2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
Even snel, komt straks reageren; hij staat bij de kast!!! Hoera mijn kleine mannetje gaat gewoon staan.

Ohhh wat is dit leuk.

En ohh wat viel hij daarna hard naar beneden.
voor mini mimpje!! wat goed zeg!!!

arme uk ellein! hoe is het nu met hem?

dan even in de ego modus: ik heb nu weer bruin bloedverlies. Ik zal toch niet nu al ongesteld worden? Tis dag 20. lijkt me heel raar. ben al die tijd regelmatig geweest.

Vind het nu toch wel een beetje spannend worden hoor.
oei Teddy....t klinkt spannend. Al heb ik geen idee hoe het precies zit met bloedverlies etc. Ik duim gewoon verder dat het raak is voor je!!

Mijn cyclus is trouwens nu ineens 30 dagen, kan dus best zijn dat we de eisprong niet goed benut hebben deze maand.

Nu vind ik het wel weer lastiger rekenen.
ik moest nog wat data aanpassen in de tabel. welke ook weer?
Ik wil graag op 7 januari Teddy.
Hier trouwens ook twijfels over de tweede prik. Kan niet goed zeggen waarom, maar ik heb ze gewoon. Denk ook dat ik maandag pas een knoop doorhak...
tabel is weer gewijzigd. volgens mij heb ik alle data gevonden

twijfel ook mimpje. vandaag nog even gevraagd op cb. zij volgen advies van ggd om 2x te prikken. ik neig nu nog het meest naar niet prikken. 7 januari krijgt ze ook weer een vaccinatie op het cb. vind dat ook wel ff genoeg naalden dan. daarnaast wil ik haar de bijwerkingen besparen. aan de andere kant wil ik ook geen risico's lopen. Wel merk ik dat mini sinds de prik anders is. ze is niet zichzelf. kan toeval zijn natuurlijk, maar vind het wel frapant
Ff kort op iPhone, want ben moe. Sinterkerstborrel gehad op het werk en daarvoor hele dag gewerkt. Was supergezellig en ik heb nog anderhalf uur achter de bar gestaan. Druk maar leuk. Stamppotbuffet en toetjesbuffet gehad.

Ogg en mimpje, knuffel en beterschap!

Mimpje, kan mini nu al staan? Wat snel!

Teddy, spannend! Ik had ook bruin bloed toen ik zwanger was. Heb je dit normaal nooit?

Floortje, ook spannend dus!

Ik ga geen tweede prik halen en ben blij dat mini niet hoeft. Ben er ook ziek van geweest of het was toeval.

Slaap lekker allemaal. Morgen vrij omdat ik vandaag gewerkt heb. Joepie!
Ha meiden,

kom nog even zwaaien! Ga lekker weekend vieren. Vanavond eerst nog even naar het CB geweest. Meisje wederom keurig exact op de gemiddelden-lijn (72 cm, 8500) prima dus! Wat is moeder zijn toch een idioot iets. Waarom is het toch zo leuk om te horen dat meisje het zo goed doet en erg 'voorlijk' is in haar ontwikkeling (aldus de CB arts)? Ten eerste is het volstrekt geen verdienste van mij en ten tweede zegt het allemaal helemaal niks. En toch zit ik te glimmen van trots als zo'n enorme muts dat zegt en ik was altijd zo'n lekker nuchter typje!!!

Hier wordt prik nummer 2 wel gewoon gehaald. Ik heb hem al binnen en meisje krijgt hem begin van de week. De eerste prik biedt 40% bescherming, met de tweede erbij 70%. Ik vind de eerste prik zo zinloos als je de tweede niet haalt, en ik vind het zonde als het voor niets geweest is. Dus dan maar the full monty! Zelfs al is mini er wel echt aardig ziek van geweest. Wil gewoon het risico toch niet lopen....

Floortje, nog spannend dus! Zeg, mocht ik nou echt heeeeel spannend nieuws gaan missen in mijn afwezigheid, dan verwacht ik natuurlijk wel een smsje he?!? Ik duim meid....

Teddy, zoals je je misschien herinnert hebben wij een paar weken geleden ook een tijd achter elkaar bal gehad 's nachts. Wat het nou was? Ze was koorstig en er kwamen inderdaad ook tanden, maar ik weet niet of dat nou echt de oorzaak was. Toch een fase op een of andere manier? Wij zingen dan altijd a la Annie M.G. tegen elkaar: 'Kom, lief, het is maar tijdelijk, het zal wel weer over gaan' Maar als je er midden in zit is het knap lastig om te accepteren dat het eens zo makkelijke slapertje plots zo moeilijk doet!! Vind het trouwens plaatsvervangend spannend voor je, het is toch een wat vreemd verhaal....

Rossia, ik zal eens kijken of zo'n badje iets voor ons is. Wie weet! Hier dus inderdaad foto's gemaakt, ik ben er nog steeds heel blij mee. Heb echt hele mooie foto's van mezelf inclusief buik, en ook van mij en Michman samen. Echt een heel leuk aandenken! Zo'n gipsen buik leek mij ook wel erg grappig, maar ook wel een 'sta in de weg'. Hangt er dus van af of je er een leuk plekje voor hebt denk ik!

Arme OGG... heb met jullie te doen! Knuffel en veel beterschap voor jullie!! En geen gekke dingen over mini in je hoofd halen hoor, dat zit echt wel goed allemaal.

Ellein, ik heb je schema maar weer opgeslagen voor 'je weet nooit'. Thanx! En werk ze morgen!! Komt er ook weer een vrije dag voor terug? Sterkte met je koortsige ukje!

Mimpje, stoere man heb je! Maar dat wisten we al natuurlijk Die mini-Teddy is toch maar een geluksvogel. Groot plotseling he?! Ik verbaas me de laatste weken zo over hoe hard het gaat! En dat hard vallen, ook dat is herkenbaar

Jobje, ook al geen tweede prik halen lees ik? Mag ik vragen waarom niet dan? Voor mij was de beslissing echt: of allebei, of helemaal niks. Want maar 1 is ook zo net niks. Maar ben wel benieuwd naar jouw (en andere) overwegingen om voor maar 1 te gaan!
michigan je hebt wel gelijk hoor over die prik. en eigenlijk moet ik hem ook gaan halen, want stel toch dat...? Maar waarom weer die ellende op de hals halen? als ik zag hoe lamlendig mini zich voelde die dagen erna is, moet ik het dan toch doen? Ja, zegt een groot deel van mijn verstand, nee zegt mijn gevoel. Het kan ook best zijn dat ze dit keer geen last krijgt, misschien voelde ze zich al niet al te lekker de vorige keer.

naja we denken nog even....

ga lekker genieten van je weekend! heerlijk hoor

Jobje ja dat herinner ik me nog dat jij het ook had. Maar was dat niet op de dag dat je eigenlijk ongesteld moest worden? of ook in de week ervoor? En nee ik heb het nog nooit gehad dit.

Zo met mini naar haar eerste 'muziekles'. ben erg benieuwd hoe ze het gaat vinden.
hoi meiden

even snel want moet zo weg. Ik ben nog niet ongesteld. Is nu officieel wel vrij laat want meestal begint het op dinsdag al te rommelen.

Maar ik heb wel buikpijn, het komt en gaat maar zijn echt krampen hoor. Dus denk zelf dat het vanavond ofzo gaat beginnen. Ik hoop wel snel want ik heb echt geen zin om ongesteld te zijn onderweg ofzo.

Michigan, hehehehe ik gok niet op spannend nieuws hoor maar zal ik je anders smsen?? Moet je wel je nummer geven...

gisteren heerlijk verwend en het was ook een gezellige avond!

x Floortje
Floortje, het wordt nu idd wel spanend hoor! Ik hoop voor je dat je ongsteldheid wegblijft!!!

Teddy, ook jij maakt het nu wel erg spannend hoor. Veel plezier trouwens zometeen bij mini's eerste muziekles.

Ik hou het even kort, want ik duik snel weer terug mijn bedje in.

Wij hebben weer een draak van een nacht achter de rug. Mini heeft tot half 3 gespookt en gespuugd. (wasmachine draait echt overuren hier) Daarna sliep hij gelukkig wel eindelijk, maar hij bleef erg onrustig. Manlief is u even met mini naar de huisarts, die wilde mini toch even zien. En hij heeft vandaag de dag vrij genomen om voor ons te kunnen zorgen.

En gisteravond heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en toch zo'n pilletje tegen misselijkheid genomen. Ik was echt weer heel beroerd en had ook moeten spugen en zat er gewoon echt even helemaal doorheen. Of het echt iets heeft geholpen? Ach, ik weet het niet hoor, ik ga er maar even vanuit dat ik zonder pilletje nu nog misselijker was geweest

Ik maak even van het moment gebruik om te stomen (dat is er met de zorg voor mini de afgelopen dagen bij ingeschoten en mijn holtes doen nog steesd pijn) en duik dan weer lekker mijn bedje in. Even lekker bijslapen, dan zie ik het straks vast allemaal weer veel zonniger in. Misschien nog tot vanmiddag meiden!

X OGG
OGG, het gaat nog niet echt de goede kant op bij jullie dus. Ik hoop dat het stomen wat heeft geholpen, en dat de pilletjes ook gaan werken. Komen jullie nog weer "onze" kant op? Dan vind ik dat we maar even moeten meeten op straat of op de kerstmarkt ofzo!

Mimpje, hoera voor de kleine man! Staan is gaaaaffff!!!!!!!! Kan me voorstellen dat je zit te glunderen van trots, we zijn tenslotte allemaal mutsenmama's geworden zoals michigan zegt . Hoe gaat het nu met hem? Slaan de medicijnen al aan of kan dat niet zo snel?

Rossia, bijna weekend . Ik tel lekker met jou mee af, en met Vera ga ik van uit. Vanavond the evening toch?

Michigan, wat doet jullie meid het goed! En ik herken het gevoel van trots helemaal hoor. Alles wat die kleintjes doen is zooooo geweldig. En zooooo knap en je denkt dat geen enkel ander kind van die leeftijd dat al kan, tot je om je heen kijkt en ziet dat het toch allemaal wel mee valt met hoe knap het is . Gelukkig heb ik geen last van jaloezie als ik zie dat een ander kindje bijvoorbeeld al kan lopen. En al dat vergelijken wat er gebeurt, brrrrr, die van mij kan al dit, oh, maar dit van mij kan al dat. Knap he? Goh, kan die van jou nog niet dit????? Pffffffffffff gelukkig zijn wij niet zo onderling.

Floor, bah, het is niet fijn om in deze onzekerheid te zitten. Maar toen ik zwanger was had ik juist het gevoel dat het niet gelukt was. Ik voelde "niks" eigenlijk. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, dit is niet leuk. En dan het liefst positieve duidelijkheid.

Teddy, je moet even hoofdstuk 27 lezen en dan onderaan de pagina , daar staat het! Oh, je maakt het wel spannend hoor. Het lijkt best positief toch? Duimen draaien hier! Dat wordt een wijnloze kerst voor jou .

Uk is weer koortsvrij. Hij heeft vannacht ook super geslapen, ik heb hem om 8.15 wakker gemaakt. De kies is nog niet door helaas.

Nu aan het werk. Ik doe het mooi rustig aan, vanmiddag nog 1 afspraak op kantoor en 1 er buiten, daarna lekker naar huis, weekend vieren met mijn mannen
Jakkes, wat ben ik blij dat met deze schermresolutie de kerstengel niet zichtbaar is!
Meisjes even een snelle *zwaai*. Ik ben heel druk en vanavond inderdaad gelijk door naar restaurant en de bios

Meld me morgen weer!

X voor jullie allemaal
OGG wat een ellende. wel fijn dat manlief voor jullie komt zorgen vandaag. verstandig om even met mini naar de huisarts te gaan. stoomze! hopelijk knap je er iets van op

ellein werkze! fijn dat uk weer koortsvrij is. Geniet van je weekend straks. Zal eens in het boek bladeren naar hoofdstuk 27. daar was ik nog niet.

Mini heeft echt genoten van de muziekles. Was erg leuk. klappen, liedjes zingen, met belletjes rinkelen. Ze is wel erg hard op haar hoofd gevallen, Ze stond bij een trommel net even los en die werd weggehaald. Ze hadden alleen niet door dat mini niet langer dan 5 seconden los staat dus die kukelde ze ondersteboven. met een knuffel en een liedje was het weer over, maar ze heeft nu wel een bult op haar hoofd. Maar ondanks dat gaan we voplgende week gewoon weer.

Vanmiddag ga ik een heuse appeltaart bakken. Morgen vieren mijn moeder die woensdag jarig was en ik die aankomende woensdag jarig is, samen onze verjaardagen. ik heb beloofd een taart te bakken. Zal mij benieuwen hoe hij smaakt morgen.

Ik wacht nog steeds in spanning af voor wat er komen gaat. Ga me nergens op verheugen (jaja... ) nog een paar dagen geduld
hee meiden, rustig hier vanmiddag!

Zo te lezen iedereen druk met van alles en nog wat (is de taart gelukt Teddy? )

Teddy, een gezellig weekend dus voor jullie. En wat klinkt dat leuk zeg, die muziekles!! Jammer van t valpartijtje, maar zo te horen was ze er snel overheen.

Wat gaaf Mimpje, jullie mini staat!! Dat moet inderdaad echt een mooi moment zijn. had je fotocamera in de aanslag? Vast niet, dat soort momenten komt natuurlijk altijd onverwacht.

Michigan, heerlijk toch om zo trots te zijn op je kind. Zelfs als t 'alleen maar' gewoon groeit en doet. Die van ons doet nog niet zoveel bijzonders, maar ik ben zo dol en trots op haar, gewoon omdat ze er is en ik haar moeder ben.

Veel plezier dit weekend, maar je bent nu natuurlijk al daar hahaha..

Rossia, veel plezier vanavond! Vertel je me even waar je gegeten hebt, als t in ons hometown was?

Floor, nou, niets aan die spanning toch? Al hoop en duim ik natuurlijk dat je hartstikke zwanger bent, maar die kans achtte jij toch al vrijwel nihil? Dan maar ongesteld worden, dan ben je het inderdaad niet tijdens jullie tripje!

Ellein, lekker op tijd naar huis vandaag, groot gelijk! Fijn dat ukje dus niet ziek is geworden, ging hij vandaag extra uren naar t kdv, of kon je hem naar je (schoon)ouders brengen?

OGG, nounou, t wil bij jullie in huis nog effe niet beter gaan dus? Ik hoop echt dat de kleine, maar ook jij je snel beter voelt want dit is ook niks hoor.

Hier is het echt dubbel en dwars genieten van mijn mamadag. Had gister niet echt een leuke werkdag en stond ook nog eens 1,5 uur in de file. Dus kwam min of meer huilend van de vermoeidheid thuis en heb eerst maar eens uitgebreid geknuffeld met mijn meisje. Wat kun je daar dan van genieten zeg! Ze slaapt nu ook echt vrijwel iedere nacht door; fgelopen nacht zelfs van 21.00 tot 7.15 uur! En dan wordt ze zo vrolijk wakker en begint meteen naar me te lachen en te brabbelen.. zo lief! En vandaag precies 4 maanden, t gaat snel.
Rossia, have fun vanavond!

Teddy, ah wat zielig voor mini, een bult op haar hoofd . Gelukkig heeft ze verder genoten van de muziekles. Lijkt me ook best leuk voor die kleintjes, allemaal leuke geluidjes.

Missc, wat een rotdag heb jij gister gehad. Ik kan me helemaal voorstellen dat je mini bij thuiskomst heerlijk hebt geknuffeld, dat doet je dan weer goed! En wat slaapt ze goed door. Ze weet natuurlijk dat mama dat fijn vindt nu mama weer werkt . Ontzettend slimme mini hebben jullie zeg! 4 maanden alweer........ time flies! Voor je het weet staat ze net als minimimp aan de kast.
hoi meiden,

pff nog steeds geen nieuws hier. Ik vind het misschien een heel klein beetje spannend nu. Ik weet het gewoon niet hoor. Heb af en toe wat kramp maar is steeds binnen 5 min weer weg.

Nou ja we wachten maar af, zou wel het ultieme kerstcadeau zijn.

x Floortje
floortje waarom koop je niet gewoon een test? dan weet je het toch...? snap dat dan de teleurstelling misschien harder aankomt, maar waarom jezelf zo kwellen tot maandag?
Weekend!! Eindelijk!

Michigan, je leest dit niet meer maar ik hoop dat je een leuk weekend hebt. Hopelijk hou je het droog. Qua tips voor het ziekenhuiskoffertje... volgens mij heb ik ooit mijn lijstje op de mail gezet. In ieder geval de fotocamera en telefoon niet vergeten (incl. extra batterijen en opladers etc). Ik kwam met een hele volle koffer het ziekenhuis in, maar heb eigenlijk alleen mini’s kleertjes en extra sokken gebruikt. En schone kleren. Verder ging de koffer vol met ongebruikte spullen weer terug naar huis.

Onze mini was ruim 7 pond en ook hier heel lang maatje 50 gebruikt.

Hee, onze mini’s zijn ongeveer even lang en zwaar! Hier 73.2 en 8420 gram. En dus ligt ze qua gewicht iets onder de gemiddeldelijn bij ons.

Floor, jij maakt het wel heel spannend zeg! Misselijk en nog geen bloed... Hoofdpijn staat niet op mijn symptomenlijst, integendeel. Ik duim, duim, duim.

Heeft Sinterklaas mooie kadootjes voor je achtergelaten?

Teddy, ik heb gelezen dat ze rond deze tijd hun grenzen gaan verkennen. Tot hoever kan ik gaan? Wij hebben ’s nachts geen last, onze schone slaapster horen we niet, maar overdag test ze duidelijk wat we wel of niet van haar pikken. Of misschien toch haar tandjes?

Wij gaan denk ik ook gewoon de 2e prik halen. Mini heeft er niet veel last van gehad en zoals Michigan al zegt: anders is het zonde van de 1e prik.

Volgens mij is de groei van mini niet heel slecht hoor. Ze was altijd een kilo lichter dan die van ons en nu amper 800 gram. Ze begint heel langzaam in te lopen. Geen zorgen dus!

Ook voor jou duim ik! Spannend hoor. Bakze trouwens!

Rossia, ik heb geen fotoshoot gedaan en verder ook geen knutselwerkjes op mijn buik. Ik wil bij een eventuele volgende zwangerschap een fotoshoot laten maken van mijn buik samen met mini.

Och och OGG, wat klinkt dat als een vreselijke ziekenboeg bij jullie thuis. Ik hoop dat zowel mini als jij je snel beter voelen. Ga je nog door met die pilletjes? Misschien moet je het langer gebruiken om het effect te merken? Beterschap!

Ellein, bedankt voor je schema. Ik zie dus dat jullie alleen ’s ochtends nog warme melk met pap geven. Lijkt een beetje op ons eetschema, alleen de hoeveelheden zijn hier iets kleiner. Ze drinkt meestal maar 150-175 ml pap ’s ochtends en 1 boterham vindt ze ook genoeg. Wat slaapt uk lang aan 1 stuk. Hoe doe je dat als je eens de deur uit gaat? Doe je dat ’s ochtends of eind van de middag? Onze mini is nog steeds een veelslaper. Zo’n 2 a 3 slaapjes per dag, soms wel van 2 uur per keer.

Hoera voor mini-Mimpje! Nu wordt het oppassen geblazen, nu kan hij overal bij. Hoe is het met de gezondheid van mini?

Jobje, stamppottenbuffet... Hadden ze hier ook vorige week met een cursus. Was ik blij dat ik voor het eten wegging! Als ik het me goed herinner hou jij ook niet van stamppot toch?

Lekker aan het genieten van je mamadag?

Missc, wat fijn dat het slapen zo goed gaat. Ook na de meest vervelende werkdag word je een stuk vrolijker van zo’n ukkie he? Ik ken het...

Een heerlijk rustig weekend voor de boeg. We gaan denk ik op zoek naar autostoeltjes en moeten nog wat andere praktische dingen hebben. Voor de rest lekker uitrusten. Fijne avond!
goedemorgen allemaal

michigan ik hoop dat je lekker aan het genieten bent. hier is het ijzig koud en de zon schijnt. heerlijk winterweer dus.

vera succes met de stoelenjacht. weet je al een beetje welke je wilt?

missc, wat heerlijk die nachten van jou. Hier de afgelopen 2 nachten weer zonder problemen, we hebben weer hoop

mimpje hoe gaat het nu met mini? werken de medicijnen een beetje?

mini was vanmorgen al om half 7 wakker, toen hebben we in alle vroegte samen een taart gemaakt. gisteren kwma het er niet van. Hij ruikt heerlijk. of ie ook lekker smaakt weet iik niet. de bodem wilde niet helemaal lukken. Toen hebben we een mooi kliederschilderij gemaakt voor oma. Heb al boodschappen gedaan. keuken is weer schoon. jeetje en het is pas kwart over 10. zo nog even stofzuigen voor mini weer wakker wordt en dan op naar de verjaardag.

floortje hoe is het?
Zo teddy lekker actief! Mini was hier ook om 6.30 wakker (en om 1 , 3, 3.30, en 4 uur) Dan ga ik er niet gelijk uit hoor.

Fijne dag vandaag!

De medicijnen slaan nog niet erg aan, maar we moeten het ook een week geven dus dat klopt.

Wij gaan de stad, min heeft geen kleren in maatje 74 en daar begint hij langzaam in te komen.

Vind ik helemaal niet erg. Shoppen!!!

Fijne dag allemaal.
hoi meiden,

helaas helaas het mag weer niet zo zijn. Vanmorgen beetje bloederige afscheiding, meestal is dit het begin dus tja. Wel een flink aantal dagen te laat maar het is er nu.

Vind het wel weer erg jammer hoor was toch wel het ultieme cadeau geweest. Maar geloof dat manlief er meer moeite mee heeft dan ik, hij wordt iedere keer zo stil. Soms durf ik het haast niet te zeggen dat het weer niet gelukt is. Ik vind het ook zo erg voor hem, hij zou echt zo'n ontzettend lieve papa zijn.

bah en nu heb ik toch een brok in mijn keel...
Teddy, jij vroege vogel! Veel plezier met jullie verjaardagsfeest. Ik hoop dat de taart smaakt

Vera, uk is nooit zo'n lange slaper overdag geweest. Nu hij nog maar 1x overdag slaapt maakt hij meestal wel een ruk van 2 uur. Wij gaan nu meestal 's ochtends op pad en zorgen dat we rond 12.00 weer thuis zijn. Maar het is even kjiken hoe het gaat als we bijvoorbeeld 's middags op bezoek gaan en dan ook nog een uur moeten rijden. Om nou om 16.30 aan te komen is ook niet wat. Ik denk dat we dan uk maar in de auto laten slapen. Een keertje wat korter kan hij ook wel tegen gok ik zo.

Fijn weekend! Shopze.

Floor, hoe is het met jou?

Rossia, hoe was het gisteravond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven