Knarsetanden

15-12-2009 13:59 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kleinzoon van bijna 9 maanden heeft 7 tanden, de 8ste zit er aan te komen. Staat hartsikke lief, van die verse witte tandjes in zo'n lekker bekkie.

Maar hij knarst te pas en te onpas, zelfs zo erg dat er van één van de boven tanden een stukje af is.

Het is lastig om hem het knarsen te verbieden, maar is er iets tegen te doen? Hebben jullie tips?
Een bitje, maar dat kan denk ik nog niet bij zo'n dreumes....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Onze dochter deed het ook toen ze zo klein was. Ik wist niet wat ik ermee aan moest. Ze deed het niet alleen bij slapen maar ook gewoon overdag als ze speelde.

Uit pure wanhoop onze tandarts gebeld. Het blijkt dat kindjes moeten wennen aan "iets" in hun mond en zo ontdekken wat het is en wat ze ermee kunnen en dat het geluid maakt enzo. Het moet overigens wel snel over zijn. Meestal is het een kwestie van een paar weken. Ze schrapen wat van het zachte deel van de nieuwe tanden af. Dat kan geen kwaad, dat zouden ze toch verliezen. Nu wat eerder.

Hou het in de gaten. Als het te lang duurt bel dan je eigen tandarts even!
Volg je hart. Dat klopt.
Volgende week gaat mijn dochter met hem naar het CB en zal dezelfde vraag daar ook stellen. Het is zo jammer dat hij die verse tanden 'kapot' maakt

Ik kan me van mijn eigen kinderen niet meer herinneren dat ze dat deden, maar ja.....dat is ook al 30 jaar geleden
Deed mijn dochter ook toen ze tandjes kreeg, ging vanzelf weer over.

Je kunt ze ook niet duidelijk magen dat het niet "mag", je kunt er dus eigenlijk niks aan doen.
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven