dijonmosterd. Kan ik ook de standaard franse mosterd nemen?

10-12-2009 19:55 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor een gerecht dat ik zaterdag wil gaan maken moet ik dijonmosterd gebruiken. Het gaat om krieltjes me paprika en hier moet een salsa overheen. In de salsa gaat: Citroensap, olijfolie, peterselie, zout en peper, teentje knoflook en dus de dijonmosterd. Ik ben niet zo'n geweldige keukenprinses, dus wie kan mij helpen?

Kan ik ''gewone'' mosterd gebruiken of is dijonmoster toch beter?

Waar kan ik dijonmosterd kopen? Ook gewoon in de supermarkt?
Mosterd is mosterd voor je recept,maar dijon mosterd is veel scherper.Staat gewoon naast de "gewone"mosterd in het vak bij de supermarkt.
In Dyon
Hoi Heupje,

Ik heb effe gewikipediaat (nieuw woord) voor je:

Franse Dijonmosterd (Moutarde de Dijon) heeft een bereidingsmethode die, volgens Franse wetgeving, alleen in Dijon mag worden toegepast. De mosterdzaadjes van zwarte mosterd worden in water geweekt tot ze opzwellen (mouten). De vliesjes die om de zaadjes heen zitten barsten. De vliesjes worden verwijderd door het geheel te zeven, waarna de zaadkerntjes met nog niet vergist druivensap (most) tot een gladde pasta worden gemalen.

Dus je antwoord op de vraag; franse mosterd volstaat dus.

Dijonmosterd, komt dus uit Dijon (Frankrijk).

Succes!

Groetjes MDF
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
M.a.w. Ja hoor....je kan ook gewone mosterd gebruiken.....
Daffyduck; bedankt voor je reactie. Zou jij voor de dijon of de gewone mosterd gaan?
Dankjewel, miss dubbelfriss. Ik wist ook dat het uit Frankrijk komt. Zou jij voor de dijon of de gewone mosterd gaan?
sjongejonge wat een dilemma over mosterd....ik zou zeggen kies gewoon wat in het recept staat
Hou je van scherp pak je Dijon en anders neem je gewone.
ik zou niet speciaal andere gaan kopen als je er maar een lepeltje van nodig hebt denk ik. Of je moet het idee hebben dat hij toch wel op komt.
@Dolmades

Ik moet er één eetlepel van hebben. Is wel weinig, maar ik kijk even of ik het potje kan vinden in de supermarkt. Als hij niet al te groot is neem ik die mee en anders idd maar de ''gewone mosterd''

Bedankt voor de reacties!
Ik vind Dijon mosterd wel echt een andere smaak hebben, inderdaad veel scherper. Mijn lief lust het bijvoorbeeld niet (ik vind het heerlijk ) en is gek op `gewone`. Ik zou denk ik voor gewone gaan als je nog nooit Dijon geproefd hebt, zou zomaar je salsa kunnen verpesten.

Het zit trouwens in gele flesjes, of is er meer dan 1 merk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven