Ik vind de verplichtingen van anderen met kerst niet leuk!

09-12-2009 18:15 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal topics gelezen over mensen die balen van de verplichtingen die ze hebben met kerst. Ik snap het, ik houd ook niet van verplichtingen. Gelukkig heb ik ze niet met kerst, maar ik baal wel van de verplichtingen van anderen.

Ik zou zo graag eens kerst willen vieren met vrienden, maar iedereen moet naar ouders en schoonouders. Wij hebben dat niet, dus brengen we de kerst gewoon met het gezin door. Lekker eten, spelletjes doen, filmpjes kijken, best leuk allemaal. Met diverse vrienden vieren we inmiddels 3e, 4e, 5e of 6e kerstdag, maar da's toch anders.

Kortom, er is eigenlijk niks mis met m'n kerst maar toch vind ik het jammer dat niemand met de kerstdagen iets kan doen. Ik weet het, het is onzin, elke dag kan leuk zijn met vrienden (en dat is ook zo), maar toch vind ik het jammer.

Ik vraag me trouwens wel af hoe dat bij mensen gaat die wel kerst met vrienden vieren. Zijn dat ook mensen die geen verplichtingen hebben of schijt aan verplichtingen?
quote:flint schreef op 09 december 2009 @ 21:08:

Bokito, hoezo verveel je je? Kerst met z'n drietjes is toch net als een weekend met z'n drietjes? Of verveel je je dan ook?

Flint vriend is een workaholic en als hij dan gezellig moet gaan doen... hahaha nee wij doen eigenlijk niet zoveel samen met de kinderen, behalve eten oh dit klinkt echt heel stom he :-)

Nee we hadden heel erg het gevoel dat we een gelukkig gezinnetje moesten spelen. We waren 'smiddags al uitgepraat en gingen liever weg, bij anderen gezellig doen

Met oud en nieuw kunnen wij lekker uitslapen (als de jongens dat toelaten) De strijd over het langskomen op nieuwjaarsdag duurde maar heel kort, mijn familie woont ver weg en ik deed er sowieso niet aan. Met kerst zien we de familie van vriend al en heb dan geen zin om ze met nieuwjaarsdag weer te zien. (lees weggerookt worden en naar voetbal/tennis/ander stom programma kijken..)
Ik vraag me wel eens af wat mensen dan "de hele dag" doen als je al vanaf 11 uur op de koffie zit en dan blijft tot en met het hele diner.

Speel je dan de hele dag spelletjes of zo? Of zit iedereen onderuitgezakt op de bank te hangen en et eten?

Wij doen altijd veel cadeau's dus daar zijn we vanaf 13:00 wel even mee bezig, dan een borrel en dan het diner.
AG, wij doen dan spelletjes, dat is leuker met z'n allen dan met z'n 2-en. Vriend zorgt ervoor dat de pc van m'n ouders weer virusvrij is, pakken de fotoboeken erbij of kletsen gewoon lekker. Met mooi weer wandelen we nog een stuk. Maar we gaan eigenlijk wel pas na de middagslaap van zoon, dan zijn vriend en ik elkaar wel zat en hebben we honger
verplaatst naar thuis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven