezen over mensen die balen van de verplichtingen die ze hebben met kerst. Ik snap het, ik houd ook niet van verplichtingen. Gelukkig heb ik ze niet met kerst, maar ik baal wel van de verplichtingen van anderen.

Ik zou zo graag eens kerst willen vieren met vrienden, maar iedereen moet naar ouders en schoonouders. Wij hebben dat niet, dus brengen we de kerst gewoon met het gezin door. Lekker eten, spelletjes doen, filmpjes kijken, best leuk allemaal. Met diverse vrienden vieren we inmiddels 3e, 4e, 5e of 6e kerstdag, maar da's toch anders.

Kortom, er is eigenlijk niks mis met m'n kerst maar toch vind ik het jammer dat niemand met de kerstdagen iets kan doen. Ik weet het, het is onzin, elke dag kan leuk zijn met vrienden (en dat is ook zo), maar toch vind ik het jammer.

Ik vraag me trouwens wel af hoe dat bij mensen gaat die wel kerst met vrienden vieren. Zijn dat ook mensen die geen verplichtingen hebben of schijt aan verplichtingen?
quote:minny schreef op 09 december 2009 @ 21:31:

MV, wat je ook kan doen is een aantal eenzame ouderen opsnorren en voor ze koken. Zat zelf met dat idee te spelen dit jaar eigenlijk. Weet alleen niet zo goed waar ze te vinden...

plaatselijk bejaardenhuis?

waar ik werk zijn eenzame mensen genoeg....die dus geen bezoek krijgen...

wel een superlief idee minny!
Maar organiseert het bejaardentehuis dan zelf geen etentje voor die mensen?

[fgcolor=#D000F0]Ik vind mijn eigen ouders niet eens leuk...wat moet ik met die van een ander? Neuh....

/fgcolor]Na alle schoonouderrampen die ik heb gehad, zou ik het ook gezegd hebben, maar ik heb nu echt de allerliefste schoonouders van de hele wereld! Ik zou willen dat ze me adopteerden, maar dat kan dan weer niet omdat ik met de zoon van schoonvader ben getrouwd.
Nee, dat zou moeilijk uit te leggen zijn idd
1e kerstdag ben ik waarschijnlijk voor het eerst helemaal alleen! Best gek ineens, beide kids zijn naar de papa's en ik heb een vriendin gevraagd te komen, maar die heeft -inderdaad!- verplichtingen

Heb mezelf voorgenomen om naar de film te gaan, in mijn eentje. En dan een fles wijn leeg zuipen op de bank. Zoiets.. Beetje a la Bridget's 'all by myseeeelf'

2e kerstdag heb ik wel een heel groot weet ik veel hoeveel gangen diner met mijn hele familie en aanhang. Stuk of 30 man.

En daarna ben ik blij dat het weer gedaan is voor een jaar.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
quote:minny schreef op 09 december 2009 @ 21:46:

Maar organiseert het bejaardentehuis dan zelf geen etentje voor die mensen?bij ons is het een broodmaaltijd.... en dan dus volgende week al, dus niet met kerst
Ja maar Minny, heb je nou de essentie begrepen dat niet alle schoonouders ook echt draken zijn? Dat ik niet geadopteerd kon worden door m'n schoonouders was al duidelijk .

Ik ben overigens ook wel eens helemaal alleen geweest met kerst. Iedereen vond het zielig, maar ik heb lekker m'n halve huis geschilderd. Alleen met een doel dus..
quote:wolletje schreef op 09 december 2009 @ 21:53:

[...]

bij ons is het een broodmaaltijd.... en dan dus volgende week al, dus niet met kerstHmmmzz...ik zal me daar eens in verdiepen dan.
quote:flint schreef op 09 december 2009 @ 21:56:

Ja maar Minny, heb je nou de essentie begrepen dat niet alle schoonouders ook echt draken zijn? Dat ik niet geadopteerd kon worden door m'n schoonouders was al duidelijk .Helemaal begrepen

Had ooit een schoonmoeder die dol op me was. Zwaar irritant, moest ik eerst met haar een uur lang babbelen voordat ik met vriendje weg kon. Beh...
quote:minny schreef op 09 december 2009 @ 22:23:

[...]

Hmmmzz...ik zal me daar eens in verdiepen dan. nogmaals: een superlief idee!
Wij baalden er op een gegeven moment zo van dat we muurvast zaten met kerst (alle ouders gescheiden, man enig kind) dat we de bezoeken hebben ingekort. Naar mijn vader gaan we nooit met kerst, maar er bleven er nog drie over en er werd eigenlijk wel verwacht dat elk bezoek een hele dag incl. eten besloeg. Dus heb je een conflict, want er zijn maar 2 kerstdagen. Altijd passen en meten, altijd iemand die teleurgesteld was, we zagen zo vreselijk op tegen de kerst, het was echt niet leuk. Daarbij hebben wij nooit vrij rond kerst, dus altijd dikke stress, die hele kerst kon me echt gestolen worden.

Sinds een paar jaar hebben we gezegd dat 1 dag voor onszelf is en kerstavond en een kerstdag voor de ouders en we gaan eigenlijk altijd 1e kerstdag overdag naar mijn schoonvader, blijven over kerstavond en 1e kerstdag 's avonds. En de moeders mochten om-en-om kiezen welk deel ze wilden hebben en dat werkte heel erg goed! En kerst werd er een stuk gezelliger op. Wij minder gestresst en leuker en de ouders hebben geaccepteerd dat wij geen hele dagen meer komen.

Wij gaan dus gezellig dineren bij vrienden 2e kerstdag . Het enige wat jammer is, is dat met een baby van 11 maanden, kerstavond niet meer ingepast kan worden en onze dag verkleind is tot slechts een avond.
mijn ouders zeggen gewoon, je kunt komen de eerste

de tweede zijn we weg

verleden jaar zei ik, we komen denk ik niet

gelijk bonje poehhhh

dus we zijn het wel verplicht eigenlijk

ach ik ben blij dat ze allebei nog leven en dat moeilijk doenderij zal wel door de leeftijd komen hihi
Als straks één op de drie (groot)(schoon)ouders gescheiden en hetrouwd is, is het toch helemaal geen doen meer? Dan pleit ik of voor het afschaffen van verplichtingen of een uitbreiding van het aantal kerstdagen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 december 2009 @ 23:41:

Als straks één op de drie (groot)(schoon)ouders gescheiden en hetrouwd is, is het toch helemaal geen doen meer? Dan pleit ik of voor het afschaffen van verplichtingen of een uitbreiding van het aantal kerstdagen.

Welcome in my world .

En dan zijn behalve mijn vader, de ouders alleen en daarom wil je ze al helemaal niet 'overslaan' met kerst.
quote:Bagheera schreef op 09 december 2009 @ 23:45:

[...]

Welcome in my world .

En dan zijn behalve mijn vader, de ouders alleen en daarom wil je ze al helemaal niet 'overslaan' met kerst.En tegelijk vragen bij jullie thuis is geen optie?
De moeders vragen we dit jaar op 2e kerstdag te komen brunchen. De dames kunnen het redelijk met elkaar vinden, maar bieden wel enorm tegen elkaar op met van alles, dus dat is best doodvermoeiend. Daarbij zijn ze op leeftijd en is 's avonds vragen al eigenlijk geen optie, want schoonmoeder durft niet te rijden in het donker (en dat is gezien haar rijstijl maar goed ook ). En soms halen en brengen we ze weer thuis. En ze vinden het ook leuk als wij bij hen komen en zij de deur niet uithoeven. Dus af en toe vieren we het samen.

Schoonvader is praktisch blind en niet mobiel, dus daar gaan wij altijd naar toe. Ook toen hij nog niet blind was en wel mobiel, want op een of andere manier heeft hij geloof ik nooit kunnen ontdekken waar we wonen .

En dit is alleen nog de kerst, wat dacht je van nieuwjaarsdag .

Maar ach, we hebben ze gelukkig nog en wie weet voor hoelang nog, dus we passen en meten voorlopig lekker door.
quote:Bagheera schreef op 09 december 2009 @ 23:52:

En dit is alleen nog de kerst, wat dacht je van nieuwjaarsdag .

Degene die Kerst niet met jullie doorbracht krijgt jullie op Nieuwjaarsdag en de anderen mogen zich verheugen op een telefoontje?? Maar dat zal ik wel mis hebben.
Met kerst bezoeken we, op mijn vader na, alle ouders en met nieuwjaarsdag de beide moeders en bellen we de vaders. Maar we zijn wel eens op supertournee geweest .

Dat gepas en gemeet is zo triest eigenlijk dat ik er nu gewoon om zit te schateren. Ach, we hebben er een weg in gevonden en hopen dat we niemand te kort doen en we zien iedereen in die paar dagen, dus dat is de zonnige zijde .

Moet er niet aan denken dat ik zelf zou scheiden, zeg. Wat ik me dan allemaal niet op de hals ga halen .

Hoe vul jij het in met je eigen gezin en ouders?
Ik vier kerst en oud en nieuw juist alleen maar met een grote groep vrienden. Van Kerst tot en met Oud en Nieuw zitten een paar van de groep de hele tijd bij de vrienden waar we dat vieren, en de rest komt te pas en te onpas binnenvallen, zalig.

Met mijn ouders en zus doe ik altijd een uitgebreid kerst-avond diner, en misschien dat ik dit jaar (maar dus een uitzondering) op eerste kerstdag 's middags even bij mijn ouders binnenval omdat ik mijn broers en nichtjes al een tijdje niet heb gezien, maar de rest van de tijd ben ik toch echt bij mijn vrienden. Misschien dat het scheelt dat ik de jongste ben uit een vrij groot gezin, maar m'n familie heeft er nooit een probleem van gemaakt, geloof ik.
Moosey, klinkt gezellig!

Maar ik denk wel dat het uitmaakt dat je uit een groot gezin komt en je ouders nog samen zijn. Als wij niet naar mijn schoonvader gaan met de kerst, komt daar helemaal niemand en zit hij dus beide dagen alleen. Want hij is niet een heel hartelijk mens met een sociaal leven.
quote:minny schreef op 09 december 2009 @ 18:30:

Elk jaar zit ik verplicht met mijn vader opgescheept. Mijn vader die niks doet dan zuipen, de bank en tv claimen en zich laten bedienen. Mijn vader die lekker alles afsnauwt en mij 2 dagen lang vertelt waarom ik een waardeloos stuk vreten ben en dat ik beter niet geboren had kunnen worden. Mijn nare valse en intens gemene vader...

Maar dit jaar niet! Ik verrek het! Dit wordt een vaderloze kerst en wat mij betreft wordt 2010 een vaderloos jaar. Je hebt groot gelijk!
Bij mij was het ook al vanaf september gedoe over eerste kerstdag. Tweede kerstdag telt niet, dus je moet op de 1e komen. En natuurlijk ook de hele dag vanaf 11 uur met reistijd van 2 uur. Schemaatje afwerken en eindigend met dezelfde ruzie als het jaar ervoor over politiek. Niet dat ik meedeed in die ruzie, maar je zit er wel maar bij. Bah, ben blij dat ik mezelf vrij heb gegeven deze kerstdag en een witte kerst mag vieren ver vandaan. Van mijn dochter heb ik namelijk geleerd dat je elke dag een feestjurk aan mag trekken en dan is het o zo leuk om juist met kerst in een joggingbroek en ongekamd haar lekker thuis te blijven. Als mijn (schoon)ouders dat ook eens accepteerden mochten ze lekker langskomen in hun trainingspak.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 december 2009 @ 18:34:

[...]

Ik vraag het me af, of " we " ons die verplichting niet zélf opleggen ipv dat "we " zo geclaimd worden.

Kort en simpel: ze claimt. Ja, ik heb al eens heftige ruzie gehad (over nieuwjaarsdag) met mijn moeder omdat het MOEST. Punt. Einde discussie (volgens haar).

Maar ik neem aan dat veel mensen meer het gevoel hebben geclaimd te worden "want het hoort zo en andere mensen doen het ook" dan dat ze daadwerkelijk worden geclaimd. En anders ben je raar, kijken je collega's/ vrienden je raar aan en dat wil je niet.
Ik heb er schijt aan..heeft voor- en nadelen, en ook daar heb ik schijt aan.

Ik vind mijn eigen ouders niet eens leuk...wat moet ik met die van een ander? Neuh....

MV, wat je ook kan doen is een aantal eenzame ouderen opsnorren en voor ze koken. Zat zelf met dat idee te spelen dit jaar eigenlijk. Weet alleen niet zo goed waar ze te vinden...

Of wil je gezellig mijn vader op bezoek, je mag m zo hebben

:rolf: ik pas even.

Ik heb het trouwens vaker gedaan mij opgegeven om met kerst te koken voor bijv. de gaarkeuken. Ze motten me niet hihihi. Hahahahah, nou een jaar kreeg ik geen antwoord. En een ander jaar had ik mij geloof ik maanden ervoor moeten opgeven. Ja dan denk ik daar nog niet aan. Ja graag of niet hoor.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven