Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Op naar de 3000 berichten!!!
Je bent nog laat aan het werk!
Super Nala ; Nu kunnen we er weer helemaal tegenaan..

Hoe was het bij het cb is Essie alweer goed aangekomen en wat zeiden ze over haar bulten?

Ik mag volgende week weer. Dan bij de arts. Ik laat haar gelijk ook nog even kijken naar het eczeem van Moppie.

Vis ; Wat is eigenlijk je onderzoeksvraag? Heb je vast in een ver verleden wel eens verteld, maar ik weet het niet meer..

Wimpies laatste ochtendje thuis. Maandag gaat hij weer naar school. Ik vind dat hij in die paar dagen echt dunner is geworden, wat gaat dat toch snel bij kinderen. Normaal eet hij 3/4 boterhammen en de afgelopen dagen maar 1.

Hoorde van een vader bij school dat zijn kind op judo zit hier in de buurt, lijkt me ook wel wat voor mijn kids. Ik ga morgenochtend eens kijken..'s middags komen mijn moeder en mijn zus weer thuis van de can eil. Ik heb ze best wel gemist.

Ik ga nu even lekker op funda zoeken... Wie weet..
Nala - Dank voor het nieuwe topic! hoe gaat hetnu met essie?

Pauwie - Heb iets over mijn onderzoek op Hyves geschreven... Anders wordt ik iets te herkenbaar (voor zover ik dat niet al ben hier )... Leuk, judo idd. Mijn broertje deed het als kind en heeft er erg veel plezier in gehad. Gezellig dat je moeder en zus weer terug zijn.

Hier een beetje een rare ochtend... Ik was heel vroeg opgestaan omdat ik naar Dublin zou reizen om Mima bij te laten schrijven in mijn paspoort. Het halve land is echter overstroomd en er werd dan ook geadviseerd niet van West naar Oost te rijden.

Nu moet ik morgen een presentatie houden bij een conferentie... De treinen rijden ook niet. Wilde een vlucht boeken, alles vol. Organisatoren van de conferentie in de stress... kwamen met allerlei oplossingen die mij niet uitkomen... (vandaag vliegen en hotel in Dublin... maar ja man werkt ook, dus net te doen.)

Een uurtje later was er ineens toch nog plek in het vliegtug . Meteen ook maar voor maandag voor Mima en mij geboekt.

Mima was vanmorgen weer huilerig door tandjes krijgen pijn. Ze weigerde zelfs de borst en 'kauwde' op haar handje... heel zielig... Heb haar calpol gegeven (vloeibare paracetamol... bestaat dat in NL ook?), met haar gewandeld om haar rustig te krijgen en nu ligt ze gelukkig weer lekker te drinken.
Overstromingen in Ierl? Heb alleen met verbazing de discussies over het voetballen aangehoord. ..

Nog nooit van vloeibare paracetamol gehoord. Wij doen het met zetpillen en bij de hele kleintjes met de helft van een juniorzetpil.

Ik weet wel dat ik dat prettiger vind. zeker als ze iets ouder worden en een eigen willetje krijgen.
Moeders, jullie al een oproe voor jezelf binnen gehad? Behalve Star want daar weet ik het van.
Nog niks dus Aruba?
Zojuist binnen gehad

I'm very pleased. Gewoon hier op het dorp.
Mooi!
Moeten jullie een end weg? Door het rai verhaal schrok ik wel even. Donderdag mogen we.
Gewoon in de sporthal hier in het dorp. Gaat op postcode en laat die van mij nou net met een A beginnen. Zitten bij de eerste groep
Dat is wel lekker. Ze gaan er hier vanuit dat alles binnen 4 uur geprikt zal zijn. Ben benieuwd.
Mima is ook geen fan van Calpol. Er zit wel een frambozensmaakje aan, maar de paracetamolsmaak overheerst. Ze ging heel hard gillen, terwijl ze vitamine D wel lekker vindt. .

Hier adviseren huisartsen ook om Calpol te geven na een inenting, ter onderdrukking van koorts. Heb eerst gewacht of Mima koorts kreeg na de inenting... Was niet het geval, dus niet gegeven... Maar dat is erg ontaard hier geloof ik... Wordt in NL eigenlijk ook geadviseerd om een pijnstiller te geven na een vaccinatie?

Heb de hele middag geslapen Nu mijn presentatie nog even een paar keer oefenen .
Nee, niet meer. Kindjes die preventief pijnstiller krijgen, hebben vaak meer klachten zei wijkverpleeg vorige week.

Maar tandjes? Met 2 maanden?
quote:Star schreef op 20 November 2009 @ 17:47:

Nee, niet meer. Kindjes die preventief pijnstiller krijgen, hebben vaak meer klachten zei wijkverpleeg vorige week.

Maar tandjes? Met 2 maanden?

Ah... Blij dat ik het niet gedaan heb dan :-)

Bij de Sepember Mums vertelde de Wijkverpleegkundige dat sommige baby's last kunnen krijgen van het pre-stadium van tandjes krijgen (teething)... Kon de technische Engelse uitleg niet helemaal begrijpen, maar het kwam neer op ontwikkelingen binnenin het tandvlees. En prompt had Mima gisteren een luier met groene poep, wilde ze vanmorgen mijn borst niet (stond op ontploffen! )kauwt ze de hele tijd verwoed op haar handje en kwijlt ze haar hele bed onder... Dus het lijkt er wel op...

Na het wandelen heeft ze trouwens vooral heel veel geslapen.

Heeft verder nog niemand dit? Bij de september mums was er maar 1 die het had (en de vraag stelde). We zaten naast haar... Misschien is het besmettelijk
Jaja Aruba, ik was laat. Essie haar laatste fles is om 23 uur, dus vandaar.

Ik kreeg vandaag mijn oproep binnen, maar moet hem morgen al bij de ha halen.

Man moet in het dorp hiernaast hem halen, dus lekker dichtbij.

Pauwie, Essie is in 1 1/2 week tijd 240 gram aangekomen.

Weegt nu 5240 gram.

Op het CB vonden ze de bult op haar hoofd ook heftig. Zij vond dat ik nog wel werk van die ingeklapte tafel moet maken.

Ga het tuincentrum denk mailen, kijken hoe ze reageren.

Vis, krijgt Mima al tandjes? is dat niet erg snel?

Echt heftig hoor, die overstromingen. Zag het op het nieuws.

Gelukkig is alles geregeld voor je.

Met Essie gaat het goed. Vanmorgen wel een beetje huilerig, maar denk gewoon erg moe.

Vanmiddag wel weer een aantal uurtjes slaap gepakt.

Nu papa en mama nog, die zijn best wel moe van de drukke week.

Vanaaf kraamvisite. (hebben jullie die ook nog steeds?)
Nope Visotsky, Essie heeft hier volgens mij (nog) geen last van.
Murning! Up!!!

Hier gaat alles goed. Essie heeft half 11 d'r laatste flesjes gehad en vanmorgen om half 9 kwam ze pas weer!!!

Niet normaal hoe lang ze geslapen heeft. Helemaal toppie.

Vanmiddag komen mijn ouders. Mijn moeder gaat Esmée in bad doen. En blijven eten.

Straks de MG vaccinatie halen.
Nala, zou even de naam aanpassen in de nick.

Lekker dat dat op zaterdag kan. MG prik.
zoo Nala, dat is een lange nacht!!!

Lekker hoor.

Vis ; Hier raden ze alleen aan om een halve paracetamol te geven als het kindje last heeft van de prik.

Heb nu inderdaad al dat water bij jullie gezien. Heftig hoor..

Hier is de MG in Ahoy met heeeeel veel kids.

Ze doen het op leeftijd.

Dat betekent dat Kaatje op een andere tijd moet dan Wimpie , Man en ik. ... Hoe we dat gaan doen? Ik ga maandag maar even bellen of het een bezwaar is als we Kaatje bij ons tijdstip doen.

Vanochtend bij de judo wezen kijken. Wat bleek, vandaag waren de clubkampioenschappen, dus volgende week maar weer kijken of Wimpie mee kan doen.

Vanmiddag Naar Rotterdam Airport om mijn zus en moeder in te halen , het is zulk mooi weer, kunnen we lekker vliegtuigen kijken op het terras. Leuk om die twee kleintjes van mijn zus weer te zien.
Vis ; Wimpie en Kaatje kregen pas tandjes toen ze bijna een jaar waren, ze hebben er ook gelukkig nooit zo'n last van gehad.
Pauwie, bij ons in de begeleidende brief van de oproep staat dat als er meerdere gezinsleden deze gelijktijdig mogen komen op het tijdstip van de oudste persoon. Is dat bij jullie anders dan? Er staat ook met klem bij dat je niet hoeft te bellen om tijdstip te verzetten.

Vis; nu al tandjes? Alles kan, maar het is wel heel vroeg. Persoonlijk ben ik nooit zo scheutig met paracetamol. Alissa had veel last van het tanden krijgen (8 mnd bij de eerste) en we hebben wel een of ander smeerseltje in huis gehaalt om erop te smeren, maar paracetamol heeft ze er nooit voor gehad. Hier trouwens ook zetpillen en geen drankje. Maar kwijlen is idd een van de tekenen...mijn favo datn (not..) de hele dag met een zakdoekje achter haar aanrennen.
De oproep voor de MG is gisteren binnen gekomen. Hier ook prikken op volgorde van leeftijd. Huisgenoten zijn als laatste aan de beurt. Om 17.15 mogen wij dus onze prik halen (komt goed uit, want over 3 weken ben ik aan het werk als ik de prik moet halen en kwart over 5 red ik dan wel).

Hier staat trouwens weer in de brief dat als er meerdere huisgenoten een prik moeten hebben, je dan mag kiezen welk tijdstip je het beste schikt en dan mag je dus dan met zijn allen komen. Zo is het dus voor iedereen weer verschillend.
Ik had de brief nog niet gezien, maar klopt inderdaad dat je bij meerdere gezinsleden mag kiezen wanneer je komt..

Wij staan ingeschreven op het adres van mijn zus.... Zij en haar man mogen dus ook voor de prik, omdat ze als het ware ook bij Moppie in huis wonen.

Kwijlen , Check.. Wimpie had hele t-shirts nat.

Wat een heerlijk dagje!!

Ben vanmiddag met de kids naar plaswijk geweest . Het was daar heerlijk rustig. Toen we er naar toe reden kwamen we een invasie aan mama's met bakfietsen vol kinderen tegen die op weg waren naar de Sint die in de plaatselijke winkelstraat langskwam.

Daarna naar het vliegveld. was erg leuk. Mijn kinderen aan de ene kant van het raam en die twee koters van 9 maanden aan de andere kant. er was duidelijk herkenning, zo mooi!!

Man is een heel eind opgeschoten met het "slopen" van de boot.

Hij ligt voor op schema , dat klinkt goed.

Wordt het morgen weer dit weer? Zou wel lekker zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven