Hoe makkelijk is jullie kat?
maandag 14 december 2009 om 11:46
Hallo,
Ik heb een hele lieve en makkelijke BKH. Ze past zich makkelijk aan, vind het leuk om te reizen en springt met plezier in haar transport koffer..
Omdat ik maar één kat heb en het weekend veel van huis ben gaat ze regelmatig een weekend logeren bij mijn ouders...
Dit omdat ik haar niet een heel weekend alleen wil laten...
Kat vind het leuk en mijn ouders samen met hun dieren vinden het helemaal gezellig...
Toch vraag ik mezelf af kan ik dit wel maken naar mijn kat toe?
I
Ik heb een hele lieve en makkelijke BKH. Ze past zich makkelijk aan, vind het leuk om te reizen en springt met plezier in haar transport koffer..
Omdat ik maar één kat heb en het weekend veel van huis ben gaat ze regelmatig een weekend logeren bij mijn ouders...
Dit omdat ik haar niet een heel weekend alleen wil laten...
Kat vind het leuk en mijn ouders samen met hun dieren vinden het helemaal gezellig...
Toch vraag ik mezelf af kan ik dit wel maken naar mijn kat toe?
I
maandag 14 december 2009 om 11:49

maandag 14 december 2009 om 11:49
maandag 14 december 2009 om 11:50
Lijkt me verder geen probleem dan, toch? Als je kat gelukkig is...?
Zou vervelender zijn als je de kat steeds het weekend alleen zou laten, dát zou ik dan weer zielig vinden.
Niet te druk maken joh!
Geen idee hoe die van mij erop zouden reageren. Als wij zelf weg zijn (vakantie) komt er altijd iemand in ons huis om op ze te passen, ze hebben zelf dus nog nooit ergens anders gelogeerd.
Zou vervelender zijn als je de kat steeds het weekend alleen zou laten, dát zou ik dan weer zielig vinden.
Niet te druk maken joh!
Geen idee hoe die van mij erop zouden reageren. Als wij zelf weg zijn (vakantie) komt er altijd iemand in ons huis om op ze te passen, ze hebben zelf dus nog nooit ergens anders gelogeerd.
mittens wijzigde dit bericht op 14-12-2009 11:53
Reden: even antwoorden op de vraag is ook wel aardig ;)
Reden: even antwoorden op de vraag is ook wel aardig ;)
% gewijzigd
maandag 14 december 2009 om 11:51

maandag 14 december 2009 om 11:51
MijN RD's
(duurde een tijd voor ik door had wat een BKH was....) zijn ook heel makkelijk. Hoeven niet in de reismand omdat ze op de achterbank van de auto blijven zitten feitelijk en gaan ook altijd uit logeren. Kunnen goed met andere katten honden (hebben we zelf niet overigens maar veel vrienden wel en dat gaat prim) en kleine kinderen. En als ik bij de dierenarts 'hop' zeg en op de behandeltafel klop dan springen ze er zelf op
Dus als jouw kat het 'leuk' vind, waarom moet je je dan schuldig voelen? Zolang hij zijn natje en droogje maar krijgt vind ie 't wel goed blijkbaar.

Dus als jouw kat het 'leuk' vind, waarom moet je je dan schuldig voelen? Zolang hij zijn natje en droogje maar krijgt vind ie 't wel goed blijkbaar.
maandag 14 december 2009 om 11:52
Da's toch prima? Mijn kat is ook heel makkelijk, maar wel zolang hij thuis is, hij houdt er helemaal niet van om te reizen of om ergens anders te zijn. Maar alleen zijn vindt-ie volgens mij helemaal niet erg, dus ik laat 'm liever een nachtje alleen dan dat ik 'm ergens mee naartoe neem. Gewoon kijken naar wat je kat het fijnst vindt, en zo lang ze nog zelf in haar reismand stapt, lijkt het me heel duidelijk dat ze geen enkel probleem heeft met de logeerpartijen.
maandag 14 december 2009 om 12:00
BKH is idd britse korthaar...
Vaker thuis blijven is idd geen optie...
Heb een al een hele poos een relatie... Om het weekend zien we elkaar... Kat mee naar vriend nemen is ook mogelijk alleen moet ze dan anderhalf uur in de transport koffer zitten...
Nu vind ze reizen leuk maar ik wil niet dat ze daar een hekel aan gaat krijgen.
Dus om antwoord te geven op de vraag tegenover wie voel je je schuldig? Eigenlijk dus naar kat en ouders toe...
@ Oriane, hoe heb jij je kat geleerd dat die achter in de auto blijft zitten en hoe heb je dat durven proberen?
Vaker thuis blijven is idd geen optie...
Heb een al een hele poos een relatie... Om het weekend zien we elkaar... Kat mee naar vriend nemen is ook mogelijk alleen moet ze dan anderhalf uur in de transport koffer zitten...
Nu vind ze reizen leuk maar ik wil niet dat ze daar een hekel aan gaat krijgen.
Dus om antwoord te geven op de vraag tegenover wie voel je je schuldig? Eigenlijk dus naar kat en ouders toe...
@ Oriane, hoe heb jij je kat geleerd dat die achter in de auto blijft zitten en hoe heb je dat durven proberen?
maandag 14 december 2009 om 12:03
Ik heb ook een kat gehad die overal mee naar toe ging. Idd, weekend naar mijn ouders: poes mee. Ik reisde toen nog met openbaar vervoer en de poes zat dan in de trein op het tafeltje naar buiten te staren. Buiten hing ze in sjaal om mijn nek onder mijn jas.
Ze ging ook mee op vakantie, een week zeilen. Ze is ook een keer wezen logeren bij mijn moeder toen ik een week wegging en ze niet mee kon. Ze heeft toen de hele week op zolder onder het bed gezeten, tot ze mijn voetstappen op het tuinpad hoorde. Toen speerde ze de trap af en vloog regelrecht mijn armen in.
Sommige katten zijn meer aan hun mens dan aan hun huis gehecht.....
Ze ging ook mee op vakantie, een week zeilen. Ze is ook een keer wezen logeren bij mijn moeder toen ik een week wegging en ze niet mee kon. Ze heeft toen de hele week op zolder onder het bed gezeten, tot ze mijn voetstappen op het tuinpad hoorde. Toen speerde ze de trap af en vloog regelrecht mijn armen in.
Sommige katten zijn meer aan hun mens dan aan hun huis gehecht.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
maandag 14 december 2009 om 12:04
Mijn HTK's ,de oudere katten, waarvan er nu een pas overleden is, waren/ zijn supermakkelijk. Gingen gewoon mee als we een huisje huurde. Toen we nog een stacaravan hadden gingen ze ook mee als we langere tijd gingen.
Een kennis van mij heeft mij ooit hogelijk verbaasd dat ze naar de dierenarts moest om de nageltjes van haar kat te laten knippen, die jodokussen van mij blijven gewoon op schoot zitten als ik dat doe.
Ik heb sinds het voorjaar 2 jonge katten, dus het is afwachten hoe die gaan reageren op logeerpartijen maar ik denk dat als je er zelf relaxet mee omgaat dat al het halve werk is.
Een kennis van mij heeft mij ooit hogelijk verbaasd dat ze naar de dierenarts moest om de nageltjes van haar kat te laten knippen, die jodokussen van mij blijven gewoon op schoot zitten als ik dat doe.
Ik heb sinds het voorjaar 2 jonge katten, dus het is afwachten hoe die gaan reageren op logeerpartijen maar ik denk dat als je er zelf relaxet mee omgaat dat al het halve werk is.

maandag 14 december 2009 om 12:06
Ik verwacht niet dat mijn siamees en blauwe rus rustig op de achterbank blijven zitten, zeker niet met zijn tweetjes. Ze rennen voortdurend achter elkaar aan en zitten elkaar constant uit te dagen en willen graag spelen, ze zijn sowieso heel erg actief.
Bovendien beginnen ze beide te miauwen zodra ik de motor aanzet. Bij die blauwe rus is dat nog wel te verdragen, maar die siamees houdt het langer vol dan ik.
Bij de dierenarts gedragen ze zich doorgaans voorbeeldig, dat komt vooral door de combinatie nieuwsgierigheid en angst. Niet doordat ze zo'n rustige natuur hebben of omdat ze zo welopgevoed zijn.
Maar behalve naar de dierenarts hoeven mijn katten nooit ergens heen eigenlijk.
Bovendien beginnen ze beide te miauwen zodra ik de motor aanzet. Bij die blauwe rus is dat nog wel te verdragen, maar die siamees houdt het langer vol dan ik.
Bij de dierenarts gedragen ze zich doorgaans voorbeeldig, dat komt vooral door de combinatie nieuwsgierigheid en angst. Niet doordat ze zo'n rustige natuur hebben of omdat ze zo welopgevoed zijn.
Maar behalve naar de dierenarts hoeven mijn katten nooit ergens heen eigenlijk.
maandag 14 december 2009 om 12:10
Mijn beide katten zijn ook heel makkelijk. Zijn vorige week ook gewoon meegeweest naar een vakantiepark...lekker eekhoorns kijken uit het raam
Het reizen zijn ze niet dol op, dus ik ga binnenkort op zoek naar een goede bench voor achter in de auto. Zo'n koffertje is te klein als ze er vaak in gaan vind ik.
Het reizen zijn ze niet dol op, dus ik ga binnenkort op zoek naar een goede bench voor achter in de auto. Zo'n koffertje is te klein als ze er vaak in gaan vind ik.

maandag 14 december 2009 om 12:14
Eekhoorns kijken uit het raam? Mijn siamees had zich waarschijnlijk door het kozijn heengevreten en de eekhoorn gepakt. Ik zou in ieder geval gek worden van het gepeeuw om naar buiten te mogen, ook van die rus.
Zijn mijn katten nou zo fanatiek? Ik zie ze overigens helemaal niet als niet-makkelijke katten, vooral omdat wij nooit in dat soort situaties zitten.
Zijn mijn katten nou zo fanatiek? Ik zie ze overigens helemaal niet als niet-makkelijke katten, vooral omdat wij nooit in dat soort situaties zitten.