Terugkerende blaasontsteking
dinsdag 21 juli 2009 om 16:46
Mijn dochtertje van 21 maanden heeft een kleine maand geleden een fikse blaasontsteking gehad met hoge koorts. We hebben toen een antibioticakuur meegekregen en daar knapte ze goed van op.
Nu haalde ik haar vanmiddag weer met bijna 40 graden koorts uit bed en blijkt dat ze weer een blaasontsteking heeft. We hebben nu een verwijsbrief gekregen voor de kinderarts.
Ik maak me hier erg druk om omdat de ontsteking binnen zo'n korte tijd is teruggekomen. Heeft iemand anders hier ervaringen mee?
Nu haalde ik haar vanmiddag weer met bijna 40 graden koorts uit bed en blijkt dat ze weer een blaasontsteking heeft. We hebben nu een verwijsbrief gekregen voor de kinderarts.
Ik maak me hier erg druk om omdat de ontsteking binnen zo'n korte tijd is teruggekomen. Heeft iemand anders hier ervaringen mee?
dinsdag 21 juli 2009 om 16:50
Mijn dochter had dat ooit toen ze 1 jaar was, binnen 3 weken was de blaasontsteking terug (ze kreeg toen andere AB en er is een kweek gemaakt). We hebben toen besloten nog niet naar een kinderarts te gaan (we zaten midden in een verhuizing). Ze is nu bijna 5 jaar en heeft (gelukkig) nooit meer blaasontsteking gehad.
Beterschap voor je dochter!
Beterschap voor je dochter!
woensdag 22 juli 2009 om 19:04
Mijn dochter heeft op die leeftijd ook een blaasontsteking gehad, ietsje ouder. Het duurde een dag of 2 voor we erachter waren omdat ze nog niet praatte en alleen maar ziek op de bank lag met koorts. Maar na een AB kuur is ze goed opgeknapt en is het ook niet meer teruggekomen maar wij moesten al meteen naar de kinderarts, dit was standaardprocedure bij kinderen. Er is een echo gemaakt van haar blaas en we zijn een keer bij de KA geweest voor de uitslag van de echo en daar is verder niets uitgekomen en daarna is het ook nooit meer teruggekomen eigenlijk. Ze is nu 6.
Risotje
Risotje
dinsdag 15 december 2009 om 10:27
Inmiddels zijn we zo'n 5 maanden verder en heeft onze dochter al zo'n 5 keer een blaasontsteking gehad. Ze heeft een echo van haar nieren en blaas gehad en de urine is op kweek gezet. Hier is niets uitgekomen.
Drie weken geleden is de laatste keer geweest dat ze een ontsteking gehad heeft en sinds die tijd ' klaagt ' ze dat het zo pjjn doet tussen haar beentjes. Afgelopen weekend zijn we naar de huisartsenpost geweest omdat ze het uitkermde van de pijn. De huisarts kon echter niets vinden. Het zou een schimmelinfectie kunnen zijn maar daar gebruiken we al een paar weken een creme voor.
Vanmiddag heb ik opnieuw een afspraak gemaakt met de dokter omdat het de afgelopen dagen alleen maar erger wordt voor mijn gevoel. Ik weet niet goed of het pijn of jeuk is, Ze wrijft nl ook over de grond met haar broekje dus dat zal ook jeuk kunnen betekenen.
Is er iemand die deze situatie herkent ? Ben nl bang dat ik vanmiddag weer met een kluitje in het riet wordt gestuurd en ik vind het zo erg voor mijn dochter.
Drie weken geleden is de laatste keer geweest dat ze een ontsteking gehad heeft en sinds die tijd ' klaagt ' ze dat het zo pjjn doet tussen haar beentjes. Afgelopen weekend zijn we naar de huisartsenpost geweest omdat ze het uitkermde van de pijn. De huisarts kon echter niets vinden. Het zou een schimmelinfectie kunnen zijn maar daar gebruiken we al een paar weken een creme voor.
Vanmiddag heb ik opnieuw een afspraak gemaakt met de dokter omdat het de afgelopen dagen alleen maar erger wordt voor mijn gevoel. Ik weet niet goed of het pijn of jeuk is, Ze wrijft nl ook over de grond met haar broekje dus dat zal ook jeuk kunnen betekenen.
Is er iemand die deze situatie herkent ? Ben nl bang dat ik vanmiddag weer met een kluitje in het riet wordt gestuurd en ik vind het zo erg voor mijn dochter.
dinsdag 15 december 2009 om 10:42
dinsdag 15 december 2009 om 10:46
Heeft ze trouwens elke keer AB gehad?
Mijn dochter heeft er ook al een aantal op zitten en heeft ook vaak last van jeuk/uitslag. Volgens kinderarts komt het vaak voor bij kleine meisjes, voornamelijk door niet goed uitplassen of plas te lang ophouden. Gaat denk ik alleen nog niet op voor jouw dochter, want die is nog niet zindelijk neem ik aan?
Jeuk/schimmeltjes komen veel door besmetting via mond.
Mijn dochter heeft er ook al een aantal op zitten en heeft ook vaak last van jeuk/uitslag. Volgens kinderarts komt het vaak voor bij kleine meisjes, voornamelijk door niet goed uitplassen of plas te lang ophouden. Gaat denk ik alleen nog niet op voor jouw dochter, want die is nog niet zindelijk neem ik aan?
Jeuk/schimmeltjes komen veel door besmetting via mond.
dinsdag 15 december 2009 om 10:48
Ik zit een beetje rond te googlen, en vraag me het volgende af:
Is ze al zindelijk? (ik heb geen idee hoe dit werkt, heb zelf geen kinderen) Als je dochter een gezellige pamper draagt zou het kunnen dat darmbacterien uit haar anus in haar vagina komen. Mocht ze wel zindelijk zijn, veegt ze zelf goed af?
Waarschijnlijk ken je deze pagina al, maar toch:
http://www.allesoverurologie.nl/kindere ... ginfecties
Is ze al zindelijk? (ik heb geen idee hoe dit werkt, heb zelf geen kinderen) Als je dochter een gezellige pamper draagt zou het kunnen dat darmbacterien uit haar anus in haar vagina komen. Mocht ze wel zindelijk zijn, veegt ze zelf goed af?
Waarschijnlijk ken je deze pagina al, maar toch:
http://www.allesoverurologie.nl/kindere ... ginfecties
dinsdag 15 december 2009 om 10:49
dinsdag 15 december 2009 om 10:56
Cranberry's heb je zeker ook al geprobeerd he? Nog een tip (wel wat zweveriger, maar je weet maar nooit):
http://homeopathie.startp ... d.php?907,5206474,6423436
http://homeopathie.startp ... d.php?907,5206474,6423436
dinsdag 15 december 2009 om 14:20
Dochtertje van vrienden van ons had ook op jonge leeftijd vaak blaasontstekingen. Wat ik nog weet van de tips en adviezen die ze kreeg is:
-Cranberry-sap geven, een paar extra Vit. C tabletjes over de dag verdelen en veel laten drinken. De eerste twee om de urine wat zuur te maken (vinden bacterien vaak niet zo fijn), het laatste om de blaas goed te spoelen.
Luiertje vaak verschonen, goed schoonmaken met Unicura doekje na poepen en natuurlijk met dat poepdoekje uit de buurt van haar plasgaatje (jeuh, wat een woord...) blijven. Mss af en toe een tijdje in blote kontje rond laten huppelen? Een plasje is zo opgeveegd.....
Toch nog eens aandringen op een echo; urinereflux omdat een van de urinekanaaltjes niet zo goed afvloeit naar de blaas is op de lange duur niet zo oke voor de niertjes en kan vrij gemakkelijk verholpen worden.
Sterkte ermee!
-Cranberry-sap geven, een paar extra Vit. C tabletjes over de dag verdelen en veel laten drinken. De eerste twee om de urine wat zuur te maken (vinden bacterien vaak niet zo fijn), het laatste om de blaas goed te spoelen.
Luiertje vaak verschonen, goed schoonmaken met Unicura doekje na poepen en natuurlijk met dat poepdoekje uit de buurt van haar plasgaatje (jeuh, wat een woord...) blijven. Mss af en toe een tijdje in blote kontje rond laten huppelen? Een plasje is zo opgeveegd.....
Toch nog eens aandringen op een echo; urinereflux omdat een van de urinekanaaltjes niet zo goed afvloeit naar de blaas is op de lange duur niet zo oke voor de niertjes en kan vrij gemakkelijk verholpen worden.
Sterkte ermee!
dinsdag 15 december 2009 om 16:58
Iedereen bedankt voor de reacties en goede tips!
Ze is nog niet zindelijk (ze is nu 25 maanden) topic is uit juli.
Vanmiddag is ze onderzocht door de huisarts en zij gaf aan dat het misschien ook wormpjes kunnen zijn omdat mijn dochter ook veel over de grond schuift.
We hebben een kuurtje gekregen en er is urine op kweek gezet. Daarvan krijgen we in de loop van de week de uitslag.
Afwachten maar weer!
Ze is nog niet zindelijk (ze is nu 25 maanden) topic is uit juli.
Vanmiddag is ze onderzocht door de huisarts en zij gaf aan dat het misschien ook wormpjes kunnen zijn omdat mijn dochter ook veel over de grond schuift.
We hebben een kuurtje gekregen en er is urine op kweek gezet. Daarvan krijgen we in de loop van de week de uitslag.
Afwachten maar weer!
dinsdag 15 december 2009 om 21:30
Mijn dochter van toen net 3 had ook last van recidiverende urineweginfecties. Ze is doorgestuurd naar de kinderarts waarna ze een nier/blaas-echo kreeg, een mictiecystogram (met een slangetje met contrastvloeistof via de plasbuis kijken of er urine-reflux is), ze kreeg een onderhoudskuur AB van 2 mnd en na 6 mnd kreeg ze een nierscan om te kijken of er schade was ontstaan na een niet-herkende/te laat behandelde nierbekken-onsteking.
Al met al een heel traject waar uiteindelijke niets uitkwam. Het was ws gewoon toeval en pech.
Vooral de mictiecystogram heeft ze als heel naar ervaren. Het catheriseren was echt zielig en zelfs vanmiddag (na het krijgen van de MG vacc) zei ze; het deed niet echt pijn. Weet je wat pijn deed? Dat slangetje in mijn plasser! En het is al bijna een jaar geleden.
Wormpjes zou je toch moeten zien? Ik heb wel eens gehoord dat de jeuk dan 's nachts erger moet zijn omdat ze in het donker naar buiten kruipen (uit de anus dus).
Al met al een heel traject waar uiteindelijke niets uitkwam. Het was ws gewoon toeval en pech.
Vooral de mictiecystogram heeft ze als heel naar ervaren. Het catheriseren was echt zielig en zelfs vanmiddag (na het krijgen van de MG vacc) zei ze; het deed niet echt pijn. Weet je wat pijn deed? Dat slangetje in mijn plasser! En het is al bijna een jaar geleden.
Wormpjes zou je toch moeten zien? Ik heb wel eens gehoord dat de jeuk dan 's nachts erger moet zijn omdat ze in het donker naar buiten kruipen (uit de anus dus).
dinsdag 15 december 2009 om 21:35
Onderzoek wat Selma Duim noemt heeft mijn zoon ook gehad. Hij was toen 6 maanden. Wij vonden het onderzoek afschuwelijk, zoon ook denk ik, want hij brulde het uit. Echt heel zielig.
Maar dan weet je wel zeker dat er niets lichamelijks is.
Sterkte, en probeer verdere onderzoeken te krijgen! Al die AB is ook niks waard.
Maar dan weet je wel zeker dat er niets lichamelijks is.
Sterkte, en probeer verdere onderzoeken te krijgen! Al die AB is ook niks waard.