scooterende ijskoningin

14-12-2009 17:37 41 berichten
heb nog niet zo lang een scootertje waar ik erg blij mee ben.

heb vandaag alleen zo verschrikkelijk kou zitten leiden op dat ding.

daar kun je je natuurlijk op kleden. dat had ik vandaag nou niet heel goed gedaan (had sneakers aan wel handschoenen uiteraard, al had ik toch koude handen...)

nu hoop ik hier op goeie tips (zes truien, leggings dikke sokken enz..)

zit ook aan thermo ondergoed te denken, al had ik dat ooit en dat hielp voor geen bal.........

iemand met een oplossing? anders heeft ut ding voorlopig winterstop...
Scooteren is gewoon heel koud sorry! Zie zelfs soms hippe makelaarsjongens met een soort opadekentje over de knieen rijden omdat hun benen er anders afvriezen in de wind. Er vanuitgaande dat jij een vrouw bent heb je natuurlijk wel meer opties dan een dekentje. Goed excuus om wollen leggings, gevoerde snowboots, winddichte maar hippe shirts voor eronder, oorwarmers, een mutsje en een lange jas en grote sjaal aan te schaffen bijvoorbeeld. Die laatste kan eventueel over de knieen natuurlijk. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Motorpak.
Ja, of skipak
Een muts voor over je oren!

Handschoenen, dikke sjaal, trui, jas, extra panty/legging onder je broek, 2 paar sokken...... Gewoon dik aankleden.

Maar koud bljft het toch. Het is winter he!
Dikke maillot onder een broek. Windjack/skijack, extra truitje eronder.

Brrr, mij niet gezien. Durf al bijna niet buiten te komen te voet.
Ik reed zelfs met -12 nog op mijn motor maar er is niet veel aan te doen.

Het is gewoon koud of je nou dikke handschoenen aandoet, 6 truien en thermo ondergoed.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Zo n ouderwetse trainingsbroek over je kleding heen.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
regenpak aan. Ik zie in de winter hier veel mensen met de regenkleding aan als het vriest. Houdt wind tegen..
Mijn scooter weigert bij temperaturen onder nul, maar bij net daarboven: legging, warme broek, dikke sokken, bontlaarzen, T-shirt, trui, dikke winddichte jas, sjaal, muts, handschoenen.

Helaas zijn handschoenen soms te dik, waardoor het gasgeven en remmen wat lastiger wordt. Iets dunnere handschoenen betekent koude handen.

En die winddichte jas, das ook nog een probleem. Ik ben groot en stevig (nou ja, dik) en heb onlangs alle winkels afestruind en vond uiteindelijk 1 passend ski-jack. Kosten: 260 euro en dat heb ik niet. Ergo: ik ga momenteel met de bus.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik heb een hoog windscherm, dat scheelt heel wat wind/kou.
Wanten zijn vaak warmer dan handschoenen.
quote:Dropgom schreef op 14 december 2009 @ 18:08:

regenpak aan. Ik zie in de winter hier veel mensen met de regenkleding aan als het vriest. Houdt wind tegen..

maar de kou niet...

echt dit helpt niet hoor..je regenpak staat haast op knappen v/d kou. en je benen zijn blauw!
quote:kaetje schreef op 14 december 2009 @ 18:13:

Wanten zijn vaak warmer dan handschoenen.Dan heb ik helemaal geen grip meer op mijn gashendel.

David Dunning
ik heb jaren met mn scooter alles moeten doen. ook naar mn werk dat ongeveer 20 km verderop is.

ik had een dikke trui aan, daarover een dik wind en waterdicht ski jack.

over mijn broek een dikke ski broek, sneeuw/bergschoenen aan

in een bivakmuts onder mn helm.

oja en uiteraard ski handschoenen, maar alsnog wat koude vingers hoor....
quote:viva1973 schreef op 14 december 2009 @ 18:13:

Ik heb een hoog windscherm, dat scheelt heel wat wind/kou.Ik heb mijn windscherm eraf laten halen, omdat ik niks zag als het regende, maar het scheelt idd heel wat graden.

David Dunning
quote:kaetje schreef op 14 december 2009 @ 18:13:

Wanten zijn vaak warmer dan handschoenen.maar werkt niet echt op een scooter....
quote:Solomio schreef op 14 december 2009 @ 18:10:

En die winddichte jas, das ook nog een probleem. Ik ben groot en stevig (nou ja, dik) en heb onlangs alle winkels afestruind en vond uiteindelijk 1 passend ski-jack. Kosten: 260 euro en dat heb ik niet. .ik weet niet wat voor maat je zoekt? maar ik ben ook stevig (dik) en heb mn ski jack en broek bij Scapino weg... niet duur
Of gaan fietsen
quote:wolletje schreef op 14 december 2009 @ 18:19:

[...]

ik weet niet wat voor maat je zoekt? maar ik ben ook stevig (dik) en heb mn ski jack en broek bij Scapino weg... niet duurHaha, ik ga er al vanuit dat ik bij Scapino sowieso niet slaag, dus daar ben ik niet geweest. Ga morgen gelijk even kijken.

David Dunning
De scooter in de schuur en lekker op de fiets, dan wordt je vanzelf warm van het fietsen (of moet je heeel erg ver?)
quote:Annie Ooi schreef op 14 december 2009 @ 18:20:

Of gaan fietsen Als ik zo ver kon fietsen had ik geen scooter aangeschaft.

David Dunning
quote:Solomio schreef op 14 december 2009 @ 18:17:

[...]

Ik heb mijn windscherm eraf laten halen, omdat ik niks zag als het regende, maar het scheelt idd heel wat graden.

Regen overdag is geen probleem als je je scherm goed inspuit met Anti Rain.

Maar combi donker & regen is wel lastig, dan wordt je verblind door tegenliggers. Maar ik rijd alleen overdag op de scooter.
quote:Solomio schreef op 14 december 2009 @ 18:21:

[...]

Als ik zo ver kon fietsen had ik geen scooter aangeschaft.Dat kan natuurlijk. Ik woon in een stad, daar is alles erg dichtbij. Heb geen rijbewijs dus doe alles per fiets.
quote:Solomio schreef op 14 december 2009 @ 18:20:

[...]

Haha, ik ga er al vanuit dat ik bij Scapino sowieso niet slaag, dus daar ben ik niet geweest. Ga morgen gelijk even kijken.dat dacht ik dus ook... en wilde voor ski kleding niet teveel uitgeven... dus toch gaan kijken en waarachtig grote maten... en daarmee bedoel ik groter dan mt 46 of XL

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven