Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Hey meiden, hier ff een kort berichtje van mij.

Ben onwijs moe, dus doe het echt ff rustig aan.

Lag gister om 9 uur op bed en om half 10 vanmorgen kwam ik eruit.

(tuurlijk wel rond half 7 Essie nog een flesje gegeven)

Vanmiddag ook weer liggen slapen op de bank.

Vent doet vanaaf gelukkig weer het laatste flesje. Kan ik weer op tijd naar bed. Nou ja, op tijd. Is alweer 10 uur.

Denk dat Essie voor het eerst verkouden/ziek gaat worden. Ze hoest en niest meer en klinkt schor. (klinkt wel leuk trouwens )

Had net rode wangetjes en beetje verhoging. Dus er zit wat aan te komen denk.

Gelukkig slaapt ze de hele dag wel super.

Ons weekend was druk, maar wel gezellie.

Zaterdagavond met vrienden sint gedaan. Hadden lootjes getrokken en dan cadeautje gekocht met gedicht erbij.

Hebben Bingo gedaan en wie er een "potje" won mocht zijn cadeautje open maken.

Was echt weer ouderwets gezellig.

Nadat alle cadeautje uitgepakt waren, hebben we nog een hele tijd zitten kletsen. Echte meidenpraat.

Uiteindelijk lag ik pas om 2 uur op bed. Was een tijd geleden dat het zo laat is geworden.

Gister bij schoonouders sint gedaan. Gewoon simpel cadeautje, maar was ook gezellie.

Vandaag heb ik de kerstspullen tevoorschijn gehaald. Alles neergezet en Vent is nu bezig met de kerstbomen.

Jaja, hebben er 2. 2 Kleintjes hoor, komen in het grote raamkozijn te staan.

Ik ga ze morgen optuigen.

Pauwie, nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Je bent goed verwend zo te lezen.

Wel heftig van je schoonvader hoor. Sterkte ermee.

Gelukkig wel nog leuk nieuws van je vriendin.

Momo, hoe is het met Zeun?

Spannend Inad, bijna verhuizen. Wanneer is de big day ook alweer?

Ik ga trouwens 22/23 december weer werken. Zou pas begin jan beginnen. Maar ze hebben zo hard inval nodig.

Dus ben maar lief geweest voor ze en ja gezegd. :D
Leuk al die Sinterklaasverhalen!

Mooie foto's met je opa en Essie Nala! Zeker als je weet dat hij dement is. Dat een baby zo veel indruk blijft maken he...

Ik heb het nog tegoed. In het weekend van de 19e houden we een familiefeestweekend. Dat hebben we al een paar jaar gedaan in december.. Dan vieren we zowel de huwelijksdag van mijn ouders als Sinterklaas en het is ook een soort reunie, omdat Broer no. 1 met vrouw in Polen woont en wij in Ierland. Vorig jaar hadden we het uitgesteld tot februari en deden we het hier in Ierland. Toen was ik net 11 weken zwanger en wilden we het aan mijn familie vertellen en baalde ik zo dat hun vlucht vanwege de sneeuwval op Dublin Airport gecanceled was ... Wat lijkt dat al lang geleden zeg! Man kan jammer genoeg pas de dag voor Kerst naar NL komen, door gebrek aan vrije dagen...

Vandaag met Mima vast een oefening gehad. We zijn op en neer naar Dublin gevlogen om haar paspoort bij de ambassade te halen. We moesten al om half 5 opstaan, om om 6.25 uur te kunnen vliegen... Vanaf het vliegveld hebben we de bus gepakt naar de ambassade (bijna een uur en nog een dikke 10 minuten lopen vanaf de halte)... Om 1 uur hebben we het vliegtuig terug gepakt. Het ging allemaal hartstikke lekker en mijn meisie heeft zich echt geweldig gehouden. Pas in de auto van het vliegtuig weer naar huis werd ze wat jengelig. Ben supertrots op haar :-)

Heb trouwens overal waar Mima honger had gewoon gevoed, zonder probleem. In de buurt van de ambassade ben ik een chique hotel binnen gelopen en ben in de bar gaan zitten op een loungebank. Als arme student op reis liep ik vaak een chique hotel (ipv kroeg) binnen als ik naar de wc moest... Over het algemeen zijn ze daar te netjes om je weg te sturen en de toiletten zijn er schoon... Met BV werkt dat misschien wel hetzelfde... Heb wel wat verbaasde (?) blikken gehad van strak gepakte mannen en vrouwen, maar niemand die iets zei

Overigens staat in de Ierse wet sinds 2004 dat het wegsturen van borstvoedende vrouwen uit horeca-gelegenheden (of andere openbare gelegenheden) discriminatie is, dus ze halen dat waarschijnlijk ook niet in hun hoofd

Heb er veel zin in om naar NL te gaan. Ben al 2 jaar niet meer in mijn ouderlijk huis geweest en had er ook nooit behoefte aan eigenlijk (want ver uit de buurt bij vrienden en familieleden van mijn man en zag ouders+broers toch wel), maar nu Mima er is verlang ik er heel erg naar om in "mijn" dorp te zijn, bij mijn familie te zijn, het rondje door het bos te lopen wat wij "vroeger" altijd liepen etc. Bizar he, dat nostalgische.. Ken mezelf helemaal niet zo eigenlijk. Moet heel veel denken aan mijn (leuke) kinderjaren sinds Mima... Hebben jullie dat ook?
He, balen voor Zeun Mmomo! Is het weer wat bijgetrokken? Denk je dat de spanning voor de Goede Oude Sint ermee te maken had, of is hij echt alleen maar ziekig?

Aruba, alweer aan het werk! Las op het BV-topic dat je stoer door blijft kolven... Goed hoor!

En Nala ook al weer aan het werk!

Mima wil eten.. effe op verstuur drukken
Inad - blijk jij ook altijd veel meer spullen te hebben dan je dacht als je gaat verhuizen? Het overkomt mij iedere keer. Zal wel weer zo zijn als we straks richting Dublin gaan, ondanks dat we gemeubileerd huren.

Dier- Hoop dat je 'geeninternetperikelen' over zijn met je nieuwe laptop.. Kan zo ergerlijk zijn als dingen niet werken... Ik had ook altijd van dit soort problemen met van ellende vastlopende computers waar het internet heel langzaam werd enzo, maar heb een structurele oplossing gevonden door verkering te nemen met een IT-er. Mijn man heeft toen we net samen waren mijn computer eens zeer grondig uitgemest (koste hem een hele dag... maar ja, als je verliefd bent doe je dat soort dingen he... ) en sindsdien staat mijn computer onder zware curatele. Nooit meer problemen gehad. Maar die structurele oplossing is voor jou zeker geen optie??

Pauwie - Nog gefeliciteerd! Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad, met wel een heel bijzonder kado Heeft je vriendin goed uitgemikt

Moeilijk lijkt me dat om je (schoon)ouders zo te zien lijden

Aapje - Fijn dat je broertje MM heeft gezien! Heb je hem nu aan iedereen kunnen laten zie die je belangrijk vindt? Mijn mans 3 broers + aanhang hebben Mima ook nog niet gezien en we weten ook niet of het er nu van gaat komen. We hebben ze wel uitgenodigd voor een poppeslok (kraamfeest) bij mijn ouders thuis (dank voor het idee Pauwie en Rebbel ), maar ze hebben nog niet laten weten of ze komen (is 2 en half uur rijden voor ze). Man zit het niet zitten om naar hen af te reizen, omdat hij hééél erg toe is aan vakantie en we anders het risico lopen de hele week van Kerst tot Oud- en Nieuw vooral veel in de auto te zitten. Hij wil lekker veel (en ver ) gaan wandelen in de buurt van waar mijn ouders wonen. Hij is er zelf vrij pragmatisch over kraambezoek. Hij zou natuurlijk graag zien dat ze komen, maar als dat niet zo is showen we Mima volgend jaar eens bij hen.

Voor de poppeslok hebben we trouwens 2 dagen geprikt en familie en vrienden uitgenodigd. We hebben ze gevraagd om te laten weten of en wanneer ze ongeveer komen, zodat we het eventueel wat kunnen spreiden als veel mensen op dezelfde tijd willen komen.
Het leven als werkende moeder... Tja. De eerste dag was bagger. Maar toen ik weer wat had verkocht voelde ik me toch wel weer even lekker. (ik kon het nog! ) 3 dagen werken en dan 4 dagen vrij. Wel goed te doen moet ik zeggen. Het viel allemaal mee dus. Alleen dat kolven... Ik ben niet zo stoer meer hoor Vis. Thuis is het goed te doen. Viva open en lekker onstpannen kolven. Maar op het werk. Koud hokje, niks om je heen. Nee niks aan. Hoe deden jullie dat eerst? (degene met oudere kindjes?)

Ik vind jouw ambassade trip pas stoer Vis!

100 is super Pauwie!
quote:Pauwie schreef op 07 december 2009 @ 15:07:

Inad ; dozen inpakken, ga je nog voor de kerst over?

.

19 december is D-Day

En wat naar van je schoonvader

Verjaardag en Sint klinken goed en leuk van die vriendin

Hier ook een bevallen vriendin, Ier en ik gaan deze week even langs
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
Vis, goed van die Ieren, dat ze je niet wegschoppen

En fijn van geslaagde paspoorttrip :

Mier heeft vanwege onze Kersttrip naar Ierland (23 t/m 27 dec) nu ook een eigen paspoort. Gisteren opgehaald en Mier deed het heel goed, die 10 minuten heen & weer met de bus

Leuk van reuniefeestgebeuren!

Nala, schorre baby's klinken inderdaad erg schattig. Lief die opa.
quote:Aruba schreef op 07 december 2009 @ 22:52:

Hoe deden jullie dat eerst? (degene met oudere kindjes?)

Nooit hoeven doen bij Chica want die weigerde de fles. Ben zelf ook benieuwd dus.

Maar denk dat het in elk geval sowieso gaat wennen en dan beter zal gaan.
Zit hier met een goed ziek Elfje, mensen wat voel ik me rot zeg. Ze is sinds 5 uur vanmiddag steeds aan het overgeven. De laatste 2 uur steeds gal. Zo ontzettend zielig, en een mama die gelijk in paniek raakt. Ze heeft verder geen koorts ofzo en reageerd wel op ons. Heb contact gehad met de hap,maar die zeggen ook afwachten en goed in de gaten houden. Brrr...ik vind het echt eng. Iemand dat weleens met baby gehad?
Oh gets Lala, ik heb geen idee! Hoop alleen dat je niet teveel paniekt want dat maakt de situatie zo lastig en ellendig. De Hap kon er dus ook niet zoveel over zeggen? Hopelijk is het inmiddels over, hoop het zo voor je/jullie!

Aruba jammer dat je eerste dag wat bagger was maar je hebt jezelf dus ook weer bewezen, coole ubermama . Kolven op werk in kale ruimte lijkt me ook lastig maar goed...alles went en anders budget aanvragen voor de aankleding ?

Vis had je al gemist en je structurele oplossing klinkt heerlijk maar heb het al eens meegemaakt en die combi ging in dit geval niet zo goed . Zal nu gewoon wat zuiniger met mijn vriendje de laptop omspringen en hopen dat het werkt . Leuk de kraamborrel binnenkort en Mima al echte wereldreiziger!

Nala leuk je avondje op pad. Nu maar even bijkomen met zijn 2-en!
Aruba ; Wat is Domperidon?

Ik zal je in januari vertellen hoe het kolven op het werk bevalt. Ik heb het bij de andere twee niet gedaan.

Nu thuis gaat het kolven echt steeds beter..

Lala; Wimpie is wel eens heel erg ziek geweest. Spugen en diarree, dus kans op uitdrogen. Artsen zeggen dan latijd zolang ze wel iets blijven drinken, krijgen ze altijd iets binnen ook al spugen ze.. Heel veel sterkte met Elfje!!

Inad ; 19 december, dat is het gewoon al bijna... Petje af hoor.

Mier en Mima worden wereldreizigers!!
Je hebt mijn topic gelezen Dat is een medicijn. Normaal gebruik voor misselijkheid (ook bij zuigelingen) De bijwerking ervan is dat het enorm productieverhogend is want het geeft prolactine af. Maar ja het is dus een medicijn. En ik twijfel of ik zover wil gaan voor de borstvoeding. Wat weegt zwaarder in deze he.

Lala, gatver wat eng zo'n ziek klein meisje. Hopelijk gaat ze een goede nach tegemoet en morgen weer gezond op.
Vond het zeker mooi om te zien hoe mijn opa reageerde Visotsky.

Idd helemaal als je weet dat hij zo dement is.

Hij reageert ook zo als hij een foto van een baby ziet of honden.

Klinkt leuk, jullie familiefeestweekend!

Mooi zo dat de reis naar Dublin goed ging.

Lala, hoe is het nu met Elfje?

Essie is nog niet ziek geweest, dus kan je niet helpen.

Ik zou het ook eng vinden hoor.

Gister met Essie naar het CB geweest. Ze is nu 60 cm lang en weegt 5800 gram. Alles psies rond het gemiddelde.

De arts was verder tevreden, moet alleen opletten dat ze geen voorkeurshouding gaat krijgen.

Nog even de bult op d'r hoofdje laten voelen, want die zit er nog steeds. Maar dit kan nog maanden duren voordat 'ie weg is.

Dus hoeven ons geen zorgen te maken.

Ze heeft ook nog 2 prikken gehad. Oh, wat is dat toch zielig. Gelukkig werd ze al snel weer rustiger.

Kreeg gister van het tuincentrum waar Essie is gevallen een mailtje.

Met excuses en dat het probleem is verholpen.

Krijg ook nog een waardebon van 25 euro van ze.

Vind ik toch wel erg netjes. (en leuk )

Rond etenstijd was ze ff onrustig en huilerig, maar nu slaapt ze gelukkig weer.

Vanmiddag eerste 2 kerstcadeautjes gekocht.

Voor mijn petekind kleertjes en voor Vent een naambordje besteld voor bij de voordeur.
quote:Inad schreef op 08 december 2009 @ 13:09:

[...]

Nooit hoeven doen bij Chica want die weigerde de fles. Ben zelf ook benieuwd dus.

Maar denk dat het in elk geval sowieso gaat wennen en dan beter zal gaan.

Kolven is gewoon klote, vind ik. Wat bij mij wel enigszins hielp was vooral 's ochtends veel kolven, dan is je produktie wat hoger ofzo.

Ik heb er ook geen ruk zin in hoor, moet ik zeggen.

Maar ja, wat moet dat moet

Nala, dat is een mooi gebaar van het tuincentrum zeg.

En hai, ik ben er weer

Gaat hier erg goed.

Forumtijd zal er nog steeds niet veel zijn, maar ik kom af en toe wel even buurten!
Hi Ely, leuk je weer te lezen en vooral fijn dat alles weer goed gaat.

Hier druk met van alles en even weinig geschreven. Mattie is laatste paar dagen wat onrustig en moeilijk met inslapen enzo. Vanavond gelukkig goede avond en zonder problemen in slaap gevallen, maar heb eerder deze week echt even wat stress ervan gehad (en das best bijzonder voor mij, nuchtere noorderling ).

Bekkie is ook lekker bezig, heeft het uit bed klimmen ontdekt en die moet ik nu dus iedere avond minstens één keer terugstoppen. Even bij buren wat drinken met babyfoon zit er dus ook niet meer in, want dat kind doet het ook nog eens hartstikke geruisloos.

Probeer ff wat te reageren...

Aruba, kolven op werk sucks. Bij mij ging het redelijk doordat ik in de bijkeuken zat nét voor pauzetijd, waardoor oventje altijd saucijzenbroodjes stond op te warmen en het er dus a) lekker warm was en b) lekker rook. Heb me altijd goed weten in te houden ook nog en nooit broodje gehaald voor bij de lunch Maarre... tips: ik nam vaak een boek/tijdschrift mee: verstand op nul en warme thee werkte ook goed.

Ga straks ook nog ff wat proberen te kolven. Bij Bekkie deed ik dat vaak 's ochtends: zij de ene borst en tegelijkertijd de kolf aan de andere ('t is even puzzelen, maar als het lukt, is het heerlijk, want kost geen extra tijd meer daardoor). Maar Mattie wil tot nu toe altijd nog twee borsten 's ochtends, vreetzakje.

Nala, goed zeg, van tuincentrum. Vind het erg netjes van ze!

Ha Vis, jij ook al goede oplossing tegen computerproblemen. Hier zelfde soort oplossing rondlopen

Leuk, jullie familieweekend en poppeslok.

Inad, succes nog even met klussen en spullen inpakken. Doe je tzt eens wat pics?

O ja, Aruub, nog een keer. Vind het verhaal van Domperidom wel ok klinken, ook wat Q schrijft in je topic, klinkt veelbelovend. Zal vriendin die zh-apotheker is wel eens navragen over het medicijn.

O ja, hebben jullie ook zo'n last van haaaaruitval? Echt, ik blijf bezig!!!!
He Ely.. Klinkt allemaal weer goed!

Las vanochtend in de krant dat ze een moedermelkbank willen gaan opstarten in het Erasmus mc. In dat stuk stond dat ze in het zh eigenlijk voor de zwakkere kindjes van de fv af willen, omdat bv zeker bij die kleintjes veel beter is. Dat sterkt me toch wel in het doorgaan met de bv en straks ook met het kolven.. Dus ik ga er voor.

Moppie ligt nu te drinken en te pruttelen tegelijk. Even een luiertje verschonen, voordat het er aan alle kanten uit komt.
Rebbel ; Slapen jullie op dezelfde verdieping als Bekkie?

Haaruitval , hier ook, continu doucheputje leeghalen!

Vis ; Poppeslok is goed idee.. Ik ken het rondrijden naar alle familieleden. Vroeger met de kerstvakantie gezellig naar Drente. Puntje bij paaltje zaten we alleen maar op visite bij allerlei familieleden die we maar 1 keer in het jaar zagen.

Dus alles in 1 keer langs latenm komen en dan weer lekker dat gaan doen wat je zelf wilt, klinkt veel beter.,

Aruba; Als je productie eenmaal verhoogt is, kun je dan weer afbouwen met die medicijnen?
Even een snelle zwaai! Nesta is mij continu van de bank aan het boren en hij moet mijn haren wassen etc oftewel, AANDACHT

Maarre Rebbel heb op andere topic nog even gereageerd op onrustig slapen van Mattie. Denk niet dat je er heel veel aan hebt. Maar goed..

Ely leuk dat je er bent!

Ik ben gestopt met bv sinds afgelopen weekend. Ik vond het kolven ook een heel gedoe en wilde liever nu afbouwen dan als ik ga werken. Heb veel respect voor jullie hoor, super!

Pauwie en Rebbel, nog geen haaruitval maar gaat vast neit lang meer duren. Mijn krullen zullen ook weer slinken tot slag nu ik gestopt ben .

Ik ga even spelen hier, tot later!
Moedermelkbanken zijn een super initiatief vind ik.

Pauwie, je kan het daarna afbouwen. Maar soms klettert je productie dan weer in elkaar. Dat is het rotte ervan. Ik ben er overigens nog steeds niet uit wat ik ga doen. Blijf het eng vinden.
Hé Dier, vond het wel een goeie opmerking van je op andere topic, hoor!

Heb ik weer: net topje van mijn duim eraf getjoept tijdens appels schillen voor de appelmoes. Bloeden als een gek. Heb nu heel veel gaasjes (nog over van nutteloos kraampakket) erop gedaan en kijk er maar niet meer naar. Gelukkig had ik aardappels al gedaan, dus kan ik straks toch koken.

Hier een klein papegaaitje naast me, heeft Knofje gekeken en zit nu voor zich uit te mompelen: van doodgaan word je moe... (haalt wat door elkaar over slapen, waar je moe van wordt, en een dode bormvlieg geloof ik )

Pauw, goed besluit om toch te gaan kolven. En Dier, ook goed dat jij je besluit genomen hebt. Heerlijk dat je nu gewoon weg kan. Das voor mij het enige nadeel aan bv.
Autsj Rebbel, hoe is het nu met je afgetjoepte duim? Ik word er altijd zo raar van als ik bloed zie maar jij klinkt zeer koelbloedig. Geen pijn? Dappere mams gaat gewoon verder met koken, je weet toch dat dat HET excuus is om kerel te laten koken

Haha klein papegaaitje is grappig.

O ja Nala heel netjes van tuincentrum! Zo hoort het uiteraard.
Lala - Hoe is het met Elfje?

Inad - Goed dat Mier zich ook goed gehouden heeft op paspoorttrip Vliegen gaat vast ook goed. Het scheelt dat Ier ook meereist, in je eentje kom je soms handen te kort, bv als je je rugzak in het baggagerek wilt zetten, of de wandelwagen wilt uitklappen. Gelukkig zijn er wel heel veel behulpzame mensen.

Aruba - Ierdereen is stoer op zn eigen manier hoor! Vind wat jij de afgelopen maanden gepresteerd hebt al superstoer. Zelfs als je het er nu bij zou laten zitten zou ik je nog steeds superstoer vinden Zeg heel eerlijk dat ik niet weet of ik je het na zou kunnen doen. Ik geef graag BV, maar de melk vloeit hier rijkelijk en vermoed dat FV voor mij eigenlijk een stuk inspannender zou zijn. Vind het altijd een beetje bizar als verpleegkundigen. LK's en VK's me hier prijzen omdat ik de BV zo goed vol houdt... Geen kunst aan, denk ik dan. In jouw geval is dat toch andere koek.

Autsj Rebbel... Dat is naar topje van je duim eraf... brrrrrrrrr.... Lugubere praatjes houdt Bekkie er trouwens op na

Ely! Leuk je te zien hier.

Dier - Ik snap wel dat je kolven op het werk niet ziet zitten. Hier in Ierland leent mijn werk er zich straks niet voor (uur reizen, geen kolfruimte of koelkast). Hier heb ik natuurlijk de luxe om bij Mima te zijn tot ze ruim zes en halve maand is... Denk dat ik daarna probeer om haar nog wel 's avonds en 's ochtends zelf te voeden. Ben van plan om in januari met de lk van mijn BV-clubje hierover te gaan praten.

Handig dat Nesta je haren wil wassen

Pauwie - Lastig kan dat zijn he, als je ver van je familie woont, of je familie ver uit elkaar woont. Wij moeten ook echt uitkijken dat we regelmatig ècht vakantie hebben. Mijn man heeft al vrij weinig vakantiedagen en voor we het weten zetten we die (bijna) alllemaal in om familie te bezoeken.

Nala - Fijn Essie weer goedgekeurd!

Mima had vandaag haar 3 maanden check in het Health Centre (net zoiets als het CB). Helaas niet goedgekeurd, moet volgende maand terugkomen . Ze moest op haar buik liggen en met haar hoofd een speeltje volgen van de ene naar de andere kant. Ze zette het echter alleen maar op een brullen . Het lijkt wel of ze mensen die iets met haar moeten niet helemaal meer vertrouwt sinds ze de inentingen heeft gehad... Ik ben sindsdien 2 keer met haar bij de HA (die doet hier de inentingen) geweest voor mezelf. Eén keer lag ze in de kinderwagen te slapen en gilde ze in haar slaap toen de HA begon te praten en één keer lag ze wakker in de kinderwagen en begon ze te huilen toen ze haar stem hoorde . Met de fotograaf voor de pasfoto had ze ook weinig op.

Ik vraag me trouwens af of ze in een beter humeur het speeltje wel had gevolgd met haar hoofd. De nurse zei dat ik het had moeten oefenen de afgelopen weken. Ik heb haar wel regelmatig op haar buik gelegd, nooit gestimuleerd om haar hoofd te draaien. Begreep van een andere moeder dat het common sense is hier dat een baby dat met 3 maanden moet kunnen. Test het CB dat in NL ook rond deze tijd?
Vis, heerlijk dat je Mima nog even een tijdje bij je hebt en mooi bv kan geven. Het is ook ideaal als het gewoon goed gaat. Dat je terug moet komen voor de check, dat is ook wat. Vind je zelf dat haar nekje wat slapjes is dan? Hier testen ze het ook wel maar ik heb het idee dat als kindje het niet doet dat ze het met ouder bespreken of die het ook herkent en proberen ze op een andere manier te kijken hoe ze met nekje draait en optilt.

Weet nog dat Nesta ook een keer te moe was om te reageren op oefeningen en toen werd mij gevraagd of hij mij thuis wel volgde en lachte (dat was in dit geval de oefening). Dat was zo dus toen vonden zij het geloof ik ook wel prima. Misschien in Ierland net iets strenger...hopelijk "vertrouwd" mima snel weer de boze buitenwereld ;-)! Eenkennig ten top dus :-)
Moest ook al aan Lala denken, hoop ook dat alles goed gaat daar!
Hoofd optillen doet ze wel. Heb alleen nooit gezien dat ze van links naar rechts draait (dat had ze moeten doen, een speeltje volgen)... en ook nooit gestimuleerd . Overigens vindt ze het na 5 minuten ook altijd mooi genoeg geweest en wil ze weer op haar rug liggen.

Nou ja kan er niet echt wakker van liggen.. Mooi oefenprojectje voor straks in NL

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven