Gezondheid alle pijlers

Donor Ja/Nee

12-12-2009 23:34 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Ja, maar geen bloeddonor, dat mag ik niet.
Ja. Ook bloeddonor. Stamceldonor. En misschien eiceldonor.
maxem, dat laatste vind ik echt heel dapper. Mijn eitjes willen helaas het nog niet echt lekker doen dus geloof niet dat deel van mij bruikbaar is.
Ja! Helaas geen bloeddonor omdat ik dat niet mag (medicijnen)
Ja! Na mijn dood mag alles eruit en eraf en naar iedereen die het mag ontvangen. Dat ze maar heel veel plezier beleven aan al mijn organen, huid, hoornvlies, etc.

En ik dan mooi met oogjes dicht en volgestopt met watten in de kist. Ik word nu al blij met de gedachten dat ik zo'n verschil zou kunnen maken voor iemand na mijn dood.

Ben hele troste bezitter van een donor codicil, etc.
ja
quote:Petrokia schreef op 13 december 2009 @ 00:33:

Ja! Na mijn dood mag alles eruit en eraf en naar iedereen die het mag ontvangen. Dat ze maar heel veel plezier beleven aan al mijn organen, huid, hoornvlies, etc.

En ik dan mooi met oogjes dicht en volgestopt met watten in de kist. Ik word nu al blij met de gedachten dat ik zo'n verschil zou kunnen maken voor iemand na mijn dood.

Ben hele troste bezitter van een donor codicil, etc.Precies, die gedachte maakt mij ook blij, dat ik iemand kan helpen, of zelfs kan redden!!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Hier ook al jaren donor.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Ja. En plasmadonor.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Ja.

Vriendin niet want misschien bestaat reincarnatie en dan zou je in je volgende leven dat ene orgaan kunnen missen dat er uit gehaald is...
Beklaag je niet over de duisternis, steek een kaars aan.
Ja, al jaren.

Hoewel ik eigenlijk van mijn vader ook wel wist dat hij donor was, was het toch even een (kleine) schok toen het twee weken geleden ineens heel dichtbij kwam...

Helaas waren geen van zijn organen of netvlies bruikbaar.

Hoewel ik zelf ook donor ben, voelt het van een kant toch ook "prettig" dat er niet meer in zijn lijf is gesneden, van de andere kant ontzettend jammer dat er niets meer bruikbaar was.

Heel dubbel dus....
Ik heb zo'n 25 jaar met een donorcodicil op zak gelopen, maar nu heb ik de optie gekozen dat mijn nabestaanden mogen beslissen.
anoniem_10567 wijzigde dit bericht op 13-12-2009 01:17
Reden: time flies....
% gewijzigd
quote:loomii schreef op 13 december 2009 @ 01:13:

Ik heb zo'n 20 jaar met een donorcodicil op zak gelopen, maar nu heb ik de optie gekozen dat mijn nabestaanden mogen beslissen.

Nu het ineens zo dichtbij kwam, ben ik ook geneigd voor deze optie te gaan....

(al weet ik zeker dat we dan ook "ja" hadden gezegd, maar toch)
Vreemd dat mensen dan trots zijn op een ander, ik bedoel, wat maakt dat nu uit en zitten we hier allemaal om de morele waardering van de ander?

Nee overigens. En dat hangt niet samen met voorgaande opmerking omdat ik me daardoor geen minder goed of slecht mens voel (wie bepaalt dat).
Hercke, niet dat reincarnatie bestaat maar de believers menen toch dat je 'ziel' wordt gereincarneerd? Wat dan als je blind wordt, word je dan een mol? En van man en vrouw kan niet?

Ik heb zo'n 25 jaar met een donorcodicil op zak gelopen, maar nu heb ik de optie gekozen dat mijn nabestaanden mogen beslissen.Ik ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja

en sinds ik weet dat kinderen vanaf 12 mogen registreren, heb ik het er weer met m'n dochter over gehad. Zij wil ook, dus wordt ze ook geregistreerd donor.
Later is nu
Ja, al 20 jaar.
Vanaf mijn 18e...ze mogen al mijn onderdelen hebben. Ik heb veel vel in de aanbieding
Een aantal jaren geleden hebben we toch al een formulier ingevuld waarin je aan kon geven of je wel of niet donor wilde worden en welke onderdelen je wel of niet wilde laten hergebruiken? Er staat mij nog iets bij dat je ook kon kiezen of je ledematen wilde afstaan. Ik hoor en lees er namelijk nooit meer iets over.
Zie QR
Iemand die wel donor is, is niet beter dan een ander of zo hoor, wat mij betreft. Zelf weten.

'Leven en laten leven', ook na de dood, is mijn motto.

Ik heb zo'n 25 jaar met een donorcodicil op zak gelopen, maar nu heb ik de optie gekozen dat mijn nabestaanden mogen beslissen.Wil ik ook, maar hoe kan je dat aangeven? Moet je dan op www.jaofnee.nl eerst 'ja' kiezen en kan je daarna nog ergens aangeven aan welke nabestaande ze het moeten gaan vragen?
Mijn nabestaanden mogen kiezen, maar ik neem aan dat ze voor "ja" kiezen (als het mijn man en kinderen zijn).

Ik wil wel geen huid en ogen...vind ik een "eng" idee.

Ik wil nog "heel" in de kist liggen. Kan verder niet uitleggen waarom.

Ik ben geen bloeddonor vanwege mijn ziekte. Maar zou dat wel zo doen (hier totaal geen angst voor naalden).

Over ruggenmerg denk ik nog na. Zou het wel willen, maar heb nog geen stappen ondernomen.

Eicel zou ik nooit doen, tenzij aan een hele goede vriendin.

Verder heb ik, denk ik, niet zoveel bruikbaars in de aanbieding.
quote:Puzzel schreef op 13 december 2009 @ 09:52:

[...]

Wil ik ook, maar hoe kan je dat aangeven? Moet je dan op www.jaofnee.nl eerst 'ja' kiezen en kan je daarna nog ergens aangeven aan welke nabestaande ze het moeten gaan vragen?Misschien dat je dat op de site www.donorregister.nl kunt zien.

Hier in huis hebben wij het op de papieren versie aangegeven.

Lang geleden
Op mijn 16e liep ik al rond met een codicil en inmiddels ben ik al jaren geregistreerd officieel geregistreerd als donor. Ik ken drie personen, waaronder een jong kind, die niet meer op deze aardbol rond zouden lopen zonder een donororgaan.

Voor al diegenen die zich nog niet hebben geregistreerd:

http://www.donorregister.nl/ Let op, daarvoor moet je wel je DigiD bij de hand houden.

Ik ben groot voorstander van Actieve Donor registratie.

Waarom: Onderzoek heeft uitgewezen dat een groot deel van de 60% niet-geregistreerde Nederlanders wel bereid is om zijn of haar organen af te staan, daarom is een aanpassing van het huidige systeem noodzakelijk. Het kabinet en de Tweede Kamer hebben de invoering van het Actieve Donor Registratie (ADR) systeem in 2005 en 2008 afgewezen, ondanks dat onderzoek uitwijst dat 75% van de Nederlanders voor het Actieve Donor Registratie (ADR) systeem is, dus het wordt tijd dat de democratie gaat spreken.

Teken de petitie voor ADR op:

http://www.2miljoenhandtekeningen.nl/home

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven