Postcrossing 2
dinsdag 18 augustus 2009 om 00:24
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Wie niet weet wat het inhoud:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
zondag 13 december 2009 om 13:37
Ik gebruik de kerstpostzegels van Blond nu ook voor Europa (2 en wat bijplakken) en buiten Europa (3).
Ligaa, ik zou em even wegen en dan kun je op de tnt site opzoeken hoeveel geld je er aan postzegels op moet plakken. En dat kan dan ook met kerstpostzegels. Ik denk niet dat je qua gewicht onder de 20 gram (= 1 (kerst)postzegel) zult blijven...
Nou, ik denk dat het nog wel even duurt voor er van mij een kaartje aan gaat komen, ik heb nu onderweg:
China, 49 dagen
India, 16 dagen
Rusland, 4 dagen
Witrusland, 2 dagen
Usa, 2 dagen
Sta wel op 17 verzonden, dus duurt niet heeel lang meer voor ik er 6 onderweg mag hebben..
Ligaa, ik zou em even wegen en dan kun je op de tnt site opzoeken hoeveel geld je er aan postzegels op moet plakken. En dat kan dan ook met kerstpostzegels. Ik denk niet dat je qua gewicht onder de 20 gram (= 1 (kerst)postzegel) zult blijven...
Nou, ik denk dat het nog wel even duurt voor er van mij een kaartje aan gaat komen, ik heb nu onderweg:
China, 49 dagen
India, 16 dagen
Rusland, 4 dagen
Witrusland, 2 dagen
Usa, 2 dagen
Sta wel op 17 verzonden, dus duurt niet heeel lang meer voor ik er 6 onderweg mag hebben..
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
zondag 13 december 2009 om 13:47
Ik was een nachtje weggeweest, en gisteravond kwam ik thuis en had ik een kaartje uit Duitsland (met een receptje erop, heb ik ook in mń profiel staan) en twee uit Finland. Een kaart uit Finland was een mooie foto met sneeuw, de andere was geen kaart maar een brief van Santa Claus. Kennelijk heeft die man een soort website waar je een brief van Santa Claus kunt bestellen en naar iemand op kunt laten sturen, en hij heeft dat dus naar mij gedaan. Het riekt nogal naar reclame imho, en een kaartje is het ook niet Er zat nog wel een boekenlegger bij. Ach, het is wel weer eens iets anders!
Zag gisteravond dat ik 9 van de 13 kaartjes onderweg heb, dus ga binnenkort weer een rijtje sturen. Ben nu (weer) niet thuis, dus even geduld hebben.
Zag gisteravond dat ik 9 van de 13 kaartjes onderweg heb, dus ga binnenkort weer een rijtje sturen. Ben nu (weer) niet thuis, dus even geduld hebben.
zondag 13 december 2009 om 14:13
@Steph ik heb ook die van 77cent ja. Ik heb er een paar die hetzelfde zijn, maar ik heb van de 55Cent (dus die je twee keer moet plakken) 9 verschillende soorten. (Ik had trouwens 25 X 77Cent besteld). Er zitten wel een paar saaie tussen, met alleen de koningin erop enzo, maar ook hele leuke met oude tekst erop en tekeningen. Het viel mij ook op dat die van 95Cent wel de leukste zegels hebben.
Je hebt gelijk, ik kan beter nu de adressen aanvragen. Ik kon toch niet wachten eigenlijk haha. Naar: 2x duitsland, finland en usa. Leuke profielen, maar ook 1 leeg profiel dan vind ik het altijd zo moeilijk om wat te sturen, omdat ik het zonde vind als ze de kaart niet mooi vind. Bij mij wordt de post trouwens opgehaald om 18:00.
@Teigera: wel jammer als het zo'n standaard brief is die naar iedereen wordt gestuurd, maar door die boekenlegger is het toch weer een beetje goedgemaakt denk ik:P Lijkt mij anders wel leuk om te krijgen.
Je hebt gelijk, ik kan beter nu de adressen aanvragen. Ik kon toch niet wachten eigenlijk haha. Naar: 2x duitsland, finland en usa. Leuke profielen, maar ook 1 leeg profiel dan vind ik het altijd zo moeilijk om wat te sturen, omdat ik het zonde vind als ze de kaart niet mooi vind. Bij mij wordt de post trouwens opgehaald om 18:00.
@Teigera: wel jammer als het zo'n standaard brief is die naar iedereen wordt gestuurd, maar door die boekenlegger is het toch weer een beetje goedgemaakt denk ik:P Lijkt mij anders wel leuk om te krijgen.
zondag 13 december 2009 om 20:09
Teigera, van Santa Claus heb ik er ooit ook eentje gekregen. En ik maar denken dat ik daar mijn adres had achtergelaten in Rovanimie omdat ik er geweest ben, is het een echte.
Als je de envelope niet nodig hebt mag ik heb dan hebben? *alles hebben* Het is wel de echte site waar je heengaat, die man werkt ook in Santa Town. De boekenlegger is handig.
Fishie, de van 55ct zijn bij mij allemaal hetzelfde (ook 25x77ct).
Janna, dan heb je wel priorityzegels erbij (kun je vragen bij het postkantoor) anders duurt het langer.
Als je de envelope niet nodig hebt mag ik heb dan hebben? *alles hebben* Het is wel de echte site waar je heengaat, die man werkt ook in Santa Town. De boekenlegger is handig.
Fishie, de van 55ct zijn bij mij allemaal hetzelfde (ook 25x77ct).
Janna, dan heb je wel priorityzegels erbij (kun je vragen bij het postkantoor) anders duurt het langer.
zondag 13 december 2009 om 22:14
maandag 14 december 2009 om 08:38
Hallo allemaal!
Steph: Tof dat je toch nog een hurray hebt gekregen uit Suriname! Je was toch bang dat die expired zou raken?
Ligaa: Met 1 kerstpostzegel mag je 50 gram verzenden binnen Nederland.
Janna: Bijna 20 verzonden en dan mag je dus 6 onderweg hebben. Dan gaat het al een stuk sneller hoor!
StefanieV: Welkom!
Teigera: Een brief van Santa Claus... Bijzonder!
Steph: Tof dat je toch nog een hurray hebt gekregen uit Suriname! Je was toch bang dat die expired zou raken?
Ligaa: Met 1 kerstpostzegel mag je 50 gram verzenden binnen Nederland.
Janna: Bijna 20 verzonden en dan mag je dus 6 onderweg hebben. Dan gaat het al een stuk sneller hoor!
StefanieV: Welkom!
Teigera: Een brief van Santa Claus... Bijzonder!
maandag 14 december 2009 om 11:10
maandag 14 december 2009 om 11:23
maandag 14 december 2009 om 11:33
maandag 14 december 2009 om 12:46
Jaaaaaaa!!! Ik mag iemand van jullie een kaartje sturen!!!
Of vanavond of morgenvroeg gaat hij op de bus en ik zal op het kaartje verklappen dat ik het ben .
Verder is het hier heel rustig. Hurrays komen wel binnen, maar ik ontvang eigenlijk heel weinig kaarten. Loop nu 7 achter.
Nou ja, geeft niet. Het is tnt altijd weer rechtgetrokken.
Of vanavond of morgenvroeg gaat hij op de bus en ik zal op het kaartje verklappen dat ik het ben .
Verder is het hier heel rustig. Hurrays komen wel binnen, maar ik ontvang eigenlijk heel weinig kaarten. Loop nu 7 achter.
Nou ja, geeft niet. Het is tnt altijd weer rechtgetrokken.
maandag 14 december 2009 om 12:50
maandag 14 december 2009 om 13:06
Jaaaaa Mijn 2de hurray!! Vanuit Duitsland. Nu wacht ik nog steeds vol spanning op mijn eerste kaartje om te krijgen.
Mittens, ik steek mijn kaartjes zelfs nog in een envelop. Kan er iets meer op geschreven worden.. En kaartjes ga ik straks nog even gaan zoeken waar ik mooie kan vinden. Ik had al hema voorbij zien komen op het postcrossing forum, dus daar ga ik straks even naartoe.
Mittens, ik steek mijn kaartjes zelfs nog in een envelop. Kan er iets meer op geschreven worden.. En kaartjes ga ik straks nog even gaan zoeken waar ik mooie kan vinden. Ik had al hema voorbij zien komen op het postcrossing forum, dus daar ga ik straks even naartoe.
maandag 14 december 2009 om 13:30
Ik heb dat probleem ook Mittens. Soms als ik een kaart met envelop zie die heel goed bij dat profiel past verstuur ik die gewoon. Bij de Hema en Xenos kan je voor goedkoop leuke kaarten kopen zonder envelop. De kaarten van cityviews en typisch Nederlandse landschappen koop ik trouwens altijd als ik op het station ben.
maandag 14 december 2009 om 16:57
maandag 14 december 2009 om 17:58
Leuk, ik mag een kaart sturen naar Wit-Rusland Daar kan toch gewoon een europa-zegel op?
Ze had zo'n leuk en uitgebreid profiel, dat ik een leuke kaart voor haar bestel heb bij Artunlimited. Heeft iemand hier weleens kaarten besteld? Ben benieuwd wanneer ze binnen komen.
Kreeg vandaag nog een leuk kaartje uit Finland. Niet heel bijzonder, maar wel schattig
Ze had zo'n leuk en uitgebreid profiel, dat ik een leuke kaart voor haar bestel heb bij Artunlimited. Heeft iemand hier weleens kaarten besteld? Ben benieuwd wanneer ze binnen komen.
Kreeg vandaag nog een leuk kaartje uit Finland. Niet heel bijzonder, maar wel schattig
maandag 14 december 2009 om 18:02
quote:Kobe schreef op 14 december 2009 @ 16:57:
Mittens, ik heb ze gekocht bij de slegte (25 kaarten voor 4 euro),
Dat is niet duur zeg! Zijn het leuke kaarten? Ik zal hier in Utrecht ook eens kijken of ze leuke kaarten verkopen.
Groot voordeel van PC, ik ontdek steeds meer plaatsen waar je kaarten kan kopen haha. Ik gluur ook steeds vaker bij winkels naar binnen om te kijken of ik een kaartenrek zie.
Mittens, ik heb ze gekocht bij de slegte (25 kaarten voor 4 euro),
Dat is niet duur zeg! Zijn het leuke kaarten? Ik zal hier in Utrecht ook eens kijken of ze leuke kaarten verkopen.
Groot voordeel van PC, ik ontdek steeds meer plaatsen waar je kaarten kan kopen haha. Ik gluur ook steeds vaker bij winkels naar binnen om te kijken of ik een kaartenrek zie.
anoniem_95875 wijzigde dit bericht op 14-12-2009 18:03
Reden: ?=!
Reden: ?=!
% gewijzigd
maandag 14 december 2009 om 19:06
Teigera, ik spaar geen postzegels maar ik ken iemand die het wel doet en wild werd toen hij mijn envelope van Santa zag. Vandaar.
Mittens, ja je mag meeschrijven hier en welkom. Ik koop ze bij Bruna/VVV/Hema/lokale winkels. En ook artumlimeted.
Ine, ik had vandaag een expired en een hurray dus dadelijk komt hij wel naar mij.
Fishie, kan altijd nog aankomen. Succes met wachten.
Theekop gewone Europazegel ja. En idd je kijkt op veel plaatsen voor kaarten, ook als ik op holiday ga.
Ik heb nog een kaart uit Letland (latvia toch?) gekregen, heel mooi. Morgen ga ik er weer sturen.
Mittens, ja je mag meeschrijven hier en welkom. Ik koop ze bij Bruna/VVV/Hema/lokale winkels. En ook artumlimeted.
Ine, ik had vandaag een expired en een hurray dus dadelijk komt hij wel naar mij.
Fishie, kan altijd nog aankomen. Succes met wachten.
Theekop gewone Europazegel ja. En idd je kijkt op veel plaatsen voor kaarten, ook als ik op holiday ga.
Ik heb nog een kaart uit Letland (latvia toch?) gekregen, heel mooi. Morgen ga ik er weer sturen.
maandag 14 december 2009 om 20:09
Wat is er weer veel geschreven!
Ik heb de laatste dagen een leuke vintage kaart gekregen vanuit Zwitserland, een cityview vanuit Hannover en een mooie kaart uit Shanghai van de luchthaven by night.
En Hurrays uit Japan en Taiwan, bij de laatste bleek dat ik 2 cijfers had omgedraaid.
Welkom Mittens en StephanieV!
Ohh Ine, wat grappig!!! Ons allemaal in spanning houden! Ik heb trouwens al eens een kaart van Chrissy gekregen.
Ik had trouwens beloofd de ontvangen vintagekaarten in te scannen en hier een paar te plaatsen, alleen is het me nog steeds aan tijd ontbroken. Ik zal kijken of het van de week lukt.
Ik heb de laatste dagen een leuke vintage kaart gekregen vanuit Zwitserland, een cityview vanuit Hannover en een mooie kaart uit Shanghai van de luchthaven by night.
En Hurrays uit Japan en Taiwan, bij de laatste bleek dat ik 2 cijfers had omgedraaid.
Welkom Mittens en StephanieV!
Ohh Ine, wat grappig!!! Ons allemaal in spanning houden! Ik heb trouwens al eens een kaart van Chrissy gekregen.
Ik had trouwens beloofd de ontvangen vintagekaarten in te scannen en hier een paar te plaatsen, alleen is het me nog steeds aan tijd ontbroken. Ik zal kijken of het van de week lukt.
maandag 14 december 2009 om 21:50
Oh, ik dacht dat een kerstpostzegel maar tot 20 gram ging. Weer wat geleerd!
Ine, wat leuk, hihi!
Mittens, leuk dat je ook hier mee komt schrijven, gezellig!
Belarus = Witrusland = Europa Meest gestelde vraag hier geloof ik
Ik stuur eigenlijk nooit een kaart in een envelop..
Heb geen hurrays en geen kaarten
En waarschijnlijk vanaf donderdag ook dik 2 weken geen internet...
Zielig ben ik he
Ine, wat leuk, hihi!
Mittens, leuk dat je ook hier mee komt schrijven, gezellig!
Belarus = Witrusland = Europa Meest gestelde vraag hier geloof ik
Ik stuur eigenlijk nooit een kaart in een envelop..
Heb geen hurrays en geen kaarten
En waarschijnlijk vanaf donderdag ook dik 2 weken geen internet...
Zielig ben ik he
anoniem_90988 wijzigde dit bericht op 14-12-2009 21:51
Reden: typevout
Reden: typevout
% gewijzigd
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!