LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Goedemorgen!!

Wat schrijven jullie veel 's avonds. Ik heb dan helaas vaak geen puf meer.

Chiek: Ik zat nog aan je te denken gisteren. Maar je hebt daar gewoon 5 uur gezeten!!! Oh my god!!! Door dat soort dingen wil ik altijd naar het buitenland voor zo'n afspraak. Wat belachelijk zeg. En dus toch een operatie. Gadverdarrie. Ik hoop dat je thuiszorg kan krijgen inderdaad. Lijkt me heel prettig en wat rustiger ook voor jullie.

Elev: Jouw schoonmoeder!!! Wat erg zeg!! Kapt Elevman dat niet gewoon af dan? Erg vervelend en ik zou me daar heel erg over lopen opwinden. Gelukkig versta ik nooit wat ze bespreken over de telefoon dus dat scheelt.

Pien: Jouw mini zit dus lekker naar boven gedraaid? Ik snap dat op zich ook wel weer. Zou ook niet op mijn kop willen hangen continu. Nee, geintje hoor. Hoop dat ze misschien wel uit zichzelf weer goed draait. Dat draaien heb ik wel eens over gehoord. Maar je hebt toch ook alternatieve manieren? Maar volgens mij had je dat al geprobeerd. Ik dacht je daar al over verteld hebt. Heette dat Moxa-therapie? Ben je daar nog mee bezig of maar mee gestopt inmiddels?

Neem: Wat klink je gelukkg meid. Het is jullie ook zo gegund. Echt superleuk. En gewoon al een echo afspraak. Spannend zeg!

Goed dat de feestdagen ertussen zitten trouwens, dan vliegt de tijd en voor je het weet horen jullie het hartje kloppen. Yeah!

Laal: Vandaag komt manlief weer thuis!! Lekker zeg. Echt heerlijk. Ik heb echt respect voor jou. Lijkt me zo moeilijk elke keer. Heeft Laalman nooit een andere baan willen hebben zodat hij niet telkens zo ver weg hoeft?

Sproet: Jemig, wat schrikken zeg. Maar je komt er op tijd achter gelukkig. Ik moet zeggen dat ik er ook wel weer van terug ben gekomen hoor. Was eerst heel enthousiast over een tweede, maar ik wil nu toch wat langer wachten. In elk geval tot Minicaat kan lopen. Lijkt me zo vermoeiend om twee kinderen telkens te moeten tillen. Pfff...

Ben ook elke keer wat zenuwachtig als ik weer ongesteld moet worden. Zoals nu. Wij gebruiken nog steeds condooms en dat vind ik toch enger op de een of andere manier. Ook omdat ik nu niet meer exact elke 28 dagen ongesteld word. Ben nu ook een paar dagen over tijd en ik kan helemaal niet zwanger zijn, maar het spookt toch door mijn hoofd.

Mensen vragen ook aan mij trouwens wanneer de tweede komt. Snel he? Jongste dochter van surrogaatoma vond het ook wel weer tijd, want nieuw huis, nieuw kindje. Vond ik dan wel weer grappig. Afgelopen weekend kreeg ik een opmerking die ik wat minder vond. Een van de gasten die ik ook wel ken uit het durp waar ik vandaag kom, komt op me af. Wrijft ze over mijn buik en vraagt of ik alweer zwanger ben!!! Was echt even van slag.

Maar gelukkig wist Caatman me op te beuren door te zeggen dat ik nog maar 8 maanden geleden bevallen ben en dat mijn buik al een stuk minder is. Maar het blijft niet leuk en ik krijg er hevige sportneigingen van.
Ouch, dat zijn geen leuke opmerkingen Caat! Zou ik ook van balen. Bovendien is het heel erg onterecht volgens mij, want jij was alweer hyperslank toen we op kraamvisite kwamen bij jou.

Ben net weer goedgekeurd bij de vk, bengel ligt helemaal netjes op schema. Het viel haar ook op dat ik veel lekkerder in mijn vel zit en helemaal opbloei qua zwangerschap. En dat is ook zo, ik vind het gewoon leuk en gezellig nu. Wie had dat gedacht....
Arrgh, Caat, wat stom als mensen dat doen! Jij ziet er toch helemaal niet zwanger uit?? Dat ze zomaar aan je buik zitten vind ik al van de zotte, en vragen of je zwanger bent als je het niet héél héél héél zeker weet vind ik ook zeer dom. En ook hartstikke onterecht, want ik kan me helemaal niet herinneren dat jij nog een buikje had.

Het viel geloof ik wel mee met mijn schoonmoeder, man zei dat ze hem helemaal geen commando's had gegeven over wat hij wel of niet mocht doen. Hij had blijkbaar uit zichzelf verteld wat we hadden gegeten de afgelopen dagen...

Man gaat naar het zwembad met de uk, dus ik ga even lekker aan het werrek. Morgen is de vaccinatiedag voor MG en we twijfelen nog steeds of we met elevmeisje gaan of niet (doordat er nu wel een 'terugkomdag' gepland is, moet ze nu gewoon naar de GGD ipv huisarts). Lekker besluiteloos.
quote:nemovisje schreef op 14 december 2009 @ 17:37:

Verder nog zo'achterlijk dure zw.test van clearblue, digitaal met indicatie van hoe lang, gekocht. En dat is dan de laatste test die ik voorlopig zal doen. Ik denk dat ik die vrijdag doe.Ik was er één voor je aan het bestellen! (met het idee erbij: als het er in woorden staat, voelt het veel echter) Maar ik dacht: ik kijk even of ze er niet zelf al één gekocht had. Gelukkig dat ik dat deed, kan ik het geld mooi bewaren voor als Nemini er is en iets HEEL leuks voor hem of haar kopen.
Oh meisjes, ik ben trouwens nog HELEMAAL niet bijgelezen, ga ik zo doen. Ik heb het veel te druk met allerlei dingen nog afmaken voor de kerstvakantie.
Zo heb toch nog geslapen na mijn nachtelijk avontuur. Het voelt overigens niet als iets nieuws hoor dat wakker zijn 's nachts. Alleen werd het vannacht zo druk in mijn hoofd in het donker dat ik er toch maar even uit ben gegaan om mijn zinnen te verzetten.

Chiek 5 uur pfffff wat lang!!! En wat superbalen dat het hoogstwaarschijnlijk een operatie wordt. Heb je er nu veel last van? Toch raar wat er allemaal met je lijf kan gebeuren tijdens zoiets normaals als zwanger zijn. En dan moet je nu weer heel lang op het vervolg wachten.

Ben net als Elev ook wel nieuwsgierig naar je andere verhaal.

Bengie, ik mag het eigenlijk niet zeggen maar, niet zo piekeren 's nachts he. Al helemaal niet over dit soort zaken. Ik snap dat je verdrietig wordt van dat soort mensen en hun gedrag maar misschien kun je proberen het een klein beetje naast je neer te leggen want het is zo zonde van jouw energie.

Denk je dat het helpt als je je grenzen nog duidelijker aangeeft? Het is natuurlijk sowieso het proberen waard want je zo rot voelen is ook niet fijn.

Caat de moxa zit er al op. Moesten we 2 weken volhouden en dat hebben we heel braaf gedaan. Maar Pienmini had er geen boodschap aan. Alle verhalen van meer bewegelijke baby's waren ook niet van toepassing op ons. Pienmini is van zichzelf al een wiebelkont dus verschil is dan ook moeilijk op te merken.

En wat een opmerking zeg uit je oude dorp!!! Heel apart! En brutaal ook eigenlijk. Wat zeg je dan op zo'n moment? En wat is dan de reactie terug?

Elev ik zou het nu ook niet meer weten hoor als ik nu nog met mijn kind voor de prik zou moeten. Het lijkt allemaal met een grote sisser af te lopen maar ja aan de andere kant is het wel weer een extra antistofje wat ze maar kan hebben. Nou ja ik ben nog steeds heel blij dat ik 'm niet gehaald heb, maar dat is meer naar onze mini toe. Ik had me toch zorgen gemaakt over de effecten en dat hoeft nu niet meer. Mijn eigen kindje had ik denk ik wel nog steeds laten prikken, daar is toch meer over bekend en lijkt me wel veilig.

Nou dit venstertje staat alweer een poosje open omdat er van alles tussendoor gebeurde.

We hebben trouwens een aanbod van een kdv, maar niet een waar ik heel blij van word. Verkeerde locatie en verkeerde dagen. Mmmm lastig hoor!!! Ga denk toch maar eens wat gastouders benaderen.
Je hebt gelijk hoor Pien dat ik niet zo zou moeten piekeren. Maar ik heb altijd veel tijd nodig om tot het inzicht te komen waar ik nou eigenlijk zo van baal. En dan wil ik ook nog uitsluiten dat ik hormonaal zit te doen of extreem reageer omdat ik aan bepaalde mensen een pesthekel heb.

Maar ik heb flink geketterd tegen Bengman en hij is het met me eens en steunt me. En we gaan zijn ouders idd aanspreken. Chiekie heeft een hele goede suggestie gedaan. Dank daarvoor

En... rappapapapapaaaaaaa. Ik heb EINDELIJK buikfoto's op de groep gezet. Van 2 weken terug en van vandaag. En ja ik ben behoorlijk ontploft de afgelopen tijd Qua afmetingen dan, de weegschaal is nog steeds lief.
Nog geen nieuws mbt de brief, ik heb vandaag een telefonische afspraak met die "adviseur" , dus dan weet ik hopelijk meer. Door het medische gebeuren weet ik ook niet zo goed wanneer ik weer kan gaan werken, vind het even niet zo'n leuke samenloop van omstandigheden en ben er behoorlijk door uit mijn hum...bah bah bah! Ik zit nu al in mijn hoofd "hoe moet dat nou als" "en wat moeten we doen met.." en " hoe gaat we het dan doen" etc. (ik ben helaas een kei in stressen ) Maar goed, niks aan te doen!
Ach Chiek; wat rot en onzeker allemaal. Ik kan me voorstellen dat je erg in de stress zit nu. Pff.. ik voel het hier helemaal. Zou dat ook zo hebben. Ik hoop dat je vader je een beetje kan helpen of geruststellen? Vaak kunnen mannen dit veel rationeler benaderen.

Beng; Vervelend dat je zo zit te piekeren. Ik herken het wel. Ga dan hele scenario's bedenken wat ik dan ga zeggen enzo en dan het hele vervelende gesprek vooruit denken. Hoop dat je snel even met ze kan praten hierover, des te eerder ben je ervan af en hoef je niet meer te piekeren.

Pien; Ah, wat k.u.t dat dat moxa spul niet geholpen heeft. Maar misschien draait Pienminie pas helemaal op het eind. Dat ze denkt van; Ik heb nog tijd zat!

Elev; Snap dat je bedenkingen hebt over man's verhaal over het zelf vertellen ter verdediging van je schoonmoeder. Maar hij zit natuurlijk ook tussen 2 vuren; dus hij probeert er maar het beste van te maken denk ik zo.

En ja; die opmerking vond ik echt heel vervelend. Er zit nog wel een klein buikje hoor, maar toch steeds iets minder. En ik heb nooit een platte buik gehad, dus ja.

Maar voelde me echt rot; vooral omdat ik dacht dat het alweer wat minder was. En op zo'n moment sta ik letterlijk met mijn mond vol tanden. Een paar minuten later weet ik wel exact wat te zeggen, maar dan is het natuurlijk te laat. Caatman wilde haar zowat aanvliegen trouwens. Lief van hem.

En dat ze mijn buik gewoon aanraakte!! Dat is me zelfs tijdens mijn zwangerschap nooit gebeurd. Ongelofelijk!

Maar ik heb wel een paar weken terug een hele lieve opmerking gekregen van een collega. Hij vond me al behoorlijk slank zo kort na de bevalling. Echt lief. Hij vraagt sowieso altijd naar Minicaat. Hij is zelf ook opa en een echte lieverd. Hij zat gisteren te vloeken omdat er iets niet goed ging met een product van hem. Wij hadden dat niet eens gemerkt. Komt hij langs om zich te verontschuldigen. Ach...
Oh en over de griepprik. Minicaat heeft er nu dus wel last van gekregen. Arm kind. Koorts en hij voelt zich dus echt niet lekker. Caatman is thuis gebleven vandaag en toen ik wegging hoorde ik Minicaat nog huilen. Zo zielig.
quote:Bengal schreef op 15 december 2009 @ 08:50:

Balen zeg van je ziekenhuisavontuur. Zo lang wachten....en dan ook nog meer bevestiging richting operatie. Bummer.

Ik denk trouwens dat eigenwijze Pienmini een jongen is, maar ik ben 1 van de weinigen geloof ik. Het zal mij benieuwen!Ik heb ook heel erg het gevoel dat het een jongen is. En zowel bij jou als bij Elev had ik gelijk
Wat balen dat minicaat nu wel last heeft van zijn prik! En hij was nog wel zo'n stoere jongen door niet te huilen... Gelukkig is papa bij hem, dat vind 'ie vast leuk! En jij vanavond lekker met hem kroelen!

Las even over die opmerking heen... wat dénken zulke mensen?! Ik vind jouw buik trouwens helemáááál niet dik, en je ziet er ook echt niet zwanger uit hoor!
Ja Caat dat hoorde ik gister op het nieuws ook dat er meer kans is op koorts bij de herhalingsprik. Vaag!! En arme miniCaat. Hoe zit dat eigenlijk als je thuis blijft als je kindje ziek is? Lever je daar vakantiedagen voor in? Of is dat bij elke werkgever weer anders?

Ik ben me nu aan het verdiepen in de wereld van gastouders en er heeft al een iemand gereageerd. Jippie!
Sproet, ik had precies hetzelfde laatst. Ik slik geen pil meer, voel me sindsdien echt superlekker in mijn vel. Maarja, dan ben je wel op condooms aangewezen en laatst dacht ik dat ie gescheurd was... Toen schoot echt heel duidelijk door mijn hoofd dat ik echt heeeeelemaaaal nog niet toe ben aan een nieuwe zwangerschap/bevalling. Gelukkig was er uitein delijk niks aan het handje...

Caat, geen leuke opmerking zeg. Ook wel heel erg gedurfd vind ik, ik zou nooit iemand durven vragen zwanger te zijn, tenzij de buik echt formaatje 7 maanden heeft. En dan aan jou, of all people. Je hebt een hartstikke mooi lijf en helemaal geen buik!!! Prent dat maar goed in hoor, je bent een knapperd en je hebt helemaal geen pens, kom nou!

Ik daarentegen... haha...

Laal is de komende 6 weken offline denk ik, nu haar lief weer thuis is. En gelijk heb je! Fijne kerstdagen dan maar vast
quote:dufty schreef op 15 december 2009 @ 12:42:

[...]

Ik heb ook heel erg het gevoel dat het een jongen is. En zowel bij jou als bij Elev had ik gelijk Hihi beginnen de weddenschappen nu?
Mien, wat lief!

Caat, ik bedoelde niet dat ik twijfel of man het uit zichzelf vertelde of ze hem ondervroeg hoor, ik vond het gewoon wat vreemd dat hij dat vertelde. Man heeft zo zijn eigen methodes om haar stukjes informatie te voeren waardoor ze het gevoel heeft toch alles te weten over ons dagelijks leven (wat niet zo is natuurlijk). En zielig dat minicaat ziek is geworden!

Er staat trouwens vandaag een artikel in nrc next dat interessant is voor jou, al stond er voor mij niet heel veel nieuwe info in. Als je kans ziet, zou ik even kijken..

Chiek, kan me helemaal voorstellen dat je dik baalt van die toestand. Maar: alles komt goed hè, hoe dan ook.

Pien, wat balen dat het kdv-technisch niet zo goed loopt. Heb ik wel eens gezegd dat het wél heel zinvol kan zijn om verkeerde dagen/verkeerde locatie te accepteren? Dan sta je geregistreerd als 'klant die wijziging wil' ipv 'nieuwe aanmelding', en krijg je voorrang wanneer de juiste dagen op de juiste locatie vrijkomen. Je komt gewoon veel hoger op de wachtlijst, hoe onlogisch het ook klinkt. Maar met een goede gastouder de boel oplossen kan natuurlijk ook een heel goed idee zijn.

Ik ben trouwens ook blij dat ik zelf niet gevaccineerd ben, en we waren er helemaal uit dat meis de prik wel kreeg, tot er na die eerste ronde zoveel kindjes ziek werden enzo. Verhalen over dagenlang hoge koorts, ziekenhuisopnames etc. Ik laat me teveel leiden door dat soort dingen, want voor Boontje is het straks natuurlijk wel veel veiliger als meis gevaccineerd is. Maarja, als ik dan vijf minuten rondkijk op grieppandemie.nl vind ik het al snel weer zo'n demagogisch gedoe en krijg ik zo'n weerzin tegen dat 'vadertje staat vertelt je wel wat goed voor je is' dat ik het weer níet wil doen. De ratio is ver te zoeken in elk geval.
quote:dufty schreef op 15 december 2009 @ 12:50:

Laal is de komende 6 weken offline denk ik, nu haar lief weer thuis is. En gelijk heb je! Fijne kerstdagen dan maar vast Sluit ik me dan maar helemaal bij aan!
quote:dufty schreef op 15 december 2009 @ 12:50:

Laal is de komende 6 weken offline denk ik, nu haar lief weer thuis is. En gelijk heb je! Fijne kerstdagen dan maar vast
Oh Elev dat van dat accepteren op verkeerde locatie en dag legde de mevrouw aan de telefoon ook heel goed uit. Maar dit is wel heel erg niet wat we zoeken eigenlijk. Plus dat we dan nog een dag missen en ik vind het dan zo zielig voor Pienmini als hij/zij aan twee dingen moet wennen en daarna weer aan iets nieuws. Overigens staat er voor de favoriet van deze opvang (dus niet de echte favoriet zeg maar) een wachttijd van anderhalf jaar. Lekker dan dat ze dat nu pas melden. Maar goed we gaan nog even verder zoeken naar een oplossing en hopen dat mijn geslijm en gestalk bij de ultieme favoriet tzt haar vruchten afwerpt.
Ah, wat zijn jullie lief. Ben er inmiddels wel van 'hersteld' hoor. Maar het hakt er op zo'n moment wel in moet ik zeggen.

Ik had helemaal gemist dat ze er de tweede keer zo ziek van kunnen zijn trouwens. Maar inmiddels heeft manlief me gebeld en de koorts is alweer gezakt. Gelukkig maar. Hij wou alleen geen vaste voeding. Nou ja, dan maar een flesje melk. Wel makkelijk dat dat nu nog kan.

Pien; Vevelend dat je favoriete kdv zo'n lange wachtlijst heeft. Maar gastouders zijn ook zeker een optie. Misschien eentje die bij jou thuis komt? Een collega van Caatman heeft dat voor elkaar en dat lijkt me echt ideaal!

Elev; Bedankt voor je tip over nrc. Ik kom 's ochtends meestal maar op de helft en lees de andere helft op de terugreis. Heb het net even gelezen, maar meeste is mij wel bekend. Enige verschil is dat dit een voorbeeld is met particulieren en dat wil ik absoluut niet. Het liefst gewoon buitenlanders voor korte projecten.

Duft: Je bent lief!! Maar ook al een voorbeeld dus van 'vrees voor zwangerschap'. Ik heb die vrees altijd al gehad eigenlijk en nu zegt man; Nou, als het gebeurt, dan gebeurt het maar. We willen toch meer kinderen. Maar ja, hij hoeft niet zwanger te zijn, te bevallen en bovendien op je werk te vertellen net na je vaste contract.
Pien, ik zou inderdaad gewoon die dagen maar nemen hoor. Of is het een maandag, want dat is natuurlijk zonde als Pienman dan vrij heeft. Een gastouder is misschien ook wel een oplossing. Ik moet hier ook weer van voren af aan beginnen. Ze hebben hier nanny's (onbetaalbaar), KDV's en iets daar tussen in. Eigenlijk meer zoals een gastouder, maar dan wel met diploma's en vaak ook met meerdere groepsleiders. Gewoon kleinschalige opvang dus. Dus daar ga ik eens achteraan.

Caat, wat een stomme trut zeg, van die opmerking en dan ook nog eens aan je buik zitten, zó onbeschoft! Vervelend is dat altijd hè, als je op dat moment niets terug weet te zeggen.

En Chiek, 5 uur in het z-huis, wat ongelooflijk lang. Je kunt toch niet 3 uur uitlopen met je patiënten? Of plannen ze er altijd lekker veel in, in de verwachting dat de helft toch niet komt? Ontzettend balen zeg, van die knie en dan nu nog ander gedoe erbij. Ik kan me voorstellen dat je daar flink over loopt te stressen. Maar wat moet dat moet en het zal allemaal goed gaan als het eenmaal zover is. Er is altijd overal wel een oplossing voor!

Laaltje, nog een paar uurtjes......

Morningafterpil is hier bij apotheek te koop en die zit weer in de de drogist. Duur! Verbaasd me dus niets al die tienerzwangerschappen hier, want het is dan wel gratis voor meisjes tot en met 16 jaar, maar die moeten dan wel eerst langs hun huisarts en ik vind eerlijk gezegd een 17-jarige ook nog echt een tiener is hoor en die wil/kan misschien geen $55 neerleggen.

Grappig dat Sproetman en ik een maand of 5 geleden allebei dachten dat als ik op dat moment weer zwanger zou zijn, dat dat wel prima was en dat we gisteren allebei zoiets hadden van NIET NU! Maar Chiek, in antwoord op jouw vraag, ik weet niet of ik nu nog in staat zou zijn om ooit een abortus te ondergaan. Ik ben altijd pro-abortus geweest en vind het belachelijk hoe de anti-abortuscampagne gevoerd wordt (met van die mini-plastic babypoppetjes), maar ik zie een embryo van 8, 10, 12 weken nu ook echt als een mensje. Ik vind nog steeds dat vrouwen (in alle gevallen) recht hebben op een abortus, maar voor mezelf zie ik het nu toch anders.
Waar ís iedereen? Toch niet nu al een meeting zonder mij hè?
Oh ja, Chiek, jij had het laatst over dat programma 16 & pregnant. Ik heb dat laatst ook gekeken via mtv.com en dan met name de aflevering van Cathelyn sprak me zo enorm aan. In tegenstelling tot de rest waren deze 2 (vader was nog gewoon het vriendje v an de moeder zeg maar) zo enorm verstandig. Ze kozen voor adoptie, want ze wilde dit kindje een beter thuis geven dan zij zelf hadden gehad. Maar als je dan al die emoties en afwegingen ziet, vond het heel heftig.
Hier!!!!
Whahahaha, nee ik hang achter de tv en heb een overactieve Bengel in mijn buik. Ze gaat me toch te keer, echt heel erg. We lachen ons suf, heb echt een golfslagbad in mijn buik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven